;
coinex

سریال House of Dragon ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان خانه اژدها

سریال House of Dragon اسپین آف سریال گیم اف ترونز است که قرار است از شبکه اچ بی او و HBO Max پخش شود. در ادامه به جزئیات این پیش درآمد می‌پردازیم.

بدون شک سریال گات یا همان گیم اف ترونز یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های شبکه اچ بی او در این چند سال اخیر بوده است. هرچند پایان دلخوش کننده‌ای نداشت و بینندگان چندان از پایان ان راضی نبودند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که پیگیر اخبار پیش درآمد این سریال نشوند.

شبکه HBO ساخت سریال اسپین آف بازی تاج و تخت ( Game of Thrones) که خاندان اژدها (House of the Dragon) نام دارد را در سال 2019 اعلام کرده بود ولی در سال 2020 این موضوع به طور رسمی توسط شبکه HBO تائید شد و این شبکه تاریخ پخش سریال هاوس آف دراگون را اعلام کرد. برای دانستن جزئیات بیشتر، با تکراتو همراه باشید!

سریال House of Dragon

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، خاندان اژدها پیش درآمدی از داستان سریال فانتزی بازی تاج و تخت است. بازی تاج و تخت یک سریال تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام و فانتزی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکهٔ اچ‌بی‌او ساخته شده‌است و این مجموعه از رمان‌های فانتزی نوشتهٔ جرج آر. آر. مارتین اقتباس شده که نخستین رمان آن بازی تاج‌ و تخت نام دارد.

این مجموعه رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف، طرفداران زیادی دارد و البته قسمت‌های پایانی آن بیشترین تعداد بینندگان را داشت. با این حال، در قسمت‌های پایانی سریال رضایت چندانی به چشم نمی‌خورد. از سریال گات که بگذریم، اخبار راجع به هاوس آف دراگون کمی دلخوش کننده‌تر است.

سریال جدید گیم آو ترونز قرار است براساس کتاب آتش و خون (Fire & Blood) اثر جرج. آر. آر. مارتین ساخته شود و تاکنون سفارش ساخت یک فصل آن داده شده است. گفته می‌شود فصل اول سریال House of Dragon در 10 قسمت تولید و پخش خواهد شد.

در اصل در 26 آوریل بود که شبکه اچ بی او با انتشار تصویری از جمع بازیگران در توییتر اعلام کرد که سریال جدید گیم آو ترونز در دست ساخت است و تاریخ شروع سریال House of Dragon را در سال 2022 اعلام کرد.

سریال House of Dragon
تاریخ پخش سریال هاوس آف دراگون

به نظر می‌رسد ساخت این سریال 2 سال طول بکشد. به همین خاطر تاریخ پخش سریال خانه اژدها را در سال 2022 اعلام کرده اند و اخبار دقیق‌تری در راستای تاریخ پخش سریال هاوس آف دراگون وجود ندارد. همینطور علاوه بر توییت هاوس اف دراگون، اکانت رسمی گیم اف ترونز نیز در دسامبر 2020 با انتشار عکس‌هایی از دراگون‌ها، تائید کرد که ساخت سریال جدید گیم آو ترونز در سال 2021 آغاز می‌شود و در نتیجه تاریخ شروع سریال House of Dragon به سال بعد از آن موکول می‌شود.

سریال House of Dragon
تاریخ پخش سریال خانه اژدها

حال که می‌دانیم تاریخ شروع سریال House of Dragon برای سال 2022 تعیین شده، به سراغ دیگر جزئیات این اسپین اف می‌رویم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

داستان سریال خانه اژدها

سریال House of Dragon
تاریخ شروع سریال House of Dragon

از نظر محتوا و داستان، همانطور که قبل‌تر هم ذکر کردیم، قرار است داستان مجموعه از کتاب خون و آتش (Fire & Blood) اقتباس شود و به طور کلی به داستان اوج‌گیری و سقوط خاندان تارگرین می‌پردازد. اتفاقات این سریال قرار است ۳۰۰ سال پیش از حوادث سریال اصلی رخ دهد و تمرکز آن روی شروع و پایان خاندان تارگرین، یکی از بزرگ‌ترین خاندان‌های وستروس خواهد بود.

درواقع قرار است شاهد نمایش داستان جنگ‌های اصلی از جمله رقص با اژدها (A Dance with Dragon) که جنگ داخلی خاندان تارگرین بود و پیامدهای Doom of Valyria باشیم. قسمتی از داستان این سریال در وب سایت مارتین موجود است و مارتین نوشته است که سال‌ها پیش از اتفاقات گیم اف ترونز، خاندان تارگرین که تنها خاندان اژدهایان زنده مانده از حوادث Doom of Valyria هستند، در دراگ استون (Dragonstone) ساکن می‌شوند.

Fire and Blood داستان خود را با افسانه Aegon the Conquer، خالق تخت آهنین آغاز می‌کند و ادامه می‌دهد تا نسل تارگرین را که برای نگه داشتن آن صندلی نمادین جنگیدند، تا پایان جنگ داخلی که تقریبا سلسله آنها را از هم پاشید، بازگو کند.

جرج آر آر مارتین (George R. R. Martin)، خالق دنیای وستروس و رایان کندال (Ryan Kendall) خلق سریال House of the Dragon را بر عهده دارند. به علاوه وظیفه نوشتن فیلمنامه تمامی قسمت‌های سریال بر عهده کندال است و وی شورانر این سریال نیز هست. جالب است بدانید کندال قبلا نویسندگی فیلم رمپیج (Rampage) و نقش شورانر سریال کلونی (Colony) را به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

معرفی بازیگران سریال House of Dragon

سریال House of Dragon

اولین بازیگر خانه اژدها که به معرفی آن می‌پردازیم، پدی کانسیداین (Paddy Considine) است. او بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس و موسیقیدان انگلیسی است و در فیلم و سریال‌های زیادی به نقش آفرینی پرداخته است. وی نه تنها بازیگر سریال‌های بیگانه (The Outsider)، پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) و پلیس خفن (Hot Fuzz) بوده است، بلکه در فیلم های بسیاری همچون آخرین چاره، در آمریکا، مرد سیندرلایی، این انگلستان است، تیراناسور، الان خوبه، مکبث و ته دنیا نقش آفرینی داشته است.

بنابراین با توجه به سابقه بازیگری وی، می‌توان آن را یکی از بهترین بازیگرهای آمریکایی دانست. او قرار است نقش پادشاه ویسریس تارگرین (Viserys Targaryen) را در House of Dragon بازی کند. پادشاه ویسریس تارگرین توسط اربابان وستروس برای جانشینی پادشاه پیر، جاهریس تارگرین (Jaehaerys Targaryen)، در شورای بزرگ در هارنهال (Harrenhal) انتخاب می‌شود. ویسریس که مردی خونگرم ، مهربان و شایسته است ، فقط آرزو دارد که میراث پدربزرگ خود را به پیش ببرد. اما مردان خوب لزوماً همیشه پادشاهان بزرگی نخواهند شد.

سریال House of Dragon

اولیویا کوک (Olivia Cooke) یک هنرپیشه بریتانیایی است که قرار است در این سریال پیش درآمد گات نقش آفرینی کند. وی قبلا در The Ready Player One و Sound of Metal نیز بازی کرده است و قرار است در هاوس آف دراگون نقش آلیسنت دختر دست راست پادشاه یعنی Ser Otto Hightower را بازی کند.

با توجه به توصیفات شبکه HBO، آلیسنت کمدی‌ترین بانوی قلمرو هفتگانه است و او در قصر Red Keep و نزدیک پادشاه و حلقه داخلی سلطنت بزرگ شده است. از این رو درباریان به او توجه ویژه دارند و خود وی نیز از هوش و ذکاوت سیاسی بالایی برخوردار است.

سریال House of Dragon

از جمله دیگر بازیگران سریال House of Dragon می‌توان به مت اسمیث (Matt Smith) اشاره کرد. او در کارنامه بازیگری خود سریال‌های تاج (The Crown) و دکتر هو (Doctor Who) را دارد. وی قرار است در پیش درآمد مجموعه گات نقش پرنس دیمون تارگرین (Prince Daemon Targaryen)، برادر کوچکتر ویسریس را بازی کرده و وارث تاج و تخت شود.

دیمون یک جنگجوی بی همتا و یک اژدها سوار است که خون واقعی اژدها را در اختیار دارد. با این حال HBO با طعنه می‌گوید هر زمان که یک تارگرین متولد می‌شود، خدایان مشغول شیر یا خط بازی کردن می‌شوند.

سریال House of Dragon

اما د ارسی (Emma D’ Arcy) از دیگر بازیگرانی است که قرار است آن را در سریال هاوس آف دراگون در نقش پرنسس Rhaenyra تارگرین ببینیم. او قبلا در برنامه تلویزیونی Truth Seekers نقش آفرینی کرده است. اما کاراکتر پرنسس Rhaenyra تارگرین اولین فرزند پادشاه است که کاملا خون والیریان ها را در رگ دارد و او اژدها سوار قهاری نیز هست. بسیاری می گویند Rhaenyra با همه چیز تمام متولد شده است و تنها مشکل او این است که یک مرد نیست.

سریال House of Dragon

استیو توسان (Steve Toussaint) بازیگر انگلیسی نیز که قبلا بازیگر این یک گناه است (It’s a Sin) و دکتر هو بوده است، قرار است در سریال خانه دراگون نقش لورد کورلیس والیریان را بازی کند که معروف به مار دریا است. اصل و نسب وی هم رده با خاندان تارگرین است و وی نه تنها از ثروت زیادی برخوردار است، بلکه از جایگاه قدرتمندی نیز برخوردار است.

ایو بست (Eve Best) نیز جزو بازیگران این مجموعه است و نقش وی پرنسس Rhaenys Velaryon است. او نه تنها یک اژدها سوار است، بلکه همسر لورد Corlys Velaryon نیز محسوب می‌شود. وی به دلیل اینکه مرد نبود، نتوانست به عنوان پادشاه انتخاب شود.

همینطور ما شاهد بازی ریس ایفانز (Rhys Ifans) در این سریال در نقش شخصیت Otto Hightower خواهیم بود. او دست راست پادشاه است و وفادارانه به پادشاه و قلمرو خود خدمت می‌کند.

سونویا میزونو (Sonoya Mizuno) نیز جزو بازیگران سریال House of Dragon است و قرار است در این مجموعه نقش کاراکتر Mysaria را بازی کند. این کاراکتر زمانی که به وستروس آمد، هیچ چیز نداشت ولی بسیار تلاش کرد که زندگی خود را بسازد و در نهایت به یکی از مورد اعتمادترین اشخاص پرنس دیمون، وارث تاج و تخت، تبدیل شد.

سریال House of Dragon

فبین فرانکل (Fabien Frankel) هم در این مجموعه نقش آفرینی خواهد کرد و نقش کاراکتر Ser Criston Cole را وی بازی خواهد کرد. سر کریستون از نژاد دورنیش، پسر متولد مهماندار ارباب بلک هاون است. او هیچ ادعایی در ملک و املاک ندارد و تمام آنچه که او به نام خود دارد افتخار و مهارت فراطبیعی خود با شمشیر است.

به علاوه، میگوئل ساپوچنیک، کارگردان ۶ قسمت از سریال Game of Thrones از جمله قسمت Hardhome، قسمت Battle of the Bastards و قسمت Winds of Winter، نیز وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت و چند قسمت دیگر را بر عهده گرفته و همچنین به‌عنوان شورانر قرار است به کندال نیز برای ساخت این سریال کمک کند. این سریال اولین بخش از قرارداد چند جانبه ساپوچنیک با شبکه HBO و HBO Max است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

بازیگران سریال House of Dragon در یک نگاه:

  • پدی کانسیداین (Paddy Considine) در نقش King Viserys Targaryen
  • اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش Alicent Hightower
  • مت اسمیث (Matt Smith) در نقش Prince Daemon Targaryen
  • اما د ارسی (Emma D’ Arcy) در نقش Princess Rhaenyra Targaryen
  • استیو توسان (Steve Toussaint) در نقش Lord Corlys Velaryon
  • ایو بست (Eve Best) در نقش Princess Rhaenys Velaryon
  • ریس ایفانز (Rhys Ifans) در نقش Otto Hightower
  • سونویا میزونو (Sonoya Mizuno) در نقش Mizuno as Mysaria
  • فبین فرانکل (Fabien Frankel) در نقش Ser Criston Cole

سخن پایانی

حال که می دانیم تاریخ پخش سریال خانه اژدها در سال 2022 است، تنها باید منتظر بمانیم و ببینیم این بار شبکه اچ بی او چه چیزی در چنته دارد. اما شما می‌توانید تا قبل از پخش این سریال، نگاهی به بهترین سریال های 2021 و بهترین سریال های HBO در سال 2021 داشته باشید.

جدا از آن، اگر از طرفداران فیلم و سریال هستید، گفتارهای بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021، بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021 و بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021 نیز می‌تواند برای شما جالب باشد.

همینطور ممکن است مطالب بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین سریال های ترکی 2021 و بهترین سریال های عاشقانه 2021 نیز برای شما جالب باشد.

فراتر از آن، تیم تکراتو علاوه بر تهیه لیستی از بهترین فیلم های 2021، به معرفی برترین فیلم‌ها در ژانرهای مختلف من جمله بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 پرداخته که ممکن است برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: harpersbazaar

نظر شما در خصوص سریال House of Dragon چیست؟ به نظر شما این سریال می‌تواند مانند گات موفقیت بسیاری کسب کند و بینندگان جهانی داشته باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر