;
coinex

معاملات فردایی چیست و چرا 25 نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند؟

پلیس اقتضادی ایران با معملات فردایی برخورد می‌کند! اما معاملات فردایی چیست و چرا 25 نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند؟ با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

معاملات دلار فردایی توسط دلالان این روزها در بازار افزایش بسیار چشمگیری داشته است اما سودجویان در این بازار برای دست یابی به سود بیشتر خلف وعده کرده و ارزی را تحویل خریداران نمی دهند، این روزها فعالیت دلالان برای سود جویی نه تنها بیشتر از گذشته شده بلکه معاملات دلار فردایی نیز بهانه ایی برای برهم زدن بازار ارز شده است.

از آنجایی که فروشندگان دلار فردایی دلاری در اختیار ندارند، این معاملات تنها به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت ارز انجام می شود و فروشندگان به وعده خود برای تحویل دلار عمل نمی کنند.

معاملات فردایی چیست و چرا 25 نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند؟

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران روز چهارشنبه هفتم آبان از بازداشت ۲۵ نفر خبر داد که به گفته او «دست به التهاب بازار ارز، طلا و سکه زده و در معاملات فردایی فعال بودند».

ولی‌پور گودرزی گفته که «معاملات فردایی کاری غیرقانونی و [غیر] شرعی است» و بازداشت‌شدگان را متهم کرده که «با سرمایه اندک وارد بازار شده بودند و در فضای مجازی به فروش فرضی اقدام می‌کردند».

او گردش مالی تعدادی از این متهمان را «حدود هزار میلیارد تومان» اعلام کرد. معاملات فردایی که این فرمانده نیروی انتظامی به آن اشاره کرده به خریدوفروش‌هایی اطلاق می‌شود که امروز انجام می‌شود ولی کالای مورد نظر فردا تحویل می‌شوند. در ایران این نوع معاملات بیشتر در بازار ارز، سکه و طلا صورت می‌گیرد.

معاملات فردایی چیست

قیمت ارزهای خارجی و سکه طلا در ایران از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۹۷ و بازگرداندن تحریم‌ها به شدت افزایش یافته و در هفت ماهه سال جاری قیمت دلار آمریکا تا دو برابر هم افزایش یافته است.

با این حال مقام‌های دولتی و انتظامی جمهوری اسلامی افزایش قیمت‌ها را ناشی از «سفته‌بازی» و «دلال‌بازی» می‌دانند و هر از چندگاهی افرادی را به اتهام ایجاد «التهاب در بازار» بازداشت می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در بخش دیگری از اظهاراتش گفته که «طرح مبارزه با معاملات فردایی ادامه دارد و متهمان آن مورد تعقیب فضایی قرار می‌گیرند».

آقای گودرزی همچنین از شناسایی و دستگیری «۱۲۰ نفر از دلالان ارزی» از ابتدای امسال تاکنون خبر داده و گفته که «ارزهای کشف شده از آنان در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص معاملات فردایی چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر