;
coinex

بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ ؛ زبان انگلیسی را راحتتر یاد بگیریم!

یکی از راه‌های یادگیری زبان گوش دادن به پادکست است و زبان انگلیسی هم از این قاعده جدا نیست. در این مطلب بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ را معرفی کرده‌ایم.

بهترین راه برای بهبود مهارت شنیداری در زبان انگلیسی  گوش دادن به صحبت‌های یک فرد بومی است. برای رسیدن به این هدف، پادکست ‌ها ابزارهای درست هستند! می‌توانید در حمام، قبل از خواب، در حال رفت و آمد و حتی در سالن ورزش به آن‌ها گوش کنید. اگر شما هم می‌خواهید از این روش استفاده کنید، این مقاله را بخوانید. در این نوشتار بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰را معرفی کرده‌ایم. ما 5 پادکست از ایالات متحده و 5 مورد از انگلستان انتخاب کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید روی یک لهجه تمرکز کنید یا کمی از هر دو را یاد بگیرید. با تکراتو همراه باشید.

بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

پادکست‌های انگلیسی زبان آمریکایی

 Serial

سریال
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

سریال یک پادکست روزنامه‌ای تحقیقاتی و غیر داستانی است که توسط کارگردان آمریکایی Sarah Koenig اجرا می‌شود. این پادکست در قالب یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ جریان قتل مین لی در سال 1999، دانش آموز 18 ساله آمریکایی از بالتیمور، را مورد بررسی قرار می‌دهد. عدنان سید، دوست پسر سابق او، در ارائه‌ ادله‌ کافی به مقامامت دادگاه ناکام ماند و محکوم به قتل او شد. این نمایش تلاش می‌کند با بررسی آن، ردیابی و مصاحبه با تمام شخصیت‌های اصلی این پروسه، این پرونده را حل کند. سریال فوق العاده اعتیاد آور است، بنابراین قبل از شروع به گوش دادن به آن، مطمئن شوید زمان کافی برای این کار دارید!

Welcome to Night Vale

Welcome to Night Vale
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

این مجموعه در شهر خیالی کویری Night Vale تهیه شده است. این پادکست کمدی یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ است و شامل اخبار، اطلاعات ترافیکی و پیش بینی آب و هوا از این مکان سورئال می‌شود. مجموعه به اندازه کافی سرگرم کننده است و در شبکه اجتماعی tumbler مخاطبان خود را پیدا کرد. به خاطر منحصر بفرد بودن این مجموعه، پیشنهاد ندادن آن برای گوش دادن کار دشواری است، به همین دلیل به شما توصیه می‌کنم حتما چند قسمت از آن را گوش کنید؛ حتما خوشتان خواهد آمد.

Love + Radio

Love + Radio
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

عشق + رادیو پادکستی است که هر قسمت از آن داستان یک فرد خاص را بیان می‌کند. سازندگان این پادکست قسمت‌های قبلی را به دوست/یابی آنلاین، جامعه‌ نیویورک و پرتره هنرمندان متعدد اختصاص داده‌اند. اگر مشتاق کسب اطلاعات درباره شخصیت‌های منحصر بفردی هستید که ممکن است هرگز با آن‌ها برخورد نداشته‌اید، این مورد را به عنوان یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ به شما معرفی می‌کنیم.

Pop Culture Happy Hour NPR

Pop Culture Happy Hour NPR
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

این مورد به عنوان یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ روش خوبی برای کار روی مهارت‌های شنیداری و همچنین آگاهی شما از فرهنگ پاپ آمریکایی است. همانطور که از نام آن مشخص است، این نمایش شامل گفتگو در مورد موضوعات مرتبط با فرهنگ فعلی مانند یک فیلم خاص، یک کتاب، نمایش تلویزیونی یا هر رویداد فرهنگی محبوب است. میزبان اصلی آن نویسنده NPR لیندا هولمز است که اغلب سرگرم کننده است. وقتی در یک روز یا شب گرم تابستان در حال ریلکس کردن هستید، بد نیست که به این پادکست گوش کنید.

Reply All

Reply All
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

نام این پادکست همه چیز را درباره‌اش افشا می‌کند؛ ریپلی آل در واقع «نمایشی در مورد اینترنت» است. این نمایش توسط تیمی که قبلا در برنامه‌های  Radiolab  و This American Life اجرا می‌کردند، میزبانی می‌شود. به قول فرانسوی‌ها این پادکست برترین عضو از دنیای پادکست‌هاست! هر قسمت بر یک روند خاص یا جنبه‌ای از اینترنت متمرکز می‌شود، از Craigslist تا چه اتفاقی می‌افتد وقتی کسی ایمیلی را به اشتباه به فرد دیگری ارسال می‌کند. گوش دادن به این پادکست برای افراد علاقمند به دنیای دیجیتال (و کسانی که دوست دارند آن‌ها را بهتر درک کنند) یک ضرورت محسوب می‌شود. ریپلی آل هم جزء بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ جهان است.

بیشتر بخوانید:

پادکست‌های انگلیسی زبان بریتانیا

The Inquiry BBC

The Inquiry BBC
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

آیا می‌توان بدون اشاره به این پادکست خوب و قدیمی بی بی سی، پادکست‌های بریتانیایی را معرفی کرد؟ این پادکست بسیار مفید و جالب و از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ است، زیرا در هر قسمت آن متخصصان یک موضوع بسیار متداول از اخبار روز را با دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند. قسمت‌های گذشته با موضوعاتی از قبیل اینکه آیا این جریان برای موسیقی مناسب است یا اینکه آیا ریاضت اقتصادی سیاست خوبی است یا خیر، تهیه شدند. اگر علاقمند به رویدادهای جاری هستید و مایلید که جهان اطراف را بیشتر درک کنید، از این پادکست خوشتان خواهد آمد.

 No Such Thing As A Fish

 No Such Thing As A Fish
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

این مجموعه پادکست در قالب یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ به صورت هفتگی تهیه می‌شود و یک مجموعه عجیب و غریب و شگفت انگیز از چیزهای ساده و حقایق سرگرم کننده را ارائه می‌دهد. هر قسمت به بررسی 4 واقعیت تصادفی که توسط میزبان ارائه می‌شود، می‌پردازد. موضوعات گذشته این مجموعه عبارتند از: «اولین دندانپزشکی شناخته شده 9000 سال عمر دارد» است، «در لتونی یک بانکدار وجود دارد که با استفاده از روح جاودانه شما به عنوان ضمانت به شما پول قرض می‌دهد» و «زبان انگلیسی کلمات بیشتری را از زبان هاوایی قرض گرفته است تا از زبان ولزی “.

Spark London

Spark London
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

اسپارک لندن از پادکست‌های آمریکایی مشابه که بر زندگی واقعی تمرکز دارند، الهام گرفته شده است و حول محور افرادی واقعی می‌چرخد که داستان زندگی خود را تعریف می‌کنند. در این پادکست از عموم مردم دعوت می‌شود تا بیایند و داستان خود را تعریف کنند. یک داستان واقعی در کمتر از 5 دقیقه در طول تعریف داستان به یک موضوع خاص مرتبط می‌شود. سپس داستان هر شخص ضبط شده و به صورت آنلاین برای شما در اینترنت آپلود می‌شود. اسپارک لندن هم جزء بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ است.

The Bugle

The Bugle
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

The Bugle توسط استند آپ کار و کمدین‌های تلویزیونی  Andy Zaltzman و John Oliver میزبانی شده است. این محصول یک پادکست طنز است که با دیدی طنز و خنده دار با رویدادهای جاری برخورد می‌کند. نه تنها سازندگان این اثر از دانش خود برای تجزیه و تحلیل‌های دقیق استفاده می کنند، بلکه به طور باور نکردنی خنده دار نیز هستند. یکی از میزبان‌های این نمایش، با چالاکی و طنز سخن می‌گوید، در حالیکه دیگری از کلمات قلمبه سلمبه استفاده می‌کند. از The bugle می‌توان به عنوان یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ نام برد.

The Football Ramble

The Football Ramble
بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰

آیا طرفدار فوتبال هستید؟ پس The Football Ramble به عنوان یکی از بهترین پادکست های انگلیسی ۲۰۲۰ دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید! این پادکست تقریبا در سال 2007 تهیه شده و اغلب مانند گوش دادن به مکالمه دوستان در یک باشگاه توصیف می‌شود. سازندگان این پادکست در مورد فوتبال اروپا و جهان صحبت می‌کنند، اخبار می‌گویند، داستان‌های خنده دار تعریف می‌کنند و به پرسش‌ها و ایمیل‌های شنوندگان پاسخ می‌دهند. آن‌ها مانند مردم عادی از فوتبال لذت می‌برند و بسیار سرگرم کننده هستند، پس چه چیز آن را نباید دوست داشت؟

نکاتی درباره پادکست های آموزش زبان انگلیسی

در ادامه با نکاتی درباره پادکست های آموزش زبان انگلیسی آشنا می‌شوید.

در سال‌های اخیر متخصصان زیادی بر استفاده از شیوه‌های نوین در آموزش زبان انگلیسی تأکید کرده‌اند. در میان تمام این روش‌ها، پادکست‌ ها ویژگی‌های منحصربفردی دارند. اولین نکته درباره پادکست‌ ها، رایگان بودن آن‌ها است. بسیاری از پادکست‌ های آموزشی به‌ صورت رایگان در اینترنت عرضه می‌شوند. از طرف دیگر پادکست را می‌توان در هر جا و زمانی گوش کرد. افراد پرمشغله‌ای که فرصت رفتن به کلاس زبان یا مطالعه کتاب را ندارند، می‌توانند از پادکست بهترین استفاده را بکنند. مزیت دیگر پادکست ‌ها، تنوع آن‌ها است. در سال‌های اخیر، پادکست‌ های زیادی با موضوعات متنوع تولید شده است. همین امر دست زبان ‌آموز را در انتخاب پادکست باز می‌گذارد.

نکاتی درباره پادکست های آموزش زبان انگلیسی

در انتخاب پادکست، هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته پیشنهاد می‌کنیم از پادکست ‌های ساده و مبتدی شروع کنید. اگر کمی جستجو کنید، حتماً پادکست انگلیسی مربوط به موضوعات موردعلاقه خود را پیدا خواهید کرد. در هنگام گوش کردن به پادکست نیز بهتر است چند نکته را رعایت کنید. هدف از گوش کردن به پادکست صرفاً یادگیری زبان نیست. بلکه باید در کنار لذت بردن از پادکست به تقویت زبان خود نیز کمک کنید. بنابراین اگر معنای کلمه یا جمله‌ای را متوجه نمی‌شوید به خود سخت نگیرید. پیشنهاد دوم ما مربوط به متن پادکست است. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید پس از گوش کردن به پادکست متن آن را نیز مرور کنید. هنگام مرور متن می‌توانید با نوشتن کلمات یا اصطلاحات جدید، اثربخشی پادکست را بیشتر کنید.

چرا باید انگلیسی را از پادکست ها یاد بگیریم؟

پادکست مجموعه‌ای از قسمت‌های یک نمایش صوتی است که می‌تواند با دستگاه تلفن همراه شخص، دانلود شود (به صورت آنلاین یا آفلاین). اصطلاح “پادکست” برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ مورد استفاده قرار گرفت و یک کلمه مرکب است که از ترکیب  ‘iPod’و ‘broadcast’ تشکیل شده است.

با توجه به قالب مناسب و تنوع موضوعات – از موضوعات علمی تا خنده دار، پادکست ها هر روز محبوبتر می‌شوند. علاوه بر این، بیشتر پادکست ها در اپلیکیشن‌های مختلف به صورت رایگان در دسترس هستند. اما مهمترین نکته این است که گوش دادن به پادکست ها راهی مؤثر برای تقویت زبان انگلیسی است. پادکست های انگلیسی زبان به شما کمک می‌کنند تا:

  • مهارت listening خود را توسعه دهید.
  • تلفظ صحیح کلمات را بیاموزید.
  • دایره واژگان خود را با کلمات، عبارات و اصطلاحات جدید گسترش دهید.
  • با گوش دادن به پادکست انگلیسی با زیرنویس، مهارت خواندن را تمرین کنید.
  • با انواع مختلف لهجه‌ها و زبان‌های عامیانه محلی آشنا شوید.
  • درک خود را از انگلیسی زبانان بومی بالا ببرید.

پادکست ها در واقع ابزاری عالی هستند که می‌توانید در کنار کلاس‌های انگلیسی خود از آن‌ها استفاده کنید.

روش استفاده از پادکست ها برای یادگیری سریع زبان

اگر می‌خواهید گوش دادن به پادکست ها تا حد امکان برایتان کارآمد باشد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • هر روز به پادکست ها گوش دهید. به طور روزانه پادکست گوش کنید و این عادت را به راحتی در خود پرورش دهید.
  • پادکست هایی را پیدا کنید که برای شما جالب باشند. از خود بپرسید، “به چه پادکست هایی باید گوش کنم”، و سعی کنید موردی را انتخاب کنید که به علایق شما پاسخ می‌دهد.
  • به پادکست هایی گوش کنید که زیرنویس دارند تا کلمات و عبارات جدید را به سرعت در متن پیدا کنید و ساختار انواع مختلف جمله را درک کنید.
  • پس از گوش دادن به پادکست با متن، در مرحله بعدی سعی کنید بدون متن این کار را انجام دهید. این کار مهارت گوش دادن شما را توسعه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا انگلیسی زبانان بومی را درک کنید، حتی اگر خیلی سریع صحبت کنند.
  • اگر به پادکست انگلیسی گوش کردید و نتوانستید آن را درک کنید، ناامید نشوید. پادکست های انگلیسی بی شماری وجود دارند که برای سطوح مختلف، از ابتدایی تا پیشرفته طراحی شده‌اند. مطمئناً هر روز می‌توانید یک پادکست مناسب با سطح خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

۵ اپلیکیشن برتر برای مدیریت و گوش دادن به پادکست‌

استیچر  (Sticher)

استیچر  (Sticher)

استیچر رادیو، اپلیکیشنی با محیط خلاقانه و چشم‌ نواز است که آن‌ را به یکی از بهترین برنامه‌های پادکست تبدیل می‌کند. اگر به دنبال پادکست ‌های جدید هستید یا دوست دارید کانال‌های مورد علاقه خود را دنبال کنید، استیچر گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌رود. در فید اصلی یا صفحه اول آن شاهد اپیزودهایی گوناگون هستید که از طرف برنامه به شما پیشنهاد می‌شوند و ممکن است مورد پسندتان واقع شوند. این اپیزودها در واقع بر اساس موضوع‌های مورد علاقه شما گزینش شده‌اند که در استفاده اول باید آن‌ها را مشخص کنید. همچنین می‌توانید در میان موضوعات مختلف جستجو کنید و برنامه‌های مرتبط به آن‌ها را ببینید. امکان ساخت پلی ‌لیست و ارتباط با سایر دوستانتان در این اپلیکیشن وجود دارد. کاربر می‌تواند صفحه اصلی را به دلخواه خود شخصی‌ سازی کند و برنامه‌های محبوب یا اپیزودهای ذخیره‌ شده را در آن قرار دهد. نسخه پایه استیچر رایگان است؛ اما برای استفاده از نسخه پریمیوم باید ماهانه ۴.۹۹ دلار را پرداخت کنید که به شما اجازه دسترسی به اپیزودهای ویژه‌ را خواهد داد و تبلیغات را حذف خواهد کرد.

پلتفرم: اندروید iOS |

قیمت: رایگان (به همراه نسخه پریمیوم)

اسپریکر  (Spreaker Podcast Radio)

اسپریکر  (Spreaker Podcast Radio)

اسپریکر، اپلیکیشنی مناسب برای کسانی است که قصد دارند تکه‌هایی از چندین پادکست را به‌ صورت یک جا امتحان کنند و برای گشت و گذار بین تمامی اپیزودهای یک مجموعه، فرصت کافی ندارند. این برنامه شامل کانال‌هایی می‌شود که اپیزودهای مختلف با یک موضوع واحد مانند طنز، سیاست، اقتصاد و فناوری را گردآوری می‌کند. امکان جستجو بین پادکست ‌ها بر اساس موضوع آن‌ها نیز در این نرم افزار وجود دارد. اما دسته‌ بندی پادکست‌ ها در این اپلیکیشن بسیار جزئی و حرفه‌ای صورت گرفته و آن را به نتفلیکس شبیه کرده است که موجب می‌شود یکی از بهترین‌ها در این زمینه باشد.

پلتفرم: اندروید iOS |

قیمت: رایگان

اُورکست  (Overcast)

اُورکست  (Overcast)

اورکست بیشتر به خاطر طراحی مینیمال و روانش شناخته می‌شود که موجب برتری آن نسبت به سایر برنامه‌های پادکست با ظاهری درهم‌ ریخته و پیچیده شده است. در هنگام باز کردن صفحه اصلی اپلیکیشن، با لیستی از پادکست ‌هایی که دنبال می‌کنید، مواجه خواهید شد. همچنین می‌توانید بر اساس موضوع و دسته‌ بندی، گزینه‌های بیشتری را جستجو و به پادکست ‌های خود اضافه کنید. نکته‌ خاص دیگری درباره این اپ وجود ندارد و به همین دلیل است که گزینه‌ای مناسب با کاربری آسان و ساده محسوب می‌شود. البته ظاهر ساده ممکن است گول ‌زننده باشد؛ زیرا اورکست دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند بهبود کیفیت پخش صدا یا پشتیبانی از لمس سه‌ بعدی برای نشان دادن جزئیات پادکست‌ است. کاربران می‌توانند برای استفاده از نسخه بدون تبلیغات این اپلیکیشن سالانه مبلغ ۹.۹۹ دلار را پرداخت کنند.

پلفترم: iOS

قیمت: رایگان (به همراه نسخه پریمیوم)

پادبین  (Podbean)
پادبین  (Podbean)

این اپلیکیشن بیشتر شبیه یک اپ ‌استور به نظر می‌رسد تا پخش ‌کننده صوتی. صفحه اصلی آن شامل مواردی مانند اپیزودهای برتر، برنامه‌های ویژه و دسته‌ بندی‌های خاص می‌شود. کاملا مشخص است که جلوه ‌گری در مرکز توجه سازندگان پادبین بوده. البته این اپ تمامی امکانات لازم برای اجرای پادکست‌ ها را دارد و یکی از بهترین‌های این حوزه به شمار می‌رود. کاربران می‌توانند مدت‌ زمان جلو رفتن در داخل برنامه‌ها را نیز کنترل کنند. این برنامه قابلیت دانلود خودکار اپیزودهای جدید انتخاب‌ شده از سوی کاربر را هم دارد.

پلتفرم: اندروید iOS |

قیمت: رایگان

پاکت کستز  (Pocket Casts)

پاکت کستز  (Pocket Casts)

پاکست کستز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربرپسند است که امکان جستجو و پیدا کردن اپیزودها با محوریت برنامه‌های محبوب و داغ را فراهم می‌کند. قسمت جستجوی برنامه، اپیزودها را به ‌صورت لیست به نمایش در می‌آورد و خبری از تصویر کوچک در کنار عنوان‌ها نیست و از این لحاظ جلوه بهتری نسبت به رقبای خود دارد. همچنین امکان دسته ‌بندی اپیزودها در صفحه اصلی بر اساس فیلترهای مختلف مانند تاریخ انتشار نیز در این برنامه وجود دارد. البته نسخه رایگانی از آن وجود ندارد و تنها نسخه قابل خریداری در استورهای رسمی موجود است.

پلتفرم: اندرویدiOS |

قیمت: ۳.۹۹ دلار

بیشر بخوانید:

.

منبع: تکراتو و time

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر