;
coinex

راه اندازی سامانه مشاوره پزشکی کرونا ؛ همین حالا 4030 را شماره‌گیری کنید!

سامانه مشاوره پزشکی کرونا یک سامانه تلفنی به شماره 4030 است که اخیرا با تلاش متخصصان داخلی و با جدیدترین سرویس‌های مخابراتی عملیاتی شده است.

در روزهای اخیر سامانه‌ای تلفنی به شماره 4030 تحت عنوان سامانه مشاوره پزشکی کرونا به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام راه‌اندازی شده است. این سامانه قرار است به صورت ۲۴ ساعته به ارائه مشاوره‌های صوتی و تصویری در خصوص ویروس کرونا جدید (COVID19) بپردازد.

آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران ؛ گزارش لحظه به لحظه تکراتو

به نظر می‌رسد یکی از اهداف اجرایی کردن این سامانه کاهش مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها در خصوص موارد مشکوک به کرونا است. موضوعی که خود می‌تواند به شیوع بیشتر این بیماری کمک کند.

سامانه مشاوره پزشکی کرونا راه اندازی شد!

تنها با شماره گیری 4030 بدون پیش شماره و در تمام شبکه‌ها

سامانه مشاوره پزشکی کرونا با بهره گیری از سویچ مخابراتی صنایع ارتباطی آوا با ظرفیت ۱۰۰ هزار شماره و‌ با ۳۲ هزار شماره فعال آغاز به کار کرده و متخصصات آن به صورت ۲۴ ساعته از آن پشتیبانی می‌کنند.

سامانه 4030 توسط ستاد اجرایی فرمان امام راه‌اندازی شده و از سیستم‌های مشاوره صوتی، تصویری و تله مدیسین (TeleMedicine) بهره می‌برد.

استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از نکات مثبت فعالیت‌های پیشگیرانه علیه این اپیدمی بوده است. در همان روزهای آغازین هلال احمر با همکاری سازمان نظام پزشکی اقدام به برگزاری دوره آنلاین آموزش همگانی ویروس کرونا کرد.

ویروس کرونا در تهران

این نهاد همچنین وبسایت سامانه آنلاین تست کرونا را راه‌اندازی کرده است. این‌ها علی‌الظاهر اقدامات موثری بوده‌اند، اما میزان کارایی و اثرگذاری آنها باید توسط متخصصان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در همین زمینه  مظهری رئیس هیئت مدیره “برکت تل” وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام خبر راه اندازی سامانه مشاوره پزشکی کرونا، گفت:

کمتر از یک هفته پس از راه اندازی سامانه تلفنی 4030 توسط ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری وزارت بهداشت، 2.5 میلیون تماس از سراسر کشور با این سامانه به ثبت رسیده است.

سامانه تلفنی 4030 باهدف پیشگیری، شناسایی و ارائه مشاوره پزشکی درخصوص ویروس کرونا بصورت شبانه روزی فعال است و توسط 2000 پزشک، پرستار و تیم پزشکی همکار ستاد اجرایی فرمان امام به طور رایگان به سئوالات و دغدغه های مردم پاسخ می‌دهند.

سامانه 4030 با استفاده از تمام خطوط ثابت و اپراتورهای تلفن همراه بدون نیاز به کد و پیش شماره قابل دسترس است. آقای مظهری می‌گوید راه‌اندازی سایت اینترنتی و کد دستوری USSD این سامانه نیز به زودی انجام خواهد شد. وی در پایان افزود:

همکارانم دراین سامانه به هرگونه سئوال و نگرانی مردم درخصوص علائم کرونا، نحوه شناسایی و نحوه پیشگیری از ابتلا به آن پاسخ میدهند.

بیشتر بخوانید:

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر