;
coinex

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی ؛ Android 12 در گوشی های xiaomi [فهرست کامل]

آپدیت اندروید 12 برای گوشی های مختلف به زودی در دسترس خواهد بود. در این متن تلاش شده است راجع به آپدیت اندروید 12 برای شیائومی اطلاعات مفیدی ارائه شود.

در این مقاله خواهیم کوشید اطلاعاتی مفید درمورد آپدیت اندروید 12 برای شیائومی درجهت آشنایی دارندگان گوشی های این برند ارائه دهیم. آپدیت اندروید 12 تا چند ماه دیگر عرضه خواهد شد و برند های مختلف با رابط های کاربری مخصوص به خود قصد دارند در رقابت برسر بهبود عملکرد اندروید 12 از رقبای خود پیشی بگیرند.

برند چینی شیائومی که در چندین سال اخیر به شدت موفق عمل کرده و توانسته است در رقابت با غول های فناوری جایگاه خود را بدست بیاورد، در کشور ما هم در چندین سال گذشته شیائومی حضوری قدرتمند داشت تا جایی که می توان گفت امروز عده ی زیادی از ایرانیان از گوشی های شیائومی استفاده می کنند.

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی چه ویژگی هایی دارد؟ چه زمانی عرضه خواهد شد؟ در کدام مدل ها از گوشی های شیائومی قابل دسترس خواهد بود؟ آیا به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی کارایی آنها را بهبود خواهد داد؟ اینها و بسیار سوالات دیگر را در این جستار پاسخ داده ایم

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی

در فوریه 2021 بود که اعلام شد اندروید 12 برای استفاده توسعه دهندگان مختلف در دسترس خواهد بود، البته گوگل قبل از ایجاد سیستم عامل برای آزمایش نسخه بتای عمومی چندین به روز رسانی را ارائه خواهد کرد تا درنهایت به نسخه اصلی جهت آزمایش بتا دست پبدا کند.

مانند اندرویدهای پیشین باید انتظار داشته باشیم نسخه بتا اندروید 12 در ماه مه میلادی یا نزدیک به این تاریخ ارائه شود. در ماه های گذشته جز اخبار تکراری درمورد اینکه شرکت هایی جز گوگل هم به برنامه توسعه اندروید 12 پیوسته اند نشنیده ایم و همچنان انتظار داریم حداقل تا یک الی دوهفته دیگر هم این ماجرا و این تکرارها ادامه داشته باشند، و همچنان در مورد سامسونگ مشخص نیست که آیا  به جای انتظار تا اواخر سال برای برنامه اختصاصی خود بر روی اندروید به برنامه مشترک آزمایشی بر روی اندروید 12 خواهد پیوست یا خیر؟ این موضوع را در اندروید 12 برای گوشی های سامسونگ به بحث گذاشتیم.

اما تا انجا که به android 12 برای گوشی های شیائومی مربوط است به طور قطع و یقین مشخص شده است که این برند به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی را برای بعضی از گوشی های پرچم دار خود در دسترس قرار داده است تا توسعه دهندگان بتوانند بر روی آپدیت اندروید 12 برای شیائومی به کار بپردازند.

اگرچه تا به این لحظه هیچ چیز به طور رسمی از سمت شرکت شیائومی در مورد android 12 برای گوشی های شیائومی اعلام نشده است اما تاریخچه این شرکت در مورد آپدیت های نرم افزار گوشی های شیائومی به ما کمک می کند. به این معنی که ما با توجه به سابقه این شرکت تا حدی می توانیم راجع به، به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی حدس هایی بزنیم.

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی؛ گوشی های واجد شرایط

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی ؛ Android 12 در گوشی های xiaomi [فهرست کامل]

با اطمینان می توان گفت در چند سال گذشته شیائومی مسلما فعال ترین و پرکارترین فروشنده اندروید در زمینه عرضه هرچه بیشتر آپدیت های اندروید برای دستگاه های بیشتر این برند و همچنین توسعه نرم افزاری بوده است.

در صدر تمام این برنامه ها شیائومی برنامه های رونمایی تقریبا هر ماهه خود را دارد که تقریبا از این نظر از تمام رقبای خود فعال تر محسوب می شود. همچنین آپدیت های ماهیانه بر روی دستگاه های عرضه شده خود در چین با رابط کاربری MIUI که هر ماه امکانات جدیدتری را دراختیار دارندگان گوشی های شیائومی در چین قرار می دهد.

در مورد اندروید همیشه صحبت راجع به اشغال بیشتر فضا و حجم به معنای پول و سود بیشتر برای عرضه کننده اندروید خام است اما وقتی پای توسعه دهندگان به این تصویر باز می شود این خود به یک مشکل جدی تبدبل می شود اما ویژگی مثبت دیگر درمورد گوشی های شیائومی این است که برعکس دیگر توسعه دهندگان این موضوع هیچ خللی را در عملکرد گوشی های شیائومی ایجاد نمی کند.

در مورد  آپدیت اندروید 12 برای شیائومی تا آنجا که ما اطلاع داریم هنگامی که شیائومی کار بر روی اندروید 12 را به پایان ببرد لیست بلند بالایی از گوشی های مختلف خواهند بود که به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی را دریافت خواهند کرد و همانطور که گفته شد این پوشش بیشتر، یکی از مزیت های مهم شیائومی نسبت به دیگر رقبا است.

اگرچه هنوز هیچ چیز رسمی نیست اما سایت تکراتو با توجه به اطلاعات و سابقه شرکت شیائومی میتواند این اطمینان را به شما بدهد که تمام دستگاه های برند شیائومی که اندروید 11 را داشته اند واجد دریافت android 12 برای گوشی های شیائومی نیز هستند. همچنین در مورد تجهیز بهترین گوشی های شیائومی 2021 به اندروید 12 کمترین تردیدی هست. این نتیجه گیری براساس الگوهای پیشینی، تاریخچه شرکت شیائومی و همچنین براساس رقابت بین برندهای مختلف اتخاذ شده است و مطمئنا اگر تغییری اتفاق رخ دهد در همین مقاله به شما اطلاع داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

نکته: قرار است گوشی های سری Mi برند شیائومی دو آپدیت اصلی os دریافت کنند

لیست آپدیت اندروید 12 برای شیائومی:

  • Xiaomi Mi 11 Ultra
  • Xiaomi Mi 11 Pro
  • Xiaomi Mi 11
  • Xiaomi Mi 10 Ultra
  • Xiaomi Mi 10 Pro
  • Xiaomi Mi 10S
  • Xiaomi Mi 10
  • Xiaomi Mi – Redmi K40
  • Redmi K40 Pro
  • Redmi K40 Pro+ (Ultra)
  • Redmi K30
  • Redmi K30 Pro
  • Redmi K30 Pro Zoom
  • Redmi K30 Ultra
  • Redmi K30S
  • Redmi K30 5G
  • Redmi K30i 5G
  • Redmi K30 5G Racing Edition
  •  Xiaomi Redmi Note 10
  •  Xiaomi Redmi Note 10 5G
  • Xiaomi Redmi Note 10 Pro (India/Global)
  •  iaomi Redmi Note 10 Pro Max
  • Xiaomi Redmi Note 10S
  • Xiaomi Mi 10 Lite
  • Xiaomi Mi 10 Lite Zoom
  • Xiaomi Mi 10T
  • Xiaomi Mi 10T Pro
  • Xiaomi Mi 10T Lite
  • Xiaomi Mi Note 10
  • Xiaomi Mi Note 10 Pro
  • Xiaomi Mi Note 10 Lite

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

بهترین گوشی های چینی 2021

تغییرات احتمالی برنامه آپدیت شیائومی

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی ؛ Android 12 در گوشی های xiaomi [فهرست کامل]

ممکن است نقشه و طرح آپدیت اندروید 12 برای سیائومی در گوشی های سری Redmi دچار تغییراتی شود. و همچنین می دانیم که اخیرا Note 8 و Note 8 pro دومین آپدیت OS خود را برای اندروید 11 دریافت کرده اند که این مساله هم ممکن است باعث تغییراتی در این سری گوشی ها درمورد android 12 برای گوشی های شیائومی بشود.

اما می توان انتظار داشت که اسامی گوشی هایی که در ادامه می آیند نیز به طور قطع در لیست آپدیت اندروید 12 برای شیائومی باشند. لیست سری Redmi در به روز رسانی  اندروید 12 برای  گوشی های شیائومی :

  • Xiaomi Redmi Note 9 (Helio G85)
  • Xiaomi Redmi Note 9 4G (SDM 662)
  • Xiaomi Redmi Note 9 5G
  • Xiaomi Redmi Note 9 Pro (India/Global)
  • Xiaomi Redmi Note 9 Pro 5G
  • Xiaomi Redmi Note 9 Pro Max
  • Xiaomi Redmi Note 9T
  • Xiaomi Redmi Note 9S

اما حتی این لیست بلند بالا برای آپدیت اندروید 12 برای شیائومی که به جرات طولانی ترین لیست دربین رقبای شیائومی است انتهای ماجرا نخواهد بود با توجه به اینکه شیائومی همچنان به تولید گوشی ها با نسخه ابتدایی اندروید 11 ادامه می دهد و همانطور که گفته شد تمامی گوشی های اندروید 11 این برند جواز دریافت به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی را خواهند داشت پس مطمئن باشد گوشی های بیشتری از android 12 برای گوشی های شیائومی بهره مند خواهند شد.

این به معنی خواهد بود که این مقاله هم با آمدن خبرهای جدیدتر از سمت شرکت شیائومی به روز رسانی خواهد شد. ما همچنین اخبار مربوط به جزییات و ویژگی های آپدیت اندروید 12 برای شیائومی را تعقیب خواهیم کرد و به اطلاع شما خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید:

قیمت بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های سونی 2021

پیش بینی از زمان عرضه نسخه اندروید 12 شرکت شیائومی

همانطور که پیش تر اشاره شد شیائومی برخلاف سامسونگ در برنامه نسخه بتا اندروید 12 که گوگل ترتیب داده است شرکت کرده و بخش مهمی از آن را به خود اختصاص داده است، اگرچه در هرصورت شروع به کار و راه اندازی یک سیستم عامل پایدار حتی برای نسخه آزمایشی احتمالا ماه ها به زمان نیاز خواهد داشت.

بنابراین به طور حتم و همانطور که از شواهد بنظر می رسد به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی احتمالا همزمان با ارائه آپدیت اندروید 12 از سمت گوگل برای گوشی های پیکسل باشد که می توان انتظار داشت در اواسط یا اواخر پاییز android 12 برای گوشی های شیائومی در دسترس باشند اما برای یک نسخه پایدار از اندروید 12 برای شیائومی احتمالا باید تا اواخر سال 2021 میلادی منتظر بمانیم. در هر صورت با اضافه شدن خبرهای جدید در مورد تاریخ عرضه  بروز رسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی این جستار هم آپدیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ال جی

بهترین گوشی های میان رده 2021

بعضی از ویژگی های آپدیت اندروید 12 برای شیائومی

آپدیت اندروید 12 برای شیائومی ؛ Android 12 در گوشی های xiaomi [فهرست کامل]

به طور کلی قرار است آپدیت اندروید 12 فضای کاربردی تری در اختیار کاربران قراردهد و همچنین بر جنبه های پیشرفت در بخش امنیتی اندروید 12 نیز تاکید شده است در ادامه به بخشی از این ویژگی ها اشاره خواهد شد

نوتیفیکیشن‌ها:  نوتیفیکیشن‌ها بخش مهمی از سیستم عامل گوشی‌ها را تشکیل می‌دهند. تغییرات ظاهری بسیاری همراه جابجایی‌های روان در بخش نوتیفیکیشن اندروید 12 حاصل شده است. یک پس زمینه شفاف نیز برای این بخش معرفی شده است. آیکون‌ها همان شکل خواهند ماند، اما رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. علاوه بر این پاسخگویی و سرعت نوتیفیکیشن‌ها در مقایسه با نسخه پیشین اندروید نیز بهبود یافته‌تر می‌شود

اسکرین شات‌های بهتر: اندروید ۱۲ گزینه‌های ویرایش یافته و همچنین بهبود یافته‌ای برای اسکرین شات‌ها ارائه می‌کند. جدیدترین ابزارهای ویرایشی به شما امکان اضافه کردن متن، ایموجی و استیکرها را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی های وان پلاس

ویجت‌های استک شونده: بله، سرانجام استک‌های هوشمند آی او اس به نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۲ هم راه پیدا کردند. کاربران می‌توانند از ویجت‌های متعدد با همان اندازه و همان جایگاهی که در صفحه دارند، لذت ببرند. این قابلیت جذاب و مفیدی است که به اکوسیستم اندروید اضافه خواهد شد و می‌تواند ویجت‌ها را سودمندتر کند.

انتخاب آسان منبع صوتی:  به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی کنترل پخش کننده صوتی از طریق تنظیمات سریع را بهبود می‌بخشد. کاربر اکنون می‌تواند از طریق تنظیمات سریع پخش از اسپاتیفای، یوتیوب و سایر پخش کننده‌ها را متوقف کند. البته پیش از این در تکراتو به طور جامع قابلیت های اندروید 12 را بررسی کرده بودیم و برای اطلاعات بیشتر و بهتر توصیه می کنیم آن جستار را بررسی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله از سری مقاله های مربوط به آپدیت اندروید 12، به آپدیت اندروید 12 برای گوشی های شیائومی پرداختیم و شما را با تاریخچه این شرکت در ارائه نرم افزار ها، رابط کاربری مخصوص به شیائومی و همچنین تاریخ عرضه نسخه اندروید 12 شیائومی آشنا کردیم.

در ادامه اسامی  گوشی های واجد شرایط برای دریافت آپدیت اندروید 12 برای شیائومی را ارائه کردیم و در نهایت به بعضی از ویژگی های فنی به روزرسانی اندروید 12 برای گوشی های شیائومی اشاره کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و نظرات و پیشنهادات خود را با تحریریه تکراتو درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: piunikaweb

نظر شما در خصوص آپدیت اندروید 12 برای شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام گوشیم RedmiNote9Tهست آپدیت آندروید 12نیومد چرا پس کی میاد منتظرم

    پاسخ

    گوشی من redmi note 10 هست امروز اپدیت اندروید ۱۲ برام اومد اپدیت کردم اما متاسفانه بعضی نرم افزارام به اینترنت وصل نمیشن و باید فیلتر شکن روشن کنم. مثل جیمیل ، گوگل ، اسنپ ، پلی استو ، دیوار .

    پاسخ

    یعنی برای گوشی نوت هشت پرو هم ابدیت میاید

    پاسخ