;
coinex

علت توقف فعالیت سرویس های گوگل چیست؟

گوگل معمولا سرویس های خوبی ارائه میدهد که بعضا نظر کاربران را نیز جلب میکند. اما علت توقف فعالیت ناگهانی سرویس های گوگل چیست؟ آیا این موضوع به فعالیت گوگل ضربه نمی‌زند؟

گوگل همواره سرویس های مختلفی را در انواع کاربردها برای گوشی های اندرویدی ارائه میدهد. معروف ترین این سرویس ها احتمالا گوگل پلی موزیک و یا درایو است.

این سرویس های گوگل از قضا بعضا توجه کاربران را نیز جلب میکند و بسیار پرطرفدار از آب در می‌آید. اما گوگل تاکنون فعالیت بسیاری از سرویس های محبوب خود را متوقف کرده است.

اما علت این کار توسط گوگل چیست و آیا چنین کاری به محبوبیت برند گوگل لطمه نمیزند؟ واکنش کاربران نسبت به توقف برخی سرویس ها چیست؟

علت توقف فعالیت سرویس های گوگل چیست؟

خبر توقف سرویس و خدمات گوگل مکررا در رسانه‌های خبری شنیده می‌شود. احتمالا قبلا از محصولی از گوگل استفاده می‌کردید که برایتان جذابیت داشته و گوگل آن را متوقف کرده است. حال، با وجود محبوبیت و کاربردی‌بودن سرویس‌های متوقف‌شده‌ی گوگل، این سؤال پیش می‌آید: «چرا گوگل به پروژه‌ی آن‌ها خاتمه داده است؟»

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت و اپل می‌کوشند شرکت‌ محبوب مشتریانشان باشند و قطعا بدون دلیل منطقی، سرویس‌های خود را متوقف نمی‌کنند. واضح است گوگل قبل از اینکه محصولاتش ضرر مالی برای شرکت به‌وجود آورد، تصمیم می‌گیرد آن‌ها را متوقف کند یا ممکن است برای ارتقای تجربه‌ی کاربری، تغییراتی در محصولاتش اعمال کند و آن‌ها را به‌ شکل دیگری ارائه دهد.

سرویس های گوگل

البته اهالی مانتین‌ویو دلایل مختلفی برای توقف ارائه‌ی محصولاتشان دارند؛ اما در میان همه‌ی آن‌ها، ملاحظات مالی مهم‌تر است. درواقع، گوگل با ارائه‌ی محصولات و خدمات سعی می‌کند تاحدممکن درآمدزایی کند. تیم گوگل همچنان تلاش می‌کند جایگاه این شرکت را به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ‌ و باارزش‌ دنیا حفظ کند.

کاربران گوگل درباره‌ی توقف سرویس محبوبشان احساس نگرانی می‌کنند؛ به‌ویژه کسانی که در حاشیه‌ی سود قرار دارند یا برای آزمایش عرضه‌ شده‌اند.

گوگل پلی موزیک نیز از دیگر سرویس‌های محبوب گوگل بود که هفته‌ی جاری برای همیشه از دسترس خارج شد. گوگل یوتیوب موزیک را جایگزین پلی موزیک اعلام کرد؛ درحالی‌که همه‌ی ویژگی‌های جذاب پلی موزیک را ندارد.

ظاهرا گوگل به توقف محصولاتش ادامه می‌دهد و مشخص نیست به‌غیر از محصولات اصلی مانند موتور جست‌وجو و سرویس تبلیغاتی گوگل و جیمیل، کدام محصول بعدی گوگل به چنین سرنوشتی دچار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرویس های گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر