;
coinex

بررسی اپلیکیشن تیک تاک ؛ بهترین قابلیت های برنامه تیک تاک کدامند؟

اپلیکیشن تیک تاک یک شبکه اجتماعی جدید است که به تازگی به رقیبی جدی برای اینستاگرام و فیسبوک بدل شده است. با ما در بررسی اپلیکیشن تیک تاک همراه باشید.

اپلیکیشن تیک تاک (TikTok) یا تیک توک در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در سطح جهان به شمار می‌آید و توجهات بسیاری را در اینترنت به خود جلب کرده است. دانلود برنامه تیک تاک در حال حاضر از مرز 80 میلیون بار در آمریکا و 800 میلیون بار در سرتاسر خیلی وقت است که عبور کرده؛ این در حالی است که این رقم کاربران اندروید در چین را شامل نمی‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت Sensor Tower که در زمینه گوشی‌های هوشمند به پژوهش و جمع آوری آمار می‌پردازد منتشر شده، درآمد اپلیکیشن تیک تاک در سال 2018 نسبت به سال قبلش 3 برابر شده بود. این برنامه که در سال 2016 شروع به کار کرد با تبلیغاتی که در اینستاگرام و اسنپ‌ چت انجام داده توجه بازارهای بین‌المللی را نیز به خود جلب کرده است. از همین رو بسیاری از فعالان مطرح در شبکه‌های اجتماعی و چهره‌های مشهور مانند جیک پاول، جیمی فالن و تونی هاوک هم به آن پیوسته‌اند.

بررسی اپلیکیشن تیک تاک ؛ برنامه تیک تاک چیست؟

برنامه TikTok اپلیکیشنی است که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاهی از خود در حال آشپزی، رقص یا انجام کارهای روزمره ضبط کنند و در ادامه با افزودن موسیقی یا افزایش یا کاهش سرعت ویدیو و یا افزودن فیلتر به آن، ویدیو خود را به اشتراک بگذارند.

مانند اینستاگرام کاربران در این پلتفرم نیز می‌توانند برای ویدیوها کامنت بگذارند آن‌ها را لایک یا اکانت دیگر کاربران را دنبال کنند. علاوه بر این، این ویدیوها را می‌توان در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بررسی اپلیکیشن تیک تاک ؛ شرح وضعیت تیک تاک

برنامه تیک تاک چیست؟

طبق گزارش Apptopia ،tiktok در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ توانسته است بیش از اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و یوتیوب دانلود شود. این حجم از دانلود قبل از تیک تاک بی سابقه بوده است که به این دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرد که به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

در اگوست سال ۲۰۱۸ بایت دنس مدیر شرکت تیک تاک اپلیکیشن musical.ly را که احتمالا خیلی از شما با آن آشنایی دارید را که قبلا در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده بود با تیک تاک ترکیب کرد. این موضوع باعث شد توجه کاربران آمریکایی بیشتر از پیش به سمت تیک تاک روانه شود و دانلود‌های آن افزایش یابد. بایت دنس شرکت خود را شرکتی در حوزه هوش مصنوعی معرفی می‌کند.

تیک تاک
بررسی اپلیکیشن تیک تاک

بیشتر تمرکز تیک تاک روی جوانان و نوجوانان است و می‌توان آن را شبکه اجتماعی‌ای برای این گروه سنین دانست. شرکت Apptopia که یک شرکت در حوزه جمع آوری اطلاعات در زمینه فناوری اطلاعات است این‌گونه بیان می‌کند: “می‌توان گفت که دانلود برنامه تیک تاک تنها برنامه‌ای از آسیا است که توانسته است اینگونه در بازارهای بین‌المللی نفوذ کرده و کاربران را به خود جلب کند و همچنین اینگونه وارد زندگی روزمره نوجوانان آمریکایی شود.“

تیک تاک به‌تازگی شروع به همکاری با یک برند لباس نوجوانان در چین کرده است و برای آن تبلیغات انجام می‌دهد.

برنامه تیک تاک چیست و چگونه کار میکند؟

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

کابران می‌توانند با اپیکیشن تیک تاک، کلیپ‌های ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای جذابی تهیه و برای مخاطبین خود، ارسال کنید. امکان پیوند دادن کلیپ‌های ویدیویی در استوری هم وجود دارد که مدت زمان آن را به شصت ثانیه افزایش خواهد داد.

در هر صورت برای تولید ویدیو با محدودیت زمان مواجه خواهید بود، اما این محدودیت زمانی همانند Vine نیست که فقط امکان آپلود فایل‌های ویدیویی شش ثانیه‌ای وجود داشته باشد. همچنین برخلاف Vine، می‌توانید فایل‌های ویدیویی خود را به صورت مستقیم از گوشی موبایل، آپلود کنید.

توجه داشته باشید که حساب کاربری تیک تاک در دو نوع عادی و ویژه در دسترس قرار دارد. حساب‌های کاربری ویژه می‌توانند ابزارهای تحلیلی بسیار مفیدی را برای سنجش بهتر عملکرد مخاطبین در اختیار کاربران، قرار دهند. همچنین کاربرانی می‌توانند در تیک تاک فعالیت داشته باشند که حداقل سن آن‌ها، ۱۳ سال باشد.

اپلیکیشن تیک تاک

یکی دیگر از ویژگی‌های تیک تاک را می‌توان محدود کردن زمان استفاده از آن توسط والدین دانست. در حقیقت والدین می‌توانند با استفاده از این تنظیمات اختصاصی، زمان استفاده فرزندانشان را در بازه‌های ۴۰، ۶۰ ،۹۰ و ۱۲۰ دقیقه در طول روز تنظیم کنند.

برای دانلود اپلیکیشن تیک تاک برای اندروید و آیفون می‌توانید از لینک های زیر استفاده کنید. تعداد دانلود اپلیکیشن تیک تاک در گوگل پلی از مرز 100 میلیون مرتبه فراتر رفته است.

دانلود اپلیکیشن تیک تاک برای اندروید در گوگل پلی : دانلود Tiktok برای اندروید از Google Play

دانلود اپلیکیشن تیک تاک برای IOS در اپستور : دانلود Tiktok برای IOS از App Store

تیک تاک قابلیت‌های جذاب زیادی دارد که یکی دیگر از آن‌ها را می‌توان گزارش کردن کاربران خاطی دانست. در صورت مشاهده کاربرانی که فعالیت نامناسب و خلاف قوانین دارند، می‌توانید با ورود به پروفایل آن‌ها و از طریق منوی سه نقطه بالای صفحه، گزینه Report را انتخاب کنید؛ بدین ترتیب به تیم مدیریت تیک تاک تمام رفتارهای نامناسب کاربران گزارش داده‌ می‌شود تا بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

امکان تغییر اکانت به خصوصی نیز از طریق بخش Privacy and Safety و انتخاب گزینه Private Account در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

رابط کاربری جذاب تیک تاک

برنامه تیک تاک چیست؟

برنامه‌نویسان و طراحان تیک تاک بسیار به رابط کاربری اهمیت داده‌اند. استفاده از تیک تاک بسیار ساده و آسان بوده و هر کاربری با هر میزان اطلاعات می‌تواند به‌سادگی از این اپلیکیشن بهره‌مند شود. درحقیقت به‌طور کاملا واضح مشخص است که تلاش شده است تا کاربران خیلی ساده به مشاهده فیلم‌ها بپردازند و بین صفحات و ویدیو‌های مختلف جابه‌جا شوند.

به‌عنوان سازنده کلیپ و ویدیو نیز سادگی وجود دارد. البته کار در اینجا کمی پیچیده می‌شود ولی باتوجه‌به امکاناتی که برنامه تیک تاک در اختیار کاربران قرار می‌دهد انتظار دیگری نمی توان داشت. این امکانات و قابلیت‌ها به قدری زیاد و متنوع هستند که شما بعد از مدتی استفاده از این نرم‌افزار خود را ادیتور فیلم بسیار قوی و حرفه‌ای خواهید دانست.

همچنین سرور‌های این برنامه از سرعت بسیار خوبی برخوردار هستند که باعث می‌شود ویدیو هایی که مشاهده می‌کنید با سرعت بهتری برای شما لود شده و همچنین ویدیو‌هایی که خودتان می‌سازید با سرعت بسیار خوبی پست و آپلود شود.

ساخت کلیپ در تیک تاک ؛ همه چیز درباره انتشار ویدیو در تیک تاک

برنامه تیک تاک چیست؟

جهت ساخت فیلم در اپلیکیشن تیک تاک ابتدا وارد این نرم‌افزار شوید. سپس روی علامت مثبت در پایین صفحه کلیک کنید. آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و با تنظیم فیلتر‌ها شروع به ضبط فیلم کنید.

شاید این توضیحات در دید اول بسیار ابتدایی به نظر بیایند ولی در حقیقت استفاده از tik tok به همین سادگی است. روند فیلم گرفتن به قدری ساده است که در زمان کوتاهی می‌توانید تعداد بسیار زیادی فیلم و کلیپ زیبا بسازید.

اپلیکیشن تیک تاک
بررسی اپلیکیشن تیک تاک

فیلتر‌ها در این برنامه بسیار متفاوت با سایر اپلیکیشن‌ها است. با دانلود تیک تاک برای اندروید یا ایفون متوجه این موضوع خواهید شد که در tik tok فیلتر‌ها به‌صورت دیگری عمل کرده و تنها باعث تغییر رنگ یا … روی تصویر یا فیلم نمی‌شوند. این فیلتر‌ها امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند.

به‌طور مثال به قابلیت پرده سبز در این اپلیکیشن می‌توان اشاره کرد. به احتمال زیاد با پرده سبز آشنا هستید. این اپلیکیشن استفاده از این قابلیت را به خود افزوده است و می‌توانید با کمک آن فیلم خود را روی بک گراندی دیگر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

 

 

از کلیپ‌هایی که با استفاده از پرده سبز تیک تاک این روز‌ها ترند شده است دویدن در دنیای بازی تمپل ران یا سابوی سرف است که احتمالا دیده‌اید.

تیک تاک از آن دست شکبه های اجتماعیست که هر روز در آن یک چالش جدید همراه با یک موزیک جدید رواج پیدا می کند و ممکن است در کمتر از یک ساعت تمام آنچه در این شبکه می بینید دارای یک آهنگ و یک روش اجرا باشد، پس اگر خواهان موفقیت در این برنامه هستید باید چالش ها را دنبال کرده و برای ادامه دادن ترند آن چالش، خودتان نیز دست به کار شده و ویدئو بسازید.

در این برنامه علاوه بر آنکه می توانید ویدئو ها را از گالری گوشی خود آپلود کنید، خواهید توانست تا با استفاده از خود برنامه شروع به ساخت محتوای ویدئویی کنید روی آن موزیک گذاشته و آن را ویرایش کنید.

اپلیکیشن تیک تاک

همچنین دنیایی از فیلترهای جذاب در تیک تاک موجود است که کار شما را راحت می کند. علاوه بر این ها زمانی که کاربری موزیک خاصی روی ویدئو خود می گذارد آن موزیک به کتابخانه موسیقی این برنامه افزوده شده و شما به راحتی خواهید توانست تا آن در ویدئو خود استفاده نمایید.

با وجود این واقعیت که تیک تاک محدودیت زمانی کلیپ‌های ویدیویی را به همراه دارد، اما هیچ‌گاه مانعی برای خلاقیت‌های کاربران خود نشده است و شاهد انتشار کلیپ‌های کوتاه بسیار جذابی در آن هستیم.

می‌توانید هر نوع ویدیویی را در تیک تاک ارسال کنید، اما محبوب‌ترین فایل‌های ویدیویی را می‌توان مواردی عنوان کرد که دارای موسیقی هستند. لازم نیست با خواندن آواز یا نواختن ساز آشنا باشید، فقط استفاده از جدیدترین قطعه‌های موسیقی نیز می‌تواند جذابیت کلیپ‌های ویدیویی را افزایش دهد.

اپلیکیشن تیک تاک

فرض کنید تیک تاک، همان یوتیوب اما با محدودیت زمانی کلیپ‌های ویدیویی است؛ این مسئله نشان می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی پتانسیل بالایی در اشتراک‌گذاری طیف گسترده‌ای از کلیپ‌های ویدیویی اعم از انواع سرگرمی یا آموزشی، دارد.

می‌توانید با جستجو (نماد ذره‌بین موجود در منوی پایین تیک تاک) برخی از جدیدترین و محبوب‌ترین فایل‌های ویدیویی را مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های تیک تاک را می‌توان جداسازی فایل‌های ویدیویی در دسته‌بندی‌های مختلف همانند طنز، رقص، تناسب اندام، خودرو، زیبایی و سایر موارد دانست.

بد نیست بدانید امکان راه‌اندازی چالش‌های مختلف در جهان در برنامه تیک تاک، وجود دارد. به نظر می‌رسد طرفداران تیک تاک به صورت هفتگی با چالش‌های جدیدی مواجه خواهند شد.

اینطور که پیدا است، تیک تاک در حال تبدیل شدن به پلتفرمی جذاب برای نوجوانان و جوانان است. در صورتی که علاقه‌مند به تولید و مشاهده محتواهای ویدیویی جذاب و سرگرم‌کننده هستید، پلتفرم تیک تاک را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:

 

شخصی کردن اکانت در Tik Tok

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

اگر نمی‌خواهید افراد غریبه ویدیوهای شما را تماشا کنند، می‌توانید به پروفایل خود رفته و در آنجا، روی سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه بزنید. به بخش Privacy and Safety رفته و روی Private Account بزنید تا اکانت خود را شخصی کنید. با این کار، کاربران دیگر نمی‌توانند شما را بدون تایید، فالو کنند. در این بخش می‌توانید موارد مربوط به کامنت‌ها، واکنش‌ها، پیام‌ها و … را هم شخصی‌سازی کنید.

تیک تاک

آپلود ویدیو از گالری در تیک تاک

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

خوشبختانه نیازی نیست که حتما ویدیوی خود را در برنامه Tik Tok ضبط کرده باشید تا بتوانید آن را پست کنید. اگر ویدیویی را قبلا در گوشی حاضر کرده‌اید، در برنامه روی علامت مثبت در پایین صفحه زده و سپس گزینه Upload را در پایین و سمت راست، بزنید.

اپلیکیشن تیک تاک

با این کار به گالری گوشی منتقل می‌شوید و می‌توانید ویدیوی مورد نظر را انتخاب و آپلود کنید. اگر بیش از یک ویدیو می‌خواهید انتخاب کنید، می‌توانید گزینه Multiple را در پایین و سمت چپ صفحه انتخاب کنید. بعد از این کار می‌توانید کارهای ویرایشی را روی ویدیوی خود انجام دهید.

ساخت یک اسلاید شو با استفاده از تصاویر گالری

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

نه تنها اپلیکیشن تیک تاک به شما اجازه آپلود ویدیو از گوشی را می‌دهد، بلکه می‌توانید با استفاده از آن، تعدادی از تصاویر را کنار هم قرار داده و به عنوان اسلاید شو، منتشر کنید. دوباره دکمه مثبت را در پایین صفحه بزنید.

تیک تاک

با این کار، گزینه‌هایی را در پایین صفحه برای مدت زمان ویدیو به همراه گزینه Photo templates مشاهده می‌کنید. از این بخش می‌توانید تم مورد نظر برای اسلاید شو خود را انتخاب کرده و روی Select photos بزنید.

با این کار به گالری گوشی منتقل شده و می‌توانید تصاویری که می‌خواهید در اسلاید شو نمایش داده شوند را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که ترتیب نمایش تصاویر در اسلاید شو، به ترتیب انتخاب آن‌ها توسط شما بستگی دارد. وقتی کارتان تمام شد، روی OK در بالا و سمت راست بزنید تا وارد بخش ویرایش شوید.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت گیف از ویدیوهای اپلیکیشن تیک تاک

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

وقتی ویدیویی را دیدید که دوست داشتید، می‌توانید آن را به یک فایل گیف تبدیل کنید. روی ویدیوی دلخواه خود زده و آیکون فلش موجود در سمت راست صفحه را بزنید. با این کار چندین گزینه را در پایین صفحه مشاهده می‌کنید که یکی از آن‌ها، Share as GIF است.

تیک تاک

وقتی این گزینه را انتخاب کردید، اپلیکیشن Tik Tok شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که می‌توانید طول فایل GIF خود را مشخص کنید. وقتی کارتان تمام شد، گزینه Generate را از بالای صفحه بزنید تا فایل گیف ساخته شود. بعد از این کار می‌توانید این فایل را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:‌

تعیین کردن تایمر برای شروع ضبط ویدیو

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

نگه داشتن دکمه قرمز برای ضبط ویدیو می‌تواند گاهی مشکل باشد؛ زیرا ممکن است نیاز به استفاده از دو دست خود در ویدیو داشته باشید؛ بنابراین استفاده از گزینه تایمر می‌تواند کار ضبط ویدیو را آسان‌تر کند.

تیک تاک

برای این کار علامت مثبت را در پایین صفحه انتخاب کرده و به جای فشردن دکمه قرمز، گزینه تایمر را از بالا و سمت راست انتخاب کنید. با این کار می‌توانید زمان توقف ضبط ویدیوی خود را با استفاده از نوار لغزنده انتخاب کنید. بعد از این کار، برنامه شمارش معکوس 3 ثانیه‌ای را نشان داده و سپس کار ضبط را آغاز می‌کند.

آموزش دانلود ویدیوهای Tik Tok

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

برای دانلود ویدیوی دلخواه خود در برنامه Tik Tok، به ویدیوی مورد نظر خود رفته و آیکون فلش موجود در سمت راست صفحه را زده و گزینه Save Video را انتخاب کنید. با این کار، ویدیو به گوشی شما دانلود می‌شود.

اپلیکیشن تیک تاک

آموزش حذف اکانت تیک تاک

بررسی اپلیکیشن تیک تاک

اگر به هر دلیلی می‌خواهید حساب شبکه اجتماعی تیک تاک خود را حذف کنید، به پروفایل خود رفته و روی سه نقطه بالا و سمت راست صفحه بزنید. بعد از آن از بخش Privacy and Settings، گزینه Manage My Account را انتخاب کنید. حال در پایین، گزینه Delete Account را انتخاب کنید. در این بخش کد تاییدی به شماره‌ای که در بالای صفحه وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

تیک تاک

این شماره را در کادر مربوطه وارد کنید تا حساب شما حذف شود. توجه داشته باشید که حساب شما به مدت 30 روز غیرفعال شده و پس از آن، برای همیشه حذف می‌شود و تمامی اطلاعات خود را از دست می‌دهید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thesun

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر