;
coinex

تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2020 چگونه بود؟

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2020 قابل توجه بوده و درصد بالایی از انتظارات کمپانی‌ها را برآورده نکرده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2020 خبر از تفاوت چشم‌گیری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی می‌دهد. شیوع ویروس کرونا از دسامبر گذشته باعث تغییرات گسترده جهانی شده است و مردم بسیاری از کارهای خود را به طور کلی به شکل‌های دیگر انجام می‌دهند. عالم گیری کرونا منجر به توقف تولید جهانی، کاهش فروش محصولات و اختلال در زنجیره‌های تامین شده است.

گزارش‌ها حاکی است در سه ماه گذشته مصرف کنندگان کمتر به کالاهای غیر ضروری پرداخته‌اند. موضوعی که که باعث شده بازار گوشی‌های هوشمند جهانی به کلی کاهش وارد رکود شود. با ادامه این نوشتار همراه باشید.

تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2020

گارتنر، شرکت تحلیل بازاری است که در گزارش جدید خود، آمار فروش گوشی‌های هوشمند را در فصل دوم سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. در این گزارش تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند چشمگیر ارزیابی شده است. بر این اساس فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی با کاهش ۲۰/۴ درصدی به ۲۹۵ میلیون دستگاه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

پنج برند برتر تلفن‌های هوشمند سامسونگ، هوآوی، اپل، شیائومی و اوپو بودند. اپل شاهد کاهش ناچیز در فروش بود در حالی که اوپو، سامسونگ و هوآوی بیشترین کاهش را تجربه کردند. نکته جالب توجه اینکه شیائومی تنها شرکتی بود در مقایسه با سال گذشته پیشرفتی هر چند ناچیز داشت. این برند نسبت به سال پیش با ۱.۴ درصد پیشرفت روبه‌رو بود.

بهترین گوشی های مخصوص سالمندان ؛ کدام گوشی برای افراد مسن بهتر است؟
تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2020 به کاهش فروش 20 درصدی ختم شده است.

در این گزارش عوامل مختلفی در خصوص کاهش یک پنجمی فروش گوشی هوشمند عنوان شده که مهمترین آنها به قرار زیر است:

  • محدودیت‌های سفر
  • تعطیلی خرده‌فروشی‌ها
  • محافظه‌کاری مردم در خریدهای غیرضروری

کوپرتینو در فصل دوم سال ۲۰۲۰، ۳۸ میلیون دستگاه آیفون فروخته‌ است که کاهش جزئی ۰/۴ درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. یعنی اپل عملکرد موفقی در کنترل بحران داشته است.

رقیب دیرینه کره‌ای اما شرایط مساعدی نداشته است. سامسونگ امسال بیش از ۵۵ میلیون دستگاه را در مقایسه با بیش از ۷۱ میلیون در سه ماهه مشابه سال گذشته به فروش رساند. این رقم برای اپل اپل  ۴۴ میلیون دستگاه است که اندکی کمتر از ۴۰ میلیون عدد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در بازه زمانی مشابه سال گذشته است.

تحلیلگران می‌گویند کاهش فروش سامسونگ بیش از اپل، به سود رقیب چینی، یعنی هواوی بوده است. هواوی سال گذشته نیز میزان فروش بسیار قابل قبولی را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

نظر شما در خصوص تاثیر کرونا بر بازار گوشی هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر