;
coinex

قیمت پوشک تا نیم میلیون تومان رسیده است

این روزها افزایش قیمت در هیچ موردی ما را متعجب نمیکند. جدیدترین اخبار نشان میدهد که قیمت پوشک تا نیم میلیون تومان رسیده است. با ما همراه باشید.

تحریم ها اقتصادی،‌جولان دلال ها، قاچاق کالا و ضعف مدیریتی در ساختار اقتصادی کشور ظاهرا برای فاجعه بار کردن وضعیت معاش مردم کافی نبود. شیوع کرونا هم به تمام عوامل مذکور کمک بیشتری کرد تا وضعیت معاش از این هم بدتر باشد.

اگرچه برای فرد بالغ درک و تا حدی پذیرش وضعیت اسفناک اقتصادی ممکن است، اما اگر بحث بر سر نوزادان باشد چه میشود؟ شاید به خاطر داشته باشید که سال گذشته برای مدتی موجودی پوشک بچه در کشور نایاب شد و سپس اخباری از احتکار این کالای مصرفی به بازار آمد.

حال خبر میرسد که قیمت پوشک نوزاد در بازار ایران سر به فلک کشیده و تا قیمت های عجیب 400 تا 500 هزار تومانی میرسد. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

قیمت پوشک تا نیم میلیون تومان رسیده است

این روزها دو قلم کالا که خانواده‌ها برای رشد نوزادان به آنها احتیاج مبرم دارند با سیکل معیوب توزیع و قیمتی مواجه شده‌اند و به همین دلیل نگرانی‌های زیادی به‌وجود آمده که می‌طلبد دولت خیلی سریع برای بهبود شرایط به آن ورود کند.

اخیرا نیما بصیری عضو هیات مدیره انجمن سلولزی کشور تایید کرده که واردات پوشک نوزاد به کشور با کاهش محسوسی مواجه شده و همین موضوع باعث شده فروشگاه‌ها با کمبود این کالا مواجه شوند. وی با توضیح بیشتر این موضوع گفت: «مواد اولیه پوشک بچه همچون خمیر از آمریکا، کانادا و برزیل وارد کشور می‌شود و حالا با تشدید تحریم‌ها مواد اولیه پوشک بچه وارد نمی‌شود و همین موضوع باعث کمیاب شدن این کالا در بازار شده است.»

قیمت پوشک تا نیم میلیون تومان رسیده

این مسوول صنفی در ادامه دلیل دیگری برای کاهش این کالا که مرتبط با شیوع کرونا است نیز بیان کرده و ادامه می‌دهد: «یکی از مواد اولیه پوشک بچه همان لایه‌هایی است که در ماسک‌ها استفاده می‌شود. مسلم است در شرایط کرونا تولید ماسک نسبت به تولید پوشک بچه در اولویت قرار گرفته است. بنابراین ظرفیت تولید پوشک کاهش یافته است. این کاهش تولید، حالا خود را به دو شکل در بازار نشان داده است، یکی ناموجود بودن این کالا و دیگری گرانی آن.»

عضو هیات مدیره انجمن سلولزی کشور اما رقمی را برای این کالا در روزهای اخیر مطرح کرده که خانواده‌هایی که نوزاد دارند را شوک‌زده کرده است. «برخی از داروخانه‌ها و سایت‌های خرید آنلاین برخی از مدل‌ها و سایزهای پوشک بچه را ندارد و در مواردی قیمت برخی از انواع پوشک به نیم میلیون تومان هم رسیده است. یعنی در برخی از برندها قیمت چهار بسته پوشک (شامل چهار بسته سایز سه) حدود ۵۳۰ هزار تومان آب می‌خورد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه قیمت پوشک تا نیم میلیون تومان رسیده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر