;
coinex

کشف یک گونه جدید قارچ در توئیتر ؛ چگونه یک اکتشاف علمی در توئیتر رخ داد؟

کشف یک گونه جدید قارچ در توئیتر این روزها در صدر اخبار جهان قرار گرفته و جنجال ساز شده است. توئیتر چگونه منجر به یک اکتشاف علمی شد؟

کشف یک گونه جدید قارچ در توئیتر از طریق شبکه‌های اجتماعی درحال پخش شدن است. در سال 2018 در آستانه انتخاب میان‌دوره‌ای ایالات متحده، یک دانشمند اهل ویرجینیا، درک هنن، عکس‌هایی از هزارپا را برای افرادی که رأی می‌دادند، ارسال می‌کرد. تا جایی که توجه یک زیست‌شناس در دانمارک، به این عکس‌ها جلب شد.

آنا سوفیا ربولیرا از دانشگاه کپنهاگن، بر روی بدن این بندپای به ظاهر عادی، یک هزارپای اهل آمریکای شمالی با نام رسمی کامبلا آنولاتا، چیزهای عجیبی مشاهده کرد.

کشف یک گونه جدید قارچ در توئیتر

شبکه‌های اجتماعی آنقدرها هم بی‌مصرف نیستند!

ربولیرا متوجه چندین نقطه ریز روی بدن این موجود شده و این موضوع منجر به کشف گونه جدیدی از قارچ شد. جزئیات نشان می‌دهند که این قارچ، نوعی از انگل‌های قارچی است که به حشرات و هزارپایان حمله می‌کند. این موضوع در چندین هزارپای آمریکایی دیگر نیز مشاهده شده است.

به دلیل کشف این گونه از طریق شبکه توییتر، نام آن Troglomyces twitteri گذاشته شد. ربولیرا در بیانیه‌ای گفت: «تا جایی که می‌دانیم این اولین باری است که گونه جدیدی از طریق توییتر کشف می‌شود. این موضوع می‌تواند اهمیت پلتفرم‌های مختلف را در منتشرکردن تحقیقات و رسیدن به نتایج جدید، به ما نشان دهد.»

بیشتر بخوانید:

تصاویر برهنه یک مدل آمریکایی 700 هزار دلار به مقابله با آتش‌سوزی‌ استرالیا کمک کرد

این دانشمند ادامه می‌دهد:

امیدوارم این موضوع محققان حرفه‌ای و تازه‌کار را برای به اشتراک گذاری تحقیقات در شبکه‌های اجتماعی مشتاق کند؛ موضوعی که طی بحران کووید-19، به طور فزاینده‌ای آشکار شده است.

کشف یک گونه جدید قارچ در توئیتر به نام Troglomyces twitteri بسیار سر و صدا کرده است.

طبق یافته‌های تیم تحقیقاتی، این گونه جدید انگل‌های قارچی روی اندام‌های تولید مثل هزارپاها زندگی می‌کند و با استفاده از یک ساختار مکشی ویژه، پوسته بیرونی را سوراخ کرده و از آن تغذیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این لاک‌پشت از طریق آلت تناسلی خود نفس می‌کشد!

دانشمندان از وجود حدود 30 گونه این انگل‌های قارچی که به هزارپاها حمله می‌کنند، اطلاع دارند؛ بیش‌تر آن‌ها پس از سال 2014 کشف شده‌اند.

هنن در مورد این کشف توییت کرد:

برای همه افراد، از جمله خود من، این فقط یک عکس ساده از یک هزارپا بود و چیز شگفت‌انگیزی در آن وجود نداشت. اما شما (اشاره به ربولیرا) باید بینایی قوی و استعداد خدادادی برای یافتن گونه‌های جدید قارچی داشته باشید؛ چرا که شما چیزی را مشاهده کردید که هیچکس ندیده بود.

محققان این پژوهش معتقدند که اکنون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تبدیل به بخش قابل توجهی از تعامل انسان‌ها با اخبار جهان شده‌اند. در همین راستا، ربولیرا نیز اظهار داشت که اکنون رسانه‌ها نقش بزرگی در اکتشافات علمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: newsweek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر