;
coinex

قیمت و مشخصات فنی آنر 20 ؛ همه چیز در مورد پرچمدار 2020 آنر که باید بدانید!

برند آنر این روزها بیشتر از همیشه محبوب شده که البته اصلا عجیب نیست. این برند، گوشی‌های رده‌بالایی را با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌کند. ما در این نوشته قصد داریم قیمت و مشخصات فنی آنر 20 را بررسی کنیم.

برند آنر برای اولین باری که تصمیم گرفت دو گوشی پرچمدار را همزمان معرفی کند، گوشی‌های آنر 20 و آنر 20 پرو را انتخاب کرد. این دو گوشی از لحاظ تراشه و صفحه نمایش با هم تفاوتی ندارند؛ بلکه تفاوت اصلی آنها در تنظیمات دوربین و حافظه ذخیره سازی نهفته است.

گوشی آنر 20 برخلاف مدل دیگر، به دوربین تله فوتو مجهز نیست؛ حافظه ذخیره‌سازی و رم این گوشی هم کمتر از نسخه‌ی پرو است. این تقریبا تمام تفاوت‌هایی است که این دو گوشی با هم دارند. البته ما در این مقاله می‌خواهیم قیمت و مشخصات فنی آنر 20 را بررسی کنیم و به مقایسه‌ی این دو پرچمدار نمی‌پردازیم.

قیمت و مشخصات فنی آنر 20

بدون شک یکی از گوشی هایی که به دلیل طرح زیبای خود معروف شده هوآوی آنر 20 است. همان طور که می‌دانید این زیر برند هوآوی اخیراً تمرکز زیادی بر طراحی داشته و توانسته دستگاه‌های منحصر به فردی را از نظر طراحی تولید کند.

این طراحی و نوع پرداخت و آپشن‌های رنگی خاص، همانند یک هویت و مشخصه اصلی برای آن عمل کرده است. همانطور که گفتیم، این مدل به همراه مدل آنر 20 پرو معرفی شده است. با وجود اینکه طراحی و سخت افزار نسبتا یکسانی دارند، اما قیمت آنر 20 کمتر از نسخه‌ی پرو است. می‌توان تفاوت این دو را در این موارد عنوان کرد که پنل پشتی آنر 20 حالت خمیدگی خود را از دست داده است. باتری آن هم نسبت به نسخه پرو ظرفیت کمتری دارد.

قیمت و مشخصات فنی آنر 20

درباره‌ی قیمت آنر 20 باید گفت که نسخه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی این دستگاه در بازار ایران در محدوده قیمتی ۵.۷۰۰.۰۰۰ تا ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان فروخته می‌شوند. فروشگاه‌های مختلف بسته به نوع گارانتی، این بازه‌ را برای قیمت آنر 20 در نظر گرفته‌اند. قیمت آنر 20 در بازارهای جهانی برای نسخه‌ی مجهز به حافظه 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایتی، ۲۸۵ تا ۲۹۹ دلار است. نسخه‌ی حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت با رم ۸ گیگابایتی آنر 20 هم با قیمت ۳۴۰ تا ۳۸۰ دلار فروخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از این حکایت دارند که این گوشی به اندروید Q به روز رسانی خواهد شد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. از همه این حرفا که بگذریم، باید به مشخصات فنی آنر 20 اشاره کنیم که در ادامه، خلاصه‌ای از آنها را می‌خوانید.

  • صفحه نمایش: ۶.۲۶ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۱۲ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۷.۹ × ۷۴ × ۱۵۴ میلی‌متر
  • وزن: ۱۷۴ گرم
  • پردازنده: های سیلیکون کایرین ۹۸۰ هشت هسته‌ای
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • دوربین اصلی: چهارگانه با لنزهای ۴۸، ۱۶ و دو لنز ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل
  • بدنه: جلو و پشت از شیشه، فریم آلومینیومی
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • حافظه رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • جک هدفون استاندارد: ندارد
  • حسگر اثر انگشت: دارد

مشخصات فنی آنر 20

درباره‌ی مشخصات فنی آنر 20 باید گفت که چیپست قدرتمند کایرین ۹۸۰، از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌رود. این تراشه قبل از این در گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گرفت و قدرت لازم برای پردازش برنامه‌های روزانه را تامین می‌کرد.

داخل جعبه حتی بیش از آن چه انتظارش را دارید کامل است و شامل شارژ سریع 22.5 واتی، کاور سیلیکونی با کیفیت، هدفون USB-C و دانگل تبدیل USB-C به جک 3.5 میلی متری هدفون می شود. در ادامه بیشتر به بررسی طراحی و مشخصات فنی آنر 20 می‌پردازیم.

مشخصات فنی آنر 20

طراحی آنر 20

Honor 20 هم همانند بسیاری از دستگاه‌هایی که این روزها ساخته می‌شوند، از بدنه کاملاً شیشه‌ای و فریم آلومینیومی بهره می‌برد؛ از این رو مقاومت بسیار خوب و جلوه چشم نوازی دارد. بین شیشه و آلومینیوم یک نوار باریک پلاستیکی قرار داده شده که نقش ضربه گیر را داشته و از تماس مستقیم شیشه و آلومینیوم جلوگیری می‌کند.

همان طور که قبلاً نیز اشاره شد یکی از وجه تمایزات بین این مدل و آنر 20 پرو این است که پنل پشت آن از شیشه منحنی بهره نبرده اما پرداختی که شما روی آن مشاهده می‌کنید همانند پرداخت موجود در گوشی‌های عادی نیست. با به کارگیری یک لایه رفلکتیو زیر لایه سطحی، به پرداخت به کار رفته عمق داده شده که در نوع خود بی نظیر است.

بیشتر بخوانید:

برای مثال در رنگ آبی پرتوهای روشن‌تری در مقابل نور نمایش داده می‌شود. علاوه بر رنگ آبی، یک نسخه مشکی از آن نیز ساخته شده که جلوه ساده‌تری را به نمایش خواهد گذاشت.

به خدمت گرفتن نمایشگر هول-پانچ یکی دیگر از مشخصاتی که است که در طراحی آن جدید به نظر می‌رسد. همچنین در ساخت آن به خوبی تناسب بین اندازه و کاربرد پذیری را رعایت شده است. اما موردی که در طراحی آن دیده می‌شود و شاید برخی کاربران دوست نداشته باشند، این است که ماژول دوربین‌ها حدود چند میلی‌متر با صفحه پشتی اختلاف سطح دارد.

در لبه بالایی آن بلستر مادون قرمز به چشم می‌خورد که می‌توان از آن به عنوان ریموت کنترل یونیورسال استفاده کرد. جک 3.5 میلی متری هدفون در اینجا حذف شده و در لبه پایین آن هم اسپیکر تک پنجره‌ای قرار داده شده است.

نمایشگر آنر 20

از دیگر مشخصات فنی آنر 20 باید به صفحه نمایش آن اشاره کرد که مشابه دیگر گوشی‌های این برند، فاقد نمایشگر اولد است و از نمایشگر 6.26 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل و نسبت تصویر 19.5:9 بهره می‌برد. نمایشگر کیفیت و دقت رنگ خوبی دارد و می‌تواند رضایت بیشتر کاربران را جلب کند؛ البته نه آن دسته از افرادی که تجربه کار با نمایشگرهای امولد را داشته‌اند.

روشنایی نمایشگر در در حالت دستی حداکثر به حدود 450 نیت می‌رسد و در حالت خودکار هم تا 480 نیت افزایش می‌یابد. در کل می‌توان گفت که روشنایی صفحه نمایش آنر 20 خوب است اما به شرطی که زیر نور شدید خورشید نباشید.

نمایشگر آنر 20

یکی از مشکلات که بسیاری از گوشی‌های دیگر آنر هم با آن مواجه هستند، سایه‌های نمایشگر در گوشه‌ها و دور حفره دوربین است. با این حال آنر موفق شده در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر از جمله آنر ویو 20، تا حد زیادی این مشکل را کاهش دهد اما همچنان به ویژه زمانی که روشنایی را روی بالاترین سطح تنظیم کنید سایه‌ها به چشم می‌آیند. البته چندان هم نمی‌توانیم این موارد را جزء اشکالات مشخصات فنی آنر 20 بدانیم.

بیشتر بخوانید:

آنر 20 امکان تنظیم وضعیت نمایش رنگ در دو حالت عادی و پویا را دارد و می‌توان دمای رنگ را هم به طور دستی تنظیم کرد. مشابه دیگر گوشی‌های آنر، امکان تنظیم رزولوشن نمایشگر روی حالت‌های هوشمند یا دستی و نیز حالت کاهش نور آبی در ساعت پایان روز (Eye Comfort) در حالت‌های دستی یا خودکار در نظر گرفته شده است.

پردازنده آنر 20

پردازنده یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات فنی آنر 20 به حساب می‌آید. این گوشی هم به اندازه پرچمدارهای کنونی هواوی قدرتمند است. مثل هواوی P30 Pro، در ساخت این گوشی نیز از چیپ‌ست پرچمدار Kirin 980 استفاده است. این چیپ‌ست 7 نانومتری، به ورق خنک‌کننده‌ای از جنس گرافین مجهز بوده و رسانش گرمایی آن 1.5 برابر مس است.

در معرفی این گوشی، از نوعی تکنولوژی پردازشی موسوم به GPU Turbo 3.0 نام برده می‌شود که طبق ادعای شرکت سازنده، در بهبود تجربه بازی مؤثر است. به عنوان مثال، وقتی بازی سنگینی مثل Fortnite را در این گوشی نصب می‌کنید، بازی به صورت خودکار روی بالاترین سطح از گرافیک تنظیم و با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا می‌شود. البته Honor وعده داده که با آپدیت گوشی در آینده، می‌توان چنین بازی‌هایی را در 60 فریم در ثانیه نیز بازی کرد.

نکته‌ی دیگری که درباره‌ی پردازنده آنر 20 باید بگوییم، این است که این پردازنده زمانی که رونمایی شد، عنوان اولین پردازنده 7 نانومتری هوآوی را از آن خود کرد. حتی اگر عملکرد این پردازنده ضعیف تر از پردازنده Snapdragon 855 باشد باز هم به نسبت قیمتی که دارد عملکرد بسیار خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این پردازنده هم 8 هسته‌ای بوده که 2 هسته پر سرعت Cortex-A76 (فرکانس 2.6 گیگاهرتز)، 2 هسته Cortex-A76 (با فرکانس 1.92گیگاهرتز) و 4 هسته کم مصرف Cortex-A55 (با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) معماری این تراشه را تشکیل داده‌اند.

به گفته برخی از کاربران زمانی که این دو گوشی مورد استفاده قرار بگیرند، در عمل تفاوت چندانی را در عملکرد از خود نشان نمی‌دهند. در هرحال، پردازنده درجه یک افکت‌های گرافیکی بیشتری را برای بازی‌ها به ارمغان آورده است. بازی PUBG به خوبی با تنظیمات بالا اجرا می‌شود. چیزی که حتی در Pixel 3a XL هم نمی‌توانید مشاهده کنید.

بنچمارک Geekbench امتیازی برابر با 9674 را به مشخصات فنی آنر 20 اختصاص داده که برای یک موبایل در این قیمت امتیاز بسیار خوبی به شمار می‌رود. همچنین امتیاز بنچمارک آنتوتو هم به طور میانگین 309060 بوده که از بسیاری از گوشی‌های پرچم دار سال 2018 هم بالاتر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از دیگر مشخصات فنی آنر 20 باید به حافظه داخلی و رم اشاره کرد. این دستگاه با حافظه داخلی 128 گیگابایت و در دو نسخه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

آنر 20 پرو هم در دو نسخه‌ی حافظه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی همراه با رم ۸ گیگابایتی به فروش می‌رسد. همانطور که گفته شد، انر 20 به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است؛ اما از نصب میکرو اس دی کارت پشتیبانی نمی‌کند. البته این مورد چندان هم نگران کننده نیست. این حجم از حافظه به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.

پردازنده آنر 20

دوربین آنر 20

از جمله مواردی که در خرید گوشی موبایل برای کاربران مهم به شمار می‌رود دوربین‌ها هستند. بررسی مشخصات فنی آنر 20 از لحاظ دوربین به ما نشان می‌دهد که این دستگاه از یک ماژول عمودی دوربین متشکل از 4 دوربین بهره برده است. از نظر تعداد لنزها با آنر 20 پرو تفاوتی نداشته اما عملکرد کلی آنها کمی فرق دارد.

لنز اصلی در این موبایل 48 مگاپیکسلی اولترا واید بوده که تا 6 برابر زوم دارد اما این نکته را مد نظر داشته باشید که زوم واقعی در آن دیده نمی‌شود. در حالی که  زوم واقعی را می‌توانید در نسخه گران قیمت آن بیابید. لنز ثانویه آن هم 16 مگاپیکسلی اولترا واید بوده که نقش به سزایی در ثبت یک فریم کامل دارد.

تنظیمات دوربین آنر 20 از دو لنز 2 مگاپیکسلی دیگر نیز برخوردار بوده که یکی از آنها یک دوربین ماکرو اختصاصی است درحالی که لنز دیگر وظیفه ثبت عمق تصویر را بر عهده داشته و در عکس‌های پرتره کاربرد دارد.

دوربین سلفی آن هم 32 مگاپیکسلی است از این رو نسبت به بسیاری دیگر عکس‌های سلفی بسیار با کیفیت‌تری را ارائه داده که می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای علاقمندان به عکاسی سلفی در نظر گرفته شود. همان طور که مشاهده می‌کنید تنها دو تا لنز اصلی تاثیر زیادی بر کیفیت عکس‌ها دارند و دو لنز دیگر تاثیر چشمگیری بر کیفیت عکس‌ها نخواهند داشت. در واقع هر یک کاربردی مجزا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

در مورد کیفیت عکس‌های آن هم می‌بایست گفت که در اکثر موقعیت‌ها عکس‌ها عالی و رضایت بخش به نظر می‌رسند. به طور کلی جزئیات و دامنه داینمیکی عکس‌ها خوب بوده و شاتر هم سرعت قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است. لنزهای f/1.8 دوربین اصلی، بوکه‌های طبیعی را خلق می‌کنند.

این دوربین همچنین از یک حالت اختصاصی برخوردار بوده که تنها در گوشی‌های پرچم دار دیده می‌شود. به کمک این حالت چندین عکس پشت سر هم گرفته می‌شود، گر چه چند ثانیه طول می‌کشد که تصویر ثبت شود اما در کل وضوح تصاویر و دامنه داینمیکی عکس‌هایی که در شب گرفته می‌شود را افزایش می‌دهد. ویدئوها هم عالی به نظر می‌رسند، توانایی ثبت ویدئو 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد.

باتری و اسپیکر آنر 20

باتری و اسپیکر آنر 20

در ادامه‌ی بررسی مشخصات فنی آنر 20 باید به ظرفیت باتری بپردازیم. این دستگاه از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است و به خوبی یک روز کامل را جواب می‌دهد. به گفته شرکت سازنده، این باتری برای پخش موسیقی تا 141 ساعت، پخش ویدئو تا 19 ساعت و تماس‌های 3G تا 29 ساعت دوام خواهد داشت.

اسمارت‌فون جدید Honor، از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی (با نام SuperCharge) برخوردار است که طبق گفته شرکت، در عرض 30 دقیقه، شارژ را از 0 به 50 درصد می‌رساند. شارژ باتری از طریق پورت USB Type-C انجام شده و شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌شود. ناگفته نماند، Honor در معرفی این گوشی از صدای فراگیر مجازی 9.1 نام برده که بر مبنای چگونگی حرکت و تعامل اصوات با پرده گوش انسان طراحی شده است.

نرم افزار و حسگرهای آنر 20

در بخش پایانی بررسی اجمالی قیمت و مشخصات فنی آنر 20 باید به سیستم نرم‌افزاری دستگاه اشاره کنیم. پوسته Magic UI (مبتنی بر اندروید Pie) رابط بین کاربر و این گوشی است. این پوسته شباهت زیادی به EMUI (رابط کاربری هواوی) داشته و نسبت به اندروید خالص، تفاوت‌های زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به حذف منوی اصلی یا app drawer و گنجاندن امکانات صرفه‌جویی در مصرف باتری اشاره کرد.

برخلاف Honor View 20 (با حسگر اثر انگشت در پشت) یا هواوی P30 Pro (با سنسور زیر لایه نمایشگر)، Honor تصمیم گرفته تا حسگر اثر انگشت این اسمارت‌فون را در لبه دستگاه و روی دکمه پاور تعبیه کند. از برتری‌های این نوع سنسور (در مقایسه با سنسورهای پشت دستگاه) آن است که حتی در هنگامی که گوشی روی سطحی مثل میز به پشت خوابانده شده هم می‌توان آن را قفل‌گشایی کرد. البته یکی از پیامدهای ترکیب دکمه پاور با حسگر اثر انگشت آن است که دیگر هیچ‌گاه نمی‌توانید لاک‌اسکرین گوشی خود را ببینید. ناگفته نماند، احراز هویت از طریق اسکن چهره، در این دستگاه پشتیبانی نشده و گوشی فاقد جک هدفون است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر