;
coinex

بازداشت کیوان امام وردی که در توئیتر به تجاوز جنسی دختران دانشجو متهم شده بود

رییس پلیس تهران بزرگ از بازداشت کیوان امام وردی ، فردی که در توئیتر به تجاوز جنسی دختران دانشجو متهم شده بود، خبر داد. او کیست و چگونه توئیتر در دستگیری او نقش داشت؟ با تکراتو همراه باشید.

سردار «حسین رحیمی»، رییس پلیس تهران، با اعلام اینکه در روزهای گذشته شکایات زیادی علیه اکیوان امام وردی  و از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود از دستگیری وی توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت خبر داد. سردار رحیمی می‌گوید: «ماموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت های متعددی روبرو شدند که نشان می داد فردی به نام ک.الف با فریب دختران دانشجو و کشاندن آنها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است.»

بازداشت کیوان امام وردی ؛ متهم تجاوز جنسی دختران دانشجو

چگونه توئیتر در دستگیری او نقش داشت؟

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به «حجم شکایت ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه» از شروع «تحقیقات گسترده ای در این زمینه» و در نهایت دستگیری متهم خبر داد و خاطر نشان کرد: «تمام شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویتشان در نزد پلیس می توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی واقع در انتهای خیابان مطهری، خیابان سروش مراجعه کنند.»

بازداشت کیوان امام وردی
بازداشت کیوان امام وردی ، چهره بالا، توسط پلیس پایتخت و پس از اتهامات تجاوز جنسی علیه وی در توئیتر اتفاق افتاد.

خبر بازداشت کیوان امام وردی در حالی منتشر می‌شود که طی روزهای گذشته در توییتر برخی کاربران از آزار، اذیت و تجاوز جنسی از سوی وی سخن به میان آورده بودند. این کاربران توئیتر فارسی با انتشار تصاویر و متن مکالمات خود با نامبرده در پیام‌رسان‌ها اذعان کردند که به منزل،‌ تورهای گردشگری،‌ ایرانگردی،‌ سفرهای علمی و موقعیت‌های مشابه دعوت می‌شدند و پس از بیهوش شدن مورد تعرض جنسی قرار می‌گرفته‌اند.

گزارشات حاکی از آن بود که این فرد از طریق ارتباط با شماری از دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران اهداف خود را پیش می‌برده است. به نظر می‌رسد بازه زمانی این اتهامات به سال 86 بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

برخی کاربران می‌گویند پس از این موج توئیتری علیه وی، امام وردی به بستن حساب‌های کاربری و حذف کردن چت‌های خود اقدام کرده است.


بیشتر بخوانید:  فجیع ترین و بدترین تجاوزهای تاریخ کدامند؟


پس این گزارشات توئیتری اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام کرد که وی پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1389 «هیچ‌گونه ارتباط آموزشی، پژوهشی و اداری با دانشگاه نداشته و ندارد.» اولین بار رسانه‌ها فرد مذکور را کیوان امام وردی و دانش‌آموخته دانشگاه تهران معرفی کرده بودند.

پس از این اتفاق یک روزنامه‌نگار نیز در توئیتر علیه آیدین آغداشلو، نقاش ایرانی، اتهام آزار جنسی را مطرح کرد. روز شنبه اول شهریور، سارا امت‌علی (در توئیتر با آیدی @SOmatali) در یک رشته توییت، آیدین آغداشلو را متهم به آزار جنسی در 14 سال پیش کرد. او در توئیت خود آورده است که این «آزار جنسی» ۱۴ سال پیش در جریان یک دیدار کاری، در دفتر آغداشلو روی داده و حالا دیگر او «دلیلی برای حمل مصلحت‌اندیشانه» این ماجرا نمی‌بیند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر