;
coinex

بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون

بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس تلفنی برای گوشی های اندروید و آیفون کدام‌ها هستند؟ در این مقاله این اپلیکیشن‌ها و مهم‌ترین ویژگی‌های آنها را معرفی می‌کنیم.

بهترین اپلیکیشن ضبط تماس تلفنی مزیت‌های زیادی دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند به دلایل امنیتی و قانونی، تماس‌های تلفنی خود را ضبط کنند. هرچند که موضوع قانونی بودن یا نبودن این کار هنوز هم با سوالات زیادی روبرو است.

ضبط مکالمه های تلفنی در گوشی‌های هوشمند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که کمتر به آن توجه می‌شود. برخی شرکت‌های تولید کننده مثل وان پلاس، شیائومی و هواوی، گوشی‌های خود را به ویژگی ضبط تماس تلفنی مجهز کردند؛‌ اما متاسفانه هنوز هم در نسخه‌ی اصلی سیستم‌عامل اندروید و iOS وجود ندارد. بنابراین قصد داریم در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس تلفنی بپردازیم. با تکراتو همراه شوید.

بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس برای گوشی‌های اندرویدی

  • Automatic Call Recorder
  • Blackbox Call Recorder
  • Cube Call Recorder ACR
  • Automatic Call Recorder
  • ACR Call Recorder
  • Call Recorder Automatic
  • Call Recorder By Quality Apps
  • Galaxy Call Recorder
  • Call Recorder By Recorder & Smart Apps
  • RMC: Android Call Recorder
  • Advanced Call Recorder
  • Note Call Recorder

 

Automatic Call Recorder

Automatic Call Recorder

Automatic Call Recorder ساخته‌ی Appliqato یکی از بهترین اپلیکیشن‌ های ضبط تماس برای اندروید است. این برنامه از تغییر سیاست‌های گوگل پلی در دسترسی اپلیکیشن‌ها به تاریخچه تماس ضربه زیادی دید، اما هنوز هم یک برنامه ضبط تماس کاربردی شناخته می‌شود. این اپلیکیشن از ادغام دراپ باکس و گوگل درایو در کنار برخی قابلیت‌های دیگر برای انجام کارها بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

این اپلیکیشن در دو نسخه‌ی رایگان و پولی در دسترس است. نسخه پیشرفته نرم‌افزار گران است اما چند ویژگی‌ دیگر نیز دارد. جدا از مسئله دسترسی به تاریخچه تماس این اپلیکیشن کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

Blackbox Call Recorder

Blackbox Call Recorder

سازنده این اپلیکیشن، Blackbox را یک اپلیکیشن ضبط تماس حرفه‌ای می‌نامد. این اپلیکیشن نیز با مجموعه ویژگی‌های معمولی مانند ضبط تماس، پشتیبانی از بکاپ ابری و تنظیمات کیفیت ضبط ارائه می‌شود. با این حال، این برنامه یک گام جلوتر رفته و قابلیت قفل صفحه برای امنیت، پشتیبانی از لوازم جانبی بلوتوث و گوشی دو سیم کارته را دارد. علاوه بر این، این اپلیکیشن رابط‌های بهتری نسبت به تمام اپلیکیشن‌های ذکر شده در این لیست دارد و به همین دلایل بهترین اپلیکیشن ضبط تماس به شمار می‌رود.

Cube Call Recorder ACR

Cube Call Recorder ACR

Cube Call Recorder یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس این لیست با یک نام واقعی است. این اپلیکیشن نه تنها برای ضبط تماس‌های معمولی گوشی بلکه سرویس‌های VoIP مانند اسکایپ، وایبر، واتساپ، اسلک، تلگرام و غیره به کار می‌آید. علاوه بر این، ویژگی‌های مفیدی مانند ویژگی‌های سازماندهی، ویژگی‌های پخش و کیفیت ضبط صدا را دارد. شما حتی می‌توانید تماس‌ها را از ضبط صدای خودکار خارج کنید.

Automatic Call Recorder

Automatic Call Recorder

این اپلیکیشن شباهت زیادی به اپلیکیشن Automatic Call Recorder در این لیست دارد اما کمتر شناخته شده است. از ویژگی‌های خوب این برنامه می‌توان به ضبط خودکار تماس‌های ورودی و خروجی، برخی ویژگی‌های سازماندهی تماس‌های ضبط شده و توانایی ضبط تماس در کدک‌های صوتی متفاوت اشاره کرد. همچنین از بکاپ ‌گیری فضای ابری پشتیبانی کرده و چند ویژگی دیگر نیز دارد. این اپلیکیشن به خوبی دیگر اپلیکیشن‌های با نام مشابه است؛ بنابراین می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:‌

ACR Call Recorder

ACR Call Recorder

ACR Call Recorder هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس برای اندروید است. این اپلیکیشن مجموعه ویژگی‌های خوب و معمولی از جمله تنظیمات کیفیت ضبط تماس و بکاپ ابری دارد. کار با این اپلیکشن بسیار راحت بوده و اگرچه ویژگی‌های برجسته و زیادی مانند اپلیکیشن Blackbox ندارد اما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. همچنین چند باگ دارد اما بیشتر شکایت‌ها به مسئله محدودیت دسترسی به تاریخچه تماس باز می‌گردد.

Call Recorder Automatic

Call Recorder Automatic

Call Recorder Automatic هم ویژگی‌های خوبی دارد که باید آن را در لیست بهترین اپلیکیشن های ضبط مکالمه قرار دهیم. این اپلیکیشن کار خود را به خوبی انجام می‌دهد اما برای ضبط تماس، باید گوشی خود را روی اسپیکر بگذارید تا صدای هر دو طرف مکالمه ضبط شود. Call Recorder Automatic اپلیکیشنی ساده بوده و استفاده از آن راحت است. تماس‌ها را ضبط کرده و شما می‌توانید آن‌ها را سازماندهی کرده یا به اشتراک بگذارید یا اگر بخواهید آن‌ها را ذخیره کنید. بیشتر نقدهای منفی مربوط به این اپلیکیشن به مشکل تاریخچه تماس و برخی محدودیت‌های دیگر از زمان راه‌اندازی اندروید پای باز می‌گردد.

Call Recorder By Quality Apps

Call Recorder By Quality Apps

برنامه Call Recorder By Quality Apps هم به دلیل کیفیت عملکرد عالی و قابلیت‌های خوبی که ارائه کرده در لیست بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس ما جا دارد. این برنامه می‌تواند خیلی راحت و به صورت خودکار مکالمات تمام تماس‌های دریافتی و گرفته شده شما را ضبط کند. اپلیکیشن مذکور در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده که نسخه پولی آن شامل تبلیغات درون برنامه‌ای نمی‌شود، اما نسخه رایگان آن با تبلیغات درون برنامه‌ای همراه خواهد بود. ضمنا برنامه Call Recorder By Quality Apps امکان مارک کردن مکالمات مورد پسند و همچنین قفل‌گذاری بر روی مکالمه‌های شخصی را هم ارائه می‌کند.

Galaxy Call Recorder

Galaxy Call Recorder

این اپلیکیشن یک ابزار راحت و ساده برای ضبط تمامی مکالمات بر روی گوشی اندرویدی شماست، هدف اصلی ساخت اپلیکیشن Galaxy Call Recorder، سادگی در امر ضبط مکالمات است. کاربر با استفاده از این اپلیکیشن قادر است به راحتی تنظیمات ضبط را بر روی حالت خودکار قرار دهد، یا اینکه تنظیمات به گونه‌ای انجام شود که بنا به دلخواه کاربر فرآیند ضبط یک مکالمه به‌خصوص صورت گیرد. جالب اینجاست که Galaxy Call Recorder از امنیت خوبی نیز برخوردار است و کاربر می‌تواند برای فرآیند ضبط مکالمات، گذرواژه‌ انتخاب کند تا هر کسی به این راحتی به مکالمه‌های ضبط شده دسترسی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این اپلیکیش نیز مانند سایر اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، فرآیند ضبط مکالماتِ ورودی و خروجی را بر عهده می‌گیرد و از طرف دیگر، تمامی مکالمات ضبط شده، بر روی حافظه میکرو اس‌دی گوشی برای دسترسی‌های بعدی ذخیره می‌شود. در کنار امکان ذخیره مکالمات بر روی کارت حافظه، اپلیکیشن Galaxy Call Recorder امکان ذخیره مکالمات بر روی فضاهای رایانش ابری گوگل‌ درایو و دراپ‌باکس را نیز در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد.

همان‌گونه که از نام این اپلیکیشن پیداست، سامسونگ آن را برای گوشی‌های سری گلکسی خود توسعه داده است، اما سایر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند به‌ راحتی Galaxy Call Recorder را از گوگل‌پلی استور دانلود و از آن استفاده کنند. تمام این ویژگی‌ها می‌توانند Galaxy Call Recorder را به بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه این لیست تبدیل کنند.

Call Recorder By Recorder & Smart Apps

Call Recorder By Recorder & Smart Apps

این برنامه هم قابلیت‌های خوب و کیفیت بالایی را ارائه می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید مکالمات تماس‌های ورودی و خروجی خود را خیلی راحت به صورت خودکار ضبط کنید یا قابلیت ask to save برنامه را فعال نمایید تا هر بار بعد از اتمام مکالمه از شما سوال شود که آیا مایل به ضبط مکالمه انجام شده هستید یا خیر! پس برنامه Call Recorder By Recorder & Smart Apps را هم به عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس در خاطر داشته باشید.

RMC: Android Call Recorder

RMC: Android Call Recorder

این اپلیکیشن بسته به تنظیمات، قابلیت ضبط دستی و خودکار تماس‌های ورودی و خروجی را دارد و از دو فولدر برای پشتیبانی از تماس‌های ضبط شده پشتیبانی می‌کند. بنابراین، دسترسی به آن‌ها راحت خواهد بود. Android Call Recorder از فرمت‌های mp3 ،amr ،mp4 و wav audio پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، می‌توانید اعلان‌های ضبط تماس را پنهان یا مشاهده کنید. دیگر اینکه گزینه پسورد 4 رقمی برای حفظ امنیت بیشتر تماس‌های ضبط شده را در اختیار دارید. چنین گزینه‌ای برای آپلود خودکار فایل‌های ضبط شده در دراپ باکس یا گوگل درایو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

Advanced Call Recorder

Advanced Call Recorder

Advanced Call Recorder هم یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس رایگان بوده و به شما امکان ضبط تماس‌ها و مسدود کردن تماس‌های ناخواسته را می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید یک پسورد یا الگو برای ذخیره فایل‌های ضبط شده تعیین کنید. همچنین امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها نیز وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید یادداشت‌ها را به تماس‌های ضبط شده اضافه کنید. اگر ضبط خودکار تماس را دوست ندارید می‌توانید آن را به حالت ضبط دستی تغییر دهید.

Note Call Recorder

Note Call Recorder

Note Call Recorder نیز اپلیکیشن ضبط خودکار تماس است که می‌تواند تماس‌های ورودی و خروجی را به صورت خودکار ضبط کند. شما می‌توانید شماره تماس‌ها را به لیست سیاه اضافه کنید، تماس‌ها را مسدود کرده یا رد کنید. این اپلیکیشن همچنین تماس‌های ضبط شده را در دراپ باکس و گوگل درایو در دستگاه‌های مختلف همگام سازی می‌کند و به همین دلایل،‌ یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس به شمار می‌رود.

بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس برای آیفون

  • Call Recorder – IntCall
  • Call Recorder Lite
  • TapeACall Pro
  • WeTalk Pro
  • Call Recorder for iPhone
  • Call Recorder Unlimited
  • CallRec Lite
  • Ipadio
  • Google Voice

 

Call Recorder – IntCall

Call Recorder – IntCall

این برنامه Call Recorder – IntCall به شما امکان ضبط تماس‌های دریافتی و ارسالی را می‌دهد. خوبی این نرم‌افزار در این است که تماس‌های صوتی به صورت خصوصی و در خود آیفون ذخیره می‌شوند و برای ذخیره کردن آنها از سرورهای جانبی استفاده نمی‌شود.

البته شاید ایرادی که بتوان به این برنامه گرفت این است که تا حدودی فرایند ضبط تماس‌ها از طریق آن مشکل است. برای ضبط تماس‌ها باید حتما از داخل خود برنامه شروع به تماس گیری کنید. همچنین در صورتی که تماسی دریافت کرده باشید باید قبل از پاسخ دادن به آن به داخل برنامه رفته و دکمه Recored را فعال کنید.

Call Recorder Lite

Call Recorder Lite

این برنامه هم ویژگی‌هایی دارد که جای آن را در فهرست بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس حفظ می‌کند. این اپلیکیشن رایگان، امکان ضبط مکالمه‌های ورودی و خروجی را برای شما فراهم می‌کند. برای ضبط یک مکالمه، ابتدا برنامه را باز کنید و سپس روی دکمه record call ضربه بزنید. برنامه ابتدا شماره در حال ضبط را شماره‌گیری می‌کند و زمانی‌که شماره وصل شد شما می‌توانید شماره‌ای را که می‌خواهید شماره‌گیری کنید و بلافاصله به هر دو تماس وصل می‌شوید و تماستان ضبط می شود.

بیشتر بخوانید:

از دیگر قابلیت های این برنامه می‌توان به آپلود تماس‌ها در Dropbox و Google Drive و اشتراک‌گذاری آنها از طریق ایمیل، آی مسیج یا توییتر اشاره کرد. نسخه رایگان این اپلیکیشن به شما اجازه ضبط تماس‌های نامحدود را می‌دهد اما تنها می توانید به 60 ثانیه اول ضبط گوش دهید. نسخه اصلی برنامه به قیمت 9.99 دلار به فروش می‌رسد که یک کارت اعتبار 300 دقیقه‌ای  به شما می‌دهد. اگر به دقیقه‌هایی بیشتری نیاز دارید باید از برنامه خریداری کنید.

TapeACall Pro

TapeACall Pro

TapeACall Pro یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس محسوب می‌شود که به‌راحتی می‌تواند هر گونه تماسی را ضبط کند. زمانی‌که در حال تماس هستید فقط کافی است که روی دکمه ضبط ضربه بزنید تا برنامه یک کنفرانس تلفنی سه طرفه ایجاد کند که در آن خط سوم در حال ضبط شدن است. این اپلیکیشن همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا مکالمات ضبط شده را با ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید این مکالمات را ذخیره کنید. این اپلیکیشن برای آن دسته افرادی که مکالمه‌های تلفنی طولانی دارند هم مفید است. گفتنی است، این برنامه داری نسخه رایگان است که به مدت 7 روز از آن می‌توانید استفاده کنید و پس از هفت روز اگر از عملکرد آن راضی بودید باید جهت استفاده کامل هزینه پرداخت کنید.

WeTalk Pro

WeTalk Pro

رابط کاربری و طراحی این برنامه را نمی‌توان کاملا مدرن و شیک در نظر گرفت، اما در مجموع مشکل چندانی نیست که نتوانیم آن را در لیست بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس قرار دهیم. خرید اعتبار در این برنامه کاملا آسان و سرراست است و متاسفانه برخلاف برنامه قبل خبری از اعتبار آنلاین و سکه نیست. می‌توان یک الی صد دلار اعتبار تهیه کنید و اعتبار را می‌توان از طریق خرید درون برنامه‌ای، PayPal یا AliPay پیگیری کرد.

یک نکته منفی، خاموش بودن حالت ضبط مکالمات در آیفون به صورت پیش‌فرض بود و کاربر باید فعال کردن این گزینه را فراموش نکند. مشکل بعدی مربوط به رابط کاربری برنامه و منوهای پاپ‌آپ متفاوت آن می‌شود.

Call Recorder for iPhone

Call Recorder for iPhone

برنامه  Call Recorder for iphone یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس است که می‌توانید از آن برای ضبط تماس‌های ورودی و خروجی استفاده کنید. این اپلیکیشن از یک سیستم کنفرانس تلفنی برای ضبط مکالمه‌ها استفاده می‌کند.  زمانی که از طریق این برنامه با شخصی تماس می‌گیرید باید چند ثانیه صبر کنید تا گزینه‌های ادغام تماس‌ها فعال شود. زمانی که این گزینه در دسترس قرار گیرد می‌توانید روی دکمه ادغام تماس (call merge) ضربه بزنید تا تماس ضبط شود.

Call Recorder Unlimited

Call Recorder Unlimited

یکی از برنامه‌های ضبط تماس برای آیفون Call Recorder Unlimited نام دارد که باید اسم آن را در فهرست بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس قرار دهیم. این اپلیکیش همانند TapeACall Pro که پیش از این، آن را معرفی کردیم است و از لحاظ قابلیت بسیار مشابه این برنامه است. اگر TapeACall Pro برایتان کار نکرد می‌توانید Call Recorder Unlimited را جایگزین آن کنید.

بیشتر بخوانید:

CallRec Lite

CallRec Lite

این اپلیکیش همانند برنامه Call Recorder Lite است و ویژگی‌های مشابهی دارند. مانند Call Recorder Lite دارای ضبط مکالمه ترکیبی سه طرفه است و می‌تواند تماس‌ها را در فضای ذخیره سازی ابری از جمله Dropbox و Google Drive آپلود کرد و آنها را با ایمیل یا رسانه‌های اجنماعی به اشتراک گذاشت.

نسخه رایگان این برنامه به شما امکان ضبط تماس‌های نامحدود را می‌دهد اما تنها می‌توانید 60 ثانیه اول این مکالمه‌ها را گوش دهید. بنابراین برای گوش دادن به تمام مکالمه باید نسخه اصلی را خریداری کنید.

ipadio

ipadio

ipadio یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس برای آیفون است که این امکان را به شما می‌دهد نه تنها  تماس بلکه هر صدای دیگری را ضبط کنید. زمانی که در این برنامه حساب کاربری برای خود درست می‌کنید یک حساب آنلاین در «ipadio.com» برای شما ایجاد می‌شود. هنگامی که قصد ضبط تماس‌ها را دارید شما برای اولین تماس به یکی از اعداد محلی ipadio و یک پین برای وارد شدن نیاز پیدا خواهید کرد.

در این برنامه همچنین می‌توانید دو مکالمه باهم داشته باشید و دو مکالمه را ضبط کنید و مکالمات به طور خودکار به حساب آنلاین شما منتقل می‌شوند و قادر خواهید بود این تماس‌ها را بعد دانلود کنید یا به اشتراک بگذارید.

Google Voice

Google Voice

تا اینجا به معرفی بهترین اپلیکیشن های ضبط تماس در آیفون پرداختیم. اما مساله‌ای که در مورد همه این برنامه‌ها وجود دارد این است که در دو نسخه پولی و رایگان عرضه می‌شوند و طبیعتا نسخه پولی دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتری خواهد بود. بنابراین شاید بهتر باشد که سرویس کاملا رایگان هم برای ضبط مکالمه با آیفون بدون جیلبریک معرفی شود و در این زمینه شاید گزینه ای بهتر از Google Voice را نتوان پیدا کرد.

البته این سرویس هم دارای محدودیت های خاص خود است. برای مثال با استفاده از آن فقط قادر به ضبط تماس‌های دریافتی خواهید بود. حداکثر مدت زمان ضبط مکالمه با این سرویس، سه ساعت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس باید حتما یک حساب کاربری گوگل مثل جیمیل داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ techjockey

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر