;
coinex

کنسرت های آنلاین نوروز 1400 ؛ لیست بهترین کنسرت های نوروزی

در ایام شیوع پاندمی کرونا انواع فعالیت های آنلاین مورد توجه قرار گرفتند و حالا برای نوروز پیش رو، کنسرت های آنلاین نوروز 1400 از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

پاندمی کرونا همه انواع فعالیت های جمعی و گروهی، از مشاغل و آموزش به عنوان پایه های مهم و اساسی جامعه تا انواع تفریحات مانند سینما و کنسرت را تحت تاثیر قرار داده و با محدودیت مواجه ساخت.

در ارتباط با مشاغل و آموزش آنلاین، به تناسب ضرورت از همان ابتدا برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از اپلیکیشن های آموزش آنلاین و سایر موارد مربوطه، این امور در بستر اینترنت و به صورت آنلاین پیگیری شدند و البته همچنان نیز به همان شیوه پیگیری می شوند.

اما آنچه که عموم افراد از آن محروم هستند، تفریحات گروهی، گردش های آخر هفته و اموری مانند سینما رفتن و یا حضور در کنسرت هاست. همانطور که در نوروز 99 به عنوان اولین نوروز کرونایی، یک مجموعه برنامه آنلاین به عنوان کنسرت های آنلاین برگزار شد، حالا در نوروز پیش رو باید انتظار کنسرت های آنلاین نوروز 1400 را داشته باشیم.

کنسرت های آنلاین نوروز 1400

لیست بهترین کنسرت های نوروزی

همانطور که گفتیم از همان آغاز شیوع کرونا در ایران و در راستای تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله تعطیلی سینماها و کنسرت های آنلاین از گزینه های اصلی و مدنظر همه نهادها بود.خانه نشینی طولانی مدت ام تبعات و الزاماتی دارد و تلطیف اذهان با استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

بر همین اساس هنرمندان عرصه موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با ایام نوروز کام همه را تلخ و وضعیت را سخت کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را به عنوان مبارزان با وضعیت پاندمی در سنگر فرهنگی معرفی کنند.

کنسرت های آنلاین نوروز 1400
بهترین کنسرت های نوروز 1400

بر همین اساس برگزاری کنسرت های آنلاین و رایگان نوروزخانه با همت وزارت ارشاد و شهرداری تهران برای انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان از صفحات شخصی خود برای اطلاع رسانی در این باره و تشویق مردم به خانه نشینی از جمله اقدامات هنرمندان در این ایام بوده است.

خوشبختانه این فعالیت ها که در ادامه ذکر آنها را خواهیم آورد همگی با استقبال و توجه خوبی مواجه شدند و در نتیجه این موضوع بود که این سوال اساسی شکل میگیرد که آیا برنامه ای برای کنسرت آنلاین عید نوروز 1400 در کار است؟ این کنسرت های آنلاین نوروز 1400 کدامند؟

استقبال از کنسرت های آنلاین

استقبال از کنسرت های آنلاین
بهترین کنسرت های نوروز 1400

پیش از آغاز سال 99 بود که اخباری مبنی بر برگزاری یک مجموعه کنسرت های آنلاین با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری تهران و به همت مؤسسه فرهنگی هنری جام سبز، برج میلاد تهران تا 2 هفته میزبان هنرمندان برای اجرای موسیقی به صورت آنلاین بود.

این مجموعه کنسرت که با عنوان نوروزخانه شناخته می شد از 8 فروردین سال گذشته آغاز شد و تا 21 فروردین ادامه داشت و در هر روز اجراهای مختلفی روی صحنه رفت.

این فهرست عبارت بودند از اجرای امید حاجیلی 8 فروردین ماه، مهدی جهانی 9 فروردین ماه، روزبه بمانی 10 فروردین ماه، گروه استاد اسداللهی 11 فروردین ماه، رضا یزدانی 12 فروردین ماه، گروه رستاک 13 فروردین ماه، حمید عسگری 14 فروردین ماه، گروه گیل و آمارد (ناصر وحدتی) 15 فروردین ماه، مهدی یغمایی 16 فروردین ماه، گروه ژوانا (سعدالله نصیری) 17 فروردین ماه، حمید حامی 18 فروردین ماه، گروه لیان بوشهر 19 فروردین ماه، سینا سرلک 20 فرودین ماه و اشوان (اشکان خدابنده لو) 21 فروردین ماه که همگی بدون حضور تماشاگر در سالن پخش و به صورت آنلاین از سایت TVA در اختیار دوستداران قرار گرفت. حالا باید دید برای سال پیش رو و با وجود دوام وضعیت کرونایی، چه برنامه ای برای کنسرت های آنلاین نوروز 1400 تدارک دیده خواهد شد.

استقبال از کنسرت های آنلاین
بهترین کنسرت های نوروز 1400

خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم از این کنسرت های آنلاین صورت گرفت و بر این اساس روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، گزارشی از استقبال دو روز اول افراد از این کنسرت ها منتشر کرد که بسیار امیدوار کننده بود و این میتواند عاملی در ادامه این روند با کنسرت های آنلاین نوروز 1400 باشد. مهمترین بخش های گزارش فوق الذکر عبارتند از:

کنسرت امید حاجیلی در روز جمعه 8 فروردین و کنسرت مهدی جهانی در 9 فروردین یعنی دومین شب کنسرت های آنلاین نوروزخانه، بیش از 600 هزار نفر را به طور کامل و بیش از دو میلیون نفر را برای مقاطعی در اوج آن از طریق تنها یکی از پلتفرم ها جلب کرد. این در شرایطی است که انی اجراها در بیش از 15 پلتفرم گوناگون پخش شدند و تجمیع آمار آنها گواه استقبال گسترده عموم افراد از این اجراهاست.

همانطور که گفتیم دور اول این کنسرت ها در نوروز 99 با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران توسط موسسه فرهنگی جام سبز در برج میلاد برگزار شد و این در کنار سایر برنامه های نوروزی تلاشی بود برای سرگرم کردن افراد در شرایط اسفبار کرونایی و فراهم آوردن زمینه های خانه نشینی بیشتر مردم تا از تجمعات و دید و بازدیدها کاسته شود.

استقبال از کنسرت های آنلاین
بهترین کنسرت های نوروز 1400

حالا و با توجه به اینکه هنوز درگیر کرونا هستیم، اینگونه فعالیت ها، تفریحات و سرگرمی های آنلاین اهمیت دوچندانی خواهند داشت، چراکه با وجود شیوع گونه های جهش یافته جدید ویروس کرونا در کشور با سرعت انتقال بالا، دید و بازدیدهای نوروزی به مانند یک شبکه هرمی میتواند عاملی در انتقال هرچه بیشتر ویروس و شیوع پیک بعدی کرونا باشد.

از همین حالا هم سیمای ملی با تدارک برنامه های نوروز 1400 و البته سریال های نوروز 1400 سعی کرده برنامه منسجمی برای سرگرمی افراد در نوروز تدارک ببیند. اما اینها کافی نیست و بالطبع برگزاری کنسرت های آنلاین نوروز 1400 نیز میتواند در این مورد موثر باشد. اگرچه هنوز اخبار دقیق و موثقی در این باره در دست نیست اما با وجود استقبال گسترده از دور اول کنسرت ها و پیگیری این کنسرت ها در دور دوم و در بازه زمانی پاییز که آن هم با استقبال خوبی مواجه شد، بعید نیست در نوروز پیش رو نیز شاهد کنسرت های آنلاین نوروز 1400 باشیم.

دومین دوره کنسرت های آنلاین در آبان 99

دومین دوره کنسرت های آنلاین در آبان 99
بهترین کنسرت های نوروز 1400

پیش از اینکه به بحث کنسرت های آنلاین نوروز 1400 بپردازیم بد نیست یادی هم از دور دوم کنسرت های آنلاین در سال 99 داشته باشیم که با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از دور اول در آذر ماه سال جاری و بازهم همزمان با شیوع موج گسترده ای از پاندمی در کشور، برگزار شد.

این مجموعه کنسرت ها به طور تخصصی در حوزه موسیقی دستگاهی ایرانی و به مدت چهارشب از 27 تا 30 آذر ماه هرشب دو اجرا پخش شد. این کنسرت ها نیز به مانند موارد قبلی با حمایت وزارت ارشاد و در تالار رودکی اجرا شد.

در اولین شب از برگزاری این مجموعه کنسرت ها و در شب 27 آذز ماه، برنامه های سه نوازی ارژنگ سیفی زاده (نوازنده تار و سه تار)، هوشمند عبادی (نوازنده نی) و حمید قنبری نوازنده تنبک و دو نوازی سامر حبیبی نوازنده کمانچه و بهنام معصومی نوازنده تنبک پنجشنبه از تالار رودکی به صورت آنلاین پخشد شد.

سه نوازی سیفی زاده، عبادی و قنبری با پیش درآمد شور ساخته استاد جلیل شهناز آغاز شد و با بداهه نوازی، قطعه ای دستگاه چهار مضراب و یک تصنیف از استاد فرهنگ فر ادامه یافت.

دو نوازی سامر حبیبی و بهنام معصومی اما کار خود را با گام شوشتری و سپس بداهه نوازی آغاز کردند. در بخشی از این اجرا سامر حبیبی مقام‌ های محلی کردی و قطعه‌ ای خراسانی را اجرا کرد و بخش پایانی این دو نوازی اجرای موسیقی محلی خراسان به یاد استاد محمدرضا شجریان بود.

دومین دوره کنسرت های آنلاین در آبان 99
بهترین کنسرت های نوروز 1400

ارژنگ سیفی زاده، نوازنده تار و سه تار درباره این مجموعه گنسرت های آنلاین گفت، بخشی از قطعات اجرا، تمرین شده ولی بخشی از آن نیز به خصوص در قسمت های آوازی به صورت بداهه است. اساسا یکی از ویژگی های موسیقی ایرانی بداهه نوازی است و عملا نمی توان این بخش را حذف کرد.

سیفی زاده همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر و با شرایط کرونایی بهترین راه ارتباط با مخاطبان است، درباره کنسرت های آنلاین نوروز 1400 گفت: وقتی صحبت از کنسرت حضوری می‌شود حس متفاوت ‌تری دارد. به نظرم در دوران پسا کرونا نیز کنسرت آنلاین به ‌عنوان یک راه جدی مورد قبول قرار می ‌گیرد و موضوع کنسرت‌های آنلاین و اموزش و تدریس آنلاین موسیقی اهمیت پیدا می‌کند و مورد توجه قرار می‌گیرد. ما برای آموزش ابتدا با هنرجویانی که با شیوه آموزش مجازی آشنایی نداشتند چالش داشتیم ولی به مرور راه و روش کار آموزش موسیقی در فضای مجازی ارتباط برقرار شد و به نظر می‌ آید که از این به بعد باید به یک روش جدی به آن نگاه شود.

در همین ارتباط حمید قنبری نوازنده تنبک نیز گفت: این کنسرت را بر پایه بداهه و موسیقی ایرانی گذاشته‌ ایم. بداهه ‌نوازی آن چیزی است که امروز کمتر به آن بها داده می ‌شود. پیش درآمد از آقای جلیل شهناز است ولی سایر قطعات بداهه است.

کنسرت های آنلاین نوروز 1400 ؛ لیست بهترین کنسرت های نوروزی
بهترین کنسرت های نوروز 1400

وی همچنین درباره کنسرت آنلاین عید نوروز 1400 گفت: مخاطب نیز فعلا به کنسرت آنلاین عادت ندارد و اجرا کردن در یک سالن خالی تجربه عجیب و غریبی است اما فکر می ‌کنم پس از چند بار تجربه کردن این کار را هم ادامه بدهیم.

وی همچنین درباره تاثیر پیگیری کنسرت های آنلاین نوروز 1400 گفت: فکر می‌کنم بعد از کرونا نیز یک بخشی از تدریس‌ ها به صورت آنلاین خواهد بود. ما در این مدت توانستیم یک سری فایل ‌ها را ضبط کنیم و نت‌ ها را در ویدئو قرار بدهیم که بتوانیم آن ‌ها را برای هنرجویان ارسال کنیم.

در ادامه دور دوم کنسرت های آنلاین در روز 28 آذر ماه 99، اجرای گروهی به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی (عود)، سردار سرمست (آکاردئون)، سهیل پیغمبری (کلارینت باس) و سینا خشک بیجاری (تنبک) و پس از آن دونوازی بهاره فیاضی (دوتار) و گوهرناز مسائلی (تنبک و دایره) ساعت 22 روز جمعه 28 آذرماه پخش شدند.

حالا باید به نوروز پیش رو امیدوار بود، شاید کنسرت آنلاین عید نوروز 1400 به عنوان بخشی از برنامه های پیش رو در راه باشد. بدون شک کنسرت های آنلاین نوروز 1400 میتوانند نقش مهمی در کمک و تشویق افراد به خانه نشینی داشته باشند.

کیهان کلهر و تحقق یک وعده

دومین دوره کنسرت های آنلاین در آبان 99
بهترین کنسرت های نوروز 1400

سال 99 هرچه بدی داشت، به لحاظ موسیقایی و کنسرت ها و اجراهای آنلاین لحظات خوشی را برای افراد رقم زد. کیهان کلهر نوازنده برجسته و شناخته شده کشورمان پیش از این قول اجرای یک تک نوازی آنلاین را داده بود که این وعده را در اولین روز از ماه خرداد 99 عملی کرد.

این تکنوازی به صورت زنده از صفحه اینستاگرام کیهان کلهر و دانشگاه استنفورد آمریکا برای ایرانیان و عموم مخاطبان جهانی پخش شد. پیش از این قرار بود کیهان کلهر، 25 فروردین ماه در اجرایی زنده با دیگر اعضای گروه جاده ابریشم به صورت مجازی و با حضور سایرین در نقاط مختلف جهان حضور پیدا کند که این امکان برایش میسر نشد. بر همین اساس او یکی از اجراهایی که به صورت پست در صفحه خود منتشر کرده بود را در اختیار گروه جاده ابریشم قرار داد تا پخش شود.

کنسرت های آنلاین نوروز 1400 ؛ لیست بهترین کنسرت های نوروزی
بهترین کنسرت های نوروز 1400

این هنرمند اما در همان شب و با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی به دوستداران موسیقی اصیل ایرانی وعده داد که به زودی و از طریق فضای مجازی برای مخاطبان خود در سراسر جهان که در پی شیوع کرونا خانه نشین شده اند، سه تار خواهد نواخت. حالا و با فاصله ای کمی بیش از یکماه کلهر این وعده را عملی ساخت و عموم مخاطبان را از نوای خوش سه تار نوازی خود بهره مند کرد. این اجرا به صورت آنلاین از موزه ابگینه پخش شد.

بعید نیست که در ادامه و در میان برنامه های کنسرت آنلاین عید نوروز 1400 شاهد حضور او و یا سایر چهره های شناخته شده حوزه موسیقی ایرانی باشیم که برنامه هایی برای نوروز تدارک دیده باشند.

در ارتباط با سال 1400 بالطبع شما نیاز به اطلاعات به روز، جامع و دقیقی در حوزه های مختلف دارید که ما بخشی از مهمترین و عمومی ترین آنها را در حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، دستمزد روزانه در سال 1400، اضافه کاری در سال 1400، پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 و عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 برایتان تدارک دیده بودیم.

اما اگر قصد یک سرمایه گذاری جدی و یا آغاز فعالیت کاری را دارید و میخواهید بهترین سرمایه گذاری 1400 و بهترین مشاغل سال 1400 را بشناسید، توصیه میکنیم حتما مطالب پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، عرضه اولیه های 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کنسرت های آنلاین نوروز 1400 چیست؟ به نظر شما کنسرت آنلاین عید نوروز 1400 با استقبال مواجه خواهد شد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر