;
coinex

چرا مرده زایی در دوران کرونا افزایش یافته است؟

آمار و شواهد موجود حاکی از این است که ایجاد اخلال در روند مراقبت های بهداشتی و خدمات زایمان،‌عامل افزایش مرده زایی در دوران کرونا میباشد.

مطالعات بسیاری از سراسر جهان روند نگران‌کننده‌ای را گزارش می‌کنند و می‌گویند از زمان آغاز دنیاگیری ویروس کرونا، افزایش چشمگیری در نسبت بارداری‌های منتج به مرده‌زایی دیده شده است که در آن نوزادان در رحم مادر می‌میرند.

پژوهشگران می‌گویند در برخی کشورها، زنان باردار به‌دلیل محدویت‌های ناشی ‌از دستور خانه‌نشینی و ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی زنان باردار مراقبت‌هایی کمتری دریافت کرده‌اند. در این وضعیت، عوارضی که می‌توانند به مرده‌زایی منجر شوند، در زنان باردار تشخیص داده نشده‌اند.

چرا مرده زایی در دوران کرونا افزایش یافته است؟

بزرگ‌ترین مطالعه درزمینه‌ی افزایش نرخ مرده‌زایی براساس داده‌های بیش از ۲۰ هزار زن که در ۹ بیمارستان در نپال زایمان کرده بودند، در مجله‌ی The Lancet Global Health منتشر شد.

چرا مرده زایی در دوران کرونا افزایش یافته است؟

براساس این گزارش، مرده‌زایی از ۱۴ مورد در هر ۱،۰۰۰ زایمان در دوران قبل از اجرای دستور خانه‌نشینی در اواخر ماه مارس به ۲۱ مورد به ازای هر ۱،۰۰۰ زایمان در پایان ماه مه رسیده است که افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین افزایش در چهار هفته‌ی اول دستور خانه‌نشینی مشاهده شد که در آن، مردم فقط برای خرید غذا و دریافت مراقبت‌های ضروی اجازه‌ی داشتند از خانه خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

داده‌های مربوط به زایمان در بیمارستان بزرگی در لندن روند مشابهی را نشان داد. ماه جولای، اسما خلیل، متخصص زنان و زایمان در دانشگاه سنت‌جورج لندن و همکارانش افزایش تقریبا چهاربرابری را در شیوع مرده‌زایی در بیمارستان سنت‌جورج گزارش کردند که از ۲/۳۸ مورد به‌ازای هر ۱،۰۰۰ زایمان از اکتبر ۲۰۱۹ تا پایان ژانویه‌ی سال جاری، به ۹/۳۱ مورد در هر ۱،۰۰۰ زایمان از فوریه تا اواسط جون رسیده بود.

خلیل می‌گوید در زمان دستور خانه‌نشینی، زنان باردار ممکن است دچار عوارضی شده باشند که تشخیص داده نشده است. آن‌ها ممکن است در مراجعه به بیمارستان تردید داشته‌اند؛ بنابراین، تنها زمانی پزشکان متوجه وضعیت آن‌ها شده‌اند که عارضه پیشرفت کرده باشد و نمی‌توانستند کار چندانی درقبال آن انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش نرخ مرده زایی در دوران کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر