;
coinex

بیش از 7 میلیارد دلار رمز ارز از سال 2011 تاکنون سرقت شده است

بنابر آمارهای رسمی ارائه شده، بیش از 7 میلیارد دلار رمز ارز از سال 2011 تاکنون توسط هکرها و متقلبان اینترنتی به سرقت رفته است. با ما باشید.

بنابر گزارش تازه ای، از سال 2011 تاکنون بیش از 7/4 میلیارد دلار رمز ارز یا پول دیجیتالی توسط هکرها به سرقت رفته است. از این میزان حدود 2/8 میلیارد مربوط به رخنه های امنیتی در سیستم صرافی های ارز دیجیتال است.

بنابر این گزارش که از سوی شرکت تحلیل بلاکچین کریستال بلاکچین منتشر شده است، به طور کلی ۱۱۳ رخنه امنیتی در این شرکت‌ها ثبت شده است؛ بزرگترین مورد این رخنه‌های امنیتی نفوذ به وب‌سایت کوین‌چک در سال ۲۰۱۸ بود که هکرها در این اقدام ۵۳۵ میلیون دلار سکه NEM را به سرقت بردند.

بیش از 7 میلیارد دلار رمز ارز از سال 2011 تاکنون سرقت شده است

آمریکا، ژاپن، انگلستان، چین و کره جنوبی بیشترین نفوذ امنیتی را تجربه کرده‌اند. خدمات رمزارزی آمریکا ۱۳ بار مورد حمله قرار گرفته و با این آمار در صدر جدول قرار می‌گیرند. همچنین ۴/۸ میلیارد دلار نیز از طریق تقلب به سرقت برده شده، کریستال بلاکچین ۲۳ الگوی کلاهبرداری بزرگ را شناسایی کرده‌ است.

ایریلو کایهرادزه، مسئول محصولات کریستال بلاکچین می‌گوید «ما ۷/۶ میلیارد دلار را به عنوان مجموع مقدار به سرقت رفته در تمامی این سال‌ها بیان کردیم. در واقع این مقدار مجموع ۱۰ سال گذشته است.»

7 میلیارد دلار رمز ارز

چین از لحاظ ارزش به سرقت رفته در صدر جدول است. گزارش مربوط به الگوی پانزی سال ۲۰۱۹ برای پلاس توکن (۲/۹ میلیارد دلار) و الگوی کلاهبرداری ووتوکن در سال ۲۰۲۰ (یک میلیارد دلار) که به پرونده پلاس توکن نیز مربوط است هر دو در ارتباط با چین بوده و روی هم رفته بیش از نیمی از مقادیر به سرقت رفته را تشکیل می‌دهند.

اکثر صرافی‌های رمزارزی هک شده امنیت پایینی داشته و سطح امنیتی آنها برای برداشت‌ها بسیار محدود بود و حتی شماره موبایل یا ایمیل نیز برای برداشت الزامی نداشته است.

برای مثال در پرونده کوین‌چک، این شرکت اکثر دارایی‌های خود را در یک کیف‌ پول متصل به دیگر شبکه‌های خارجی نگهداری می‌کرد. این حساب همچنین امنیت چند امضا را نیز در اختیار نداشت، این روش تصریح می‌کند که پیش از انتقال دارایی چندین مالک باید کلید خود را برای انتقال ارائه دهند و در واقع این انتقال را تایید کنند.

کایهرادزه می‌گوید که دلیل اصلی آسیب پذیری در حوزه تکنولوژی و صنعت در حال رشد است و هر روز شرکت‌های بیشتری با سیاست‌های امنیتی ناکافی وارد بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرقت 7 میلیارد دلار رمز ارز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر