;
coinex

تصاویر خیره‌کننده از طرح شهر اسپیس ایکس در مریخ

یکی از پروژه های مهم اسپیس ایکس ساخت شهری در مریخ است. به تازگی تصاویر خیره‌کننده از طرح شهر اسپیس ایکس در مریخ منتشر شده است.

از آنجا که “ایلان ماسک” موسس و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس(SpaceX) سودای احداث یک شهر را در سیاره مریخ در سر دارد، تلاش مهندسان این شرکت برای تحقق این رویا ادامه دارد.

اخیرا اطلاعات بیشتری در مورد برخی از جزئیات پروژه به اشتراک گذاشته شده است. تامین سوخت فضاپیماها برای سفر به این شهر اهمیت بالایی دارد. اخیرا اطلاعاتی درباره تدابیر اسپیس ایکس در این باره منتشر شده است.

تصاویر خیره‌کننده از طرح شهر اسپیس ایکس در مریخ

ایلان ماسک و اسپیس ایکس به دنبال ساخت یک شهر روی مریخ هستند که برای سفر به آن، تامین سوخت فضاپیماها اهمیت بالایی دارد. در همین راستا باید منتظر جایگاه سوخت در آن باشیم که اخیرا تصاویری از طرح مفهومی آن منتشر شده است.

یک کمپانی آمریکایی به نام «Air Company» به تازگی از برنامه خود برای تولید سوخت راکت به وسیله کربن دی اکسید پرده برداشته است. این کمپانی در حال کار روی نمونه اولیه سیستمی است که از کربن دی اکسید، آب و انرژی خورشیدی برای ساخت اکسیژن و متان مایع استفاده می‌کند. این سوخت می‌تواند برای تامین انرژی راکت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد که اهمیت بالایی برای ماموریت اسپیس ایکس دارد.

تصاویر خیره‌کننده از طرح شهر اسپیس ایکس در مریخ

این کمپانی اخیرا چندین تصویر از طرح مفهومی جایگاه سوخت خود در این شهر مریخی منتشر کرده که علاقه‌مندان را بیشتر با آن آشنا می‌کند. مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک از برنامه‌های خود برای ساخت یک شهر مریخی تا سال ۲۰۵۰ سخن گفته که ظاهرا توسط یک تاسیسات سوخت‌گیری برای جمع‌آوری منابع مریخ و تولید سوخت، پشتیبانی می‌شود.

فضانوردان شاید از مریخ به زمین بازگردند یا به سیاره‌های دیگری سفر کنند. این احتمال وجود دارد که با گذر زمان شاهد توسعه یک شبکه حمل و نقل میان سیاره‌ای نیز باشیم تا انسان‌ها بتوانند در منظومه شمسی سفر کنند.

اسپیس ایکس هم اکنون در حال توسعه راکت استارشیپ است که برای تامین انرژی آن از اکسیژن و متان مایع استفاده می‌شود. ماسک به این موضوع اشاره کرده که اولین سفر فضانوردان به مریخ می‌تواند در سال ۲۰۲۶ رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طرح شهر اسپیس ایکس در مریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر