;
coinex

توقف فعالیت ال جی موبایل رسما تایید شد

مدتی بود که شایعات توقف فعالیت ال جی موبایل در رسانه های مختلف اعلام و توسط ال جی تکذیب می شد. حالا ال جی رسما این موضوع را تایید کرده است.

تقریبا تردیدی در این نیست که کمپانی کره ای ال جی برند خوشنامی در دنیای تکنولوژی و در شاخه های گوناگون آن است. ال جی به تناسب وضعیت رقابت در بازار بین المللی و شاید به تقلید از رقیب هموطن خود سامسونگ کوشیده در حوزه های گوناگونی حضور داشته باشد.

اگرچه ال جی در حوزه ای چون بهترین تلویزیون های 2021 همواره حرف هایی برای گفتن دارد و سود کلانی نیز از از این بازار دارد، اما همانطور که پیش از این در بهترین گوشی های ال جی گفته بودیم، این برند در رقابت با بهترین گوشی های سامسونگ 2021 هیچگاه عملکرد مثبتی نداشته است. طی سالیان اخیر ال جی با وجود اهمیتی که برای این بخش قائل بوده و انرژی و سرمایه صرف آن کرده، در رقابت برترین ها موفق عمل نکرده و بیشتر ضرر داشته تا سود.  حالا رسما خبر توقف فعالیت بخش موبایل ال جی اعلام شده است.

توقف فعالیت ال جی موبایل رسما تایید شد

ال جی بالخره و بعد از مدjها حرف و حدیث تایید کرد که از صنعت تولید موبایل خارج خواهد شد. این مسئله سبب می شود تا این کمپانی تمرکز خود را بر روی قسمت های مهم تری چون قطعات مورد نیاز برای خودروی الکتریکی، برقرار کردن ارتباط دستگاه‌‌ های مختلف، خانه هوشمند، ربات‌ هوش مصنوعی و راهکارهای برای مدل بنگاه به بنگاه و پلتفرم ‌ها و دستگاه ‌های مختلف بگذارد.

البته بخش موبایل ال جی همیشه کم فروغ نبوده است. این برند با ارائه سری جی و به طور خاص جی 2، خیز جدی خود را آغاز کرد و تا حداقل ال جی جی 6 محصولات جذابی روانه بازار می کرد. در کنار این، سری V ال جی نیز همواره از محصولات مهم بازار بوده اند. اما ظاهرا اقبال به ال جی چندان زیاد نبوده و این بخش آن سودی که مدنظر ال جی است را در بر نداشته است.

حال و در سال 2021 بالطبع ال جی که به نوعی دچار بحران نوآوری در دستگاه های خود شده و به علاوه طی سالیان اخیر زیان زیادی تجربه کرده، به جای ادامه رقابت با بهترین گوشی های هواوی 2021، بهترین گوشی های شیائومی 2021 و بهترین گوشی های وان پلاس ترجیح داده تا بازار را برای رقبا خالی کند.

توقف فعالیت ال جی موبایل رسما تایید شد
توقف فعالیت ال جی موبایل رسما تایید شد

البته ال جی اعلام کرده که دستگاه های فعلی همچنان به فروش می رسند و پشتیبانی از محصولات نیز برای مدتی ادامه پیدا می کند. اما انتظار می رود تا تیر ماه ال جی کل بخش موبایل را تعطیل کند.

ال جی که به نظر حتی برای سال جاری و سال های بعد برنامه های زیادی در زمینه موبایل داشت، حالا به ناگاه بخش موبایل را تعطیل کرده تا پروند محصول جذاب رول شونده ای که در CES 2021 به نمایش گذاشته بود نیز بسته شود.

ال جی طی سالیان اخیر تلاش زیادی برای مطرح کردن نام خود به خرج داده بود. ارائه ال جی وینگ به عنوان یک محصول بدیع یا ال جی ولوت با نمایشگر دوم، اتفاقات جالبی در دنیای موبایل ال جی بودند که در میان سروصدای سامسونگ، شیائومی و اپل دیده و شنیده نشدند.

این شرکت حتی در بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 و رقابت با قیمت بهترین گوشی های موتورولا، بهترین گوشی های سونی 2021 و بهترین گوشی های سری M سامسونگ نیز هیچگاه به طور جدی موفق نبود. برخی کارشناسان معتقدند این در درجه اول ناشی از ناتوانی تبلیغاتی ال جی در ترند کردن نوآوری های خود بوده است. علی ایحال، حالا دیگر برندی به نام ال جی در دنیای موبایل وجود ندارد!

در اینجا توصیه می شود حتما نگاهی به بهترین دوربین سلفی گوشی 2021، بهترین نمایشگر گوشی 2021 و بهترین گوشی های ضد آب دنیا داشته باشید. به علاوه بهترین گوشی های تاشو ، بهترین باتری گوشی 2021 و ارزان ترین گوشی های 5G دنیا می تواند جالب توجه باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف فعالیت ال جی موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر