coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آموزش هک جرم است ؛ مراقب محتوایی که منتشر می‌کنید باشید!

مطالب با محتوای آموزش هک در اینترنت این روزها به وفور یافت میشود. اما باید بدانید که انتشار و به اشتراک گذازی این مطالب تحت عنوان آموزش هک جرم است!

باید بدانید که هرگونه انتشار مطالبی با محتوای آموزش هک و نفوذ سایبری جرم محسوب شده و مشمول مجازات میشود. در نتیجه باید حتما مراقب محتوا و نوع مطالبی که منتشر میکنید باشید.

فضای اینترنت و فضای مجازی بستری است که علاوه بر مزیت‌های فراوان دارای خطرات و تهدید‌هایی نیز است. یکی از این تهدید‌ها که امروزه بسیار دامن گیر فضای مجازی شده هک شدن و دسترسی به اطلاعات کاربران است.

متاسفانه این روزها آموزش هک و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات دیگر افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به وفور یافت میشود. در همین راستا لازم است که به انتشار دهندگان این قبیل مطالب آموزشی هشدار داد که این اقدام آن‌ها جرم بوده و فرد مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

آموزش هک جرم است ؛ مراقب محتوایی که منتشر می‌کنید باشید!

در قانون جرایم رایانه‌ای آمده است:

ماده ۲۵ـ هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد:

الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‌ها یا نرم افزار‌ها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود.

آموزش هک جرم است

ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذر واژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند.

ج) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی.

تبصره ـ چنانچه مرتکب، اعمال یادشده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه آموزش هک جرم است چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر