;
coinex

10 اپلیکیشن دارای بیشترین دانلود در دهه گذشته ؛ محبوب‌ترین اپ های دهه 2010 میلادی

محبوب ترین اپلیکیشن های جهان کدامند؟ در این نوشته با فهرست 10 اپلیکیشن دارای بیشترین دانلود در دهه گذشته میلادی با تکراتو همراه باشید تا نرم افزارهایی محبوب که بیشترین میزان دانلود را در میان همه نرم افزارها به خود اختصاص داده‌اند را معرفی کنیم.

در حال حاضر میلیون‌ها برنامه در گوگل پلی استور، اپ استور و دیگر پلتفرم‌ها وجود داشته و هر روز نیز به تعداد آن افزوده می‌شود. تعداد برنامه‌هایی که می‌توانید دانلود کنید ( اگر برنامه‌نویس هستید، آپلود کنید) تمامی ندارد.

برای هر کاری نرم‌افزاری وجود دارد. از ارسال مواد غذایی به درب خانه گرفته تا رزرو بلیط فیلم و کنسرت و غیره. مهم نیست که گوشی‌های همراه و ظاهر آن‌ها هر روز تغییر می‌کند؛ این برنامه‌ها و نرم افزارها هستند که تفاوت‌ها را به وجود می‌آورند. با پایان دهه ۲۰۱۰ نگاهی به فهرست ده  نرم افزار پر دانلود که در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می‌گیرد، می‌اندازیم.

این فهرست توسط App Annie، یکی از ارائه دهندگان اطلاعات جهانی بازار تلفن همراه، تهیه شده است. با این حال، آن‌ها تعداد دانلودهای هر برنامه را به صورت جداگانه به اشتراک نگذاشته‌اند. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

10 اپلیکیشن دارای بیشترین دانلود در دهه گذشته در یک نگاه:

  • فیسبوک (Facebook)
  • مسنجر (Messenger)
  • واتساپ (Whatsapp)
  • اینستاگرام (Instagram)
  • اسنپ‌چت (Snapchat)
  • اسکایپ (Skype)
  • تیک‌ تاک (TikTok)
  • یوسی بروزر (UC Browser)
  • یوتیوب (YouTube)
  • توئیتر (Twitter)

10 اپلیکیشن دارای بیشترین دانلود در دهه گذشته

فیسبوک (Facebook)

فیسبوک در فکر آموزش روزنامه نگاران محلی است
10 اپلیکیشن دارای بیشترین دانلود در دهه گذشته

فیسبوک به عنوان بهترین پلتفرم شبکه اجتماعی شناخته می‌شود و همه می‌توانند حدس بزنند که این برنامه بیشترین دانلود را داشته و بهترین نرم‌ افزار دهه گذشته است.علی‌رغم کلاهبرداری کمبریج آنالیتیکا و نگرانی‌های حریم خصوصی که اخیرا گریبان‌گیر فیسبوک شده است؛ این نرم افزار هنوز هم توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

پر دانلود ترین نرم افزار دهه گذشته به کاربران اجازه می‌دهد تا با دوستان و خانواده خود در ارتباط بوده، عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند، به واسطه گروه‌ها اجتماع تشکیل داده و همچنین می‌توانند یک فضای فروشگاهی برای خود ایجاد کنند.

مسنجر (Messenger)

استفاده از ویژگی لغو ارسال پیام در فیسبوک مسنجر

نرم افزار مذکور هم یکی دیگر از محصولات شرکت فیسبوک است که در رده دوم این فهرست قرار گرفته است. مسنجر به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکالمات خصوصی داشته باشند و به لطف استیکرها، ماسک‌های صورت و دیگر موارد، استفاده از این برنامه سرگرم کننده خواهد بود. مسنجر در سال ۲۰۱۱ به عنوان برنامه‌ای مستقل برای اندروید و iOS عرضه شد.

واتساپ (Whatsapp)

بالاخره امکان استفاده از استیکر در واتساپ فراهم شد
10 اپلیکیشن دارای بیشترین دانلود در دهه گذشته

وقتی در مورد برنامه های پر دانلود دهه گذشته صحبت می‌کنیم؛ باید منتظر واتساپ نیز باشیم. نرم افزاری که مطابق آخرین نظرسنجی‌‌ها بیشترین میزان محبوبیت را در ایران دارد و چندماهی است به گوی رقابت را از تلگرام ربوده است. واتساپ بهترین برنامه پیام رسان شخصی است که دارای کاربری آسان بوده و همچنین ویژگی‌های ممتازی نیز دارد که باعث شده تا در جایگاه سوم این فهرست قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام (Instagram)

نحوه فعال کردن حالت شب در اینستاگرام ؛ دارک مود اینستاگرام را چگونه فعال کنیم؟

اینستاگرام چهارمین محصول فیس بوک است که در فهرست ما قرار گرفته و به شایستگی لایق این جایگاه است. اینستاگرام نرم افزاری برای به اشتراک گذاری عکس و ویدئو در فضای مجازی است که در اکتبر سال ۲۰۱۰ (مهر ۱۳۸۹)، توسط کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) معرفی شد. این اپلیکیشن به سرعت به پلتفرمی تبدیل شد که به عکاسان، مشاغل کوچک و دیگران امکان دسترسی به مخاطبان گسترده‌تری را می‌داد.

اسنپ‌چت (Snapchat)

2.3 درصد از سهام اسنپ چت توسط شاهزاده ولید بن طلال خریداری شد

اسنپ‌چت یک نرم افزار پیام رسان چند رسانه‌ای که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه در درجه اول به دلیل فیلترهای منحصر به فرد عکاسی و کنترل حریم خصوصی محبوب است. از قابلیت‌های اسنپ‌چت می‌توان به «چت با استیکر»، بیتموجی (Bitmoji)، به‌روزرسانی وضعیت و غیره را نام برد.

اسکایپ (Skype)

سازگاری اسکایپ با الکسا ؛ استفاده از اسکایپ با دستورات صوتی

اسکایپ احتمالا یکی از اولین ارائه‌ دهندگان تماس صوتی و تصویری اینترنتی از طریق رایانه، تبلت گوشی‌های تلفن همراه است. این اپلیکیشن به کاربران امکان مکالمه و ارسال فیلم، صوت و تصویر را می‌دهد. سازمان های مختلف هنوز هم از پلتفرم Skype for Business استفاده می‌کنند.

تیک‌ تاک (TikTok)

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

تیک‌ تاک که توسط ByteDance در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ یک پلتفرم اشتراک ویدئو است که در سال ۲۰۱۹ بین جوانان همه‌گیر شد. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیو‌های کوتاه لب‌خوانی یا به نوعی، دابسمش بسازند.

یوسی بروزر (UC Browser)

بهترین مرورگرهای اندروید در سال 2020

نرم افزار مذکور یک مرورگر اینترنت بوده که توسط شرکت چینی/سنگاپوری اینترنت موبایل UC Web که متعلق به شرکت علی بابا است منتشر شده است. این مرورگر ظاهرا در بازارهای در حال پیشرفت، مانند هند و اندونزی محبوبیت بیشتری نسبت به گوگل کروم دارد.

بیشتر بخوانید:

یوتیوب (YouTube)

نحوه فعال کردن حالت شب در یوتیوب ؛ دارک مود یوتیوب را چگونه فعال کنیم؟

یوتیوب، پلتفرم اشتراک گذاری ویدئوی متعلق به گوگل است که به دلیل امکان استفاده رایگان، در بین فهرست نرم افزار های دارای بیشترین دانلود دهه گذشته قرار گرفته است. چه محتوا فیلم آموزشی یا فیلم سرگرم کننده باشد؛ یوتیوب پلتفرم مورد علاقه سازندگان و کاربران بوده است.

توییتر (Twitter)

کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی
جک دروسی

آخرین نرم‌افزار این فهرست توییتر است که یک بستر میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی است. توییتر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دهه گذشته بوده و همین امر، جایگاه آن را در فهرست پر دانلودترین نرم افزارهای دهه گذشته، توجیه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: 91mobiles

گردآوری:‌ حسین رجب چال

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر