;
coinex

سامسونگ از نسل جدید سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد!

افزایش قدرت دوربین اسمارتفون ها ظاهرا یک رقابت عددی نفس گیر شده. اما به تازگی سامسونگ از نسل جدید سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرده است.

سامسونگ طی ۲ سال گذشته از چندین سنسور دوربین باکیفیت رونمایی کرده که نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد. حالا این شرکت ۴ سنسور دوربین جدید معرفی کرده که به لطف داشتن پیکسل‌های کوچک‌تر، نسبت به نسل قبلی خود اندازه کوچک‌تری دارند و این موضوع برای سازندگان گوشی‌ها مزیت مهمی محسوب می‌شود.

این سنسورها که از پیکسل‌های مبتنی بر اندازه ۰.۷ میکرون بهره می‌برند، با نام های زیر شناخته میشوند:

  • ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2
  • ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW3
  • ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5
  • ۳۲ مگاپیکسلی ایزوسل JD1

سامسونگ از نسل جدید سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد!

برای مقایسه باید بگوییم که سنسورهای قدیمی ISOCELL دارای رزولوشن مشابه از پیکسل‌های ۰.۸ میکرون استفاده می‌کنند. به گفته‌ی سامسونگ، این سنسورها در مجموع ۱۵ درصد کوچک‌تر هستند و طول آن‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اندازه کوچک‌تر این سنسورها دست تولیدکنندگان را برای طراحی گوشی‌ها بازتر می‌کند.

سامسونگ از نسل جدید سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد!

احتمالا می‌دانید که هرچقدر اندازه پیکسل‌ها بزرگ‌تر باشد، کیفیت عکس هم بهبود پیدا می‌کند. سامسونگ برای اینکه کاهش اندازه پیکسل تاثیر منفی بر کیفیت تصاویر نداشته باشد، فناوری‌های ISOCELL Plus و Smart-ISO را برای این پیکسل‌ها بهینه‌سازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ISOCELL Plus نور دریافت شده در پیکسل را با استفاده از یک ساختار دیوار مانند حفظ می‌کند و Smart-ISO هم به طور هوشمندانه مقدار ISO یا همان حساسیت را تنظیم می‌کند تا نور ورودی به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به مشخصات این ۴ سنسور می‌پردازیم.

  1. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2 جایگزین ایزوسل HMX و ایزوسل HM1 محسوب می‌شود که ۱/۱.۵۲ اینچی با ترکیب پیکسل ۳ در ۳، فوکوس خودکار سوپر PD و قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.
  2. سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW3 از ترکیب پیکسل ۲ در ۲ بهره می‌برد و ۱/۱.۹۷ اینچی است و می‌توان با آن فیلم‌های 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه گرفت.
  3. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5 را می‌توان به عنوان دوربین تله فوتو یا اولترا واید مورد استفاده قرار داد که در حالت تله فوتو می‌تواند ویدیوهای 4K‌ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و در حالت اولترا واید ویدیوهای 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه بگیرد.
  4. سنسور آخر، ایزوسل JD1 رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی داشته و می‌توان با آن ویدیوهای فول اچ دی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نسل جدید سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر