;
coinex

رقیب جدید توئیتر که در یک ماه به 1 میلیون کاربر رسید!

پارلر یک شبکه اجتماعی مشابه با توییتر است که از زمان انتخابات آمریکا با استقبال زیادی مواجه شده است. رقیب جدید توئیتر در یک ماه نزدیک به 1 میلیون بار دانلود شده است.

تنها چند روز پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل دونالد ترامپ،‌ اپلیکیشن محافظه کار «Parler» که خود را شبکه اجتماعی بی‌طرف و حامی آزادی بیان معرفی می‌کند؛ با افزایش یکباره محبوبیت در صدر فهرست اپ‌های با بیشترین دانلود قرار گرفته است.

برخی گروه‌های محافظه کار که نسبت به عملکرد شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد داشتند؛ تصمیم گرفتند به جای استفاده از این شبکه‌ها، به اپلیکیشن Parler روی بیاورند.

رقیب جدید توئیتر که در یک ماه به 1 میلیون کاربر رسید!

محافظه کاران برای اطلاع رسانی در مورد انتقال از فیسبوک به Parler، مجددا از فیسبوک کمک گرفتند. باید ببینیم آیا رقیب فیسبوک می‌تواند با این شبکه اجتماعی رقابت کند یا خیر. در بین افراد و گروه‌هایی که از فیسبوک به اپلیکیشن جدید نقل مکان می‌‌کنند؛ نام روزنامه نگاران آمریکایی دیده می‌شود.

بر اساس آمار منتشرشده توسط مؤسسه‌ی سنسورتاور (SensorTower)، اپلیکیشن پارلر در بازه‌ی ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) یعنی روز انتخابات تا ۸ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۸ آبان ۱۳۹۹) درمجموع ۹۸۰ هزار بار دانلود شده است.

سنسورتاور می‌گوید بیش از نیمی از این تعداد دانلود (۶۳۶ هزار دفعه) در روز ۱۸ آبان انجام آمده که آماری فوق‌العاده است. مجموع دانلود پارلر، شامل آمار دانلود در گوگل پلی استور و اپل اپ استور می‌شود.

رقیب جدید توئیتر

جایگاه نخست اپلیکیشن‌های گوگل پلی استور نیز به پارلر اختصاص دارد؛ این اپلیکیشن توانسته است در بازه‌ی یک هفته‌ای از رتبه‌ی ۴۸۶ به رتبه‌ی نخست پلی استور برسد. بر اساس آنچه سنسورتاور ادعا می‌کند، پارلر تاکنون تقریبا ۳٫۶ میلیون بار در ایالات متحده‌ی آمریکا دانلود شده است.

تفاوت مهم پارلر با رسانه‌ای مثل توییتر، ادعای این شبکه‌ی اجتماعی مبنی ‌بر رعایت کامل آزادی بیان است. پارلر طی چند وقت اخیر به محفلی برای اعتراضات حزب محافظه‌کار ایالات متحده به نتایج اخیر انتخابات ریاست‌ جمهوری تبدیل شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پویش «دزدی را متوقف کنید» (Stop the Steal) در پارلر به‌صورت فعالانه پیگیری می‌شود؛‌ این درحالی است که توییتر و فیسبوک به‌طور جدی با این پویش برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پارلر رقیب جدید توئیتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر