;
coinex

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

در جستار پیش رو قصد داریم به شما راه هایی برای سرمایه گذاری در سال 1400 را معرفی کنیم و در ضمن این بحث بهترین سهام برای خرید در سال 1400 را معرفی کنیم. با ما باشید.

پرونده بازار سهام در سال 99 در حالی بسته می شود که وضعیت آن در سال 1400 با ابهامات زیادی دست و پنجه نرم می کند. با پایان یافتن اسفندماه و ورود به سال جدید شمسی، میزان ریسک‌ گریزی سرمایه‌ گذاران به اوج خود رسیده به طوری که با وجود عوامل تاثیرگذار مثبت بر بازار از جمله افزایش قیمت جهانی نفت و رسیدن آن به ۷۰ دلار و رشد قیمت جهانی کامودیتی‌ها اقبال چندانی به بازار نمی‌شود.

حالا و بر اساس اظهارات کارشناسی، در روزهای آینده بازار با کمترین نوسان به کار خود پایان می دهد و با روندی متعادل راه خود را برای سال 1400 منطقی و متعادل می کند. اما همچنان سوال اساسی که از سوی سرمایه گذاران مطرح می شود این است که ، بازار سهام در سال 1400 چگونه خواهد بود؟ سوال اساسی حالا این است که بهترین بهترین سهام برای خرید در سال 1400 کدام است؟ بهترین نمادهای بورس سال 1400 چیستند؟ بهترین سهام بنیادی 1400 کدام است؟ بهترین گروه بورس در سال 1400 چیست؟

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

با در نظر گرفتن این قرمزی های بازار سهام و ریزش بیش از 50 درصدی سهام شرکت ها در بازار سرمایه، بالاخره سکوت همتی، رئیس کل بانک مرکزی شکست در حمایت از بازار سرمایه گفت:

 سهام داران عمده و حقوقی ها که طی چند ماه گذشته به دلیل رشد قیمت سهام شان منتفع شدند در حال حاضر که قیمت سهام افت کرده بازار سازی کنند و برای نقد شوندگی سرمایه سهام داران کوچک و خرد اطمینان سازی کنند. همچنین لازم به ذکر که وضعیت امروز بورس از این لینک قابل تماشا می باشد.

همچنین بانک مرکزی از توسعه بازار سرمایه و نقش بورس در نظام تامین مالی کشور حمایت خواهد کرد. سهامداران عمده، صندوق های سرمایه گذاری، حقوقی ها و بازیگران سهام نقش عمده ای در بازار و حفاظت از سرمایه مردم در برابر نوسانات دارند و نقد شوندگی بازار سرمایه را حفاظت و مراقبت می کنند.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

همانطور که باید بدانید، بورس در یکی دو سال اخیر بیشترین کمک را در جهت جبران کسری بودجه و جلگیری از رشد ارز و قیمت طلا در یکی دوسال اخیر به اقتصاد کشور کرده است. حال که بازار نیاز به کمک دارد بهتر است جدای از حمایت لفظی هر چند دیر، حمایت خود را با کاهش نرخ سود بانکی به طور عملی و واقعی ابراز کند.

در ارتباط با بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ابراهیم رئیسی اعلام کرده که با عزمی راسخ و همگانی، فضای اداری کشور را آن قدر شفاف می کنیم که هیچ متخلفی با هیچ ترفندی نتواند دوام بیاورد و بتوانیم بهترین نمادهای بورس سال 1400 را مشخص کنیم.

برخی از فعالان بازار به نمایندگی از جامعه سهام داری در حال تدوین نامه سرگشاده برای سید ابراهیم رئیسی، ریاست قوه قضاییه، دادستان کل کشور و اطلاعات سپاه پاسداران و کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص اتفاقات اخیر بازار سرمایه و خصوصا بررسی ادعای بعضی از مسئولین و حقوقی هایی که علی رغم حمایت از بازار، اتفاقات دیگری را رقم زدند می باشند. در ادامه به بهترین سهام بنیادی 1400 خواهیم پرداخت.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 : بهترین سهام بنیادی 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو
بهترین گروه بورس در سال 1400

بالطبع باید بدانید که رشد بیش از 71 درصدی بازار سهام در ابتدای سال 99 به این معنا نبوده و نیست که تمام سهام داران می توانند از این درصد سود بهره مند شوند. در عمل هم چنین نشد و بسیاری از بورس بازارن عمده و خرد به چنین سودهای شگفت انگیزی نرسیدند.

بررسی ها برای شناخت بهترین سهام برای خرید در سال 1400 نشان میدهد که از 553 نمادی که در معاملات آخرین روز هفته گذشته در بورس و فرابورس و بازار پایه فعال بودند، فقط 157 نماد رشدی برابر یا بیشتر از شاخص کل بورس داشتند و بهترین نماد بورس 99 هنوز ناشناخته است.

از این میزان 396 نماد که نزدیک به 73 درصد نمادهای فعال بازار را تشکیل میدادند، از شاخص کل عقب ماندند. در این میان 16 نماد نیز یا اصلا به صاحبان خود سود نرساندند یا ضررهایی خرد و کلان را نصیب شان کردند.

یک نکته ای که در در این نماد ها به چشم می خورد بسیار جالب توجه است. امسال در این بازار نماد هایی که زیان دادند و سود چشم گیری نداشتند و از رشد باز ماندند، همان نماد هایی بودند که در سال قبل خود به عنوان سهام هایی بودند که رشد های چند درصدی داشتند و حتی بعضی مواقع تا 10 درصد نیز رشد کرده بودند. در نتیجه در پیش بینی بازار سرمایه در سال جدید و شناخت بهترین سهام برای خرید در سال 1400 باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

نماد ثفارس با رشد بیش از 167 درصد بیش ترین سود در سال 99 را به خود اختصاص داده است و در جایگاه‌ های بعدی هم نماد های وبانک، خبهمن، تبرک و وسدید با رشد های بیش تر از 150 درصدی قرار دارند و به نظر می رسد این نماد ها بهترین سهام برای خرید در سال 1400 حداقل در شش ماهه امسال باشد.

در سوی دیگر بازار، بیشتر نمادهای پایه ای بازار خودنمایی می کنند. این طور که به نظر می رسد ایجاد صف های فشار فروش گسترده و پر تراکم در بسیاری از این دسته نمادها به چشم می خورد. در این لیست نمادها با کمترین سود و بیشترین سود نماد معیار با بازدهی منفی نزدیک به دوازده و نیم درصدی در رتبه اول قرار گرفته و بعد از آن نماد غگل، جهرم، بایکا و دهدشت نمادهایی هستند که بیشترین ضرر و زیان را به سهامداران خود وارد کرده اند.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

در این روزهای پرتلاطم بازار سرمایه، تمام تحلیل گران و فعالان این حوزه باور دارند که رشد بالای بازار سهام در این زمان، صرفا به خاطر ارزش بالای آن نماد نیست بلکه به خاطر مقدار قابل توجه نقدینگی است که به این بازار تزریق شده است.

به همین منظور نیز شما شاهد رکوردهای عجیب و غریب در معاملات و همچنین حجم بالای شرکت کنندگان در عضه های اولیه شرکت ها هستید. خب طبیعتا این اعداد و ارقام نشان می دهد که مردم دوست دارند که بیش از پیش در این بازار به خرید و فروش بپردازند.

در ارتباط با بهترین نمادهای بورس سال 1400 در هفته گذشته، در مجموع خرید و فروش 42 هزار و 880 میلیارد تومان سهام در بورس تهران انجام شد که از این رقم حدودا معامله 7 هزار و 700 میلیارد تومان آن در روز چهارشنبه صورت گرفت. البته در طی پنج روز کاری بازار در هفته قبل، ارزش خرید و فروش های کوچک در فرابورس نیز به بیش از 21 هزار و 340 میلیارد تومان رسید و با این حجم از معاملات، ارزش کل بازار سهام به عدد تقریبی 64 هزار و 220 میلیارد تومانی رسید.

در شرایطی که بازار بورس تهران با سودهای خوب و اغلب سبزی مواجه بوده، در آن طرف یعنی بازار ارز و سکه و طلا در روند نزولی بوده است.  به ‌عنوان مثال در هفته قبل خبر ها حاکی از آن بوده است که در بازار سهام به ‌طور متوسط در روز 12 هزار و 840 میلیارد تومان داد و ستد صورت می گیرد اما در صورتی که در بازار مسکن در تهران این آمار رقمی بسیار اندک بوده است.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 : حقوقی ها

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

البته باید در نظر داشت که در بازاز بخش عمده ای از این معاملات توسط بورس بازارن حقیقی انجام میگیرد. به طوری که تقریبا این دسته از افراد حقیقی در هفت روزی که گذشت هم به عنوان خریدار ظاهر شدند و مالکیت حدود 5 هزار و 800 میلیارد تومان سهام را به دست گرفتند.

از این تعداد تقریبا بیشتر از 1480 میلیارد تومان سهم معاملات در روز چهارشنبه بود که انجام گرفت. در هفته ای که گذشت حقیقی ها بیش ترین تمایل خود را به فراورده های نفتی، محصولات شیمیایی و خودرو و قطعات آن نشان دادند. در پایان هفته گذشته، بازار به ارائه یک عرضه اولیه دیگر در بازار دوم فرابورس روبرو شد. در عرضه اولیه نماد غگیلا، 40 میلیون سهم با قیمت 1251 تومان بین سهامداران توزیع کرد.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

در حالی که دلار به بیش از 24 هزار تومان رسیده، قیمت طلا و سکه بعضا به بیش از 11 میلیون و افزایش قیمت ملک و قیمت ماشین ها از جمله پراید نزدیک به 100 میلیون، اما عده ای گویا بازار سرمایه که حتی اگر به بدبینانه ترین حالت نگاه کنیم، بازاری است که تورم زا نیست و از نظر روانی تاثیر گذاری خاصی ندارد.

از جمله دو فایده مهم دارد که اولا کمک می کند به جلوگیری از نقدینگی به سمت بازار هایی نظیر دلار و طلا که برای اقتصاد کشور سم است و دوما این که می تواند مثل بقیه دنیا تامین مالی بنگاه ها را انجام دهد و سرمایه و نقدینگی را به سمت تولید ببرد.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 : تزریق نقدینگی

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

اما به نظر میرسد بسیاری این رشد پرشتاب بورس را که سالها بود مهجور مانده بود و بالاخره توانسته به مانند همه کشورهای جهان جایگاه خود را پیدا کند و البته آن هم به توفیق اجباری برای کسری بودجه بوده است. این عده هنوز این مسئله را با منافع خود متضاد دیده و از روی کچ فهمی حرف هایی زدند که در نهایت باعث التعاب آفرینی بازار و بی ثباتی آن شدند. البته عده ای نیز نقد دلسوزانه داشتند در خصوص رشد سریع آن که در این خصوص می توان تامل و تفکر و بعضی اوقات واقعا وارد دانست.

در هر حال و تا زمانی که دلار در این کانال های قیمتی رو به رشد باشد، تایر خود را در همه بازارها خواهد گذاشت. اتفاقا شاید بازار سرمایه ضربه گیر خوبی برای افزایش قیمت دلار و طلا باشد. البته در حالتی که مسئولین به درستی آن را هدایت و مراقبت کنند. ضمن این که با این همه رشد نقدینگی می توان با هدایت به سمت تولید، باعث جهش تولید نیز شد.

در این جا نیز عرض می کنیم که گویا مجددا قرار است در بازار توسط حقوقی ها حمایتی این هفته صورت پذیرد. البته امیدواریم که مانند دفعه قبل حقوقی ها تو زرد از آب در نیایند و به طوری شاهد ثبات بازار و رشد بازار و سبزی آن باشیم و شاهد بهترین نمادهای بورس سال 1400 نیز باشیم.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو
بهترین گروه بورس در سال 1400

لازم به ذکر است که تاکنون سازمان بورس یا شرکت بورس تهران در حال حاضر در خصوص فروشندگان حقوقی روز چهار شنبه دو هفته پیش شستا که خود مسئولین سازمان نیز از عملکرد آن حقوقی ناخشنود بودند، که با آن کار حقوقی باعث ترس و به هم ریختگی بازار شد، به مطالبه سهام داران پاسخی نداده اند.

دکتر دلخوش نماینده صومعه سرا نیز اعلام کرد که تحقیق و تفحص از سازمان بورس کلید خورده و سهام داران نگران نباشند. سرمایه سهام داران کوچک و خرد نباید در سایه بی کفایتی برخی مدیران نابود شود. با توجه به عملکرد نا مناسب سازمان بورس، طی مدت اخیر طرح تحقیق و تفحص در این سازمان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

بهترین نمادهای بورس سال 1400 : فملی

این روزها یکی از بهترین نمادهای بورس سال 1400 که صف های خرید آن بسیار شلوغ است نماد فملی است و روزهای خوبی را سپری می کند. در شرایطی که سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری بر روی این شرکت هستند، سوددهی بالایی را نیز نصیب معامله گران می کند.

این سهام حالا به یکی از بهترین نمادهای بورس سال 1400 بدل شده و هیچگاه سهامداران خود را ناامید نکرده است. فملی در این میان که بسیاری از بازارها و سهم ها در حال سقوط هستند هم سهامداران را ناامید نکرده و با سوددهی های گهگاه باعث شده تا سرمایه گذاران سرمایه خود را از این شرکت خارج نکنند.  این نماد هم اکنون در حال افزایش سرمایه می باشد و باید صبر کنیم تا ببینیم اینده آن چگونه خواهد شد.

بهترین نمادهای بورس سال 1400 : خراسان

به عنوان یکی از بهترین نمادهای بورس سال 1400 باید به سهام خراسان به عنوان بهترین سهام پتروشیمی برای خرید در سال 1400 اشاره کرد. خراسان یکی از سهم هایی است که برای سرمایه گذاری به نظر مطلوب می رسد و شما می توانید با تحلیل ها و نظرهای کارشناسان آنرا دنبال کنید.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

البته توصیه های این جستار را نباید با قطعیت و حتمیت همراه بدانید و در آخر این شما هستید که باید برای خرید تصمیم بگیرید. این سهم به عنوان یکی از بهترین سهام پتروشیمی برای خرید یکی از سهم های حمایت شده است. سهم خراسان یکی از سهم هایی است که چند ماه پیش افزایش سرمایه خورد و با این کار سهام داران قدیمی خود را بسیار خوشنود ساخت زیرا هر سهم ان نزدیک به 50 درصد افزایش قیمت یافت و سرمایه سهام داران را به طرز چشم گیری افزایش داد.

زمانی هم که به عنوان یکی از بهترین سهام پتروشیمی برای خرید شروع به منفی دادن کرد عده زیادی به صورت هیجانی شروع به فروش سهم کردند و بعد کمی بابت سوددهی بالای آن پشیمان شدند. به عنوان یک توصیه کلی باید گفت زمانی که یک سهم منفی می دهد نباید با روند بازار همراه شد و هر کاری که بقیه سهام داران انجام می دهند را انجام داد زیرا فقط با این کار خود را از استراتژی شخصیتان دور ساخته اید و در مردابی گرفتار می شوید که نجات از ان بسیار سخت خواهد بود.

بهترین نمادهای بورس سال 1400 : زفکا

سهم زفکا به عنوان یکی از بهترین سهام لبنیات برای خرید چندان مورد پسند سرمایه گذاران نبوده است، اما باید این را بدانید که این شرکت درصدد جبران ضررهای گذشته است و با افزایش صد در صدی دوباره، رونق خود را باز پس خواهد گرفت.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو

اکنون چند هفته ای است که این سهم به عنوان یکی از بهترین سهام لبنیات برای خرید رنگ سبز به خود گرفته است و ضرر های پیشین خود را با قدرت جبران می کند اما با این حال باید منتظر بود تا دید ایا روند صعودی ان ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

بهترین نمادهای بورس سال 1400 : زگلدشت

یکی دیگر از بهترین سهام لبنیات برای خرید وابسته به شرکت های لبنی نیز زگلدشت است که عملکردی مشابه با رفکا داشته است و تقریبا در همه روزهایی که یکی از آنها زیان میدهد دیگری نیز همان روال را پیش می گیرد با این تفاوت که زفکا جزو سهام های میان رده بود اما زگلدشت در زمره سهم های تقریبا رده پایین است.

بهترین سهام بنیادی 1400 : بهترین سهام دارویی برای خرید

بر اساس صورت های مالی حساب رسی نشده، شرکت های بورسی نشانگر آن است که اکثر شرکت های داروسازی توانسته اند سود خوبی را ارائه دهند. در این میان شرکت داروسازی اکسیر با نماد دلر به طور قاطع سودی معادل 4667 ریال را به ثبت برساند که 208 درصد بیشتر از سود سال گذشت آن است و آنرا به عنوان یکی از بهترین سهام دارویی برای خرید بدل کرده است.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو
بهترین گروه بورس در سال 1400

هم چنین دارو سازی ابوریحان به عنوان بهترین سهام دارویی برای خرید توانسته سودی 2777 ریالی را برای 9 ماه اول سال جاری از خود نشان دهد که در مقایسه با مشابه سال قبل رشد 129 درصدی را نشان می‌ دهد. هم چنبن نماد دکوثر بهترین و بیش ترین سود را نصیب سهام داران خود کرده و با سودی حدود 764 ریالی رشد عالی 656 درصدی را در مقایسه با سال قبل ارائه کرده است.

بهترین سهام بنیادی 1400 : بهترین سهام سیمان برای خرید

در بین تمامی نمادهای مربوط به بازار سیمان، بهترین سهام سیمان برای خرید نماد سیتا است. این نماد در ابتدا با سود چند درصدی سبز و بسیار خوب، در این بازار خود نمایی می کرد. اما بعد از ارائه سود بالا، مدتی در مجمع بود و در اصلاح به سر می برد.

بهترین سهام برای خرید در سال 1400 ؛ بهترین گروه بورس در سال پیش رو
بهترین گروه بورس در سال 1400

در حال حاضر این نماد به عنوان یکی از بهترین سهام سیمان برای خرید در روزهای قرمز به سر می برد و سهامداران چندان راضی نیستند و تمام صف های فروش پر است. بیانیه هایی مبنی بر این که روز های سبز سیتا نیز باز می گردد، در حال انتشار است اما چیزی که هم اکنون مشخص است این است که این سهم فعلا در شیب نزولی قرار گرفته و اگر این سهم را دارید، بهتر است فعلا ان را نفروشید زیرا با این کار نه تنها سودی نمی کنید بلکه به ادامه روز های قرمز ان نیز کمک خواهید کرد.

در سال 1400 همچنین توصیه می کنیم نگاهی به عرضه اولیه های 1400 داشته باشید. به علاوه سرمایه گذاری ها محدود به بورس نیست و برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 و البته اشتغال به بهترین مشاغل سال 1400 باید شناخت دقیقی از حوزه های سرمایه گذاری نظیر پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400 و پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 داشته باشید. همچنین توصیه می کنیم اطلاعات خود درباره پیش بینی قیمت گوشی 1400 و پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 را نیز به روز نگه دارید.

بدون شک در سال جدید مسائل زیادی مورد سوال عموم قرار دارد. با وضعیت اقتصادی فعلی کشور بدون شک مسئله عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 از اهمیت زیادی برخوردار است و در ارتباط با این موضوع توصیه می کنیم  حتما اضافه کاری در سال 1400، دستمزد روزانه در سال 1400 و میزان یارانه در سال 1400 را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین سهام برای خرید در سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر