;
coinex

واکسن رایگان کووید 19 ؛ طرح چینی‌ها برای افزایش نفوذ در جهان!

چین با هدف ترمیم وجهه بین المللی خود و بازگشت به موقعیت برتر سابق‌، طرح توزیع واکسن رایگان کووید 19 را در دستور کار دارد. با ما باشید.

تعهدات چین در زمینه تولید واکسن و دراختیار گذاشتن آن برای سایر کشورهای جهان درکنار ارسال محموله‌های متعدد ماسک و دستگاه‌های تنفس مصنوعی، می‌تواند به این کشور کمک کند هم‌زمان با کنارکشیدن آمریکا از رهبری جهانی، خود را به‌عنوان بازیگری مسئول به‌نمایش بگذارد.

در حقیقت اقدامات پکن می‌تواند کمک شایانی در برابر اتهامات مربوط به حزب کمونیست حاکم پیرامون گسترش ویروس کرونا هم به حساب آید.

واکسن رایگان کووید 19

فیلیپین دسترسی سریع به واکسن چینی ویروس کرونا خواهد داشت و کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب هم برای خرید این دارو، وام یک میلیارد دلاری دریافت کرده‌اند.

واکسن رایگان کووید 19 ؛ طرح چینی‌ها برای افزایش نفوذ در جهان!

این پایان ماجرا نیست و بنگلادش هم بیش از ۱۰۰ هزار دوز آن را به‌رایگان از چین دریافت خواهد کرد. مهم نیست چین چقدر تا کشف و تکمیل واکسن ویروس کرونا فاصله دارد، مهم آن است که چین قصد دارد از این فرصت برای بهبود روابط خود و همسایگانش استفاده کند؛ این فرصتی طلایی برای چین بوده که می‌تواند در زمینه حفظ منافع حیاتی، مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

به‌عنوان مثال، اندونزی را می‌توان یک مورد در نظر گرفت که مدت‌ها روابط محتاطانه‌ای با پکن داشته است. درعین‌حال، شی جین پینگ، رهبر چین در هفته گذشته و طی تماس تلفنی با رئیس جمهور اندونزی اظهار داشت: «چین، نگرانی‌ها و نیازهای اندونزی پیرامون همکاری در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا را جدی تلقی می‌کند.»

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه چین، رئیس جمهور اندونزی، همکاری میان دو کشور به منظور تولید واکسن را یک نقطه روشن معرفی و از آن استقبال کرد و گفت: «اندونزی و چین به همکاری و همبستگی با یکدیگر در برابر کووید ۱۹ ادامه خواهند داد.»

توانایی تولید و ارسال واکسن ویروس کرونا برای کشورهای فقیرتر هم می‌تواند سیگنال بسیار قدرتمندی برای ظهور چین به‌عنوان یک رهبر علمی در یک نظم جدید جهانی پساکرونا باشد. یکی از مقام‌های ارشد در مرکز بهداشت کشور پاکستان اظهار می‌گوید: «مردم بسیار زیادی تمایل به استفاده از واکسن‌های تولید چین برای مقابله با ویروس کرونا دارند. در حقیقت از ما خواسته شده که واکسن را برای استفاده عموم، هرچه سریع‌تر آماده‌سازی کنیم.»

با برخی از اقدامات جدید انجام شده، می‌توان گفت چین در رقابت جهانی برای تولید واکسن کرونا، پیشتاز است. در آخرین مرحله از آزمایش‌های بالینی، چهار کشور وجود دارند که بیشتر از سایر کشورها در حال فعالیت هستند. درحال‌حاضر ایالات متحده دارای سه کاندید قدرتمند بوده که هر کدام از آن‌ها، مراحل نهایی تست واکسن ویروس کرونا را طی می‌کنند؛ افراد بسیار زیادی امیدوار هستند که این سه کاندیدا، بتوانند در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، خبر رسمی تولید واکسن ویروس کرونا را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح چین برای توزیع واکسن رایگان کووید 19 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر