;
coinex

سریعترین اینترنت 5G ایران راه اندازی شد

امروز اولین سایت 5G همراه اول در تهران راه اندازی شد و بنابر بررسی های انجام شده رکورد سریعترین اینترنت 5G ایران را ثبت کرد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

روز گذشته همراه اول از اولین سایت فایوجی خود در تهران و البته دومین سایت فایوجی ایران خود در برج ستاره ونک بهره برداری رسمی به عمل آورد. اپراتور اول کشور در نظر دارد تا طی روزهای آتی در اصفهان، شیراز، اهواز و البته تبریز نیز سایت فایوجی تاسیس کند.

همراه اول از سال 95 فعالیت جدی در حوزه فایوجی را با احداث آنتن و سایت فایوجی در مشهد مقدس آغاز کرد. مدیرعامل همراه اول حالا در مراسم افتتاحیه سایت فایوجی تهران با اشاره به اینکه ترافیک شبکه همراه اول در یک سال گذشته و با شیوع کرونا دوبرابر شده است اعلام کرد که افرایش تقاضاها همراه اول را به سمت ارائه تکنولوژی های جدید هدایت کرده است.

سریعترین اینترنت 5G ایران راه اندازی شد

مهدی اخوان بهابادی گفت:

۲۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه بیت ریت در شبکه‌ی ما تحمل شد که عددی قابل‌توجه است. دیتاسنترهای همراه اول در سال جاری چندین برابر سنوات گذشته، ترافیک تولید و به شبکه ملی اطلاعات تزریق کردند.

وی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه میزبانی از سرویس شاد به طور کامل روی دیتاسنترهای همراه اول انجام می شود گفت:

اواخر سال گذشته کسی تصور نمی‌کرد ۱۲ میلیون دانش‌آموز روی یک پلتفرم میزبانی شوند و در کلاس‌های درس شرکت کنند. این اتفاق می‌تواند در آینده و در موضوعات مختلف تکرار شود و لذا اگر سرمایه‌گذاری‌هایمان انجام نشده باشد، باعث نارضایتی در کشور می‌شود. نواحی تحت پوشش سایت‌های 5G محدود خواهد بود و سرمایه‌گذاری مورد نیاز بسیار بیشتر و قابل ‌توجه‌تر است؛ بنابراین انتظارمان به‌عنوان همراه اول، حمایت دولت و مجلس از سرمایه‌گذاری اپراتورها در 5G است.

سریعترین اینترنت 5G ایران راه اندازی شد
سریعترین اینترنت 5G ایران راه اندازی شد

در بخش دیگری از مرام، مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با اشاره به اینکه همراه اول قصد ورود به مسابقه سرعت را ندارد گفت که در صورتی که قصد انجام کار بزرگی برای کشور را داشته باشیم، همه بخش ها باید دست به دست هم بدهند. او ادامه داد:

اگر دوستانمان در رگولاتوری، هرچه زودتر فرکانس‌های اختصاصی هر اپراتور در نسل پنجم را ارائه دهند، کار توسعه را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

همراه اول پیش از آغاز مراسم رونمایی از سایت فایوجی تهران، سرعت 3.8 گیگابایت بر ثانیه و در حضور خبرنگاران سرعت 3.2 گیگابایت را ثبت کرد. سرعت 3.8 گیگابایت بر ثانیه درواقع رکورد فایوجی ایران و بالاتر از سرعت ثبت شده توسط ایرانسل یعنی 3.3 گیگابایت بر ثانیه است.

در این مراسم همچنین، یک یوزکیس واقعیت مجازی با بارگذاری در دیتاسنتر مجازی ‌سازی شد و تست گیمینگ با راه‌ اندازی گیم سرور در دیتاسنتر مجازی‌ سازی ‌شده‌ همراه اول در بستر شبکه 5G تجاری همراه اول صورت گرفت و کیفیت آن‌ تست شد.

در کنار اهمیت قیمت اینترنت که در پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 به آن پرداخته بودیم، همواره میزان مصرف اینترنت پلتفرم های مختلف و مدیریت مصرف اهمیت زیادی دارد، حالا اگر بخواهید از اینترنت فایوجی استفاده کنید ناگزیر به آشنایی با میزان مصرف اینترنت پلتفرم های پرکاربرد هستید، در نتیجه توصیه میکنیم میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میران مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین، میزان مصرف اینترنت تلوبیون، میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ، میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای و میزان مصرف اینترنت اسکای روم را حتما ببینید.

همچنین برای کنترل و مدیریت میزان مصرف اینترنت در پلتفرم های مختلف بد نیست نگاهی به 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید و 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارائه سریعترین اینترنت 5G ایران توسط همراه اول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر