coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر ؛ انتقال شارژ برقی گوشی ممکن است؟

حفظ ظرفیت باتری گوشی های هوشمند یک دغدغه مهم کاربران است. در این جستار به آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر خواهیم پرداخت.

شاید با دیدن این تیتر ابتدا از خود بپرسید که آیا واقعا چنین چیزی امکان پذیر است؟ خب در پاسخ باید بگوییم چرا که نه، و اتفاقا اصلا هم نباید تعجیب کنید چراکه این قابلیت و فناوری پیشرفته ای نیست که تعجب کنید.

گوشی های هوشمند امروزی به برکت استفاده از نمایشگرهای بزرگ و قدرتمند و البته قابلیت های ارتباطی مختلف شان و برخی ابزارهای دیگر ، هرچقدر هم که حجم باتری داشته باشند معمولا در نظر ما بسیار محدود هستند و هر کاربری همواره نگرانی عدد شارژ باتری را وقتی که از پریز برق دور است دارد!

البته که طی سالیان اخیر کمپانی های تولید گوشی به این معضل مهم پی برده اند. طبیعتا نمی توان کیفیت نمایشگر یا ابزارهای ارتباطی جدید را فدای طول عمر باتری کرد. اما از طرفی افزایش حجم باتری هم تا حدی امکان پذیر است و این یعنی به ایده های جدیدی برای حفظ طول عمر باتری نیاز است.

اما فارغ از این ها همواره ترفندها و راه کارهایی برا حفظ شارژ باتری و کنترل آن وجود دارد. به علاوه می توانید با برخی ترفندها در موقعیت های اضطراری به شارژ باتری خود اضافه کنید. یکی از این راهکارها انتقال شارژ باتری است که شاید کمی در نظرتان عجیب به نظر برسد. بر همی اساس در این جا به آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر خواهیم پرداخت.

آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر

انتقال شارژ الکتریکی گوشی به گوشی

واقعا آیا به نظرتان انتقال شارژ برقی یک گوشی به گوشی دیگر ممکن است؟ خب در پاسخ باید بگوییم آری و در این جستار قصد داریم به آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر بپردازیم.

البته انتقال شارژ الکتریکی گوشی به گوشی یک ترفند اضطراری است و منوط به اینکه به دستگاهی با شارژ باتری بیشتر دسترسی داشته باشید یا کسی را پیدا کنید که حاضر باشد شارژ دستگاه خود را به گوشی شما انتقال دهد! بر همین اساس به آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر خواهیم پرداخت.

اما این را در نظر داشته باشید که فارغ از انتقال شارژ الکتریکی گوشی به گوشی یک راهکار دائمی برای مرتفع کردن این مشکل استفاده از بهترین پاوربانک های 2021 است. فراتر از این اگر اساسا کاربری روزانه شما از گوشی بسیار بالاست و مصرف باتری نیز به همان ترتیب بالا، در خرید یک گوشی جدید فهرست بهترین باتری گوشی 2021 را در نظر داشته باشید. اما همچنان ترفند انتقال شارژ الکتریکی گوشی به گوشی یک راهکار ساده است که می تواند در مواقع اضطراری به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون

انتقال شارژ الکتریکی گوشی به گوشی

آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر ؛ انتقال شارژ برقی گوشی ممکن است؟
نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر

شاید برای شما پیش آمده باشد که در یک موقعیت حساس و اضطراری که منتظر یک تماس هستید با هشدار باتری ضعیف است روبرو شوید و مانند تشنه ای  در بیابان که به دنبال یک قطره آب است، به چند درصد شارژ باتری راضی باشید تا بتوانید یک تماس مهم برقرار کنید. اما در مواقعی نه یک پاوربانک در دسترس است و نه پریز برق و تنها دوست مان با باتری فول شارژش است. در این موقعیت است که آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر کارآمد خواهد بود.

خب حال که متوجه شدیم انتقال شارژ الکتریکی گوشی به گوشی امکان پذیر است باید به نحوه انجام این ترفند بپردازیم. در ادامه با آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر با ما باشید.

این ترفند در مواقع اضطراری می تواند به خوبی کارآمد باشد. برای این کار شما به دو کابل ساده و البته یک قابلیت ساده روی گوشی هوشمند نیاز دارید که در عموم گوشی های هوشمند یافت می شود و مشکلی در این مورد ندارند.

در مرحله اول نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر شما پیش از هرچیز به یک کابل USB معمولی که برای شارژ گوشی یا انتقال فایل از آن استفاده می شود نیاز دارید. اما بخش دوم، یک کابل OTG است و البته باید مطمئن شوید که دستگاه هوشمند شما از OTG پشتیبانی می کند. این کابل های OTG از با هزینه پایین و قیمت ارزانی در دسترس شما خواهد بود.

آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر ؛ انتقال شارژ برقی گوشی ممکن است؟
نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر

اگر نمی دانید کابل OTG چیست باید گفت این کابل ها پیش از این که برای شارژ کردن گوشی های هوشمند به کار برده شوند، برای اتصال حافظه های فلش یا مموری ها به گوشی به کار گرفته می شد و اگر گوشی شما از این قابلیت ها پشتیبانی کند، با اتصال این کابل به گوشی می توانید یک مموری فلش را نیز به دستگاه خود متصل کنید.

در واقع کابل OTG یک مبدل دو سر USB است که یک سر آن USB معمولی است و سر دیگر آن از MicroUSB تشکیل شده است و کاربردهای زیادی دارد. با کمک این کابل می‌ توانید بدون نیاز به کامپیوتر فایل‌ های مختلف را از طریق فلش مموری به تبلت و یا موبایل خود انتقال دهید.
یکی دیگر از کاربردهای کابل OTG این است که انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر را ممکن می‌سازد که در ادامه روش صحیح استفاده از آن را بیان می‌کنیم. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10

وسایل مورد نیاز:

  • کابل معمولی USB  گوشی
  • کابل OTG
  • یک گوشی شارژ شده
  • یک گوشی دیگر

نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر

در این بخش قصد داریم به آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر به صورت مرحله به مرحله بپردازیم. ما را همراهی کنید.

آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر ؛ انتقال شارژ برقی گوشی ممکن است؟
نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر

کابل OTG را متصل کنید

پیش از هرچیز باید کابل OTG را به گوشی که شارژ برقی دارد و شما قصد دارید شارژ آن را به گوشی دیگر منتقل کنید وصل کنید. درواقع دستگاهی که در این فرایند الزاما باید از OTG پشتیبانی کند همین دستگاه مبدا است.

آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر ؛ انتقال شارژ برقی گوشی ممکن است؟
نحوه انتقال شارژ برقی موبایل به موبایل دیگر

کابل USB  را به OTG  متصل کنید

در ادامه کابل USB را به کابل OTG وصل کنید. در ادامه اتصال را میان دو دستگاه برقرار کنید. کافیست کابل USB را ب گوشی نیازمند شارژ وصل کنید. مطمئن شوید که هم اتصالات به درستی انجام شده و گوشی دوم در در حال شارژ شدن باشد. در اینجا میبینید که به سادگی دستگاه دوم شارژ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون

نکته ها:

  • به خاطر داشته باشید که برای حتی استفاده معمول از کابل های OTG باید تنظیمات کوچکی را انجام دهید تا بتوانید از کابل های OTG استفاده کنید که به راحتی این تنظیمات را با جستجو می توانید پیدا کنید.
  • این ترفند برای مواقع ضروری است و شاید مناسب نباشد مدام از این قابلیت استفاده شود. بدیهی است که میزان ولتاژی که از طریق کابل OTG منتقل می‌شود بسیار کمتر از مقداری است که توسط آداپتور شارژ گوشی شما منتقل می‌شود پس بهتر است به منظور مراقبت از باتری فقط در شرایط اضطراری از این روش استفاده کنید.
  • توجه کنید که در این شیوه موبایلی که به عنوان منبع شارژ در نظر گرفته می‌شود، فقط می‌تواند تا زمانی گوشی شما را شارژ کند که میزان شارژ هر ۲ دو گوشی برابر شود پس با OTG عملاً نمی‌توانید موبایل خود را کامل و یا بیشتر از گوشی دوم شارژ کنید.

امروزه باتری گوشی های هوشمند یکی از مهمترین اجزای آن است. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که شرکت های سازنده گوشی موبایل بخش زیادی از تمرکز خود در تولید محصولات جدید را به باتری اختصاص می دهند. در نظر کاربران شارژدهی گوشی جزو 3 عامل اصلی برای انتخاب یک محصول ایده آل است.

اما باتری بر خلاف سایر اجزای گوشی‌ هوشمند، قطعه‌ ای مصرفی است و با استهلاک در درازمدت، کاهش قابل ‌توجه عملکرد را تجربه می‌ کند. گوشی های هوشمند حال حاضر عموما به سخت افزارهای مناسبی مجهز هستند که می تواند عملکرد بدون مشکل دستگاه را تا 4 سال اینده تضمین کند. اما این در حالتی است که از دستگاه خود به طور استاندارد نگهداری کنید. در غیر این صورت عمر باتری کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

این موضوع به‌ معنای نیاز به مراقبت از باتری‌ است تا طی سال‌ های آتی بدون نیاز به تعویض باتری، به چالش جدی در استفاده از گوشی هوشمند برخورد نکنید.

البته همچنان کمپانی های پیشرو در تدارک ابداع شیوه هایی نوین برای افزایش طول عمر باتری در کنار افزایش کیفیت نمایشگر و دیگر قابلیت های گوشی هستند. اخیرا شیائومی در پرچمدار جدید خود از باتری آند سیلیکون اکسیژن بهره برده و این گوشی را با چیپ جدیدی روانه بازار کرده است.

باتری جدید می 11 از شارژ بسیار سریع یا به عبارتی سوپر فست پشتیبانی می کند. شیائومی می گوید تکنولوژی باتری Si-O2 موجب می شود گوشی علاوه بر امکان شارژ سریع، قطر کمتری داشته باشد. به گفته شیائومی این تکنولوژی شبیه به ایده باتری های خودروهای برقی است.

بر اساس ایده ساخت باتری سیلیکون اکسیژن، ماده سیلیکون در ابعاد نانو به الکترود منفی اضافه می‌شود. این ترکیب از نظر تئوری در مقایسه با گرافیت 10 برابر ظرفیت بالاتری دارد. اما در مورد چیپست، شیائومی به عبارت surging اشاره کرده است. احتمال می‌ رود منظور شیائومی، نسل جدید چیپست Surge S1 باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر