;
coinex

اینترنت ماهواره ای وان وب از اواخر 2021 عرضه می‌شود

به عنوان رقیب جدید پروژه استارلینک، اینترنت ماهواره ای وان وب از اواخر 2021 عرضه خواهد شد. این شرکت اعلام کرده که پروژه آنها فاصله چندانی با استارلینک ندارد.

شرکت اسپیس ایکس در سال جاری میلادی آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را آغاز کرد. حالا وان وب اعلام کرده فاصله زیادی با شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک ندارد و سال ۲۰۲۱ اینترنت ماهواره‌ای خود را ارائه می‌کند.

چندین سال پیش ایلان ماسک از نزدیک با وان وب کار می‌کرد، اما استارلینک را راه‌اندازی کرد. چندین شرکت بزرگ مانند «گروه ویرجین»، سافت بانک، ایرباس، کوالکام و کمپانی‌های دیگر حامیان مالی وان وب بودند و در نهایت این شرکت در اوایل سال جاری میلادی شروع به پرتاب ماهواره‌ها برای ایجاد یک صورت فلکی ماهواره‌ای کرد.

اینترنت ماهواره ای وان وب از اواخر 2021 عرضه می‌شود

احتمالا تلاش‌های وان‌وب برای ارائه‌ی اینترنت ماهواره‌ای در قالب جهانی، با تلاش‌های ایلان ماسک و جف بزوس در این رابطه هم‌زمان شده است. اسپیس‌ایکس تاکنون ۳۶۰ ماهواره از خانواده‌ی Starlink را برای تشکیل شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای خود به فضا ارسال کرده است؛ هرچند که هدف نهایی استفاده از ده‌ها هزار ماهواره‌ی استارلینک است.

جف بزوس و آمازون نیز در نظر دارند تا طی پروژه‌ی کایپر (Kuiper) هزاران ماهواره را برای ارائه‌ی سرویس اینترنت ماهواره‌ای راهی فضا کنند.

اینترنت ماهواره ای وان وب

ایجاد شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای کاری پرهزینه است و وان‌وب تاکنون موفق‌شده سرمایه‌ای ۲٫۶ میلیارد پوندی را جمع‌آوری کند؛ اما برای دستیابی به هدف نهایی به مبلغ بسیار بالاتری نیاز خواهد بود.

تکنولوژی در سال 2021 اوضاع و احوال خاص خودش را خواهد داشت. مثلا در حالی که بهترین گوشی های 2021 مانند ساخته‌های سامسونگ و اپل احتمالا بازار را قبضه خواهند کرد‌، اما سایر شرکت‌ها نیز بیکار نمی‌نشینند و بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 و بهترین گوشی های هواوی 2021 نیز جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

جدیدترین و بهترین فیلم های مارول در سال 2021

جدیدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

این شرکت طی قراردادی جامع با مجموعه‌ی فضایی آرین‌اسپیس (Arianespace)، چندین پرتاب دیگر را برای رساندن ماهواره‌های خود به فضا با استفاده از راکت روسی سایوز برنامه‌ریزی کرده است. اغلب ماهواره‌های وان‌وب از پایگاه فضایی بایکانور در قزاقستان و برخی نیز از پایگاه فضایی وستوچنی در شرق دور روسیه به فضا پرتاب خواهند شد.

براساس برنامه‌ریزی‌ها، مجموعه‌ی ماهواره‌ای این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینترنت ماهواره ای وان وب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر