;
coinex

احتکار ماسک توسط دیجی کالا ؛ آیا دیجی کالا 5 میلیون ماسک احتکار کرده است؟

احتکار ماسک توسط دیجی کالا توسط این استارتاپ تکذیب شده است. صدا و سیما روز گذشته گزارشی از احتکار ۵ میلیون ماسک توسط دیجی کالا منتشر کرد.

در گزارش پخش شده در صدا و سیما رئیس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی از احتکار ماسک توسط دیجی کالا گفت و از کشف پنج میلیون ماسک بهداشتی در انبار بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی‌کالا خبر داد. وی در این زمینه اذعان داشت:

با استعلامی که از وزارت بهداشت انجام دادیم دیجی‌کالا حق عرضه و فروش ماسک را نداشته و این حجم از ماسک‌های کشف شده هم مصداق احتکار و هم عرضه خارج از شبکه است.

آیا احتکار ماسک توسط دیجی کالا صحت دارد؟

شب گذشته دیجی‌کالا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این خبر را کذب خواند. در این بیانیه می‌خوانیم:

صبح  امروز در حالی که همکاران عملیات ما، علی‌رغم نگرانی‌ شیوع ویروس کرونا، در حال آماده‌سازی و ارسال ماسک‌های سفارش گذاشته شده مشتریان دیجی‌کالا بودند، مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کردند و بدون توضیح ۳۴ هزار عدد ماسک فروخته شده به مشتریان دیجی‌کالا را جمع‌آوری کردند.

استفاده از ماسک N95 تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا جدید است

این شرکت در خصوص تعداد ماسک‌های انبار شده افزود:

در حالی که طبق صورت جلسه سازمان تعزیرات ۳۴ هزار ماسک موجود بوده است، این عدد در گزارش مغرضانه شبکه تلویزیونی ایران کالا، به دروغ ۵ میلیون عدد عنوان شد. لازم به ذکر است که کلیه این ۳۴ هزار عدد ماسک در چندین روز پیش به فروش رفته و به نوبت در حال آماده‌سازی و ارسال به مشتریان بوده‌ است.

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی دیجی کالا می‌خوانیم:

همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز کشور رسانده بودیم، دیجی‌کالا با تمام توان زیرساختی و لجستیکی خود برای هرگونه کمک در اختیار مردم و بخش سلامت کشور است. بر این اساس دیجی‌کالا تنها در هفته اول پس از اعلام خبر شیوع کرونا بیش از ۲۲۰ هزار ماسک با سود صفر توزیع کرده است.

مشخص نیست کدام طرف این دعوا حقیقت را می‌گوید. به نظر می‌رسد یا گزارش صدا و سیما دروغ است یا دیجی کالا دارد مخفی کاری می‌کند. این دو گفته هیچگونه تطابقی با یکدیگر ندارند. باید منتظر ماند و دید سرنوشت این پرونده چه می‌شود؟ احتکار یا دروغ‌پراکنی، البته شاید هم این قضیه جنبه‌های دیگری داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا در ایران ضربه سنگینی به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا وارد آورده است. در حالی که تاکنون مطابق آمار رسمی قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا ده‌ها نفر در ایران جان خود را از دست داده‌اند، عرضه بسیاری از خدمات کسب و کارها نیز متوقف شده یا کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:‌

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر