;
coinex

بهترین ترکیب PES 2021 ؛ بررسی جدیدترین نسخه PES

نسخه جدید PES نیز به تازگی عرضه شده است. PES بازان از همین حالا به دنبال این هستند که بهترین ترکیب PES 2021 چیست؟ با ما همراه باشید.

گرچه همواره بحث و دعوای زیادی میان PES بازان و فیفا دوستان وجود دارد، اما بنابر آمارهای رسمی موجود، تعداد طرفداران و بازیکنان PES در ایران همواره و به مراتب بیش از فیفا بوده است.

دوستداران PES همیشه با استناد به همین آمار که البته کالا برعکس آمار جهانی است، سعی میکنند بگویند PES جذاب تر، بهتر و موفق تر از فیفاست، از طرفی آنهایی که حتی برای مدت کوتاهی تجربه فیفا را داشته باشند به تفاوت از زمین تا آسمان آن با PES تاکید دارند.

البته که من خودم یکی از طرفداران قدیمی PES هستم و خصوصا نسخه های 2013 به قبل را بهترین بازی های فوتبالی میدانم که تجربه کرده ام، اما حقیقتا باید اذعان کرد که بازی های فیفا به مراتب به فوتبال واقعی نزدیک تر است و اهمیت تاکتیک و استراتژی در آن به مراتب بیشتر رخ نمایی میکند.

به هر صورت اینجا بحث مقایسه فیفا و PES نیست. جدیدترین نسخه PES ارائه شده و ما قصد داریم بهترین ترکیب PES 2021 را به شما معرفی کنیم.

بهترین ترکیب PES 2021 ؛ بررسی جدیدترین نسخه PES

فرقی ندارد یک گیمر حرفه ای باشید که با بهترین بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 سروکار دارد یا یک بازیکن آماتور که بری تفریح و در جمع های دوستانه بازی می‌کنید!

به هر صورت شما بی نیاز از گفتارهای مربوط به بازی تکراتو نیستید، البته اگر بخواهید به روز باشید. ما در تکراتو علاوه بر نگاه ویژه ای که به رصد کردن آخرین بازی ها و بهترین فیلم های 2021  داریم، جایگاه ویژه ای برای معرفی و بررسی بازی ها و اپلیکیشن های بازی و سرگرمی قائلیم.

این مهم را میتوانید از کارنامه کاری تکراتو در حوزه بازی نیز متوجه شوید. گرچه شاید انتظار داشته باشید تکراتو خود را به معرفی بهترین گوشی های 2021 یا بهترین تبلت های 2021 محدود کند، اما اگر سری به مقالات معرفی اپلیکیشن و بازی بزنید متوجه میشوید که حوزه های دیگر را نیز رصد میکنیم.

ممکن است به بازی هایی مانند Amoung Us یا اپلیکیشن پلاتو علاقه مند نباشید و بیشتر به بازی های پی سی یا کنسول علاقه مند باشید.

اگر در یک کل کل فوتبالی با یک فیفاباز قرار گرفته باشید میدانید که یکی از اساسی ترین بحث هایش با شما باید بر سر باگ های بازی PES  باشد که فرد در صورت بلد بودن آنها میتواند به سادگی برنده بازی باشد.

من خودم تجربه این سبک بازی را زیاد داشته ام، بعضا با افرادی بازی کرده ام که فقط یک سبک گل زدن دارند، اما آن سبک از سر تا پا باگ است و باگ!

به هر صورت ما امروز قرار نیست درباره این باگ ها صحبت کنیم، اما به هر صورت بازی کردن برای برنده شدن است، به قول ژوزه مورینیوی دوست داشتنی:

ما برای بازی زیبا یا مالکیت توپ فوتبال بازی نمیکنیم، ما برای برنده شدن بازی میکنیم!

مسئله در هر رقابتی همین است، برنده شدن به هر قیمتی! در مورد بازی های شبیه ساز فوتبالی، اگر باگ ها را کنار بگذاریم، یکی از مهمترین مسائل و موارد مربوط به تاکتیک های بازی است. ابلته که چینش و انتخاب تاکتیک در اینگونه بازی ها تا حد زیادی به تجارب و البته سبک بازی شخصی شما نیز برمیگردد.

اما در یک بازی فوتبال مهمترین بخش هر تاکتیکی، بازیکنان و چینش و ترکیب آنهاست! بازیکنان در حقیقت اجرا کنندگان اصلی تاکتیک و خواسته های مربی هستند و هر چقدر توانایی شما در به کار گرفتن آنها بیشتر باشد در بازی موفق تر هستید!

امروز قصد داریم برخی از بهترین تاکتیک های PES 2021 و البته بهترین ترکیب های PES 2021 را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین ترکیب PES 2021

شناختن بهترین ترکیب های PES 2021 از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه برگزیدن ترکیب مناسب میتواند فرق بین برنده و بازنده را رقم بزند. ممکن است مانند من به دفاع های چند لایه و متمرکز و ضد حمله های سریع و طوفانی علاقه مند باشید، شاید هم بازی مالکانه را بپسندید! در هر صورت تا پایان با ما همراه باشید.

اما بهترین ترکیب PES 2021 به شرح زیر هستند:

ترکیب 433

یک ترکیب قدیمی و البته متداول در دنیای فوتبال روز، ترکیب 433 است که به عنوان یکی از بهترین ترکیب PES 2021 شناخته می شود. در این ترکیب شما در یک دفاع خطی از 4 مدافع استفاده خواهید کرد. در جلوی مدافعان سه هافبک بازی خواهند کرد. انعطاف پذیری سیستم 433 به شما این اجازه را میدهد که اگر آدم محتاطی باشید از دو هافبک دفاعی و تنها یک هافبک هجومی استفاده کنید.

اما در صورتی که میل داشته باشید میتوانید خط هافبک را با عناصر تهاجمی تر پر کنید. فراتر از این، در خط حمله شما علاوه بر یک مهاجم نوک کلاسیک، از دو وینگ سرعتی بهره مند هستید.

در ترکیب 433 شما به خوبی میتوانید روی وینگرها حساب باز کنید. این وینگرها میتوانند با تکیه بر توان فردی خود از کناره ها به داخل بزنند و موقعیت سازی کنند. حتی میتوانید با تنها با استفاده از همین وینگرها به گل برسید.

بهترین ترکیب PES 2021 ؛ بررسی جدیدترین نسخه PES
بهترین ترکیب های PES 2021

پخش شدن متوازن تعداد مهاجمان و تعداد هافبک ها در زمین این امکان را به شما میدهد تا تسلط خوبی بر همه نقاط زمین بازی داشته باشید. به علاوه با تکیه بر همین اصل، شما میتوانید روی ضد حملات حساب ویژه ای باز کنید.

البته مراقبت این موضوع باشد که در حملات پرتعداد به دام ضد حملات حریف نیفتید، وقتی در این ترکیب با 5 یا 6 مهره هجومی بازی کنید، در ضد حملات ممکن است غافلگیر شوید. برای اندیشیدن به این موضوع بهتر است که یک یا دو هافبک دفاعی خوب در ترکیب یا روی نیمکت داشته باشید تا در ضد حملات با کمک بقیه کار پرس را انجام دهند.

داشتن یک هافبک‌ دفاعی با Stamina یا انرژی زیاد باعث می‌شود تیمتان به خوبی در فاز دفاعی شرکت کند. همچنین هافبک‌هایتان می‌بایست دقت بالایی در پاس دادن داشته باشند. اگر نتوانید توپ را به خوبی به وینگرهایتان برسانید، عملا کاری پیش نمی‌برید.

در کل میتوان گفت این ترکیب بهترین ترکیب منچسترسیتی در PES 2021 است. البته میتواند بهترین ترکیب منچستریونایتد در PES 2021 نیز باشد. همچنین بهترین ترکیب پی اس جی در PES 2021 یا بهترین ترکیب بارسلونا در PES 2021 نیز میتواند گزینه 433 را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

ترکیب 4222

یک تاکتیک و البته ترکیب خوب برای ایجاد موقعیت های متعدد گلزنی و از بهترین ترکیب PES 2021. استفاده از دو هافبک کناری برای بازیسازی از مرکز زمین استراتژی جذابی است.

در همین راستا مهاجم سایه یا مهاجم کاذب شما میتواند کار هافبک ها را تمام کند. او با حرکات خود مدافعان حریف را به خود مشغول میکند و اینجاست که یک مهاجم نوک معمولی و خیلی بی استعداد به لحظ تکنیکی اما چارچوب شناس، میتواند کار را تمام کند!

استفاده از بال های هجومی در مرکز زمین این مزیت را نسبت به سیستم قبلی دارد که به تیم شما در کنترل فاز تهاجمی حریف بهتر کمک میکند و مانع از غافلگیری در ضد حملات میشود.

بهترین ترکیب PES 2021 ؛ بررسی جدیدترین نسخه PES
بهترین ترکیب های PES 2021

علاوه بر این، در این سیستم شما از دو هافبک مرکزی نیز بهره مند هستید که میتوانید به میل خود نقش آنها را تعیین کنید، اما با وجود 4 مهره خوب تهاجمی، به نظر من میتوانید این دو نفر را هم به بخش دفاعی اضافه کنید تا به خوبی از بابت دژ دفاعی تیم خود مطمئن باشید.

در این حالت شما در حقیقت باید روی 4 مدافع مرکزی حساب کنید که تازه دو وینگر هم به آنها کمک میکنند، پس میتوانید مدافعان کناری را به کنار خط متمایل کنید تا حتی راه سانتر کردن را نیز بر حریف ببندید.

البته باید برای پست مهاجم سایه فکری بکنید، باید یک بازیکن سرعتی و البته تکنیکی باشد که به خوبی مهاجمان حریف را به خود درگیر کند.

اگر به من باشد میگویم این شیوه از بازی بهترین ترکیب بایرن مونیخ در PES 2021 ، بهترین ترکیب یوونتوس در PES 2021 ، بهترین ترکیب تاتنهام در PES 2021 است.

ترکیب 352

این هم از ترکیب های قدیمی و البته همچنان متداول دنیای فوتبال است. پس از جمله بهترین ترکیب PES 2021 نیز محسوب میشود. ترکیبی برای بازی های خشن، فیزیکی و درگیرانه! ترکیب سنتی فوتبال ایتالیا از 3 مدافع مرکزی قدرتمند بهره میبرد که البته با دو بال رفت و برگشتی در میان 5 هافبک خط میانی از کناره ها حفاظت میشوند.

اصل در این تاکتیک بر این است که شما کمتر گل بخورید، در نتیجه برای تیم های دفاعی مناسب است که مهاجمانی قدرتمند داشته باشد.

بهترین ترکیب PES 2021 ؛ بررسی جدیدترین نسخه PES
بهترین ترکیب های PES 2021

شما در این تاکتیک وینگرها را باید کمی عقب تر بازی دهید چون قرار نیست خیلی آن جلو از آنها استفاده کنید. البته مزیت این تاکتیک این است که تقریبا غافلگیری در ضد حمله رخ نمیدهد. تمام بازیکنان شما به جز دو مهره تهاجمی اصلی متمایل به زمین خودتان هستند، در نتیجه حریف فضای چندانی برای ضد حملات نخواهد داشت.

مهمترین بخش ها در این تاکتیک مدافعانی قدرتمند و البته مهاجمانی موقعیت شناس هستند. برای مثالی از این ترکیب میتوانید به یوونتوس دنیای واقعی فوتبال نگاه کنید. مدافعانی مانند کیه لینی و بونوچی در کنار مهاجمانی چون رونالدو، دیبالا و البته موراتا! در نتیجه 352 بهترین ترکیب یوونتوس در PES 2021 است.

آنتونیو کونته در اینتر هم میکوشد تقریبا چنین سیستمی را اجرا کند، مهاجمانی مانند مارتینز و لوکاکو به خوبی از پس نقش خود بر آمده اند، اما در خط دفاع بعضا دی ورای و اشکرینیار ضعیف نشان میدهند،‌ علی الخصوص که اینتر مدافع سوم خیلی مطرحی ندارد.

بیشتر بخوانید:

ترکیب 4213

یک ترکیب تمام تهاجمی مبتنی بر حفظ توپ و از بهترین ترکیب PES 2021. این ترکیب از بهترین ترکیب ها برای افرادی است که میخواهند علاوه بر اینکه در بیشتر اوقات بازی مالک توپ و میدان هستند، با تعداد پاس های زیاد از مرکز زمین به دروازه حریف برسند! یک بازی نه چندان جذاب برای من که تاکتیک های دفاعی را بیشتر میپسندم.

در این ترکیب علاوه بر دو وینگر تهاجمی خوب میتوانید از یک هافبک تهاجمی خوب نیز بهره مند باشید و به خوبی محوطه جریمه حریف را شلوغ کنید.

بهترین ترکیب PES 2021 ؛ بررسی جدیدترین نسخه PES
بهترین ترکیب های PES 2021

این ترکیب عموما مرتبط با تاکتیک تیکی تاکا شناخته میشود، منچسترسیتی امروز را نگاه کنید، وینگرهایی سرعتی گلساز و البته هافبک هایی به شدت با کیفیت مانند دیبروین.

البته در این تاکتیک باید حواستان حسابی به میانه میدان جمع باشد. از آنجا که برای بازیسازی و موقعیت سازی باید هافبک ها را جلو ببرید، در نتیجه ممکن است در یک ضد حمله طوفانی غافلگیر شوید!

البته همه اینها به شرطی که کار پرس را از لحظه از دست رفتن توپ به خوبی انجام دهید حل میشود. در نتیجه باید وینگرها و هافبک هایی دونده با استامینای بالا داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین ترکیب های PES 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر