;
coinex

فیسبوک مسنجر رومز (Facebook Messenger Rooms) ؛ رقیب جدید زوم و houseparty

به دلیل شیوع کووید 19، تماس‌های ویدیویی اصلی‌ترین راه ارتباطی محسوب می‌شوند. فیسبوک مسنجر رومز (Facebook Messenger Rooms) نیز در همین راستا توسعه داده شده است.

فیسبوک از آغاز به‌ کار چندین سرویس جدید برای گسترش توانایی‌های پلتفرم خود در حوزه‌ی برقراری تماس ویدئویی خبر داد. یکی از سرویس‌های ویژه‌ی جدید فیسبوک، مسنجر رومز (Facebook Messenger Rooms) نام دارد. مسنجر رومز نوعی ابزار خاص است که امکان برگزاری جلسات ویدئویی را با ظرفیت حداکثر ۵۰ نفر فراهم می‌کند. درضمن، قابلیت جالب دیگر مسنجر رومز این است که افراد در هر زمانی می‌توانند به جلسه‌ی ویدئوییِ برگزارشده ازطریق آن ملحق شوند.

همه‌گیری ویروس کرونای جدید (SARS-CoV-2) باعث شده است صدها میلیون نفر مجبور شوند در خانه بمانند. بدین‌ترتیب، مردم برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، کارکردن، درس‌خواندن و بازی‌کردن به ابزارهای دیجیتالی متکی شده‌اند. بسیاری نیز به این نتیجه رسیدند که شرکت‌های تکنولوژی باید نقش خلاقانه‌تری برای کمک به حفظ فاصله اجتماعی افراد در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

زاکربرگ در گفتگو با TheVerge همچنین اعلام کرده است از‌ این‌ پس افراد بیشتری می‌توانند در تماس‌های ویدئویی گروهی واتساپ شرکت کنند و محدودیت شرکت‌کننده در تماس‌های ویدئویی این پیام‌رسان از چهار به هشت نفر افزایش پیدا کرده است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

فیسبوک مسنجر رومز (Facebook Messenger Rooms)

اپلیکیشن مسنجر رومز ؛ رقیب جدید زوم و houseparty

در این روز‌ها استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ویدئوکنفرانس به‌عنوان مهم‌ترین ابزار‌های ارتباطی و دورکاری، رواج پیدا کرده و ابزاری مانند Zoom در مدتی کوتاه توانسته رشد قابل‌توجهی داشته باشد. با این حال، اما دنیای ما برای میزبانی مجازی از کارها، دوره‌های تحصیلی و آموزشی و تعاملات و حتی بازی‌های آنلاین به ابزار‌های جدید و قدرتمندتری نیاز دارد.

فیسبوک مسنجر رومز
فیسبوک مسنجر رومز

نرم‎افزار مسنجر رومز دارای عملکرد مشابهی با اپلیکیشن‎ زوم و سایر برنامه‎های ویدیو کنفرانس می‎باشد؛ اما با یک امتیاز اضافه: تصاویر سه‎بعدی و 360 درجه. از این نرم افزار آخر هفته گذشته رونمایی شد. مسنجر رومز به گونه‎ای طراحی شده است که برقراری ارتباط ویدیویی از طریق آن، راحت‎تر از امکانات فیسبوک می‎باشد؛ و می‎توانید به راحتی با دوستان و خوانواده خود تماس ویدیویی داشته باشید. چه در خود برنامه و چه در فیسبوک، می‎توانید از طریق مسنجر رومز ، با هر کسی بدون در نظر گرفتن اینکه در فیسبوک حساب دارد یا خیر، تماس ویدیویی داشته باشید.

اپلیکیشن مسنجر رومز فیس بوک به کاربران این امکان را می‌دهد تا جلساتی تصویری را با حداکثر ۵۰ نفر و بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی برگزار کنند. بد نیست بدانید که در نسخه رایگان زوم، کاربران می‌توانند تا ۱۰۰ نفر و به مدت زمان حداکثر ۴۰ دقیقه در یک تماس تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند.

به زودی قابلیت برقراری ارتباط به صورت همزمان با 50 نفر نیز اضافه می‎شود و می‎توانید از طریق تلفن همراه یا رایانه، همراه با امکاناتی نظیر منوی اخبار، گروه‎ها و رویدادها، تماس ویدیویی برقرار کنید.

بیشتر بخوانید:‌

چیزی که بسته به احساسات شما نسبت به تماس تصویری، ممکن است قابلیتی مفید و یا یم کابوس مطلق به نظر برسد این است که افراد می‎توانند به راحتی تماس ویدیویی با یکدیگر برقرار کنند؛ این بدان معناست که برعکس فیسبوک، هیچ محدودیت زمانی برای تماس‎ها جود ندارد و افراد می‎توانند در هر زمانی با شما تماس ویدیویی بگیرند.

به گفته زاکربرگ، حتی این امکان نیز برای کاربران فیس بوک فراهم شده تا افرادی که حتی دارای حساب کاربری فیس بوک هم نیستند، به تماس‌های تصویری خود اضافه کنند. به‌طور کلی، استفاده از سرویس‌های تماس تصویری طی ماه‌های اخیر و به دلیل شیوع کرونا در جهان به‌طور محسوسی افزایش یافته و کاربران این روزها، بیشتر از خانه کارهای خود را مدیریت کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

فیسبوک مسنجر رومز
فیسبوک مسنجر رومز

گروه‌های تماس می‎توانند توسط تماس‎گیرنده اصلی، یا Owner، قفل شوند تا شخص دیگری نتواند وارد شود؛ این یکی از ویژگی‎های اصلی برنامه houseparty است که در چند ماه اخیر، به دلیل شیوع کووید 19، به شهرت رسیده است. همچنین تماس‎گیرنده اصلی می‎تواند هر فردی که مایل باشد را از تماس ویدیویی خارج کند.

بیشتر بخوانید:

از طرف دیگر، برخی ویژگی‎های واقعیت افزوده نیز در این نرم‎افزار قرار خواهد گرفت؛ واقعیت افزوده به روش‎هایی گفته می‎شود که به دنیای پیرامون ما اطلاعات و ویژگی‎های بیش‎تری به صورت تصویری یا متنی اضافه می‎کنند.

فیسبوک همچنین قصد دارد تصاویر سه‎بعدی 360 درجه را به امکانات این اپلیکیشن اضافه کند؛ این تصاویر شامل مکان‎های نمادین و افکت‎های واقعیت افزوده برای تولد و یا طبیعت‎گردی در خانه می‎شود.

فیسبوک مسنجر رومز
فیسبوک مسنجر رومز

بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از طریق اپلیکیشن‌های فیسبوک به‌صورت روزانه تماس تصویری برقرار کردند که در برخی از کشورها، رشدی دو برابری را شاهد بوده‌ است. از طرفی دیگر، فیس بوک قصد دارد تا در روزهای آتی، محدودیت تماس‌های تصویری در واتساپ را از چهار نفر به هشت نفر افزایش دهد.

فیسبوک به حفظ حریم شخصی کاربران اهمیت می‎دهد و خاطر نشان می‎کند که هیچ کدام از تماس‎ها توسط او شنیده نمی‎شوند. با این حال، اطلاعاتی از قبیل نوع دستگاه و مرورگر، جهت بهبود خدمات، جمع‎آوری می‎شوند. اما با توجه به سابقه فیسبوک در افشای اطلاعات کاربران، کارشناسان امنیت سایبری نگران امنیت این اپلیکیشن جدید می‎باشند.

مسئله دیگر، امکان رمزگذاری End-to-End می‎باشد. به گفته فیسبوک افراد زیادی با این تکنولوژی مشکل دارند و هنگام برقراری تماس با چالش مواجه می‎شوند. با این حال، این قابلیت به طور خودکار در مسنجر رومز فعال است.

با تمام این تفاسیر، مسنجر رومز در حال حاضر در کشورهای محدودی در دسترس بوده و به زودی در تمام جهان عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین قصد اضافه کردن قابلین مشابه را به سایر نرم‎افزارهای وابسته به فیسبوک، نظیر اینستاگرام، واتساپ و پورتال اضافه کند.

بیشتر بخوانید:‌

اپلیکیشن فیسبوک مسنجر رومز طی یکی دو روز آینده در برخی از کشورهای عرضه خواهد شد و چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در اختیار سایر کاربران در نقاط مختلف جهان قرار گیرد. فیس بوک همچنین در حال توسعه قابلیت‌های ویدئویی اپلیکیشن‌های خود است که در زمان همه‌گیری کرونا، استفاده از آنها به‌طور چشمگیری افزایش داشته است.

فیسبوک مسنجر رومز چه قابلیت‌هایی دارد؟

مسنجر رومز اهمیت ویژه‌ای در میان تمامی امکانات و قابلیت‌هایی دارد که فیسبوک ارائه می‌کند. مسنجر رومز قابلیت‌‌های متنوعی به کاربران ارائه می‌دهد که در ادامه مفصلا بررسی خواهیم کرد. فیسبوک می‌گوید این سرویس قرار است در هفته‌های آتی به‌صورت جهانی برای محصولات مختلفش دردسترس قرار گیرد. بهترین قابلیت های مسنجر رومز چیست؟

فیسبوک مسنجر رومز
فیسبوک مسنجر رومز
  • تعداد شرکت کنندگان بالا: امکان برقراری تماس‌های ویدئویی را با حداکثر ۵۰ شرکت‌کننده
  • خصوصی یا عمومی بودن جلسه: صاحب جلسه (Owner) می‌تواند تصمیم بگیرد جلسه‌ کاملا عمومی باشد یا روی آن قفل بزند تا فقط افرادی خاص بتوانند وارد شوند.
  • ارتباط کامل با شبکه اپلیکیشن‌های فیسبوک:‌ کاربران خواهند توانست ازطریق اپلیکیشن‌های «مسنجر» یا «فیسبوک» اتاق‌هایی مجازی به‌منظور برگزاری جلسه ایجاد کنند. قرار است امکان ایجاد اتاق‌های مجازی ازطریق بخش «دایرکت اینستاگرام» (Instagram Direct) و واتساپ و حتی پورتال (Portal) نیز فراهم شود.
  • فیلترهای واقعیت افزوده (AR):‌ کاربران می‌توانید از فیلترهای ویژه‌ی واقعیت افزوده‌ی فیسبوک روی چهره‌ی خود استفاده کنید. همچنین امکان جایگزینی پس‌زمینه با تصویری غیرواقعی شامل نماهایی ۳۶۰ درجه از مکان‌های چشم‌نواز وجود دارد. روشن‌کردن تصویر در محیط‌های تاریک نیز دیگر قابلیت این نرم افزار است.
  • عدم وجود رمزنگاری اندتواند(End-to-End Encryption): در صورت وجود این قابلیت هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند پیام‌ها را مشاهده کنید. با این حال فیسبوک می‌گوید نه تماس‌های ویدئویی را می‌بیند و نه آن‌‌ها را شنود می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر