;
coinex

3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند!

بنابر گفته نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در حدود 3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر 3.5 میلیون دانش‌آموز داریم که به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این 3.5 میلیون نفر یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد و یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.

3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند!

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه از نظریه عدالت آموزشی هنوز فاصله زیاد با نقطه مطلوب داریم، گفت: در پوشش تحصیلی شرایط خوب است، اما در شکاف آموزشی، پوشش خوبی نداریم حتی در فضا، ایجاد کارگاه، فناوری و ایجاد بستر اپلیکیشن شاد هم برابری نیست.

او تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این افراد یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.

3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند

وحیدی با بیان اینکه مجموعه دولت‌ها در ادوار مختلف پشتیبانی درستی از آموزش و پرورش نداشتند، گفت: سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۴/۶ درصد بوده در حالی که در کشور ما کمتر از ۲ درصد است. عددی که در ایران وجود داشته در ۳۰ سال گذشته به عدد دنیا بسیار نزدیک بوده است، اما افت کردیم و ریشه‎اش این است که آموزش و پرورش را همیشه هزینه‌بر فرض کردیم یعنی مجموعه دولت‌ها هرجا که بودجه کم داشتند، از بودجه آموزش و پرورش کم کردند.

او به سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سهم آموزش و پرورش پرورش از بودجه عمومی در کشور، کمتر از ۱۰ درصد یعنی حدود ۸/۹ درصد بوده و این در حالیست که در دنیا این عدد ۱۴ درصد است. البته در سال ۹۲، این عدد ۱۸ درصد بوده است یعنی این نگاه در آموزش و پرورش در دولت به وجود آمد که آموزش و پرورش را به سمت بخش خصوصی ببرد؛ به ۱۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش کمترین حقوق را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در این خصوص که 3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر