;
coinex

بهترین فیلم های موزیکال ؛ آپدیت آپریل 2021

فیلم های موزیکال همواره محبوبیت خاصی در میان سینمادوستان داشته اند. این گفتار تکراتو به معرفی بهترین فیلم های موزیکال تا آپریل 2021 اختصاص دارد.

در این گفتار قصد داریم بهترین فیلم های موزیکال را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آنکه مستقیما به سراغ معرفی این فیلم‌ها برویم، کمی به توضیح چیستی این ژانر میپردازیم و سپس به سراغ فهرستی از بهترین فیلم های موزیکال خواهیم رفت.

فیلم موزیکال یکی از ژانرهای فیلم است که در آن‌ها شخصیت‌های و نقش‌های فیلم در طول فیلم از خواندن ترانه استفاده می‌کنند. در اینگونه فیلم‌ها از ترانه‌ها و آوازها برای پیشبرد فیلم و معرفی شخصیت‌ها استفاده می‌شود. در بیشتر موارد همراه با خواندن ترانه از عناصر طنز، موسیقی و رقص نیز استفاده میشود.

بهترین فیلم های موزیکال

آپدیت آپریل 2021

یکی از جذاب ترین ژانرهای سینمایی که باور برخی تمام جذابیت های سینما را به نمایش میگذارد،‌ ژانر موریکال است. فیلم‌های موزیکال مخاطب را از دنیای اطراف جدا کرده و با موسیقی و رقص به دنیای رویاها و فانتزی می‌برند.

نخستین فیلم موزیکال تاریخ در سال 1927 با نام The Jazz Singer اکران شد. این فیلم همزمان با معرفی ژانر موزیکال، به نوعی دوران فیلم‌های بی‌صدا را به اتمام خود نزدیک کرد. پس از The Jazz Singer بسیاری از فیلم‌سازان و استودیوها به سراغ ژانر موزیکال رفتند و تا دهه پنجاه میلادی شاهد دوران طلایی فیلم‌های موزیکال بودیم.

اما پس از دهه ۵۰ محبوبیت و تب موزیکال‌ها کمی آب رفت چراکه فیلم‌های موزیکال مثل سابق عملکرد موفقی در باکس آفیس نداشتند. با این حال با ورود به دهه ۸۰ و ۹۰ دوباره شاهد یک روند صعودی در میزان استقبال مردم از فیلم‌های موزیکال بودیم. در حال حاضر فیلم های موزیکال دوباره محبوبیت خوبی کسب کرده اند و موفقیت تجاری عناوینی مانند لالالند به عاملی مهم در تقویت این ژانر بدل شده است. با ما در بهترین فیلم های موزیکال همراه باشید.

داستان وست ساید (West Side Story)

داستان وست ساید West Side Story
بهترین فیلم های موزیکال 2021
  • اکران: 2021
  • کارگردان: Steven Spielberg
  • نویسندگان: Tony Kushner ،Arthur Laurents ،William Shakespeare

یکی از موردانتظارترین فیلم های 2021 و البته بهترین فیلم های موزیکال 2021 اثر جدید کارگردان پرآوازه هالیوود یعنی استیون اسپیلبرگ است. البته که این فیلم یک اثر اقتباسی است و پیش از این نیز فیلمی با این عنوان ساخته شده بود. اما انتظار میرود این فیلم از جمله بهترین فیلم های 2021 باشد.

داستان این فیلم موزیکال جدید به دعوای دو گنگ خیابانی با قومیتهای مختلف می‌پردازد که یکی اصالتاً پورتوریکویی است و دیگری سفیدهای کارگر. و یکی از اعضای گروه سفیدها (تونی) عاشق ماریا خواهر رهبر گروه پورتوریکویی‌ها یعنی برناردو می‌شود.

در حقیقت، داستان وست ساید که اقتباسی از موزیکال 1957 است عشق ممنوع و رقابت بین جت ها و کوسه ها دو باند خیابانی نوجوان با پیشینه های قومی مختلف را بررسی می‌کند.

در ارتفاعات (In the Heights)

در ارتفاعات In the Heights

  • اکران: 2021
  • کارگردان: Jon M. Chu
  • نویسندگان: Quiara Alegría Hudes ، Lin-Manuel Miranda ، Marc Klein

در ارتفاعات یکی دیگر از موردانتظارترین و بهترین فیلم های موزیکال 2021 است که توسط جان ام. چو کارگردانی شده‌ است. این فیلم براساس تئاتری با همین نام از لین-منوئل میرندا نوشته شده‌است. در این فیلم شاهد هنرنمایی بازیگرانی همچون کوری هاکینز، لسلی گریس و دافنه رابین-وگا هستیم.

اولین تاریخ اکران این فیلم موزیکال جدید توسط برادران وارنر برای 26 ژوئن 2020 اعلام شد، اما پاندمی کرونا عاملی شد در به تعویق افتادن این تاریخ و حالا قرار است در ارتفاعات در تاریخ 18 ژوئن 2021 روی پرده برود. برنامه‌ریزی اولیه ساخت این فیلم از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و پس از مدتی طولانی فیلمبرداری آن در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ آغاز شد.

دختر والی (Valley Girl)

دختر والی Valley Girl
جدیدترین فیلم های موزیکال
  • اکران: 2020
  • کارگردان: Rachel Goldenberg
  • نویسندگان: Amy Talkington، Andrew Lane ،Wayne Crawford

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های موزیکال سال 2020 از این قرار است که دو جوان عاشق با سوابق مختلف، برای ماندن با یکدیگر، در مقابل خانواده و دوستانشان قرار بگیرند این فیلم اقتباسی موزیکال از یک فیلم دیگر با همین نام، محصول سال 1983 است.

یادداشت عالی (The High Note)

یادداشت عالی The High Note

  • اکران: 2020
  • کارگردان: Nisha Ganatra
  • نویسنده: Flora Greeson

تمرکز فیلم The High Note به عنوان یکی از بهترین فیلم های موزیکال به‌جای اینکه روی خواننده یا آهنگساز باشد، روی دستیار یک خواننده محبوب است که روندی نزولی داشته و زمان زیادی از انتشار آخرین آلبومش گذشته است و حالا مگی، شخصیت اصلی داستان آرزوی این را دارد که تهیه‌کننده آلبوم جدید گریس باشد.

درواقع مگی همواره گریس را ستایش می‌کند و او را الگوی خود می‌داند و حتی از همان ابتدا در حال تنظیم آلبوم زنده از کارهای محبوب این خواننده می‌بینیم. این فیلم موزیکال جدید که به کارگردانی Nisha Ganatra تهیه شده و در ژانرهای موزیکال، رمانتیک و درام قرار دارد را از دست ندهید.

همیلتون (Hamilton)

همیلتون Hamilton

  • اکران: 2020
  • کارگردان: Thomas Kail
  • نویسندگان: ،Ron Chernow ،Lin-Manuel Miranda

فیلم همیلتون ساخته دیزنی در سال 2020 تهیه شده است. داستان آن برگرفته از سرگذشت آلکساندر همیلتون است. همیلتون یکی از موسسان آمریکای کنونی بود. فردی که در کنار جورج واشنگتن توانست به شرایط سخت آن دوران غلبه کرده و ایالت های مختلف آمریکا را یکپارچه کند که منجر به شکل گیری ایالات متحده آمریکا شد. در نمایش همیلتون داستان از دوران جوانی همیلتون آغاز می شود و به ازدواج و سرنوشت تراژیک او ختم می شود.

اگر بتوان یک ایده آل برای تماشای تئاتر در نظر گرفت، قطعاً همیلتون در تمامی بخش ها یک اثر مثال زدنی خواهد بود. نمایشنامه همیلتون با در نظر گرفتن ریزترین جزئیات شخصیت پردازی، به راحتی تماشاگر را به داخل داستان پر پیچ و خم همیلتون و تاریخ ایالات متحده سوق می دهد.

جشن پایان سال (The Prom)

جشن پایان سال The Prom

  • اکران: 2020
  • کارگردان: Ryan Murphy
  • نویسندگان: Bob Martin ،Chad Beguelin ،Jack Viertel

فیلم The Prom یا در زبان فارسی «جشن پایان سال» یکی از بهترین فیلم های موزیکال سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست تهیه کننده، نویسنده و کارگردان محبوبی به نام رایان مورفی ساخته شده است.

در فیلم جشن پایان سال، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند مریل استریپ در نقش دی دی آلن، جیمز کوردن در نقش بری گلیکمن، جو الن پلمن در نقش اما نولان، نیکول کیدمن در نقش انجی دیکنسون، کیگن-مایکل کی در نقش تام هاوکینز، اندرو رانلز در نقش ترنت اولیور، آریاتا دیبوز در نقش آلیسا گرین و کری واشینگتن در نقش خانم گرین و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اتفاقات این فیلم در ایالت ایندیانا جریان دارد و داستان گروهی از چهار بازیگر تئاتر را دنبال می‌کنند که در تلاش هستند تا با احیای حرفه سابق خود به یک دختر نوجوان همجنسگرا که نتوانسته به‌همراه دوستش به مدرسه پرام برود، کمک کنند.

بینوایان (Les Misérables)

بینوایان Les Misérables

  • اکران: 2012
  • کارگردان: Tom Hooper
  • نویسنده:  William Nicholson

طرفداران نسخه ی تئاتری با دیدن این فیلم ناامید نخواهند شد. هوپر، در عین اینکه با موفقیت تمام در نسخه ی موزیکال خود محدودیت های یک اجرای تئاتری را پشت سر می گذارد، درونمایه و حال و هوای آن را حفظ می کند. از بسیاری جهات، این فیلم بیش از آنکه موزیکال باشد، یک اپرا به شمار می رود.

رقص و گفتگوی چندانی در کار نیست. بیشتر صحبت ها به سبک تک خوانی بیان می شوند و موقع اجرا دوربین روی نمای نزدیک چهره ی خواننده تمرکز می کند. قابل درک است که در فیلم «بینوایان» بعضی از قطعات موسیقی نسخه ی تئاتری حذف شده اند، اما تمامی سرودهای مهم اثر دقیقاً و با کیفیتی فوق العاده اجرا می شوند و به همین خاطر این فیلم در لیست بهترین فیلم های موزیکال 2021 قرار گرفته است.

لالالند (La La Land)

لالالند La La Land
بهترین فیلم موزیکال دنیا
  • اکران: 2016
  • کارگردان: Damien Chazelle
  • نویسنده: Damien Chazelle

فیلمی از کارگردانی جوان و موفق یعنی دیمین شزل که برای او جایزه بهترین کارگردانی سال را به ارمغان آورد. لالالند به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های موزیکال دهه گذشته به پنج بخش تقسیم شده که در فصول سال نمود پیدا کرده: زمستان، بهار، تابستان، پاییز، زمستان. اگرچه در ابتدا تجدید خاطراتی برای موزیکال‌های قدیمی به چشم می‌آید، اما به تدریج هویت خود را یافته و تثبیت می‌کند.

از لحاظ موضوعی، فیلم هیچ نوآوری پیش‌گامانه‌ای ندارد. از آن نوع داستان‌های کلیشه‌ای عاشقانه است که پسر دختر را می‌بیند، پسر و دختر عاشق هم می‌شوند و پسر دختر را از دست می‌دهد و در ضمن به بیننده خاطرنشان می‌سازد که هر رویایی بهایی دارد.

لالالند یک فیلم رویایی اما واقع‌گرایانه است. به جای این که پایانی شاد داشته‌باشد که هرچیزی در آن امکان‌پذیر است، به نوعی معکوس فیلم چه زندگی شگفت‌انگیزی می‌باشد که نشان می‌دهد چگونه شرایط در یک فیلم با دیگری متفاوت است.

به سوی جنگل (Into the Woods)

به سوی جنگل Into the Woods
بهترین فیلم موزیکال دنیا
  • اکران: 2014
  • کارگردان: Rob Marshall
  • نویسنده: James Lapine

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های موزیکال درباره نانوایی (جیمز کوردن) و همسرش (امیلی بلانت) می باشد که قادر به بچه دار شدند نیستند و از این بابت بسیار ناراحت هستند تا اینکه جادوگری (مریل استریپ) به آنها اعلام می کند که مشکلشان به دلیل وجود یک طلسم است و آنها باید برای رفع طلسم به جنگل بروند و وسایلی که باعث نابودی این طلسم می شود را بدست بیاورند اما…

راب مارشال که یکی از معدود کارگردانان متخصص در ساخت آثار موزیکال در هالیوود به شمار می رود و « شیکاگو » را می توان یکی از موفق ترین آثار او دانست، در اقتباس سینمایی این اثر چند شخصیت مختلف از جمله سفید برفی را بطور کامل حذف کرده و از شرارت های بعضی دیگر از شخصیت های داستان نیز کاسته است.

راکت من (Rocketman)

راکت من Rocketman
بهترین فیلم موزیکال دنیا
  • اکران: 2019
  • کارگردان: Dexter Fletcher
  • نویسنده: Lee Hall

کمپانی پارامونت به همراهی دکستر فلچر، پس از ساخت فیلمی درباره گروه کوئین، به سراغ التون جان، نابغه‌ای دیگر در دنیای موسیقی رفتند. اگر در راس فیلم Bohemian Rhapsody «حماسه کولی»، رمی مالک ایستاده بود که بر خلاف ضعف‌های زیاد فیلم، به تنهایی مخاطب را مسحور خود می‌کرد، در اینجا نیز یک تارون اگرتون (در نقش التون جان) داریم که در لحظات زیادی از فیلم، فراموش می‌کنیم که او التون جان واقعی نیست.

کاملا مشخص است که کوچکترین رفتار و حرکات التون جان را بررسی و تمرین کرده است. از نحوه رفتارش روی استیج تا تقلید صدای التون جان را تا حد بسیار خوبی اجرا می‌کند. شاید همین بازی خوب راکت من را به یکی از بهترین فیلم های موزیکال بدل کرده باشد.

جادوگر شهر از (The Wizard of Oz)

جادوگر شهر از The Wizard of Oz

  • اکران: 1939
  • کارگردان: Victor Fleming
  • نویسندگان: Victor Fleming, Mervyn LeRoy

در فهرست برترین فیلم های موزیکال جهان نمیتوان به این فیلم اشاره نکرد. فیلم جادوگر شهر از بر اساس یک رمان مخصوص کودکان نوشته ال. فرانک باوم ساخته شده است. جودی گارلند (در نقش دورثی گیل) با حضور درخشان خود در این فیلم توانست تا سال‌های سال ستاره سینمای هالیوود شود و نام خود را در سینما جاودانه کند.

به عقیده بسیاری از منتقدان حتی تمام پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های امروزی سینما هم نمی‌تواند جایگزین نبوغ و زیبایی هنری The Wizard of Oz شود. این فیلم حتی پس از هشتاد سال همچنان به قوت خود باقی است و همان اثرگذاری همیشگی را دارد.

آواز در باران (Singin’ in the Rain)

آواز در باران Singin’ in the Rain
فهرست برترین فیلم های موزیکال جهان
  • اکران: 1952
  • کارگردان: Stanley Donen, Gene Kelly

آواز در باران یک موزیکال کلاسیک به کارگردانی جین کلی و استنلی دانن محصول سال ۱۹۵۲ است. جین کلی، دانالد اوکانر، دبی رینولدز، جین هیگن و میلارد میچل بازیگران اصلی فیلم هستند. Singin’ in the Rain در فهرست ۱۰۰ فیلم موزیکال جدید برتر بفا (بنیاد فیلم آمریکا) در سال ۲۰۰۷، در رده نخست و در میان ۱۰۰ فیلم برتر در لیست ده سالگی بفا، در رده پنجم قرار گرفت.

هالیوود در دوران طلایی رابطه فوق‌العاده زیبا و جذابی با مخاطبان داشت و حتی فیلم‌سازان طوری آثارشان را راهی سینماها می‌کردند که گویی تنها هدف و انگیزه‌شان ابراز علاقه به هالیوود بود. شاید غلو نباشد که بگوییم نقطه عطف این عشق‌ورزی‌ها، با اثر Singin’ in the Rain شکل گرفت.

کلاه سیلندری (Top Hat)

کلاه سیلندری Top Hat
16 فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما
  • اکران: 1935
  • کارگردان: Mark Sandrich

اگر بخواهیم بهترین اثر موزیکالی که فرد آستر و جینجر راجرز در آن به عنوان زوج همکاری کردند را انتخاب کنیم، کار بسیار سختی در پیش خواهیم داشت. این دو با عملکرد ماورایی خود ژانر موزیکال را تکان دادند و الحق زوج فوق‌العاده‌ای در فیلم‌هایشان ساختند.

کاترین هپبورن یک بار درباره این زوج هنری گفت: «فرد به جینجر کلاس و شخصیت می‌دهد و جینجر هم به فرد جذابیت.» با تمام این اوصاف، فیلم Top Hat احتمالا بیشتر از دیگر آثار این دو بازیگر کنار هم دیده شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

شیکاگو (Chicago)

شیکاگو Chicago
16 فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما
  • اکران: 2002
  • کارگردان: Rob Marshall

Chicago نام یک اثر موزیکال به کارگردانی راب مارشال و با بازی رنه زلوگر، ریچارد گی‌یر و کاترین زتا جونز است که در سال ۲۰۰۲ اکران گردید. «شیکاگو» نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد و در مجموع توانست ۶ جایزه اسکار را به خود تعلق دهد.

این فیلم بر اساس یک نمایش تئاتر موزیکال به همین نام ساخته شده که و علاوه بر تاثیرات مهمش در ژانر موزیکال، به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های هالیوودی ر ایالات متحده هم شناخته می‌شود.

راب مارشال که امروزه مهم‌ترین کارگردان فیلم‌های موزیکال است، آثار دیگری چون Nine (محصول ۲۰۰۹) و Into the Woods (محصول ۲۰۱۴) هم ساخته اما خب شیکاگو همچنان بهترین اثر او محسوب می‌شود.

مری پاپینز (Mary Poppins)

مری پاپینز Mary Poppins
16 فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما
  • اکران: 1964
  • کارگردان: Robert Louis Stevenson

مری پاپینز به عنوان یکی از بهترین فیلم های موزیکال از جهات بسیاری یک اثر مهم و تحسین برانگیز است؛ اولین حضور سینمایی جولی اندروز، قطعات موسیقی فراموش نشدنی، نمایش درخشان تیم بازیگری، و تهیه‌کنندگی خودِ شخص والت دیزنی. گرچه این‌ها مهم‌ترین عامل ماندگاری Mary Poppins نیست.

این فیلم به کارگردانی رابرت استیونسن که در سال ۱۹۶۴ اکران گردید، به شکلی مستقیم با کودکان صحبت می‌کند و در کنار آن هوشمندی متمایزی نیز به خرج می‌دهد. البته این هوشمندی هیچ‌گاه در جهت تسلط یا جهت‌دهی به افکار کودکان نبوده و نیست. به همین دلیل، تقریبا تمام منتقدان سینمایی قبول دارند که مری پاپینز یکی از بهترین و مشهورترین فیلم‌های موزیکال کودکان است.

دیک وان دایک، جولی اندروز، کرن دوتریس، دیوید تاملینسون، متیو گاربر، رابرت بی. شرمن، ریچارد ام. شرمن، گلینیس جونز و هرمیون بادلی از جمله بازیگران فیلم مری پاپینز هستند.

رقصنده در تاریکی (Dancer in the Dark)

رقصنده در تاریکی Dancer in the Dark
16 فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما
  • اکران: 2000
  • کارگردان: Lars von Trier

فیلم Dancer in the Dark به عنوان یکی از بهترین فیلم های موزیکال متاسفانه به خاطر حاشیه‌هایی که پیرامونش شکل گرفت خیلی دیده نشد و به چیزهایی که واقعا مستحقش بود نرسید. ستاره اصلی این فیلم یعنی Björk پس از مدتی اعلام کرد توسط یک کارگردان فنلاندی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

در پی همین مسئله مجله لس آنجلس تایمز انگشت اتهام راه به سوی کارگردان فنلاندی Dancer in the Dark یعنی لارس فون تریه گرفت. کارگردان مذکور اتهامات وارده را رد کرد اما خب مشخصا اثر این حواشی روی خود فیلم غیر قابل انکار است.

با تمام این اوصاف، ما نباید اثر هنری این فیلم موزیکال جدید را فراموش کنیم. به عقیده بسیاری از منتقدان مطرح سینما، Dancer in the Dark یکی از پیشگامان ژانر موزیکال و شگفت‌انگیز ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۰ بود.

داستان درباره یک کارگر کارخانه مهاجر است که درد و رنج بسیاری دارد و فکر می‌کند دنیا و مکانیزم‌های ظالمانه آن به او خیانت کرده‌اند. موسیقی‌ها و ترک‌هایی که در میان فیلم پخش می‌شود فوق‌العاده دل‌انگیز و متناسب هستند و توانسته‌اند رقصنده در تاریکی را به یکی از برترین فیلم‌های موزیکال تمام دوران تبدیل نمایند.

بهترین فیلم های موزیکال دنیا در یک نگاه

  • داستان وست ساید (West Side Story)
  • در ارتفاعات (In the Heights)
  • دختر والی (Valley Girl)
  • یادداشت عالی (The High Note)
  • همیلتون (Hamilton)
  • جشن پایان سال (The Prom)
  • بینوایان (Les Misérables)
  • لالالند (La La Land)
  • به سوی جنگل (Into the Woods)
  • راکت من (Rocketman)
  • جادوگر شهر از (The Wizard of Oz)
  • آواز در باران (Singin’ in the Rain)
  • کلاه سیلندری (Top Hat)
  • شیکاگو (Chicago)
  • مری پاپینز (Mary Poppins)
  • رقصنده در تاریکی (Dancer in the Dark)

علاوه بر این در سال 2021 سرگرمی های سینمایی زیادی داریم، علاوه بر تضمینی که با بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 ، بهترین فیلم های مارول در سال 2021 و بهترین فیلم های دی سی 2021 برای سرگرم شدن با ژانر ابرقهرمانی داریم، در فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و بهترین فیلم های اکشن 2021 نیز عناوین قابل توجهی وجود دارد.

علاقه مندان به ژانر وحشت میتوانند با ترسناک ترین فیلم های 2021 سرگرم باشند. البته که همچنان ما در میان بهترین انیمه های 2021 گزینه هایی برای ترسیدن داریم که بخشی از آنها به عنوان بهترین انیمه های زمستان 2021  در حال حاضر پخش شده اند.

همچنین فراموش نکنیم بهترین فیلم های کمدی 2021 و بهترین فیلم های کره ای 2021 را که میتوانند جزو بهرین فیلم های اسکار 2021 نیز باشند. به علاوه توصیه میکنم سری به بهترین انیمیشن های 2021 و بهترین فیلم های عاشقانه 2021 بزنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: movieweb

این فهرستی از 16 فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما بود. نظر شما در خصوص بهترین فیلم های موزیکال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر