;
coinex

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟

گوگل پلی پروتکت چیست ؟ انعطاف پذیری و گستردگی دنیای اندروید، فضای امنیتی آن را کمی بیش از حد خطرناک کرده است. در ادامه با ما باشید.

انعطاف پذیری بالای اندروید و متن باز بودن آن در عین امکانات، قابلیت ها و ابزارهای خوبی که برای این سرویس فراهم آورده است، عاملی شده در افزایش نرخ خطر پذیری این پلتفرم.

همواره کارشناسان امنیتی از بابت نفوذ های هکری و حملات مشابه با آن نگرانی های بالقوه ای دارند. موضوعی که سبب شده تا برخی نهادها و کمپانی های مطرح و حتی خود گوگل نسبت به ارائه ابزارهای امنیتی برای اندروید اقدام کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی جدیدترین ابزار امنیتی گوگل، یعنی گوکل پلی پروتکت بپردازیم. اما گوگل پلی پروتکت چیست و دقیقا چه کار می کند؟ با ما باشید.

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟

البته گوگل به خوبی می داند که اندروید دارای چه نقایص امنیتی گسترده و مهمی است، اما برای حفظ قاعده انعطاف پذیری، گوگل به جای محدود کردن امکانات اندروید، ارائه سیستم های امنیتی خاص را ترجیح می دهد. بر همین اساس نیز بود که این شرکت نسبت به ارائه قابلیت Play Protect اقدام کرد. اما گوگل پلی پروتکت چیست و از این سرویس چه می دانیم؟

آن طور که گوگل مدعی شده با نحوه فعال سازی گوگل پلی پروتکت ، این ابزار به خوبی می تواند امنیت پلتفرم اندروید را تامین کند. گوگل پلی پروتکت (Google Play Protect) نماینده تمام قد فلسفه امنیت پلتفرم اندروید تحت یک نام واحد است.

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟

سیستمی چندبخشی که هم نقش اسکنر بدافزار، هم برای تامین امنبت وب و هم در نقش ردیاب گوشی ظاهر می شود و از این طریق امنیت سیستم عامل را تامین می کند. اما اگر قصد دارید بدانید گوگل پلی پروتکت چیست و با نحوه فعال سازی گوگل پلی پروتکت آشنا شوید، تا پایان با ما باشید.

بیشتر بخوانید: گوگل فلوم چیست (Google Floom) و چگونه کار می‌کند؟

گوگل پلی پروتکت چیست و چه می کند؟

در پاسخ به گوگل پلی پروتکت چیست باید گفت این ابزار به طور دائم دستگاه شما را اسکن می کند تا مطمئن شود که امنیت دستگاه تامین می شود. این برنامه تمام ابزارها، سرویس ها، اپلیکیشن ها و حتی بازی های دستگاه که نصب شده باشند را اسکن می کند و درباره برنامه هایی که عملکردی غیرطبیعی دارند به شما هشدار می دهد.

با یادگیری نحوه فعال سازی گوگل پلی پروتکت شما می توانید از بابت امنیت دستگاه آسوده خیال باشید. این برنامه همچنین به گوگل کمک می کند تا پیش از خارج شدن اوضاع از کنترل، مشکلات را شناسایی کرده و در جهت رفع آن ها گام بردارد.

گوگل پلی پروتکت چیست ؟

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟

این سرویس فاغ از دستگاه کاربران، میلیون ها اپلیکیشن گوگل پلی استور را نیز اسکن می کند. تمامی برنامه هایی که هر توسعه دهنده ای بخواهد در گوگل پلی استور منتشر کند، با گوگل پلی پروتکت اسکن می شوند تا از مقررات گوگل تخطی نکرده باشندو در صورتی که این سرویس ها با هر گونه بدافزاری ارتباط داشته باشند یا ناقض قوانین گوگل باشند از استور حذف خواهند شد.

البته باید بدانید که این سرویس برای ابزارها و نرم افزارهای پلی استور کارایی دارد و آن دسته از اپلیکیشن هایی که از سایت های دیگر دانلود شده باشند را پوشش نمی دهد. باید بدانید که دانلود از سایر وب سایت های مربوط به اپلیکیشن و مراجع غیررسمی همواره در مورد سیستم عامل اندروید خطرناک خواهد بود. توصیه اولیه و همیشگی ما این است که تا حد امکان از سرویس ها و سایت های غیرمتعتبر دانلود نکنید و در صورت دانلود با یک ابزار مطمئن، اپلیکیشن را اسکن کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود گوگل استک (Stack) ؛ برنامه ای برای اسکن و مدیریت اسناد

نحوه فعال سازی گوگل پلی پروتکت

اگر قصد دارید بدانید که گوگل پلی پروتکت چیست و در دستگاه شما چه عملکردی خواهد داشت، خیلی ساده می توانید به این موضوع پی ببرید. برای شروع باید به گوگل پلی استور بروید.

در اینجا باید به بخش My Apps & Games وارد شوید. در اینجا بالاترین گزینه صفحه مربوط به خلاصه آمار و وضعیت پلی پروتکت است. روی آن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری را داشته باشید.

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟
نحوه فعال سازی Google Play Protect

صفحه مربوط به گوگل پلی پروتکت آخری اپلیکیشن های اسکن شده را به شما نمایش می دهد تا در صورت رصد مورد مشکوک، شما را از این موضوع آگاه  کرده و امکان حذف آن را به شما بدهد.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با گوگل استریت ویو (Google Street View) ؛ لذت جهانگردی مجازی!

گوگل پلی پروتکت چیست

اصلی ترین دلیل وجود گوگل پلی پروتکت در اندروید، حفاظت از شما در برابر بدافزارهاست. این سرویس پیشرفته از یادگیری ماشینی نیز استفاده می کند تا بتواند هر روز قریب 50 میلیارد اپلیکیشن در داخل یا خارج پلی استور را برای شما اسکن کند.

فارغ از این گوگل پلی پروتکت به طور پیشفرض تمام اپلیکیشن هایی که وارد گوگل پلی می شود را اسکن کرده تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کند. اگر مشکلی یافت شود، اپلیکیشن ناسالم در فروشگاه پذیرفته نخواهد شد و به سرعت توسط گوگل حذف می شود، درست مثل همین اتفاقی که اخیرا برای سرویس هایی چون هاتگرام و تلگرام طلایی افتاد.

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟
نحوه فعال سازی Google Play Protect

اما نقش این سرویس بسیار بالاتر از یک اسکن معمولی است. سرویس امنیتی گوگل حتی سرویس های خارج از محیط پلی استور نصب شده اند را هم اسکن می کند و اگر به مشکل برخورد کند، شما را از این مسئله آگاه می کند.

یا این وجود مانند همه محصولات نرم افزاری، پلی پروتکت نیز هم عاری از عیب و ایراد نیست. مثلا گاها دیده شده که برخی سرویس های معیب و مضر از دید این سرویس پنهان می مانند. در نتیجه باید توجه داشته باشید که نباید صد در صد تکیه شما روی محصولات این چنینی باشد و خود نیز با نصب برخی اپلیکیشن ها می توانید امنیت دستگاه خود حفظ کنید. در این مورد دانلود بهترین آنتی ویروس های اندروید 2021 می تواند به مقصود شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: لایو کپشن گوگل کروم ؛ آموزش کار و نحوه فعال سازی

گوگل پلی پروتکت چیست و چگونه به دستگاه شما کمک می کند؟

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟
نحوه فعال سازی Google Play Protect

اگر زمانی به هر دلیلی دستگاه شما گم شد، به کمک پلی پروتکت و با استفاده از قابلیت Find My Phone می توانید دستگاه خود را ردیابی کنید. تفاوتی ندارد گوشی گم شده باشد یا به سرقت رفته باشد. با این ویژگی می توانید محل فعلی یا آخرین محل قابل شناسایی دستگاه خود را پیدا کنید.

اما اگر متوجه شدید که گوشی خیلی با شما فاصله دارد یا به طور کامل از دستتان رفته، با Find My Phone می ‌توانید آن را از راه دور قفل کرده یا اطلاعاتش را به طور کامل فرمت کنید. در این صورت حداقل مطمئنید که اطلاعات شخصی شما به دست دزد محترم نمی ‌افتد.

گوگل پلی پروتکت چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟
نحوه فعال سازی Google Play Protect

البته بسیار جالب توجه است که بدانید پلی پروتکت همیشه با مرورگر کروم نیز در تعامل است تا شما از آسیب بدافزارهای اینترنتی مصون باشید. بدین ترتیب اگر از کد مخربی در یک وب سایت تشخیص دهد بلافاصله شما را از این موضوع آگاه کرده و به صفحه امن باز می گردید. این خصوصیت در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم نیز وجود دارد. اگر مرورگر کوچک ترین نشانه ای از فعالیت مشکوک را تشخبص دهد آن را به سرعت مسدود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوگل پلی پروتکت چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا گوگل پروتیک میتونه گوشی رو از برنامه های جاسوسی محافظت کنه ؟

    پاسخ