;
coinex

راهکار جدید سامسونگ برای پوشاندن حفره دوربین سلفی

بررسی زیر و بم یک پتنت ثبت شده جدید حکایت از راهکار جدید سامسونگ برای پوشاندن حفره دوربین سلفی دارد. با ما در بررسی این موضوع همراه باشید.

طی سالهای گذشته در دنیای اسمارتفون ها تلاش زیادی برای استفاده هرچه بیشتر از پنل جلوی گوشی برای گسترش اندازه و ابعاد صفحه نمایش صورت گرفته است.

در اولین قدم ها از اواخر سال 2018 به بعد، به تدریج آنقدر از حاشیه های رایج صفحه نمایش ها کاسته شد تا به ایده صفحه نمایش هایی با لبه های خمیده رسیدیم.

همزمان با این موضوع، طراحی مربوط به نقطه قرارگیری دوربین سلفی و سایر حسگرها نیز اهمیت وافری پیدا کرد. طراحی قطره ای و حفره ها به همین منظور ایجاد شدند.

راهکار جدید سامسونگ برای پوشاندن حفره دوربین سلفی

اما ظاهرا هنوز کمپانی سامسونگ راضی نیست و به دنبال راه هایی برای همزمان داشتن دوبین سلفی و در عین حال عدم وجود یک حفره در صفحه نمایشگر است.

این کار را البته چندی پیش شیائومی با دوبین پنهان شونده در زیر صفحه نمایش که حالت کشویی داشت انجام داد.

به گزارش وب سایت mspoweruser پتنت جدید سامسونگ طرح جالبی است که افزایش نرخ صفحه گوشی را به نمایش می گذارد. در این طرح  یک صفحه نمایش کشویی قرار داده شده تا محل قرارگیری دوربین سلفی را بپوشاند.

راهکار جدید سامسونگ برای پوشاندن حفره دوربین سلفی

طبق آنچه در این پتنت مشاهده می شود یک صفحه نمایش دوم وجود دارد که به صورت کشویی بر روی حفره دوربین سلفی قرار می گیرد. پیش از این برخی سازندگان گوشی های همراه از دوربین های سلفی کشویی استفاده کرده بودند که این طرح مقاومت گوشی‌های تلفن را در برابر نفوذ آب کاهش داده بود.

همچنین این دوربین سلفی در سر ضربه می توانند آسیب های فراوانی ببیند. اما طرح جدید سامسونگ با مخفی کردن دوربین سلفی در پشت صفحه نمایش بسیاری از مشکلات را حذف کرده است. اکنون دوربین های سلفی بدون افت کیفیت تصاویر می‌توانند به کارکرد خود ادامه دهند.

البته بعید است این طرح را در مورد جدیدترین پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 21 شاهد باشیم. اما باید منتظر بهترین گوشی های سامسونگ 2021 باشیم تا ببینیم چگونه پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص راهکار جدید سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر