;
coinex

‏هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مشخص شد!

‏هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در طرح آزمایشی (فاز بتا) مشخص شد. استفاده از این اینترنت در حال حاضر ماهیانه چیزی در حدود 99 دلار هزینه دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی، کاربران بتای عمومی برای دسترسی به استارلینک باید ماهانه ۹۹ دلار پرداخت کنند. به‌علاوه تمامی کسانی که به‌ دنبال استفاده از استارلینک هستند، باید صرفا یک ‌بار هزینه‌ی ۴۹۹ دلاری پایانه‌ای که برای دسترسی به اینترنت روی زمین نصب می‌شود بپردازند. این هزینه همچنین شامل تهیه‌ی سه‌پایه‌‌ی ویژه‌ای برای نصب پایانه (دیش ماهواره) و روتر می‌شود.

هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مشخص شد!

اسپیس ایکس پیش‌تر اعلام کرده بود علاقه‌مندان به استارلینک باید ازطریق وب‌سایت رسمی این پروژه ثبت ‌نام کنند و اکنون ایمیل دعوت‌نامه برای ثبت‌نام‌کنندگان فرستاده شده است تا کسانی که به استفاده از استارلینک تمایل دارند، آن را تهیه کنند. در این ایمیل آمده است:

«انتظار داشته باشید که در طول چند ماه آینده، سرعت اینترنت بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه و تأخیر بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه باشد؛ ما در این بازه‌ی زمانی درحال بهبود بخشیدن سیستم استارلینک هستیم. همچنین در برخی زمان‌های کوتاه، هیچ اتصالی ارائه نخواهد شد.

هرچه ماهواره‌های بیشتری به مدار می‌فرستیم و ایستگاه‌های زمینی بیشتری نصب می‌کنیم و نرم‌افزار شبکه‌سازی را بهبود می‌بخشیم، سرعت انتقال داده و تأخیر و زمان آپ تایم (Uptime) به ‌شکلی محسوس بهبود پیدا خواهند کرد. انتظار داریم تا تابستان ۲۰۲۱، تأخیر اینترنت استارلینک به ۱۶ تا ۱۹ میلی‌ثانیه کاهش پیدا کند.

‏هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

پایانه‌های آرایه‌ی فازی که پیشرفته‌تر از آنچه در جت‌های جنگنده پیدا می‌شود هستند، به ‌همراه سه‌پایه و روتر وای فای با قیمت ۴۹۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرند. حق اشتراک ماهانه‌ی استارلینک ۹۹ دلار است.»

ناگفته نماند که ماهواره‌های استارلینک در فاصله‌ی تقریبا ۵۵۰ کیلومتر از سطح زمین مشغول گردش هستند و از چهار آنتن آرایه‌ی فازی برای آپ لینک (Uplink) و داون لینک (Downlink) استفاده می‌کنند. پایانه‌هایی که روی زمین نصب می‌شوند، به موتوری مجهز هستند که به‌صورت خودکار دیش را در راستای آنتن‌های آرایه‌ی فازی ماهواره تنظیم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ‏هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر