;
coinex

بهترین فیلم های راک ؛ فهرست فیلم های دواین جانسون!

احتمالا دواین جانسون را میشناسید، راک یا دواین جانسون در حال حاضر پردرآمدترین بازیگر سینما است. در این گفتار نگاهی به بهترین فیلم های راک داریم. با تکراتو همراه باشید.

دواِین جانسون (Dwayne Johnson)که او را با نام مستعار «راک» (The Rock) می‌شناسیم بازیگر اهل ایالات متحده است که به یکی از ستاره‌های به یادماندنی در سینمای جهان تبدیل شده.

راککه او را بیش‌تر با فیزیکِ فوق‌العاده‌اش می‌شناسند حدود 8 سال به عنوان یک کشتی گیر (WWE) فعالیت کرد و سپس در سال 2003 به طور جدی وارد سینما شد و نشان داد که علاوه بر فیزیکِ عالی، مهارت‌های بسیاری هم در بازیگری دارد؛ او سال 2019 موفق به دریافت جایزه «نمادِ نسل» (Generation Icon Award) از MTV شد.

بهترین فیلم های راک

یک ورزشکار، کشتی گیر و بازیگر، در کنار هم می تواند عجیب باشد اما دواین جانسون که در دنیای کشتی کج به راک (The Rock) معروف است توانسته از پس از آن بربیاید. یک کشتی گیر به سختی می تواند به یک بازیگر و سپس به گران قیمت ترین بازیگر هالیوود تبدیل شود و دواین جانسون در سال 2016، یعنی 17 سال پس از حضور در فیلم “بازگشت مومیایی” (The Mummy Returns)  به این درجه دست یافت. او در نقش یک پدر مجرد دوست داشتنی یا پلیس قدرتمند، اجرای دیدنی دارد. او با وجود جثه بزرگ و لبخند روی لبش در رینگ مبارزه و در صحنه سینما موفق است.

مهارت های کمدی دواین جانسون و اجرای دیدنی او باعث موفقیت او در عرصه سینما شد. در اینجا می خواهیم بهترین فیلم های راک را به شما معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

عقرب شاه ـ The Scorpion King

2002

اولین حضور دواین جانسون در نقش عقرب شاه در فیلم “بازگشت مومیایی” فراموش نشدنی بود. عناصر تاریخی و اکشن در کنار حضور جانسون یک فیلم دیدنی خلق کرد. این فیلم حوادث 5000 سال پیش از فیلم مومیایی را نشان می دهد، زمانی که ماتایوس به عقرب شاه تبدیل شد.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

ماتایوس توسط عقرب شاه و برادرانش به کشتن پسر فرعون، تاکت، مامور می شود و در ازای مقدار زیادی پول این کار را انجام می دهد. برادران با برادر ممنان روبرو شده و متوجه می شوند کسی به آنها خیانت کرده است.

ممنان به دلیل دخالت کاساندرا به ماتایوس اجازه می دهد یک شب دیگر زنده بماند اما تا گردن او را در شن های صحرا دفن می کند. فرار ماجراجویانه ماتایوس و مبارزه او علیه ممنان بقیه داستان را تشکیل می دهد.

از پا افتاده The Rundown

2003

شاید اگر دواین جانسون در این فیلم کمدی پر هیجان بازی نمی‌کرد، نتیجه به این خوبی نمی‌شد. چون فقط «راک» می‌تواند اینچنین توازنی بین اکشن و کمدی برقرار کند. نقش جایزه‌بگیری است که کلی از آدم‌های سر راهش را ناکار می‌کند و در این حین خودش هم گاهی ناکار می‌شود.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

از اولین حضورهای سینمایی جانسون بود و نشان داد واقعا استعداد کمدی خوبی دارد. فیلم از لحاظ بصری هم جذاب است و مناظر برزیل در آن زمان چشم‌نواز و زیبا به نمایش در آمده است.

افسانه های سرزمین جنوبی Sothland Tales

2006

حمله‌ای اتمی به ایالت تگزاس آمریکا رخ داده و موجب پدید آمدن خطرات و چالش های بسیاری برای دولت این کشور گشته. حالا دولتمردان برای کنترل این وضعیت تصمیم می گیرند تا نظارتی همه جانبه را بر تمامی ابعاد زندگی مردم اعمال کنند… راک در این فیلم نقش بوکسور سانتاروس را به عهده دارد.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

شان ویلیام اسکات، مندی مور و جاستین تیمبرلیک از دیگر ستارگان این فیلم علمی تخیلی در ژانر کمدی هستند و ریچارد کلی نیز کارگردانی این اثر را به عهده دارد.

 

بیشتر بخوانید:

اسمارت را بگیر Get Smart

2008

بازی در کنار ستاره‌هایی مثل استیو کارل و ان هاتاوی اعتماد به نفس زیادی می‌خواست. ولی دواین جانسون بار دیگر ثابت کرد از هیچ چالشی نمی‌ترسد. فیلم بامزه و مهیج و سرپاست و با همان دقت و ظرافتی ساخته شده است که از یک فیلم جیمز باند انتظار داریم.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

مسابقه تا کوه جادوگران Race to Witch Mountain

2009

فیلمی خانوادگی و بامزه که تلفیقی است از کمدی، اکشن و قصه‌های ماجراجویانه. دواین جانسون اینجا نقش یک راننده تاکسی است که برحسب اتفاق درگیر ماجرایی می‌شود و باید خواهر و برادری را از دست یک سازمان بزرگ مخفی نجات دهد. وقتی راک را درگیر چنین مسائلی کنید، باید انتظار صحنه‌های تعقیب و گریز مهیج و سریعی را بکشید، و فیلم از این لحاظ مخاطب را کاملا راضی نگه می‌دارد.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

سریع و خشن 5  Fast Five

2011

این فیلم از دو جهت در کارنامه‌ی دواین جانسون اهمیتی ویژه دارد، اول اینکه مسیر راک را هموار کرد تا به عنوان یکی از ستارگان سطح اول و گران هالیوود تبدیل شود و دوم، شخصیتی را در دنیای سریع و خشن خلق کرد که در ادامه به فیلم «هابز و شاو» رسید که در دنیایی «سریع و خشمگین» می‌گذشت ولی داستان مستقلی داشت.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

کاراکتر شکست‌ناپذیر و تهدیدآمیز هابز دقیقا چیزی بود که این مجموعه فیلم نیاز داشت تا تکانی به خودش بدهد و از مسیر هموار و تکراری قسمت‌های پیشین خلاص ‌شود. برای دواین جانسون هم نتیجه‌ی خوبی داشت. راک مدتی بود در فیلم‌هایی بازی می‌کرد که به کاراکترش نمی‌خورد و با «سریع 5 » به ریشه‌هایش بازگشت و دوباره همان آدم زورمند و بزن‌بهادری شد که همه دوستش داشتند.

بیشتر بخوانید:

خبرچین Snitch

2013

راک در این فیلم نقشِ پدری دلسوز و فداکار را بازی می‌کند که در عین حال بسیار قوی و خطرناک است، راک که تازه از همسرش جدا شده پیامی از او دریافت می‌کند مبنی بر اینکه پسرشان «جِیسون» به دلیل دست داشتن در جابجایی مواد مخدر دستگیر شده و بعد متوجه می‌شود که جِیسون باید 10 سال از زندگی‌اش را در زندان سپری کند.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

او برای خارج کردن پسرش از زندان دست به دامن یک وکیل می‌شود و پیشنهادی دریافت می‌کند که برای شناسایی عوامل گروه مواد مخدر باید وارد این گروه شود، او برای خارج کردن پسرش از زندان حاضر می‌شود به عنوان یک نفوذی وارد این گروهِ خلافکار شود.

سریع و خشمگین 6‌ ـ Fast & Furious 6

2013

جانسون با این فیلم رسما به خانواده‌ی سریع و خشن ملحق شد و در کنار دام و برایان برای آخرین ماموریتشان اقدام کرد. «سریع و خشن» مجموعه فیلمی است که با خودش و طرفدارانش صادق است.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

سعی نمی‌کند خودش را جدی‌تر و عمیق‌تر از چیزی که هست جلوه دهد و از تمام ظرفیت‌های سینمای اکشن بهره می‌برد تا صحنه‌های نفسگیر را یکی پس از دیگری پیش چشم مخاطب بیاورد. دواین جانسون نیز بازیگری است با همین ویژگی‌ها، و وقتی این دو در کنار هم قرار می‌گیرند نتیجه‌اش فیلمی است که هدف اصلی‌اش را خیلی خوب اجرا می‌کند، یعنی سرگرم کردن مخاطب.

رنج و گنج ـ Pain and Gain

داستان واقعی سه ورزشکار که می خواهند به رویای آمریکایی دست پیدا کنند. دواین جانسون نقش اصلی یک معتاد آزاد شده از زندان را ایفا می کند و مارک والبرگ و آنتونی مکی نیز در آن حضور دارند. گاهی اوقات انسان برای رسیدن به خواسته اش هرکاری می کند. شخصیت مارک والبرگ یک مربی باشگاه است که حاضر است به هر قیمتی ثروتمند شود.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

دنیل به زندگی یکی از ورزشکاران علاقه مند شده و با الهام از او می خواهد به کمک آدرین دوربال (با بازی مکی) و پل دویل (با بازی دواین جانسون) کار سختی را انجام دهد. یک فیلم مهیج و کمدی که تونی شالهوب و کن جئونگ در آن حضور دارند. صحنه های کمدی و کارهای رئال این فیلم را دیدنی می کند.

بیشتر بخوانید:

هرکول – Hercules

2014

هرکول یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای و یکی از جنگجویانی است که خون خدایان در رگ‌هایش جریان دارد، در طی سالیان افراد زیادی نقش هرکول را بازی کرده‌اند اما شک دارم که حتی تعداد کمی از آن‌ها فیزیکِ بازی کردن در این نقش را داشته‌اند، فقط یک نگاه به دواِین جانسون بیاندازید کافیست که قانع شوید هرکول نیمه-خداست.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

البته فیلم هرکولِ سال 2014 یک تغییر در داستان اصلی بوجود آورده به این صورت که مشخص نیست هرکول نیمه‌-خدا است یا فقط یک انسان معمولی و داستان فیلم هم حول همین محور می‌چرخد که هرکول سعی دارد دیگران را قانع کند که قهرمان است نه فقط یک جنگجوی معمولی.

سن آندریاس – San Andreas

2015

«سن آندریاس» محصول سال 2015 و فیلمی درباره‌ی بلایای طبیعی است، این فیلم پر از صحنه‌های اکشنِ با کیفیت و یکی از فیلم‌های پرفروش سال 2015 بوده که تقریبا طنزِ خاصی ندارد و جدی دنبال می‌شود.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

راک در این فیلم نقش یک نیروی نجات خبره را دارد که افراد زیادی را از بلایای مختلف نجات داده و مورد احترام همه‌ی همکارانش است، ولی اینبار شرایط زندگی بدجوری دامن گیرِ او شده او درحالی که مردم را از یکی از بزرگترین زلزله‌های تاریخ، سونامی و ریزشِ ساختمان‌ها نجات می‌دهد همزمان باید با طلاق و یک دخترِ سرخود هم کنار بیاید.

با وجود اینکه سن آندریاس فقط یکی دیگر از فیلم‌های بلایای طبیعی بود که از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده می‌کرد و چیز جدیدی برای ارائه نداشت، علاقه‌ی بینندگان به دواِین جانسون باعث شد که این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یابد و حدود 475 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

خشمگین 7 ـ Furious 7

2015

بدون شک خشمگین 7 یکی از بهترین فیلم‌های راک است. داستان چیست؟ مگر اهمیتی دارد؟ فیلمی مملو از ماشین‌های سریع، انفجار و تعقیب و گریزهای مهیج. تازه در یک صحنه «راک» گچ دستش را هم فقط با یک تکان دستش می‌شکند. هر مولفه‌ای که از دواین جانسون دوست دارید در تک‌تک دقایق این فیلم گنجانده شده است.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

در خشمگین 7 دواین جانسون همه‌ی پتانسیل‌های خودش را آزاد کرده و فرصت این را داشته است که هر کاری دلش می‌خواهد بکند. علاوه بر این، سابقه‌ی کشتی‌گیری «راک» هم به خوبی خودش را در این فیلم نشان می‌دهد.

به‌ویژه جاهایی که با کاراکتر جیسون استاتهام یعنی شاو دهن به دهن می‌شود و کل‌کل‌هایش شبیه کل‌کل‌های قبل از مبارزه‌ی کشتی کج است و حتی یکی از فن‌های معروفش را روی او اجرا می‌کند. اگر از طرفداران «راک»‌ هستید، فیلمی بهتر از این گیرتان نمی‌آید.

این قسمت در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۵ اکران شد که با استقبال وسیع تماشاگران روبرو شد؛ به طوری‌که میزان فروش در سه روز نخست در آمریکای شمالی به ۱۴۳ میلیون دلار رسید و در ۶۵ کشوری که به اکران درآمده بود، خود را به صدر جدول فروش فیلم‌ها رساند. حتی در بعضی از کشورها رکورد فروش افتتاحیه را شکست.

این در حالی بود که هنوز در کشورهای مهمی نظیر چین و روسیه اکران نشده بود. سرانجام این فیلم به فروش جهانی ۱٫۵۱۶ میلیارد دلاری دست یافت و آن را به سومین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۵ و هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما جهان تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات مرکزی Central Intelligence

2016

ترکیب دواین جانسون و کوین هارت برای کمدی همیشه جواب داده است و احتمالا در آینده هم نتیجه خواهد داد. کنار هم قرار گرفتن دو موجودی که اینقدر تفاوت ظاهری دارند خود به خود دست‌مایه‌ی خنده و شوخی‌های بامزه است. فیل و فنجانی که در اتفاق‌های مختلف کنار هم قرار می‌گیرند و هربار بامزه‌تر از قبل می‌شوند.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

فیلم کمدی دیوانه‌واری دارد و از نمایش این دیوانگی شرمسار نیست. صحنه‌ای در آن هست که طی یک درگیری تن به تن، راک با یک موز به مصاف مردی می‌رود که سلاحش چاقویی بزرگ است، و راک موز به دست برنده‌ی این درگیری می‌شود. چنین جنون بامزه‌ای فقط از اکشن‌های دواین جانسون بر می‌آید.

همینطور اگر به فیلم های اکشن و علمی تخیلی علاقه دارید، مطالب بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و بهترین فیلم های اکشن 2021 را در تکراتو بررسی کنید.

سرنوشت خشمگین The Fate of The Furious

دامنیک تورنتو با بازی وین دیزل به همراه همسرش برای گذران تعطیلات در کوبا به سر می‌برند. اما آرامش آن‌ها دوام چندانی نخواهد داشت زیرا با ورود زنی جنایتکار با نام سایفر که شارلیز ترون نقش او را به عهده دارد، همه چیز به هم می‌ریزد.

سایفر در ابتدا از دامنیک درخواست می‌کند که با او همکاری کند اما او نمی‌پذیرد، ولی زمانی که سایفر فیلمی را در تلفن همراه خود به دام نشان می‌دهد ورق بر می‌گردد و دامنیک به گروه تبهکار او می‌پیوندد و در نتیجه در مقابل خانواده و دوستانش قرار می‌گیرد…

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

دواین جانسون نقش یکی از قهرمانان این فیلم اکشن به نام لوک هابز را بازی می‌کند. یکی از دوستان دامینیک که به خاطر خیانت او به زندان می‌افتد… دواین با بازی در این فیلم نامزد جایزه برگزیده نوجوانان شد.

این فیلم هشتمین فیلم از مجموعه «سریع و خشن» است و فلیکس گری آن را کارگردانی کرده. بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، کرت راسل، جیسون استاتهام، اسکات ایستوود و شارلیز ترون از ستارگان آن هستند.

جومانجی: به جنگل خوش آمدید Jumanji: Welcome to the Jungle

2017

«جومانجی: به جنگل خوش آمدید» از آن فیلم‌هایی است که به نظر می‌رسید نتیجه نمی‌دهد، ولی به طرز غریبی موفق در آمد. داستان پسری جوان و به اصطلاح «خر خوان» که به همراه هم‌مدرسه‌ای‌هایش وارد دنیای یک بازی کامپیوتری جادویی می‌شود و آنجا از یک پسر لاغرمردنی، تبدیل می‌شود به غولی مثل دواین جانسون، و باید از عجیب‌ترین موقعیت‌ها جان سالم به در ببرد.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های دواین جانسون

بیشتر بخوانید:

سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

2019

کلا فیلم‌های «سریع و خشن» راست کار راک هستند. ولی چیزی که باعث شده «هابز و شاو» جایگاه ویژه‌ای پیدا کند، تمرکز روی کاراکتر راک است. از صحنه‌های اکشن پر زد و خورد تا لحظات کمیک بامزه، دواین جانسون تمام هنرهایش را رو می‌کند و معلوم است از بازی در این فیلم حسابی کیف کرده است.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های راک

«هابز و شاو» شاید یکی از بهترین فیلم‌های «سریع و خشن» نباشد، ولی شک نکنید از بهترین‌های دواین جانسون است. خیلی خودش را جدی نمی‌گیرد و بامزه و مفرح است. در چند فیلم دیگر می‌توانید ببینید دواین جانسون با چهره‌ای جدی از نیچه نقل قول کند و همزمان بازو بگیرد؟ صحنه‌های اکشنش هم حسابی نفسگیر و دیدنی در آمده است و هیجان‌زده‌تان می‌کند.

جومانجی: مرحله‌ی بعدی Jumanji: The Next Level

2019

به دنبال موفقیت نسخه‌ی اول، جومانجی مرحله‌ی بعدی ساخته شد که از اولی هم فیلم مهیج‌تر و سرگرم‌کننده‌تری بود و به یکی از بهترین فیلم های راک بدل شد. دواین جانسون این بار با چالش جدیدی رو‌به‌رو بود و نقش دنی دویتو را داشت که وارد دنیای جومانجی می‌شد. این قسمت یک بار دیگر ماجراجویی‌های چهار نوجوان  را دنبال می‌کند که دوباره وارد دنیای اسرارآمیز جومانجی با ظاهرهای متفاوت می‌شوند. دنیایی خطرناک پر از جانوران مختلف همراه با جنگلی انبوه و حاوی چندین مدل پازل و تله‌ی مرگبار.

بهترین فیلم های دواین جانسون
بهترین فیلم های راک

صحنه‌های اکشن فیلم هم بیشتر و جذابتر شدند، به دنبالش شوخی‌ها و لحظات کمیک بامزه‌تر. جلوه‌های ویژه‌ی فیلم چشمگیر و خوب اجرا شده و کلا از نظر فنی به آن حسابی رسیده‌اند. اگر بخواهید چند ساعتی تفریح محض کنید، این دو قسمت جومانجی انتخاب بسیار مناسبی است.

اون‌یکی‌ها The Other Guys

2010

احتمالا یکی از خنده‌دار‌ترین حضورهای کوتاهی است که از دواین جانسون دیده‌ایم. راک و ساموئل ال جکسون تنها در دقایق اولیه‌ی این فیلم حضور دارند، ولی با همین حضور افتخاری و کوتاهشان کاری می‌کنند که حتی از کل فیلم بامزه‌تر است.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

دو مأمور پلیس کله‌شق که غرور احمقانه‌شان سرنوشتی تلخی برایشان رقم می‌زند. راک همان دقایق اول فیلم حضور دارد و بعد از اتفاق ناگواری که برای او و همکارش می‌افتد، دیگر نمی‌بینیمش. ولی تصویرش تا آخر فیلم از یادمان نمی‌رود.

همچنین گفتارهای بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های دی سی 2021 و بهترین فیلم های مارول نیز ممکن است برای شما جالب باشد.

بلک ادم Black Adam

2021

بلک ادم که قرار است در 22 دسامبر 2021 منتشر شود، احتتمالا جزو بهترین فیلم های راک خواهد بود. متاسفانه داستان فیلم تاکنون مخفی مانده است اما مطمئا کاراکتر اصلی شخصیت بلک ادم است. این شخصیت توسط اوتو بیندر و سی. سی. بک خلق شد و یکی از مشهورترین ابرشرورهای دنیای دی سی محسوب می‌شود.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

بلک آدام در اولین معرفی اش به عنوان دشمن شزم شناخته شد. به نظر می رسد فیلم بلک ادم منشا اصلی این کاراکتر را نشان خواهد داد و داستان به زمانی که او به‌عنوان برده در کشوری باستانی به نام کانداک (Kahndaq) زندگی می‌کرد، برمی گردد.

این فیلم در ژانر اکشن و علمی تخیلی قرار دارد و محصول کشور آمریکا است. کارگردانی بلک ادم را ژاومه کویت-سرا
(Jaume Collet-Serra) بر عهده دارد و تاکنون حضور بازیگران جانسون و نوحا سنتینو (Noah Centineo) در آن تائید شده است. احتمالا این فیلم در بین بهترین فیلم های 2021 قرار بگیرد.

اعلان قرمز Red Notice

2021

این فیلم اکشن و شِبه جهانگردی با بازی دواین جانسون، گال گدوت و رایان رینولدز، بازگشتی سرگرم‌کننده به فیلم‌های پرفروش دهه 90 میلادی است. اعلان قرمر که با بودجه بیش از 160 تا 200 میلیون دلار (به عنوان بزرگترین فیلم در تمام تاریخ نتفلیکس) تولید شده است، تمام توانایی خود را روی قدرت ستاره‌ها، مکان‌های عجیب و غریب و CGI فراوان قرار می‌دهد.

بهترین فیلم های راک
بهترین فیلم های راک

به شکل ساده فیلم «اعلان قرمز» یک کمدی اکشن دوستانه است که عناصری از فیلم‌های جیمز باند، ماموریت غیرممکن، تله‌گذاری، ایندیانا جونز، پلنگ صورتی، The Fugitive و بسیاری دیگر را با هم ترکیب می‌کند؛ در واقع Red Notice بازگشتی به روزهای خوش گذشته است، روزهایی که در آن هنوز خبری از فرنچایزهای فراگیر و IP های دنباله‌دار نبود، زمانی که فیلم‌های بلاک‌باستر اورجینال و ستارگان جذاب بر این صنعت حکمرانی می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

 

گردآوری : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر