;
coinex

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

شورولت کامارو 2020 و فورد موستانگ 2020 دو نمونه از بهترین خودروهای اسپرت جهان با قیمت قابل قبول در سال جدید هستند. در این نوشته با مقایسه کامارو و موستانگ به ارزیابی و بررسی مدل های GT500 و ZL1  این دو خودروی عضلانی محبوب خواهیم پرداخت.

خودروهای آمریکایی اسپرت که در بین طرفداران اتومبیل به ماسل کار (Muscle Car یا خودروهای عضلانی) مشهور هستند، با تکیه بر قدمت، اصالت برند، عملکرد بسیار بالا و همچنین قیمت پایه معقول، در طول سالیان گذشته، رقابت بسیار سختی را با همتایان آسیایی و اروپایی بخصوص نمونه های آلمانی ب ام و، مرسدس بنز و آئودی و پورشه و در برخی موارد توانایی به چالش کشیدن ابرخودروهای فراری، مازراتی و آستون مارتین را داشته که بخصوص در 3 نمونه آخر برچسب قیمتی چند صد هزار دلاری و به مراتب بالاتر از هم‌توانان آمریکایی خود دارند.

محبوب ترین خودروهای عضلانی تاریخ جهان که هنوز هم در خط تولید قرار داشته، اتومبیل های ساخت شرکت های فورد (Ford)، شورولت (Chevrolet) و دوج (Dodge) بوده که با عرضه در ظاهری نسبتا مشابه و بازه قیمتی زیر 20000 دلار (کمتر از 340 ملیون تومان با دلار 17000 تومانی انتهای اردیبهشت 99) تا 80000 دلار (در حدود 1.4 میلیارد تومان) در دسترس طیف گسترده ای از مشتریان طالب هیجان و دوستدار سرعت قرار می گیرند. این نمونه ها بخصوص در گونه های مجهز به موتورهای غول پیکر V8 و با استفاده از سیستم های سوپرشارژر، قابلیت های دینامیکی بسیار بالا و فوق تصوری داشته که در برخی گونه‌ها، تنها اندکی از عملکرد بوگاتی شیرون و بوگاتی دیوو پایین تر است.

اما این خودروهای آمریکایی نیز علیرغم ساخت در یک شرکت واحد و تنها در زیرمجموعه های مجزا، طرفداران خاصی داشته که با تشکیل کلوب های مختلف، به رقابت و کری خواندن با همدیگر پرداخته و جدال هایی تماشایی از جمله چارجر با چلنجر و یا کوروت و وایپر را رقم می زنند. 2 نمونه از محبوب ترین این ماسل کارها که دهه هاست در بازارهای جهانی حضور داشته، فورد موستانگ (Ford Mustang) و شورولت کامارو (Chevrolet Camaro) هستند که در این نوشته ضمن معرفی مدل های سال 2020 آنها، به مقایسه آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوج چارجر و دوج چلنجر ؛ جدال ابرخودروهای عضلانی آمریکایی

 

مقایسه شورولت کامارو و فورد موستانگ

شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

هم موستانگ و هم کامارو در بازاری خودروهای 2020 حضور داشته و با قیمت ها، تیپ ها و پیشرانه های متفاوت به فروش می رسند و هر کدام طرفداران و عاشقان سینه چاک مخصوص به خود را داشته که صد البته با احترام کامل با همدیگر رفتار می کنند. در ادامه به مقایسه کامارو و موستانگ در بخش های مختلف خواهیم پرداخت. مدل های پایه علیرغم قرار گرفتن در جمع بهترین خودروهای اسپرت، توانایی حضور در بازه خودروهای ارزان قیمت را نیز دارند. اما برای این مقایسه، نمونه های درنظر گرفته شده قدرتمندترین گونه موجود بوده که در موستانگ مدل شلبی GT500 و در کامارو گونه ZL1 خواهد بود.

قدمت برند

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ سابقه حضور در بازار 

هر دو خودروی عضلانی مورد بحث از نمونه های قدیمی بازار خودروهای اسپرت بوده و هر کدام قدمتی به اندازه برخی خودروسازان آسیایی دارند. هر دو نمونه در طول سال های طولانی عمر خود، نسل های مختلفی را تجربه کرده که صد البته برخی از آنها در حد نام و اعتبار آنها نبوده است. اما در هر دوره، هر دو به عنوان رقیب اصلی یکدیگر شناخته می شدند.

فورد موستانگ اولین بار در سال 1964 میلادی و بر پایه فورد فالکون (Ford Falcon) طراحی شد و تاکنون 6 نسل مختلف را پشت سر گذاشته، اما شورولت کامارو برای رقابت با موستانگ و در سال 1967 میلادی، با پلتفرمی مشترک با پونتیاک فایربرد (Pontiac Firebird) راهی بازار شد و تاکنون مشابه با موستانگ، 6 نسل مختلف را تجربه کرده است.

بنابراین از لحاظ قدمت برند، گرچه هر دو سابقه ای بسیار طولانی داشته و موستانگ تنها 3 سال زودتر از کامارو پا به بازار خودروهای اسپرت آمریکایی کوچک یا پونی کار (Pony Car) گذاشته؛ اما حضور موستانگ در فرهنگ عامه و فیلم ها و سریال های تلویزیونی پر رنگ تر بوده و در بسیاری از فیلم ها، شاهد حضور موستانگ به عنوان یک نمونه کلاسیک هستیم.

بیشتر بخوانید:

مروری بر بهترین شورولت کوروت های تاریخ

ابعاد

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ ابعاد و اندازه

فورد موستانگ 2020 و شورولت کامارو 2020 هر دو در 2 کلاس مختلف بدنه کوپه (Coupe) و سقف باز شو (Convertible) به بازار عرضه می شوند. شلبی GT500 به نسبت کلاس بدنه یک اتومبیل نسبتا بزرگ بوده و طولی در حدود 4831 میلیمتر، پهنایی برابر با 1945 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1379 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی برابر با 2720 میلیمتر دارد. شورولت کامارو 2020 نیز یک نمونه نسبتا بزرگ در خودروهای اسپرت بوده و طولی برابر با 4831 میلیمتر، پهنایی در حدود 1905 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1344 میلیمتر و فاصله 2 محور عقب و جلویی در حدود 2812 میلیمتر در مدل کوپه دارد.

بنابراین از لحاظ ابعاد، موستانگ اندکی پهن تر بوده و حس قدرت بیشتری را در بیننده ایجاد می کند، اما کامارو ارتفاع کمتری داشته و از لحاظ روانی (و علمی) پایداری بصری بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

طراحی بدنه

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ نمای ظاهری

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ طراحی بدنه کاری بسیار سخت بوده و هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. طراحی شلبی GT500 مربوط به سال 2015 میلادی و نسل ششم بوده و کامارو ZL1 در سال 2016 طراحی شده است. ظاهر شلبی GT500 کاملا کلاسیک است و هر علاقمند به خودرویی در نگاه اول، توانایی شناختن و به یاد آوردن آن را دارد.

اما کامارو ZL1 از لحاظ طراحی بسیار مدرن تر بوده و علیرغم بهره گیری از المان ها قدیمی، ظاهری امروزی تر دارد. نفاط کور در کامارو بیشتر از موستانگ بوده و راننده در صورت عدم استفاده از سامانه هایی مانند سیستم نمایش نقاط کور و یا دوربین های کمکی، هنگام حرکت با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

طراحی بخش جلویی

در بخش جلویی، هر دو از چراغ های کشیده، ورودی های هوای بزرگ و سپرهای برجسته سود برده اما فرم طراحی در موتور یا کاپوت، در کامارو جذاب تر بوده و ظاهری قدرتمندتر به آن می بخشد. اما در مجموع در این قسمت، موستانگ چهره خشن تری داشته و بخصوص در حالت استفاده از رنگ آمیزی کلاسیک با خطوط سفید، نمایی کلاسیک تر دارد.

طراحی بخش عقبی

در بخش عقبی، هماهنگ با طراحی کلی، کامارو از چراغ هایی کشیده و مدرن سود برده اما موستانگ از چراغ هایی هماهنگ با طراحی دهه 70 خود استفاده کرده که تکمیل کننده حس نوستالژی مدل های کلاسیک هستند. خروجی های اگزوز هر دو گونه نیز از نمونه های دوبل دوگانه بوده که هماهنگی کامل با قدرت تولیدی پیشرانه ها دارد.

در بخش جانبی نیز هر دو نمونه طراحی نسبتا مشابهی داشته و استفاده از رینگ ها و تایرهای بزرگ و گلگیرهای برجسته، نمایی قدرتمند به آنها بخشیده است. اما موستانگ با توجه به نوع طراحی دماغه، ظاهری عبوس تر از رقیب به خود گرفته است.

اما در مجموع، انتخاب ظاهر یک مبحث کاملا سلیقه ای بوده و مقایسه موستانگ و کامارو از این لحاظ، ارتباط کاملی با نوع نگرش خریدار دارد. موستانگ با توجه به طراحی کلاسیک، بیشتر مورد توجه ماشین بازهای حرفه‌ای و متعصب بوده اما کامارو با تکیه بر طراحی مدرن تر و حضور در فیلم های سینمایی اکشن، بیشتر مورد توجه نسل های جدید است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شورولت کوروت و شورولت کامارو ؛ جدال شیاطین دیترویتی

طراحی داخلی

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ کابین و فضای داخلی

طراحی کابین و فضای داخلی، پاشنه آشیل بسیاری از خودروهای آمریکایی اسپرت در مقایسه با رقیبان اروپایی بوده و موستانگ و کامارو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کابین هر دو خودرو در چند سال اخیر، شاهد پیشرفت بسیاری بوده و هر دو نمونه از طیف گسترده ای از ابزار و ادوات دیجیتال و مدرن سود می برند.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

کابین موستانگ همگام با طراحی بدنه، با طراحی کلاسیک و الهام گرفته شده از مدل های قدیمی ساخته شده و با استفاده مکرر از شکل دایره در نشانگرها، خروجی های هوا و پشت آمپر، حس نوستالژی به طرفداران می دهد. صندلی ها اسپرت بوده و به خوبی راننده و سرنشینان را در خود جای می دهند. فرمان نیز اسپرت، نسبتا کوچک و خوش دست بوده و کنترلرهای سیستم های صوتی، تلفن و … بر روی آن تعبیه شده اند.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

کابین کامارو نیز مشابه با طراحی بدنه، مدرن تر و امروزی تر بوده و با استفاده از اشکال چند ضعلی و زاویه دار، جذابیت بیشتری برای نسل جوان دارند. صندلی ها نیز ساخت شرکت RECARO و اسپرت بوده و آنها نیز مانند رقیب، به خوبی محافظت کننده از سرنشینان در هنگام اجرای مانورهای سریع هستند.

اما در مجموع و در هر دو نمونه، در بخش های مختلف از پلاستیک سخت استفاده شده که به مقدار زیادی از حس تجمل و لوکس بوده کابین خواهد کاست.

تکنولوژی

هم موستانگ و هم کامارو از نمونه های مدرن بازار بوده و با توجه به قیمت بالا، بسیاری از تجهیزات مبتی بر تکنولوژی های مدرن در کابین آنها تعبیه شده است. برخی از امکانات موجود در کابین این 2 سوپر اسپرت آمریکایی عبارتند از:

  • صفحه پشت آمپر دیجیتال رنگی
  • صفحه نمایش اصلی رنگی با کیفیت HD
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک
  • سیستم صوتی حرفه ای
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با گوشی های تلفن همراه

اما کامارو ZL1 با بهره گیری از یک سیستم ثبت اطلاعات پیشرفته به نام Performance Data Recorder، با ذخیره سازی اطلاعات دینامیکی از جمله حداکثر سرعت، شتاب، نیروی G وارده و … بر روی ویدیوی ثبت شده از یک دوربین تعبیه شده در بخش جلویی، اطلاعات کاملی از عملکرد کلی شما را به نمایش گذاشته که از این لحاظ جذابیت بیشتری نسبت به رقیب خود خواهد داشت.

فضای داخلی

فضای داخلی موستانگ و کامارو از لحاظ ابعاد تقریبا برابر است. صندلی های عقبی تنها برای کودکان مناسب و مطابق با ماهیت ساخت، به هیچ عنوان یک نمونه خانوادگی برای مسافرت و تفریح و گشت و گذار به حساب نمی آیند. اما با توجه به فرم طراحی، کابین کامارو برای سرنشینان بسیار تنگ تر به نظر آمده و ممکن است برخی با احساس ناخوشایند در هنگام حرکت با آن روبرو شوند.

صندوق عقب و محفظه بار هر دو نیز بسیار کوچک بوده اما موستانگ با فضایی در حدود 380 لیتر، فضای بیشتری نسبت به کاماروی 257 لیتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

موتور و پیشرانه

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ قوای محرکه

هر نمونه مورد بحث از بهترین اتومبیل های کوپه اسپرت موجود در حاضر بوده و به همین دلیل، مقایسه موتور و پیشرانه، اصلی ترین و مهم ترین بخش در مقایسه کامارو و موستانگ است. هر دو نمونه با بازه گسترده ای از موتورها ارائه شده که حتی در موتور پایه نیز عملکردی به مراتب بهتر از بسیاری از خودروهای اسپرت موجود در بازار دارند. هر دو نمونه نیز از سیستم بهینه سازی کنترل شروع حرکت در پیست یا Launch Control بهره برده که شتابگیری آنها را در هنگام مسابقات درگ بهبود می بخشد.

موستانگ

موتور پایه فورد موستانگ، یک نمونه کوچک 4 سیلندر 2.3 لیتری EcoBoost بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 310 اسب بخار در دور موتور 5000 دور در دقیقه و گشتاور 350 پاوند بر فوت (معادل 450 نیوتون متر) در دور موتور 3000 دور در دقیقه با استفاده از سیستم توربوشارژر را دارد. موستانگ با این موتور به زمانی در حدود 5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز داشته و حداکثر سرعتی در حدود 135 مایل در ساعت (معادل 212 کیلومتر در ساعت) را دارد که ارقامی بسیار جذاب برای یک نمونه 28000 دلاری (475 میلیون تومان با دلار 17000 تومانی زمان نگارش مطلب) است.

دیگر موتورهای موجود برای این خودرو عبارتند از:

  • موتور 5.0 لیتری 8 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتون متر
  • موتور 5.2 لیتری 8 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با قدرت 526 اسب بخار و گشتاور 582 نیوتون متر
GT500

اما موتور استفاده شده در قدرتمندترین گونه، موستانگ شلبی GT500 یک نمونه 8 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 760 اسب بخار در دور موتور 7300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 625 پاوند بر فوت (847 نیوتون متر) با استفاده از سوپرشارژر را دارد که از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های عقبی منتقل می شود.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

با این موتور موستانگ GT500 در رده ابرخودروهای قرار گرفته و بنابر اعلام شرکت سازنده، به زمانی در حدود 3.2 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و نهایتا به حداکثر سرعتی در حدود 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

کامارو

کامارو نیز در حالت پایه از یک موتور 4 سیلندر کوچک 2.0 لیتری استفاده کرده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، نیرویی در حدود 275 اسب بخار در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 295 پاوند بر فوت (400 نیوتون متر) را در دور موتور 3000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد. کامارو تیپ پایه نیز عملکرد اسپرتی داشته و به زمانی در حدود 5.1 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز، و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 145 مایل در ساعت (233 کیلومتر در ساعت) را دارد که مانند موستانگ با توجه به قیمت 26000 دلاری (440 میلیون تومانی) اعدادی بسیار وسوسه کننده هستند. دیگر موتورهای موجود برای این خودرو عبارتند از:

  • موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتون متر
  • موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 455 اسب بخار و گشتاور 617 نیوتون متر
ZL1

موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری استفاده شده در ZL1 نیز قدرتمندترین نمونه موجود برای این خودرو بوده که با استفاده از یک سوپرشارژر 1.7 لیتری (در حدود موتور سمند)، توانایی تولید نیرویی برابر با 650 اسب بخار در دور موتور 6400 دور در دقیقه و گشتاور 650 پاوند بر فوت (881 نیوتون متر) در دور موتور 3600 دور در دقیقه را دارد.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا یک نمونه بسیار دقیق و مدرن 10 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقبی منتقل می گردد. عملکرد کامارو ZL1 با این پیشرانه نیز بسیار جذاب و در حد سوپراسپرت ها بوده و بر روی کاغذ در زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت 198 مایل در ساعت (320 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

سریع خودروهای جهان ؛ مروری بر سریعترین اتومبیل های دنیا با سرعت بیش از 400 کیلومتر در ساعت

 

مصرف سوخت

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ میزان مصرف بنزین

هرچند هر 2 خودرو از نمونه های اسپرت بازار بوده و با توجه به ماهیت و نگرش مصرف کنندگان و همچنین نوع استفاده، مصرف سوخت اهمیت چندانی نداشته، اما بد نیست که در مقایسه کامارو و موستانگ به این نکته نیز اشاره شود.

موستانگ

پیشرانه پایه موستانگ، یعنی موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری با توجه به قدرت تولیدی، یک نمونه کم مصرف بوده و با استفاده از جعبه دنده 6 سرعته دستی توانایی پیمودن مسافتی در حدود 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را دارد.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

پیشرانه موجود در مدل GT500 بسیار پر مصرف تر از نمونه استاندارد بوده و به آن توانایی پیمودن مسافتی در حدود 12 مایل با هر گالن سوخت (معادل 19.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 18 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 14 مایل با هر گالن سوخت (معادل 16.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را می دهد.

کامارو

اما با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری استاندارد، کامارو اندکی پرمصرف تر بوده و توانایی پیمودن پیمودن مسافت 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی، تقریبا مصرف سوختی برابر با دنا و سمند موجود در بازار ایران با قدرت در حدود 100 اسب بخار دارد.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

پیشرانه موجود در مدل ZL1 کامارو نیز بسیار پر مصرف تر از نمونه استاندارد بوده و به آن توانایی پیمودن مسافتی به طول 14 مایل با هر گالن سوخت (معادل 16.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را دارد.

در مجموع قدرت پیشرانه های موستانگ بالاتر از کامارو بوده و این خودرو 1.8 تنی، با توجه به موتور قدرتمندتر، سریع تر و پرشتاب تر از رقیب خود در گونه مجهز به گیربکس اتوماتیک است. اما مصرف سوخت کامارو پایین تر بوده و با مصرف میانگین 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، مصرف پایین تری نسبت به موستانگ با مصرف میانگین 16.8 لیتر دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ آشنایی با کم مصرف ترین اتومبیل های جهان در سال 2020

ایمنی

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی هوشمند

هر دو نمونه موستانگ و کامارو از لحاظ ایمنی در حد استانداردهای سخت گیرانه ایالات متحده بوده و از حداقل امکانات ایمنی در هنگام تصادفات رانندگی برخوردار هستند. موسسه غیر دولتی IIHS به هر دو، عنوان “قابل قبول” را اختصاص داده و از این لحاظ مورد تایید سازمان ملی ایمنی آمریکا قرار گرفته اند.

برخی از امکانات ایمنی فعال موجود در این دو خودروی اسپرت، علاوه بر بدیهیاتی مانند ترمزهای ABS و چندین کیسه ایمنی هوا یا ایربگ، که موجب پیشگیری از تصادفات رانندگی شده عبارتند از:

  • سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار
  • سیستم نمایش نقاط کور
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سنسورهای کمکی پارک در عقب

اما موستانگ با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته تری از این لحاظ مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی و سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده و چراغ های نور بالای اتوماتیک، در این بخش برتری نسبی بر رقیب خود دارد.

قیمت

مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ قیمت

نکته جالب در اینجاست که هر دو نمونه موستانگ و کامارو در تیپ پایه مدل سال 2020، قیمتی زیر 28000 دلار (475 میلیون تومان) و پایین تر از میانگین قیمت خودروی نو در آمریکا (32000 دلار/545 میلیون تومان) داشته و هر شاغلی که فعالیت مستمر اقتصادی داشته باشد، با حداقل دستمزد خود توانایی خرید این 2 نمونه را خواهد داشت.

قیمت موستانگ 2020 در مدل پایه رقمی در حدود 27800 دلار معادل 473 میلیون تومان در گونه فست بک مجهز به موتور 4 سیلندر بوده و این خودرو در رده خودروهای ارزان قیمت بازار قرار می گیرد. قیمت کامارو 2020 نیز در مدل پایه و گونه کوپه با موتور 4 سیلندر رقمی در حدود 26000 دلار معادل 442 میلیون بوده و این نمونه نیز یکی از خودروهای ارزانقیمت بازار است.

اما در مقایسه کامارو و موستانگ در این نوشته، قدرتمندترین نمونه آن در نظر گرفته شد است. موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 قیمت پایه ای در حدود 74000 دلار (1 میلیارد و 258 میلیون تومان) داشته و کامارو ZL1 مدل 2020 نیز با رقمی در حدود 63000 دلار (1 میلیارد و 70 میلیون تومان) به فروش می رسد. بنابراین در مقایسه کامارو و موستانگ از لحاظ قیمت، برتری با مدل ZL1 خواهد بود که با مبلغی در حدود 11000 دلار پایین تر (در حدود 190 میلیون تومان)، عملکردی نسبتا مشابه را در اختیار شما خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین شاسی بلندهای ارزان قیمت 2019 ؛ مروری بر ارزان ترین اتومبیل های کراس اوور و SUV سال 2019

حداقل دستمزد 99 ؛ میزان حقوق کارگران در سال 99 چقد است؟

برآیند کلی

برنده مقایسه کامارو و موستانگ ؛ GT500 در برابر ZL1?

مقایسه موستانگ و کامارو مشابه با مقایسه اندروید و iOS، سیستم عامل ویندوز و مک در دنیای تکنولوژی، مگادث (Megadeth) و متالیکا (Metallica) در حوزه موسیقی و مرسدس بنز و ب ام و در دنیای خودرو بوده و هیچگاه نمی توان یک نمونه را به طور مطلق برنده دانست. هر دو این خودروها از بهترین نمونه های اسپرت بازار بوده و از آغاز حضور در بازار در دهه 1960 میلادی، رقابت سختی با یکدیگر داشته اند. اگر موستانگ نمونه بهتری بود، قطعا کامارویی به وجود نمی آمد و اگر کامارو توانایی ها و عملکرد مناسب تری داشت، موستانگ محکوم به فنا می شد.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

موستانگ در تیپ ها پایه، عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود داشته و در مدل های میانی SS و GT هر دو قابلیت های دینامیکی قابل تحسینی دارند. عملکرد تیپ ها GT500 و ZL1 نیز تقریبا مشابه بوده؛ اما موستانگ از لحاظ شتاب اولیه با اختلافی چند دهم ثانیه ای، رقیب خود را پشت سر می گذارد. مصرف سوخت و قیمت کامارو پایین تر از موستانگ بوده و از لحاظ مالی، هزینه های کمتری را به مالک خود تحمیل خواهد کرد. موستانگ دید بهتری از محیط اطراف به سرنشینان داده و فضای بار بیشتری دارد، اما قیمت آن نیز به مراتب بیشتر است.

مقایسه کامارو و موستانگ ؛ شورولت کامارو 2020 بهتر است یا فورد موستانگ 2020؟

طراحی داخلی نیز متناسب با فلسه ساخت، یکی مدرن و به روز و یکی کلاسیک و زیبا بوده و هر دو با استفاده از مواد اولیه با کیفیت متوسط ساخته شده اند. اما در مجموع بدون در نظر گرفتن قیمت و سلیقه شخصی و از لحاظ عملکرد کلی در پیشت مسابقه، فورد موستانگ GT500 برتری نسبی در برابر شورولت کامارو ZL1 داشته و در مقایسه کامارو و موستانگ می توان GT500 را برنده نهایی میدان لقب داد.

مقایسه کامارو و موستانگ در یک نگاه

  موستانگ GT500 کامارو ZL1
کلاس بدنه کوپه کوپه
نوع پیشرانه بنزینی سوپرشارژ بنزینی سوپرشارژ
حجم موتور  5.2 لیتر 6.2 لیتر
تعداد سیلندر 8 خورجینی 8 خورجینی
تعداد سوپاپ 32 16
انتقال قدرت چرخ های عقب چرخ های عقب
گیربکس 7 اتوماتیک 10 اتوماتیک
قدرت (اسب بخار) 760 650
گشتاور (نیوتون متر) 847 881
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 3.2 3.5
حداکثر سرعت (کیلومتر) 322 230
مصرف سوخت (شهری) 19.6 16.8
مصرف سوخت (بزرگراهی) 13 11.7
مصرف سوخت (میانگین) 16.8 12.4
حجم باک 60 لیتر 72 لیتر
طول (میلیمتر) 4831 4831
عرض (میلیمتر) 1945 1905
ارتفاع (میلیمتر) 1379 1344
فاصله دو محور (میلیمتر) 2720 2812
فاصله از زمین (میلیمتر)
حجم صندوق عقب (لیتر) 380 257
وزن  در حدود 1.8 تن در حدود 1.7 تن
سایز تایر (جلو) 305/30/20 285/30/20
سایز تایر (عقب) 315/30/20 305/30/20
قیمت پایه (دلار) 74000 63000
قیمت پایه (میلیون تومان) 1260 1070
قیمت در ایران (تومان/تخمینی) میلیاردها میلیاردها

گالری تصاویر مقایسه موستانگ GT500 و کامارو ZL1

منابع:

  • مجله Car and Driver
  • وب سایت Autotrader
  • وب سایت رسمی شرکت فورد
  • وب سایت رسمی شرکت شورولت
  • وب سایت Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    چرا من کامارو را ترجیح دادم به جای موستانگ بخاطر اینکه موستانگ حجم باکش کمتر است مصرف بیشتری دارد

    پاسخ

    مازراتی خودرویی است که حجم موتور ان 4691 سی سی است 32 سوپاپ و 8 سیلندر این ها مشخصات مازراتی گرن توریسمو s هستن مازراتی لوانته435 اسب بخار قدرت دارد 3000 سی سی 6 سیلندر است

    پاسخ

    شورلت از نظر طراحی و حجم موتور موتور و مصرف شهری و جاده ای و حجم باک بهتر است زیرا از نظر طراحی خفن و زیباست و از نظر مصرف بنزین کم تر است و از نظر حجم موتور بیش تر از موستانگ است ولی از نظر اسب بخار کم تر است و در شهر هم 16 لیتر و 8 میلی لیتر مصرف می کند که موستانگ 19 و 6 میلی لیتر مصرف میکند و از نظر سیلندر با هم برابر هستن

    پاسخ

    ب نظر من کامارو در مصرف بنزین و سرعت و طراحی و موتور و حجم موتور بهتر است

    پاسخ

    شورلت درست است که سرعت کم تری دارد ولی این به ان کمک میکند که کمتر بنزین مصرف کند چون در باک این خودرو 88 لیتر جا میگیرد

    پاسخ

    سلام خیلی ممنون از مقایسه خوب تون ولی در بخش مقایسه در یک نگاه سرعت کامارو رو اشتباه نوشتین بجای 320 نوشتین 230

    پاسخ