;
coinex

برنامه های نوروز 1400 ؛ فهرست ویژه برنامه های نوروز شبکه های مختلف

ویژه برنامه های تحویل سال و سایر برنامه های نوروزی از بخش های جذاب نوروز در سیمای ملی است. این جستار به برنامه های نوروز 1400 اختصاص دارد.

هرساله و به تناسب نزدیک شدن به ایام نوروز، شبکه های مختلف سیما و از اساس همه شبکه های فارسی زبان فعال در سراسر نقاط دنیا، ویژه برنامه های تحویل سال با مهمانان شناخته شده، برنامه های نوروزی شاد، سریال ها، فیلم ها و مستندهای خوبی را روی آنتن می برند.

از سال گذشته تاکنون درگیری جامعه جهانی با پاندمی کرونا و خانه نشینی، عامل موثری در رونق بیش از پیش برنامه های تلویزیونی و به طور کلی صنعت سرگرمی در عموم کشورهای جهان بوده است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بر همین اساس انتظار میرود صدا و سیما برای نوروز 1400 برنامه های ویژه ای در تدارک داشته باشد و به خانه نشینی هرچه بیشتر مردم در ایام بیماری کمک کند. بر این اساس در جستار پیش رو در تکراتو به بررسی برنامه های نوروز 1400 و معرفی ویژه برنامه های هر شبکه خواهیم پرداخت. با ما در برنامه های نوروز 1400 همراه باشید.

برنامه های نوروز 1400 ؛ فهرست ویژه برنامه های نوروز شبکه های مختلف

پیش از این در تکراتو به تناسب نزدیک شدن به سال جدید ضمن بررسی نمادهای سال 1400، برخی نمادهای شاخص سال مانند رنگ سال 1400 و حیوان سال 1400 را بررسی کردیم. به علاوه میتوانید به پیشگویی و طالع بینی سال 1400 نیز سری بزنید.

همانطور که پیش از این در سریال های نوروز 1400 بخشی از برنامه های سیمای ملی برای نوروز 1400 را معرفی کرده بودیم، در این جستار به بخش دیگری که در قالب متفاوتی از فیلم و سریال قرار میگیرد خواهیم پرداخت.

ای بخش در حقیقت تشکیل یافته از برنامه هایی متنوع با محوریت مصاحبه، دورهمی های دوستانه، گفتگوهای دو نفره، مسابقات تلویزیونی و البته مستندها. بر این اساس در گفتار پیش رو به همه برنامه های نوروز 1400 از ویژه برنامه های تحویل سال تا سایر برنامه های متنوع خواهیم پرداخت.

البته در حال حاضر اطلاعات خاصی از ویژه برنامه های نوروزی شبکه های سیما و سایر برنامه های مخصوص ایام تعطیلات نوروز منتشر نشده است. اما با تکیه بر آنچه سیمای ملی در سال گذشته تدارک دیده بود میتوان به بررسی برنامه های نوروز 1400 پرداخت. در نتیجه با ذکر و توضیح برنامه های سال گذشته، موضوع برنامه های نوروزی 1400 صدا و سیما را بررسی خواهیم کرد.

شبکه 1 سیما

شبکه 1 سیما
برنامه های نوروزی 1400 صدا و سیما

مسابقه دستپخت از جمله برنامه های تلویزیونی جذاب و نسبتا موفق سیمای ملی در سال های گذشته که در چندین فصل تهیه و از شبکه یک سیما پخش شده است. در این مسابقه خانواده های ایرانی در رقابت با یکدیگر وارد گود آشپزی میشوند و داورها در مورد توانایی های پخت آنها نظر میدهند.

برای نوروز سال گذشته، در قالب قسمت های 45 دقیقه ای، شبکه یک سیما مسابقه دستپخت را پخش میکرد. حالا انتظار میرود برای سال جدید نیز شاهد بخش جدید این مسابقه به عنوان یکی از برنامه های تلویزیونی نوروز 1400 باشیم. علاوه بر این ها شبکه یک سیما مدتی است که مسابقه تلویزیونی ایران را نیز که تا چندی پیش با اجرای سام درخشانی پخش می شد در کنداکتور قرار داده و ممکن است در نوروز نیز شاهد شکل و شمایل ویژه تر آن باشیم.

شبکه 2 سیما

شبکه 2 سیما
برنامه های تلویزیونی نوروز 1400

اگر شبکه 2 سیما را شبکه ای مخصوص نواجوانان و کودکان حداقل تا پیش از تاسیس شبکه پویا بدانیم، چندان بی راه نرفته ایم. مسابقه محله با اجرای مسعود روشن پژوه از برنامه های قدیمی و البته پرطرفدار این شبکه بوده است که حالا در سال جدید نیز در قالب یکی از برنامه های نوروز 1400 ممکن است میزبان آن باشیم. یکی دیگر از برنامه های نوروزی شبکه 2 سیما که انتظار سری جدید آن را در سال جدید داریم برنامه بچه محل با اجرای داریوش فرضیایی یا عمو پورنگ است.

برنامه گفتگو محور ایران با حضور مهمان ثابت آن، دکتر ولایتی از دیگر برنامه های نوروز گذشته بود که ریشه های تاریخی نوروز و آداب و رسوم آن در کشورهایی که آنرا جشن میگیرند بررسی میکرد. بعید نیست سری جدیدی از این برنامه در نوروز سال جدید به عنوان یکی از برنامه های نوروز 1400 از شبکه 2 سیما پخش شود.

کافه بازی از دیگر برنامه هایی است که ممکن است شبکه 2 سیما سری جدید از آن را در نوروز 1400 تدارک دیده باشد. اگر در نوروز 99 شبکه 2 را دنبال کرده باشید میدانید که این برنامه به معرفی جدیدترین بازی های ویدئویی متناسب با سن نوجوانان اختصاص دارد.

شبکه 3 سیما

شبکه 3 سیما
برنامه های نوروزی 1400 صدا و سیما

احسان علیخانی اگر ماه رمضان را با ویژه برنامه ماه عسل رها کرد، شبکه سه و تلویزیون را رها نکرد و با عصر جدید، مسابقه استعدادیابی ایرانی را به تقلید از نمونه های مشابه پیگیری کرد. همانطور که در نوروز 99 میزبان مسابقه عصر جدید بودیم باید انتظار ادامه فصل های جدید این برنامه را در نوروز پیش رو به عنوان یکی از برنامه های نوروز 1400 نیز داشته باشیم.

شبکه 4 سیما

شبکه 4 سیما
برنامه های نوروز 1400

در نوروز 99 سری هفتم مسابقه تلویزیونی «چهار، سه، دو، یک» از شبکه 4 سیما پخش شد. در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

و یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند. با توجه به استقبالی که از این مسابقه شد، انتظار میرود در سال جدید شاهد سری جدید این برنامه باشیم.

شبکه 4 سیما همچنین در نوروز پیش رو هر شب در قالب برنامه فیلم خانه، یک فیلم را به همراه تحلیل و بررسی پخش میکند. علاوه بر این شبکه 4 سیما را همواره با پخش مستندهای جذابی علمی دوبله شده میشناسیم.

یکی از برترین مستندهای دنیا در سال های اخیر، کیهان: ادیسه ای فضا زمانی بوده است که در نوروز 99 در قالب برنامه چهارسوی علم از این شبکه پخش شد. حال انتظار میرود باز هم در قالب همین برنامه برای نوروز 1400 عناوینی از برترین مستندهای علمی دنیا پخش شود.

شبکه تهران

شبکه تهران
برنامه های تلویزیونی نوروز 1400

از آنجا که شبکه پنج در هرجای کشور به شبکه استانی اختصاص دارد در این بخش به جای پرداختن به تمام شبکه های استانی، ملاک را شبکه استانی پایتخت یا شبکه تهران قرار میدهیم. در سال گذشته مسابقه برخط شو با اجرای وحید رونقی به روی آنتن رفت. انتظار داریم در سال جدید شاهد بخش جدید این مسابقه یا بخش جدید مسابقه پنج ستاره با اجرای حمید گودرزی باشیم.

شبکه مستند

شبکه مستند
برنامه های تلویزیونی نوروز 1400

در سال گذشته، شبکه مستند به عنوان یکی از شبکه های موفق و جذاب سیما، مسابقه کارساز را از 24 اسفند پخش کرد. کارساز به کارگردانی احسان عمادی و امین کفش زاده یک مستند مسابقه با موضوع کارآفرینی و کسب و کارهای نوین است. برخی اطلاعات حکایت از این دارد که در سال جدید بخش جدید مسابقه کارساز از شبکه مستند پخش میشود.

به عنوان پرچمدار حوزه تخصصی مستند در سیمای ملی، شبکه مستند سیما گلچینین از بهترین و جدیدترین مستندهای ایرانی و خارجی را نیز در نوروز 1400 پخش خواهد کرد.

در سال گذشته این شبکه مستند «همسایه آسمان» به تهیه کنندگی آرش جعفریان و کارگردانی سیدحامد کاشانی را در 15 قسمت پخش کرد. این مستند به جاذبه‌های گردشگری کردستان پرداخته و تصاویر بکر و کمتر دیده شده ای از این استان مثل چشمه بل، غار کرفتو، چهل چشمه و غیره را پیش روی مخاطبان گذاشت.

عروس ایران از دیگر مستندهای بومی این شبکه بود که به آیین های سنتی اقوام مختلف ایران پرداخته است. دوست ما زاگرس به کارگردانی پرهام دیباج و تهیه کنندگی محمد علوی نیز در نوروز 99 از این شبکه پخش شد.

شبکه آموزش سیما

شبکه آموزش سیما
برنامه های نوروزی 1400 صدا و سیما

طی سال 99 برنامه «چتر نجات» به تهیه کنندگی مهدی رضوانی از اول تا 15 فروردین، برنامه ای ترکیبی نمایشی با موضوع مهارت‌های ایمنی و امنیتی با آیتم‌های نمایشی، دوربین مخفی و گزارش بود که از شبکه آموزش سیما پخش می شد.

همچنین برنامه «دکتر سلام» از گروه آموزش های عمومی به تهیه‌کنندگی مهران دشت بزرگی، گفتگو با متخصصان رشته‌های پزشکی در خصوص مسمومیت ‌های غذایی در نوروز، رعایت نکات ایمنی در تعطیلات نوروزی و مراقبت‌های لازم در مقابله با بیماری کرونا از 27 اسفند تا 20 فروردین از شبکه آموزش سیما پخش شد. با توجه به اینکه همچنان پاندمی کرونا کشور را درگیر کرده و محدودیت های کرونایی ادامه دارد، احتمالا همچنان این برنامه بخشی از برنامه های نوروزی شبکه آموزش سیما خواهد بود.

شبکه نسیم

شبکه نسیم ـ دورهمی
برنامه های نوروزی 1400 صدا و سیما

برنامه های شبکه نسیم در نوروز 1400 از دورهمی تا مسابقه هوش برتر همگی در سال جدید با شکل و شمایل جدید پخش خواهند شد. هوش برتر به تهیه کنندگی پیمان پورمقیمی و با اجرای افشین زی نوری بر پایه بازی های شنیداری، دیداری و قدرت ذهنی پخش میشود.

ویتامین خ از دیگر برنامه های طنز شبکه نسیم است که با رویکرد شوخی با مسائل اجتماعی از شبکه نسیم پخش میشود و شامل بخش هایی چون مسابقه خیابانی و کلیپ های طنز است.

سری جدید شکرستان نیز به عنوان یک انیمیشن سریالی در نوروز 1400 روی آنتن خواهد رفت. پژمان بازغی نیز همچنان با کودک شو مهمان خانه های مخاطبان خواهد بود.

بالطبع نیازی به ذکر نامی از خنداونه با اجرای رامبد جوان و دورهمی با اجرای مهران مدیری نیز نیست که بالطبع علاوه بر ویژه برنامه های اوایل سال در طول نوروز نیز از شبکه نسیم پخش خواهند شد.

شبکه سلامت

شبکه سلامت
برنامه های تلویزیونی نوروز 1400

ذکر شبکه سلامت در این فهرست از آن سو اهمیت دارد که ویژه برنامه های نوروزی آن میتواند در ارائه برخی آموزش های کلی و اساسی در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی و تشویق افراد به خانه نشینی موثر باشد. علاوه بر این برنامه های این شبکه راهنمایی هایی جهت دید و بازدیدهای نوروزی نیز به مخاطبان عرضه میکند.

برنامه پربیننده مادر کودک تندرستی از دیگر برنامه های نوروزی سیما در این شبکه است که با هدف ارائه آموزش های لازم در ایجاد سبک زندگی مناسب برای خانواده ها تولید می شود و سلامت مادران و کودکان به عنوان پایه اصلی سلامت خانواده در نظر گرفته شده و با پرداختن به صلاح و نیاز مخاطبان و منطبق بر سیاست‌های آموزشی مبتنی بر پیشگیری و البته ارتقا سواد سلامت سعی در اصلاح و تغییر الگوهای رفتاری و ارتقا سبک زندگی دارد که در این بین به سیاست های جدید جمعیتی کشور و به صورت غیرمستقیم اما کاربردی توجه می‌شود.

به علاوه با کمک از دکتر بپرس همواره میتوانید سوالات اساسی خود درباره سلامت جسمی را با مشاوران برجسته شبکه سلامت مطرح کنید و به رایگان از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

شبکه جام جم

شبکه جام جم
برنامه های نوروز 1400

شبکه جهانی جام جم نیز هرساله برای نوروز، ویژه برنامه های تحویل سال و سایر برنامه های نوروزی را برای مخاطبان جهانی سیمای ملی تدارک میبیند. در نوروز باید انتظار سری جدید برنامه فرزندان ایران را داشته باشیم که به تهیه کنندگی حمید علیزاده و اجرای مریم وطن پور پخش میشود. مجری گری این برنامه با ملیکا زارعی است و عروسک دام دام نیز در بخش نمایش عروسکی حضور دارد.

برنامه ترنم جانم به عنوان ویژه برنامه موسیقی ایرانی به انواع موسیقی محلی ایرانی اختصاص دارد و موسیقی اقوام مختلف این سرزمین از جمله آذری، بختیاری، کردی، گیلکی، کرمانچ، سیستانی و سایر اقوام ایرانی را بررسی میکند.

از دیگر برنامه های محبوب سال گذشته در شبکه جام جم، برنامه جمع ایرانی با نگاهی ویژه به آداب و رسوم عید نوروز است که به بررسی ادبیات نوروز و سنت های آن میپردازد. این برنامه همچنین پذیرای خوانندگان، بازیگران و چهره های شناخته شده کشور نیز هست.

به علاوه در سال جدید حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400، کمبود معلم در سال 1400، کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 و پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 نیز میتواند برای هر فردی مهم باشد.

به علاوه اگر به سرمایه گذاری در سال جیدد می اندیشید و قصد دارید بهترین سرمایه گذاری 1400 یا بهترین مشاغل سال 1400 را بشناسید توصیه میکنیم سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، عرضه اولیه های 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه های نوروز 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر