;
coinex

بهترین درمان زود انزالی ؛ آشنایی با درمان های قطعی و خانگی زودانزالی

بهترین درمان زود انزالی چیست و چگونه می‌توان زود انزالی را از بین برد؟ اگر زود انزالی شما را در روابط‌تان با مشکل مواجه ساخته این مطلب را از دست ندهید.

زود انزالی زمانی رخ می‌دهد که مردی در طول آمیزش جنسی زودتر از موعدی که شریک جنسی‌اش انتظار دارد، انزال داشته باشد. زود انزالی یکی از متداول‌ترین مشکلات جنسی در میان مردم است. آمارها مختلف‌اند، اما گفته می‌شود از هر ۳ مرد یکی در بازه‌ای از زندگی‌اش با اختلال مواجه بوده و احتمالا بهترین درمان زودانزالی را جستجو می‌کرده است.

بهترین درمان زود انزالی

علل، علائم و درمان های قطعی و خانگی زودانزالی 

تا زمانی که زود انزالی به صورت مکرر رخ ندهد، نیازی نیست آن را به عنوان یک مشکل جدی طلقی کرد. بسیاری از مردان به اشتباه تصور می‌کنند که دچار زود انزالی هسند، در صورتی که مشکل جدی برای آنها وجود ندارد. اما چگونه زود انزالی را تشخیص دهیم؟ در صورتی که موارد زیر را تجربه کرده‌اید، دچار زودانزالی هستید:

  • همیشه یا اغلب پس از یک دقیقه آمیزش با شریک جنسی‌تان دچار انزال می‌شوید.
  • هرگز یا عمدتا قادر نیستید در طول آمیزش جنسی انزال خود را به تعوبق بیاندازید.
  • احساس پریشانی و انزجار دارید و در نتیجه از رابطه جنسی پرهیز می‌کنید.

هم عوامل بیولوژیک و هم عوامل روان‌شناسانه می‌توانند در بروز اختلال زود انزالی نقش ایفا کنند. اگرچه مردان از صحبت کردن در مورد آن خجالت می‌کشند، اما متخصصان زودانزالی را شرایطی متداول و قابل درمان می‌دانند. بهترین روش های درمان قطعی زود انزالی از مشاوره و تکنیک‌های جنسی تا داروهایی را شامل می‌شود که انزال را به تعویق می‌اندازند.

بهترین درمان زود انزالی
درمان قطعی زود انزالی چیست؟

گاهی نیز ترکیبی از این موارد می‌تواند آمیزش جنسی شما و شریک جنسی‌تان را بهبود دهد و بهترین درمان زود انزالی برای شما تلقی شود. البته در موارد درمان های خانگی زود انزالی نیز وجود دارند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

علائم زود انزالی چیست؟

چگونه زود انزالی را تشخیص دهیم؟

مهمترین علائم زود انزالی این است که مرد نتواند انزال (یعنی خروج مایع منی) خود را در جریان آمیزش جنسی بیشتر از یک دقیقه به تاخیر بیاندازد. با این حال این روش می‌تواند در موقعت‌های جنسی گوناگون رخ دهد. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که گاهی مرد دچار زود انزالی نیست، اما شریک جنسی‌اش هست که دیر به ارگاسم می‌رسد.

برای اینکه بیشتر به علائم زود انزالی بپردازیم لازم است بگوییم که این پدیده خود دو دسته می‌شود:

  • زود انزالی دائمی یا اولیه: زود انزالی اولیه هر زمان یا تقریبا هر زمانی رخ می‌دهد که شخص اقدام به رابطه جنسی می‌کند. این نوع زود انزالی در اولین آمیزش جنسی نیز رخ می‌دهد.
  • زود انزالی اکتسابی یا ثانویه:‌ زودانزالی ثانویه از ابتدا با فرد همراه نیست و فرد دارای چنین شرایطی پیشتر تجربه‌های جنسی موفق داشته ولی اخیرا این اختلال را از خود بروز می‌دهد.

بسیاری از مردان گمان می‌کنند که علائم زود انزالی را دارند و به دنبال پاسخ « چگونه زود انزالی را درمان کنیم » می‌گردند. اما آنچه آنها علائم زود انزالی تصور می‌کنند با معیارهای تشخیص این پدیده جور در نمی‌آید. این دسته از مردان ممکن است «زودانزالی متغیر طبیعی» داشته باشند؛ تحت چنین شرایطی مرد در بازه‌هایی دچار تسریع انزال و در مواردی نیز انزال طبیعی دارد.

پزشک معالج زود انزالی

آیا برای زود انزالی باید دکتر رفت؟

اگر چنانچه در اغلب آمیزش‌های جنسی‌تان زودتر از آنچه انتظار دارید دچار انزال می‌شوید،‌ لازم اس به پزشک معالج زودانزالی مراجعه کنید. این موضوع در میان مردان شایع است که از صحبت کردن درباره زود انزالی خجالت زده شوند، بهتر است نگذارید این موضوع شما را از مراجعه به پزشک وادارد. همواره در نظر داشته باشید که زود انزالی شرایطی طبیعی و قابل درمان است.

برای برخی از مردان گفتگو کردن با دکتر می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها در مورد زود انزالی منجر شود. به عنوان مثال اینکه بشنود زود انزالی اکتسابی موقتی و نرمال است و اینکه میانگین مدت زمان آمیزش تا رسیدن به انزال ۵ دقیقه است، می‌تواند قوت قلب باشد.

دلایل زود انزالی

علت زود انزالی در مردان مجرد و متاهل چیست؟

هنوز علت دقیق و مشخصی برای زود انزالی وجود ندارد. پیش از این تصور می‌شد که این صرفا یک مشکل روانی است، اما اکنون پزشکان باور دارند که زود انزالی مجموعه‌ای از برهم کنش‌های زیستی و روانی است. دانستن علل این پدیده در مرد می‌تواند به یافتن بهترین درمان زود انزالی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

راه های انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا ؛ ویروس کرونا چگونه منتقل می‌شود؟

 

دلایل روانی زود انزالی چه می‌تواند باشد؟

فاکتورهای روانشناسی بسیاری می‌توانند در بروز این ناهنجاری دخیل باشد که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه‌های جنسی زود هنگام
  • خشونت جنسی
  • تصور نادرست از بدن
  • افسردگی
  • نگرانی از بروز زود انزالی
  • احساس پشیمانی که تمایل شما به فشار در طول تماس جنسی را افزایش می‌دهد

سه فاکتور روانشناختی دیگر نیز وجود دارند که نیاز به توضیحات مبسوط دارند.

اختلال در نعوظ: مردانی که این نگرانی را دارند که نتوانند در جریان آمیزش جنسی نعوظ داشته باشند یا آن را حفظ کنند، ممکن است الگویی از زود انزالی را شکل دهند که تغییر آن دشوار خواهد بود.

استرس: بسیاری از مردانی که زود انزالی دارند تجربه‌هایی از استرس را نیز داشته‌اند. این استرس نسبت به موارد مختلفی است. مشخصا ممکن است به عملکرد جنسی مربوط باشد یا موارد دیگری درگیر باشند.

مشکلات رابطه: اگر پیش از این یک رابطه جنسی رضایت‌بخش با شریک جنسی سابق خود داشته‌اید، که در آن زود انزالی هرگز وجود نداشته یا تکرار آن به مراتب کمتر بوده است، این احتمال وجود دارد که مشکلات میان فردی بین شما و شریک زندگی‌تان (خارج از تخت‌خواب) در بروز این اختلال سهیم باشد.

از دلایل بیولوژیک زود انزالی چه می‌دانیم؟

تعدادی از عوامل بیولوژیک ممکن است در بروز زود انزالی دخیل باشد که از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در صورتی که به هر یک از این موارد دچار هستید، حتما به پزشک متخصص رجوع کنید تا علاوه بر اینکه شما را در یافتن بهترین درمان زود انزالی یاری دهد، از بروز مشکلات حادتر نیز جلوگیری کند.

  • سطح غیرنرمالی از هورمون‌ها
  • سطح غیرنرمالی از انتقال‌دهنده‌های عصبی (نوروترنسمیترها) در مغز
  • التهاب یا عفونت پروستات یا مجازی ادراری
  • صفات ارثی
بهترین درمان زود انزالی
چگونه زود انزالی را درمان کنیم؟

در ادامه فاکتورهای خطر را بررسی می‌کنیم؛ عواملی که با بروز زود انزالی همبستگی دارند.

اختلال نعوظ:‌ اگر مستمرا یا گهگاهی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن دچار مشکل می‌شوید، احتمالا در خطر بروز زود انزالی قرار دارید. ترس از از دست رفتن نعوظ ممکن است منجر شود آگاهانه یا ناآگاهانه در طول رابطه جنسی عجله داشته باشید.

استرس:‌ کشمکش‌های روحی یا احساسی در هرجنبه‌ای از زندگی‌تان می‌تواند در بروز این اختلال نقش داشته باشد و توانایی ریلکس بودن و تمرکز کردن در جریان رابطه جنسی را از شما صلب کند.

گاهی اوقات نیز مسئله پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و نه تنها یافتن درمان قطعی زود انزالی مشکل است‌، بلکه این پدیده عواقبی را نیز به دنبال خود می‌آورد و منجر می‌شود زوج با مجموعه‌ای پیچیده از مشکلات مواجه شوند.  البته قرار نیست شما را بترسانیم. همانطور که گفتیم زود انزالی عمدتا پدیده‌ای طبیعی و قابل درمان است.

اما توجه داشته باشد که حل نکردن این مسئله می‌تواند به مشکلات دیگری در زندگی شخصی‌تان منتج شود. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. اگر این دو پیامدی که در ادامه با آنها اشاره می‌کنیم در زندگی‌تان بوجود آمده است، حتما برای یافتن بهترین درمان قطعی زود انزالی اقدامی جدی انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

پدوفیلی چیست ؛ دلایل و روش‌های جلوگیری از آزار جنسی کودکان

مشکلات رابطه و استرس:‌ یکی از پیچیدگی‌های معمولی که زود انزالی می‌تواند به بار آورد، این است که فضای رابطه را از استرس آکنده کند. توجه داشتن به این نکته کافی است تا در صورت بروز زود انزالی در مرد، هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل اقدام اساسی انجام شود.

مشکلات ناباروری: در برخی از موارد زود انزالی می‌تواند برای برخی زوجین به باروری آسیب وارد کند. تحت چنین شرایطی زوجین برای بچه دار شدن تلاش می‌کنند اما به دلیل زودانزالی

راهکارهای تشخیص زود انزالی

چگونه بفهمیم زود انزال هستیم؟

علاوه بر اینکه پزشک‌تان باید در خصوص زندگی جنسی‌تان پرسشگری کند، باید تاریخچه سلامتی شما را بررسی و از شما تست فیزیکی بگیرد. این موارد از جمله بهترین راهکارهای تشخیص زودانزالی به شمار می‌رود و در پاسخ به اینکه چگونه بفهمیم زود انزال هستیم به شما کمک می‌کند.

اگر هم زود انزالی دارید و هم در رسیدن به نعوظ و حفظ آن دچار مشکل هستید، پزشک شما برای تشخیص زود انزالی و تعیین بهترین درمان زود انزالی برای شما آزمایش خون تجویز کند و سطح هورمون‌های مردانه و سایر موارد ضروری را چک کند. در برخی موارد پزشک ممکن است شما را به یک متخصص اورولوژی یا متخصص سلامت روان در حوزه اختلالات جنسی ارجاع دهد.

بهترین درمان های زود انزالی

از درمان قطعی زود انزالی تا تکنیک‌های درمان خانگی زود انزالی

از جمله گزینه‌های درمانی معمول برای درمان قطعی زود انزالی می‌توان به تکنیک‌های رفتاری، بی‌حس‌کننده‌های موضعی، داروهای درمان زود انزالی و همچنین مشاوره جنسی اشاره کرد. در نظر داشته باشید که یافتن بهترین درمان زود انزالی فرآیندی زمان‌بر است و نیاز به شخصی‌سازی دارد. این احتمال نیز وجود دارد که ترکیبی از بهترین درمان های زود انزالی برای شما کارساز باشد. تاکنون ترکیبی از درمان های رفتاری در کنار دارو درمانی موثر ترین شیوه مقابله با زود انزالی بوده است. در ادامه این مطالب با درمان قطعی زود انزالی در بسیاری از مواقع آشنا خواهیم شد.

تکنیک‌های رفتاری درمان زود انزالی

برای برخی از فراد بهترین درمان زود انزالی می‌تواند شامل مراحل ساده‌ای باشد. در برخی موارد ممکن است پزشک تجویز کند که یک الی دو ساعت پیش از آمیزش جنسی فرد اقدام به خود ارضایی کند تا بتواند انزال خود را در طول رابطه جنسی به تاخیر بیاندازد. پزشک شما همچنین ممکن است پیشنهاد کند که برای یک بازه زمانی مشخص از آمیزش جنسی خودداری کنید و بر روی شیوه‌های مختلفی تمرکز کنید که فشار روحی و بیولوژیک تماس جنسی را از روی شما بردارد.

تمرین‌های ورزشی درمان زود انزالی

چگونه ماهیچه کف لگن را تقویت کنیم؟

یکی از ورزش های مهم برای درمان قطعی زود انزالی تقویت ماهیچه کف لگن است. ماهیچه کف لگن ضعیف می‌تواند توانایی به تاخیر انداختن زود انزالی را کاهش دهد. تمرین های کگل (Kegel) که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند به تقویت ماهیچه کف لگن کمک بیانجامد. برای انجام تمرین های کگل موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ماهیچه کف لگن را به درستی پیدا کنید: شناسایی ماهیچه‌های کف لگن کار دشواری نیست. این ماهیچه‌ها همان‌هایی هستند که هنگام ادرار کردن و خروج گاز از بدن از آنها استفاده می‌کنند. این اعمال را به صورت مانور انجام دهید تا به درستی ماهیچه ارادی کف لگن خود را شناسایی کنید. در تصویر زیر محل دقیق ماهیچه کف لگن (Pelvic Floor Muscle) نمایش داده شده است.

محل ماهیچه کف لگن

هنگامی که این ماهیچه را پیدا کردید می‌توانید آن را در پوزیشن‌های مختلف تمرین دهید و تقویت کنید. اگر در شناسایی این عضله به مشکل خوردید، سعی کنید مانورهای بالا را در حالت درازکش انجام دهید. احتمالا با این کار آنها را پیدا خواهید کرد.

نحوه انجام تمرین کگل: ماهیچه‌های کف لگن خود را منقبض کنید، حدود ۳ ثانیه آن را نگه دارید و سپس حدود ۳ ثانیه بعد آنها را منبسط کنید. این کار را چندین بار پشت سر هم انجام دهید. وقتی پس از گذشت مدتی ماهیچه‌هایتان به اندازه کافی قوی شد،‌ این تمرین را در حالت نشسته، ایستاده و در حال راه رفتن انجام دهید.

تمرکز خود را حفظ کنید: برای دستیابی به بهترین نتیجه، تمرکز خود را به این سمت معطوف کنید که فقط و تنها فقط ماهیچه کف لگن خود را منقبض کنید. دقت کنید که در جریان این تمرین ورزشی ماهیچه‌های شکمی، ران یا باسن خود را خم یا منقبض نکنید. نفس خود را در طول تمرین حبس نکنید و به جای آن در طول تمرین به راحتی نفس بکشید.

تمرین را سه مرتبه در روز تکرار کنید: این هدف را تنظیم کنید که تمرین کگل را روزانه ۳ ست ده تایی تکرار کنید.

تکنیک توقف-فشار (Pause-Squeeze) برای درمان قطعی زود انزالی

یکی از بهترین درمان های زود انزالی

پزشک متخصص شما ممکن است بهترین درمان زود انزالی شما را انجام تکنیک توقف-فشار یا تکینک Pause-Squeeze تشخیص بدهد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • عشق بازی را مطابق معمول آغاز کنید. در این روش دخولی انجام نمی‌گیرد. شریک جنسی‌تان آلت شما را با دست تحریک می‌کند و این کار را تا اندکی قبل از انزال ادامه می‌دهد.
  • در ادامه شریک جنسی تان باید سر آلت تناسلی‌تان تا ناحیه تنه (اصطلاحا Glans) را فشرده کنید و با کف دست بمالد. این مالش و فشار را برای چند ثانیه ادامه دهید تا نیاز به انزال کاهش پیدا کنید.
  • اندکی صبر کنید و سپس عشق‌بازی و فعالیت جنسی را ادامه دهید. این کار را برای چندین دفعه تکرار کنید.

پس از انجام چندین باره این تکنیک تا حد ضرورت، شما به مرحله‌ای خواهید رسید که می‌توانید بدون انزال زودرس دخول انجام دهید. پس از چندین جلسه تمرینی شما این توانایی را کسب خواهید کرد تا انزال خود را به تعویق بیاندازید. در نهایت به جایی خواهید رسید که این کار به عادتی در شما بدل می‌شود که بدون تکنیک توقف-فشار (Pause-Squeeze) نیز ممکن خواهد بود.

اگر انجام تکنیک توقف-فشار با درد یا ناراحتی برای شما همراه است، تکنیک‌های دیگری نیز برای توقف تحریکات جنسی در آستانه انزال نیز وجود دارد. اجازه دهید میل به انزال کاهش پیدا کنید و سپس فعالیت جنسی را از سر بگیرید. یکی دیگری از این درمان های موثر زودانزالی تکنیک توقف-شروع یا stop-start است.

استفاده از کاندوم برای درمان زود انزالی

کاندوم‌ها حساسیت آلت تناسلی را کاهش می‌دهند و می‌توانند انزال را به تاخیر بیاندازند. استفاده از کاندوم‌های مناسب برای برخی زوجین بهترین درمان زود انزالی به شمار می‌رود. برای این کار می‌توانید کاندوم‌های «کلایمکس کنترل» (Climax control) را استفاده کنید. این کاندوم‌ها به عوامل بی‌حس کننده نظیر بنزوکائین یا لیدوکایئن آغشته هستند و یا از لاتکس ضخیم‌تر ساخته شده‌اند که در هر دوی موارد منجر به تاخیر در انزال می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

منبع: mayoclinic

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر