;
coinex

نظام پزشکی: نرخ مرگ و میر کرونا در ایران به 15 درصد رسیده است

رییس سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که نرخ مرگ و میر کرونا در ایران به 15 درصد رسیده است. رقمی که نزدیک به ده برابر میانگین جهانی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی اعلام کرد درصد مرگ‌ومیر بیماران مبتلایان به کرونا بستری‌شده در بیمارستان ۱۵ درصد است؛ درحالی‌که این آمار در کشورهای دیگر به‌طور متوسط ۵ درصد است.

به‌گفته‌ی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، ۴۰ تا ۵۰ درصد از مرگ‌ومیر بیمارستانی در ایران قبل از رسیدن به آی‌سی‌یو اتفاق می‌افتد. ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، هم در برنامه‌ای تلویزیونی به آمار ۱۰ تا ۱۸ موارد بستری در کشور اشاره کرد و گفت ۵۰ درصد بیماران در ICU و ۹۰ درصد کسانی فوت می‌کنند که در ICU لوله‌گذاری می‌شوند.

نرخ مرگ و میر کرونا در ایران به 15 درصد رسیده است

رییس سازمان نظام پزشکی هفت دلیل برای بالا بودن «موارد مرگ ناشی از کرونا» در ایران عنوان کرد و گفت: «تشخیص دیرهنگام موارد ابتلا به کرونا و شروع درمان با تاخیر» و «استفاده از روش‌های درمانی متعدد که روی ارگان‌های بدن مثل کبد و کلیه تاثیر منفی می‌گذارد» از جمله این دلایل است.

محمدرضا ظفرقندی همچنین گفت که «ضعف در مراقبت‌های بیمارستانی» یکی دیگر از این دلایل است چون میزان مراجعه‌ها به مراکز درمانی بالاست و تخت‌ها کم است.»

نرخ مرگ و میر کرونا در ایران

«درگیری کادر درمان با کرونا و کمبود پرسنل» دلیل دیگری است که محمدرضا ظفرقندی برای بالا بودن شمار جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران ذکر کرد. ظفرقندی گفت که گزارش‌ها نشان می‌دهد که یک سوم از کادر درمان بیمارستان‌هایی مثل سینا، شهدای تجریش و بیمارستان خمینی هم‌اکنون درگیر کرونا شده‌اند و ۵۰ درصد تخت‌ها در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است و مجموع این‌ها منجر شده تا مراقبت خوبی از بیماران انجام نشود و آمار مرگ‌ومیر آنها بالا برود.

یک روز پیش نیز محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، تاکید کرد که «در حال حاضر وزارت بهداشت با معضل بزرگ تعداد ناکافی پرستار مواجه است.»

دبیرکل خانه پرستار گفت که کمبود پرستار «دو عارضه عمده دارد اول مرگ تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا و دوم مرگ خود پرستاران».

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نرخ مرگ و میر کرونا در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر