;
coinex

سانسور ویروس کرونا توسط وی چت ؛ شفافیت در چین شوخی زشتی است!

سانسور ویروس کرونا توسط وی چت ، پیام رسان چینی با ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه توسط یک گروه مطالعاتی اثبات شده است. با ادامه این خبر همراه باشید!

مطالعات انجام شده توسط یک گروه تحقیقاتی به نام سیتیزن‌لب (Citizen Lab) سانسور ویروس کرونا توسط وی چت حکایت دارد. ویچت محبوب‌ترین پیام رسان در میان چینی‌هاست که ماهانه بیش از ۱ میلیارد کابر فعال دارد. این پیام‌رسان کلمات کلیدی و عبارات مرتبط را ویروس کرونا را سانسور و از ارسال پیام‌های محتوی آنها جلوگیری می‌کند.

سانسور ویروس کرونا توسط وی چت

سانسور ویروس کرونا توسط وی چت با شروع سال جدید میلادی آغاز شده است. در کنار ویچت پلتفرم YY نیز اقدام به سانسور ویروس کرونای جدید می‌کند. ویروس کرونای جدید (COVID19) برای نخستین بار در ووهان چین رویت شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را از دست ندهید!

سانسور ویروس کرونا

در آزمایشی که تیم تحقیقاتی انجام داده‌اند، چت‌هایی متعلق به اکانت‌هایی در کانادا و چین مورد بررسی قرار گرفتند که در آنها متن‌هایی حاوی کلیدواژه‌های ویروس کرونا از کانادا به چین ارسال شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه ژانویه ۲۰۲۰ تعداد ۱۳۲ کلمه و در ماه فوریه ۲۰۲۰ تعداد ۵۱۶ کلمه سانسور شده‌اند. در پلتفرم YY نیز تعداد ۴۵ کلیدواژه از ماه دسامبر ۲۰۱۹ به این سو به بلک‌لیست اضافه شده است.

نوشیدن الکل برای پیشگیری از کرونا باور درستی است؟

این درحالی است که مقامات بهداشت و درمانی کشور چین متهم هستند در اطلاع‌رسانی شیوع ویروس کرونا به سازمان بهداشت جهانی کوتاهی کرده‌اند. آنها در اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ در مورد این ویروس به WHO گزارش دادند. نقدهای بسیاری به شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات در نظام‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چین وارد است.

بسته اینترنت 100 گیگابایتی رایگان تا آخر سال برای جلوگیری از کرونا در کشور

از میان کلمات کلیدی که توسط این برنامه‌ها سانسور شده و احتمالا کماکان می‌شوند می‌ٱوان به اطلاعات مربوط به ویروس کرونا، منابع مرتبط و حتی نام دکتر کاشف آن (لی ونلیانگ) اشاره کرد. پزشکی که خود به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد. هنوز این دو برنامه پیام‌رسان توضیحاتی در خصوص این سانسور اطلاعات ارائه نکرده‌اند. با این حال احتمال می‌رود که دولت چین این دستور را صادر کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر