;
coinex

آسیب اقتصادی کرونا برای طبقات پایین جامعه بیشتر است!

بنابر گزارش مشترک سازمان بین المللی کار و یونیسف، آسیب اقتصادی کرونا برای طبقات پایین جامعه و آنهایی که حقوق کمتر میگیرند بسیار بیشتر است.

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی روی حقوق افراد در سراسر جهان گذاشته است و در این میان زنان و کارگرانی که حقوق پایینی دریافت می‌کنند، بیش از بقیه آسیب‌ دیده‌اند.

به گفته این سازمان افزایش یا کاهش حقوق در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ تغییرات کندی داشته است اما در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر حقوق افراد خواهیم بود.

این سازمان همچنین گفته است که افزایش غافلگیرکننده‌ متوسط حقوق در بعضی از کشورها به دلیل این است که کارگرانی که حقوق پایین می‌گیرند کار خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب افرادی هنوز شاغل باقی مانده‌اند که حقوق بیشتری می‌گیرند.

آسیب اقتصادی کرونا برای طبقات پایین جامعه بیشتر است!

یونیسف و سازمان بین‌المللی کار طی بیانیه ای اعلام کردند که با ادامه همه‌گیری بیماری کرونا و رشد تصاعدی آن، ضروری است تا همه خانواده‌هایی که کار می‌کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند تا پیامدهای منفی برای کودکان به حداقل برسد.

از دست دادن شغل، تعطیلی مدارس، دردسترس نبودن مراکز یا افراد برای مراقبت از کودک بدان معناست که خانواده‌ها، به خصوص خانوارهای کم درآمد، به حمایت بیشتری نیاز دارند.

آسیب اقتصادی کرونا برای طبقات پایین جامعه بیشتر است!

یونیسف در توصیه‌های اولیه خود که چندی پیش منتشر شد از کارفرمایان می‌خواهد تا در نظر داشته باشند که تصمیمات کاری‌شان در این دوران چه اثراتی بر روی خانواده‌های کارگران خواهد داشت و تا حد امکان حمایت اجتماعی برای کارگران فراهم کنند.

یونیسف و سازمان بین‌المللی کار همچنین از دولتها می‌خواهند تا اقدامات حمایت اجتماعی خود را به خصوص درمورد خانواده‌های آسیب‌پذیر تقویت کنند، از جمله با حمایت از کارفرمایان برای اشتغال زایی و کسب درآمد، و تضمین حمایت مالی برای آن دسته افرادی که مشاغل خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آسیب اقتصادی کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر