;
coinex

نقد فیلم نیروی تندر (Thunder Force 2021) ؛ یک یادآوری سخیف

در این نوشتار به نقد فیلم Thunder Force 2021 به کارگردانی بن فالکون می‌پردازیم. در ادامه با بررسی، تحلیل و نقد فیلم نیروی تندر در سایت تکراتو همراه ما باشید.

فیلم Thunder Force در شیکاگو امروزی اتفاق می‌افتد، جایی که شهروندان درگیر واقعه‌ی پس از انفجار پرتوی کیهانی در سال 1983 هستند. که جنایتکاران را به اشرار کشنده تبدیل می‌کند که دارای قدرتهای مرگبار مانند ابرقهرمانان می‌شوند.

مردم آنها را “اشرار” می‌نامند. اشرار از آن زمان ویرانی به بار آورده‌اند و انسانهای عادی قادر به جلوگیری آنها نیستند. لیدیا (ملیسا مک کارتی) و امیلی (اوکتاویا اسپنسر)، بهترین دوستان دوران دبستان پس از سالها دوری از هم، برای مبارزه با اشرار با هم ترکیب می‌شوند.

با استفاده از یک فرمول ژنتیکی که امیلی پس از سال‌ها طی یک پروسه سخت و دشوار تهیه کرده است، می‌تواند با تزریق به انسان‌ها آنها را به یک ابرقهرمان تبدیل کند. فیلم نیروی تندر به نویسندگی و کارگردانی بن فالکون نیز نوعی غذای ژنتیکی است.

مخلوطی از ژانرهای مختلف: کمدی های بزن بکوب، درام های رفیق مآبانه، فیلم های ابرقهرمانی با قدرتی که به یک زن داده می‌شود. با وجود چنین نیروگاه هایی مانند مک کارتی و اسپنسر در راس آن، تعجب آور است که بسیاری از فیلم‌ها بی اثر، روتین و متعارف هستند.

نقد فیلم نیروی تندر

یک یادآوری سخیف

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم Thunder Force 2021 خواهید خواند به شرح زیر است:

  • یک یادآوری سخیف
  • ساختار روایت
  • شخصیت پردازی
  • عوامل فیلم

نقاط قوت:

  • ایده اصلی خوب

نقاط ضعف:

  • شخصیت‌پردازی بد
  • داستان بد

ساختن یک فیلم ابرقهرمانی خوب کار سختی است. ساخت یک کمدی خوب کار سخت تری است. تلاش برای ترکیب این دو ژانر و خوب بودن آن واقعاً سخت.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

فیلم نیروی تندر پنجمین کمدی بن فالکون می‌باشد با بازی همسرش و همکار همیشگی‌اش ملیسا مک کارتی. سوابق او مطمئناً امید زیادی نشان نمی‌دهد که این فیلم خوب باشد. سوال واقعی که باید پاسخ داده شود این است که  آیا فیلم نیروی تندر بدترین فیلمی است که این دو نفر تاکنون ساخته‌اند؟

این فیلم مرا یاد اتفاقاتی انداخت مانند آنچه برای Fantastic 4 اتفاق افتاده است یا اینکه چگونه در “Heroes” اتفاق افتاده است. در این حالت، مسئله این است که عملا به همه کسانی که دارای قدرت هستند، نیرویی خاص داده می‌شود تا از توانایی‌های جدید خود برای شر استفاده کنند. به همین دلیل است که آنها را “اراذل و اوباش” می‌نامند. در آن جهانی که بیرون رفتن یک خطر دائمی است، آن دو دوست به طور تصادفی دوباره برای مبارزه با جرم با هم دیدار می‌کنند.

ژانر ابرقهرمانی بارها در فیلم‌ها امتحان و دیده شده است. پیشنهاد من این است که فیلم نیروی تندر را نیز به عنوان یک شوخی در نظر بگیرید. اینجا هم همان روشی که تأثیر مواجهه با ابرقدرت‌ها روی یک فرد عادی اتفاق افتاده است، بررسی شده است.

چیزی که فیلم نیروی تندر را بسیار ناامید کننده می‌کند این نیست که جهان خود را به درستی نمی‌سازد، این است که از وجود این جهان استفاده نمی‌کند. همچنین جای تأسف است که از بسیاری از ایده‌های بسیار خوب مرتبط با ایده متجاوزان غافل می‌شود. اما این مسئله را می‌توان قابل تحمل دانست. چرا که کارگردان این بی تفاوتی و بی علاقگی را در لابلای اتفاق‌های ژانر کمدی حل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

اما باید توجه داشت که به هیچ ایده ای در فیلم به طور معناداری تفکر نشده. حتی کمدی هم بوجود نمی‌آید. به نظر می‌رسد همه چیز در تاریکی پشت پلک‌های آقای کارگردان گم شده است. فیلم سرگرم کننده نیست، شخصیت‌ها بسیار سطحی به تصویر کشده می‌شوند. و سکانس‌های مبارزه را میتوانست بهتر بسازد.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

همه چیز در همان ابتدا، یعنی در فیلمنامه، از هم می‌پاشد. داستانی که ما در این فیلم تماشا می‌کنیم غیرمنسجم، بی معنی و غالباً کاملاً آزار دهنده برای هوش بیننده است. جهانی را ارائه می‌دهد که در آن افرادی با توانایی‌های خارق العاده وجود دارند، اما اساساً منفی هستند. سپس به اینها اشرار گفته می‌شود.

پس از خواندن این توضیحات، نسبتاً روشن است که چه می‌خواهم بگویم. عبارت Miscreants برای شرورها در این فیلم بسیار عجیب و غیر طبیعی به نظر می‌رسد. تقریباً گویی این فیلم که توسط یک کودک هفت ساله با تخیل وحشی هنگام بازی ابرقهرمانان ساخته شده است. اساساً کل فیلم و فیلمنامه آن، که شاید فردی در سن پیش دبستانی حتما در آن دست داشته باشد، اینگونه شکل می‌گیرد، زیرا در غیر این صورت کل فضای فیلم برای من به شخصه قابل درک نیست.

فیلمساز بیهوده سعی می‌کند فضای آثاری مانند Spy Kids را که بعضی اوقات کاملاً کودکانه و پر از کلیشه‌های پر زرق و برق بودند، تداعی کند. اما برای آنها در آن فیلم این کار ساده بود زیرا آنها شخصیت‌های اصلیشان کودک بودند. در اینجا ما با بازیگران چهل ساله‌ روبرو هستیم و به طرز غریبی ابرقهرمانان را بد و سخیف به تصویر می‌کشند. و این اصلا مناسب فضای این فیلم نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

طرح بن فالکون اساساً بی معنی است، همه چیز به طور تصادفی و اشتباهی اتفاق می‌افتد. طرح اصلی در اصل بی معنی می‌باشد. همه چیز به طور تصادفی و اشتباه اتفاق می‌افتد. حتی در توضیح بسیاری از موارد ناقص جلوه می‌کند. علی رغم این واقعیت که همه فیلم به طرز وحشتناکی قابل پیش بینی است، این تصور را تأیید می‌کند که واقعاً این فیلم را شاید کودکی ساخته با هدایت آقای فالکون.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

یک عنصر خاص و نسبتاً قابل توجه، که به ظاهر در فیلم زیر آن خط کشیده شده است، چاقی دو ابرقهرمان می‌باشد. سازندگان احتمالاً می‌خواستند این دفرمگی را در ذهن ما از  چیزی که از بدن ابرقهرمانان تصور می‌کردیم، ایجاد کنند.

اما عجیب است که اصلا متوجه هیچگونه تاکید خاص یا مهمی در راستای محوریت محتوایی که فیلم در نظر دارد، نمی‌بینم. جدای از اینکه کلا فیلم محتوایی را ارائه نمی‌دهد؛ بگذریم. لحظه‌ای که قهرمانان ذکر شده در یک ماشین اسپرت به سختی جا می‌شوند، خود گویای این موضوع است. به طور خلاصه، این یک انتخاب خاص بود و کاملاً مشخص نیست که چه چیزی را باید از آن گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

از این گذشته، کافیه سکانسی را بیاد بیاورید که یکی از ابرقهرمان‌ها باید مرغ خام بخورد که آنقدر ناگهانی و عجیب می‌باشد که تنها کاری که انجام دادم این بود که پرسیدم چرا ؟ فیلمساز به چه فکر می‌کند؟ آیا قرار است خنده دار باشد؟ اگر چنین باشد، واقعاً مسیری طولانی را طی کرده است.

بهترین چیز در مورد کل فیلم ورود کمیک مانند و همان خروجی طراحی شده است. در این بین حوادثی رخ می‌دهد که نه برای یک ماجراجویی هیجان انگیز ابرقهرمانی مناسب هستند و نه به عنوان یک تقلید شوخ طبعانه از الگوهای تثبیت شده عمل می‌کنند.

من نمی دانم که چرا و چگونه بن فالکون به ساختن کمدی‌ ادامه می‌دهد. شاید اگر او قرار بود درام یا تریلر را کارگردانی کند، در واقع بتواند جایگاه خود را پیدا کند. مطمئن هستم که او می‌تواند کارگردان خوبی باشد، اما نه در زمینه کمدی.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

ساختار روایت ؛ نقد فیلم نیروی تندر

جهان توسط پرتوهای کیهانی مورد اصابت قرار می‌گیرد. و درصد خاصی از مردم را با ابرقدرت‌های جالب در جامعه رها می‌کند. متأسفانه بخشی از جامعه دارای این قدرت‌ها می‌شوند که شرارت در ذاتشان موج می‌زند.

به مرور گویا مردم عادی گرفتار این موجودات شرور می‌شوند. در این میان والدین امیلی استنتون (اسپنسر) که کار ژنتیک می‌کنند در تلاشند روشی را برای کسانی که قدرت‌های ماورایی را ندارند این قدرت را داشته باشند.

امیلی قسم می‌خورد که کارهای پدر و مادرش را ادامه دهد. او کنار مادربزرگش یتیم بزرگ می‌شود و در مدرسه جدیدش با لیدیا برمن (مک کارتی) دوستی خاصی را ایجاد می‌کند. که او را در برابر زورگویی‌ها محافظت می‌کند. اما نگرش لذت گرایانه بیشتری دارد در حالی که امیلی تمرکز واحدی دارد. این تفاوت منجر به اختلاف بین آن دو بهترین دوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

بعد از گذشت دوران کودکی لیدیا و امیلی و گذشت سال‌ها دوری او به مطب و شرکت لیدیا می‌رود. به لیدیا گفته می‌شود که در مطب به چیزی دست نزند، اما لیدیا این کار را می‌کند. به طور تصادفی نیمی از فرمول ابرقهرمان ژنتیکی را به خود تزریق می‌کند.

فرمولی که باعث می شود او فوق العاده قوی شود. امیلی عصبانی می‌شود، اما هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و کار از کار گذشته است. او نیمی دیگر از فرمول ژنتیکی را مصرف می‌کند ، فرمولی که به او توانایی نامرئی شدن را می‌دهد.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

سپس مراحل آموزش فرا می‌رسد. لیدیا و امیلی نام تیم خود را Thunder Force یا نیروی تندر می‌گذارند. و قبل از اینکه هدف خود را برای پایین آوردن نیروی شرور یا The King (پادشاه) تعیین کنند، چند بار برای آزمایش نیروهای خود به ماموریت می‌روند.

همه این مسائل بسیار عادی، معمولی و ساده هستند و هیچکدام جالب توجه نیستند. به تصویر کشدن مک کارتی و اسپنسر در این فیلم، و مدلی که برای جنگیدن آن‌ها انتخاب شده فکر خوبی نیست و نبود. با این حال، عملکر متقابل آن‌ها و توانایی فردی آن دو در مقابل هم توانسته کمی فیلم را قابل تامل کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

تیلور ماسبی به عنوان تریسی، دختر با استعداد امیلی، از سن 15 سالگی فارغ التحصیل استنفورد و اکنون مسئول عملیات آزمایشگاهی مادرش بسیار خوب است. لیدیا وارد زندگی تریسی می‌شود و نقش خاصی را در زندگی او بازی می‌کند. همچنین صحنه‌های مادر و دختری هم در فیلم گنجانده شده است که نسبت به کل فیلم بهتر به نظر می‌رسد. جایی که امیلی تعجب می‌کند که آیا بیش از حد نسبت به دخترش سخت گرفته است؟

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

شخصیت پردازی ؛ نقد فیلم نیروی تندر

یکی از مواردی که جالب توجه بود حضور بازیگران 50 ساله به عنوان ابرقهرمانانی است که شهری را که در فیلم به آشوب به دست شروران افتاده است، نجات می‌دهند.

امیلی استنتون (اسپنسر) و لیدیا برمن (مک کارتی) بهترین دوست دوران کودکی می‌باشند. کاملاً مخالف یکدیگر که در بزرگسالی دوباره با هم ملاقات می‌کنند و مدتها طعم پستی بلندی‌های زندگی را چشیده‌اند.

لیدیا خونسردتر و آرامتر است و هرگز مسئولیت‌های خود را جدی نمی‌گیرد. امیلی شخصیتی باهوش و با مطالعه می‌باشد. و تمام زندگی خود را صرف جستجوی یک فرمول برای ایجاد ابرقهرمانان برای مبارزه با خبیثانی می‌کند که زمین را به دست خود گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

فالکون یک داستان ابرقهرمانی دارد که باید توسعه یابد، اما به نظر می‌رسد او هرگز پتانسیل خود را برای توسعه خرچ نکرده است. هیچ ماموریت جذابی برای شکل دادن شخصیت این دو ابرقهرمان بی روح و در سطح مانده وجود ندارد. این فیلم بیشتر روی شوخی‌های بی‌مزه متمرکز است، سعی دارد چیزهای بامزه ای را با تلفیق لباس قهرمانان به ذهن متبادر کند.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

فیلم Thunder Force تا زمانی که مجبور نباشد به طرح توجه نمی‌کند و مهارت‌های فیلمنامه نویسی Falcone در ایجاد یک داستان یا روایت قوی کمرنگ است و برای عبور از این دست‌انداز، به فرمول چسبیده است. گویا فالکونقصد دارد به عنوان طنزی از سرگرمی کتاب‌های کمیک و یا حتی به عنوان یک فیلم پرفروش مستقیم با قهرمانان غیرمعمول با مخاطب ارتباط برقرار کند.

بازیگران نسبتاً شناخته شده و بزرگ هستند که در اینجا فقط خود را بی ارزش کرده‌اند. زیرا هیچ یک از آنها به طور کلی بازی دندان‌گیری را ارائه نمی‌دهند. سبک بازیگری آنها کاملاً دور از ذهن است.

از ملیسا مک کارتی و اوکتاویا اسپنسر، به طور کلی بازی‌های خوبی دیده‌ایم، اما در این فیلم آنها کاملاً کمتر از حد متوسط ​​باقی می‌مانند، و این توی ذوق من زد. زیرا هر دو بازیگر می‌توانند بازی کنند، همانطور که در پروژه‌های دیگر خود نشان داده‌اند، اینجا، با این حال، به نظر می‌رسد که آنها حتی خودشان هم برای به تصویر کشیدن یک بازی خوب تلاش نکرده‌اند.

نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر
نقد فیلم Thunder Force 2021 ؛ نقد فیلم نیروی تندر

عوامل فیلم ؛ نقد فیلم نیروی تندر

  • کارگردان: بن فالکون
  • تهیه‌کننده: بن فالکون، ملیسا مک‌کارتی و مارک پلت
  • نویسنده: بن فالکون
  • فیلم‌بردار: باری پیترسون
  • تدوین‌گر: تیا نولان
  • توزیع‌کننده: نتفلیکس
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم Thunder Force 2021 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر