;
coinex

ویروس نژادپرست ؛ چرا فقرا و سیاه پوستان بیشتر به دلیل کرونا می‌میرند؟

آمارها نشان می‌دهد فقرا و سیاه پوستان بیشتر به دلیل کرونا می‌میرند. آیا این یعنی ما با یک ویروس نژادپرست و پول پرست طرفیم؟ با تکراتو همراه باشید!

عواملی که خطر ابتلا به نوع شدید کووید 19 یا مرگ در اثر بیماری را افزایش میدهند، در بین سیاه‎پوستان آمریکا شایع‎تر می‎باشند. اما چرا فقرا و سیاه پوستان بیشتر به دلیل کرونا می‌میرند؟ تعداد مرگ و میر بیماری کووید 19 در سراسر جهان از مرز 200 هزار  نفر فراتر رفته است. آمارها نشان می‌دهد بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری دچار شده‌اند و حدود یک چهارم از جمعیت انسانی زمین در قرنطینه هستند.

طبق مطالعات جدید دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون، ویروس کرونای جدید هیچ تبعیضی میان قربانیان خود قائل نیست. اما تبعیض‎ها و نابرابری‎های اجتماعی می‎توانند خطر مرگ و میر را افزایش دهند. این مطالعات نشان می‎دهند که افراد سیاه‎پوست، بومی آمریکایی و اقشار کم‎درآمد ایالات متحده، احتمالا یک یا چند عاملی که خطر کووید-19 را افزایش می‎دهند دارد.

بنابراین بیشتر از آنکه با یک ویروس نژادپرست طرف باشیم، با ویروسی در میان جمعیت‌های نژادپرست طرفیم. با بررسی بیشتر این موضوع با تکراتو همراه باشید.

فقرا و سیاه پوستان بیشتر به دلیل کرونا می‌میرند

آیا با یک ویروس نژادپرست طرفیم؟

عواملی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری شناسایی شده‎اند. نظیر آسم، دیابت، بارداری یا سن بالای 65 سال. به گفته محققان، دهه‎ها نابرابری ساختاری در آموزش، اشتغال، مسکن و سایر عوامل، باعث ایجاد اختلافات در شدت بیماری‎های مزمن بر حسب نژاد، قومیت و درآمد شده است. اکنون این نابرابری‎های ساختاری، زمینه‎ای ایجاد کرده‎اند که افراد سیاه‎پوست، آمریکایی‎هندی و افراد کم‎درآمد، در صورت ابتلا به کووید-19، بیش‎تری از سایرین با خطر مرگ مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

محققان از داده‎های سال 2018 بر روی بیش از 330 هزار نفر از سیستم ملی نظارت بر فاکتورهای رفتاری استفاده کرده و شیوع عوامل خطرزای کووید-19 را بررسی کرده‎اند. آن‎ها تخمین می‎زنند که 43 درصد از بزرگسالان آمریکایی، تقریبا 97 میلیون نفر، حداقل یک عمل خطرزا و 18 درصد، تقریبا 40 میلیون نفر، دو عامل خطرزا یا بیش‎تر را دارند.

ویروس نژادپرست
ویروس نژادپرست

در میان افراد زیر 65 سال، 33 درصد از سیاه‎پوستان و 42 درصد از بزرگسالان بومی آمریکا حداقل یک عامل خطرزا را دارند؛ در حالی که از میان بزرگسالان سفیدپوست، 27 درصد دارای عامل خطرزای کووید-19 بوده‎اند. همچنین 11 رصد از سیاه‎پوستان و 18 درصد از بومیان آمریکا دارای عوامل متعدد افزایش‎دهنده خطر ویروس کرونا بوده‎اند.

در مورد افراد بالای 65 سال نیز همین سناریو تکرار می‎شود. 69 درصد از بومیان آمریکایی و 61 درصد از سیاه‎پوستان بالای 65 سال، یک یا چند عامل خطرزا، علاوه بر عامل سن، داشته‎اند؛ در حالی که همین میزان در میان سفیدپوستان بالای 65 سال، 54 درصد بوده است.

محققان دریافتند که حداقل 25 میلیون نفر که در خوانواده‎های کم‎درآمد زندگی می‎کنند، دارای حداقل یک عامل خطرزا هستند. در میان افراد زیر 65 سال، اقشار کم‎درآمد تقریبا دوبرابر بیش‎تر از سایر افراد در معرض خطر عوارض شدید کووید 19 بوده و افراد بالای 65 سال نیز، علاوه بر سن، خطر بالایی برای رویارویی با عوارض خطرناک ویروس کرونا را داشته‎اند.

بیشتر بخوانید:

محققان خاطر نشان می‎کنند نابرابری‎های اجتماعی باعث شده شغل این افراد قابلیت دورکاری نداشته باشد. همچنین زندگی در خوانواده‎های پرجمعیت و چندنسلی، خطر ابتلا به بیماری را برای این خوانواده‎ها افزایش می‎دهد.

دکتر جولیا ریفمن، در پاسخ به این سوال که چرا فقرا و سیاه پوستان بیشتر به دلیل کرونا می‌میرند، با اشاره به اینکه «سیاست‎هایی که می‎توانند نابرابری‎های اجتماعی را کاهش دهند، در مبارزه با ویروس نیز موفق خواهند بود.» می‌گوید:

با توجه به سیاست‎های بازگشت به کار، که دولت در حال اعمال آن‎هاست، باید در نظر بگیریم که خطر قرارگیری در معرض کووید-19 و میزان شدت آن در سراسر آمریکا یکنواخت نمی‎باشد.

خطر واقعی این است که روند صعودی بهبودی‎ها، شامل کل جمعیت نشود؛ و بدتر از آن، این امر باعث تشدید نابرابری در سلامتی برای اقلیت‎ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: medicaxpress

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر