;
coinex

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

زیردریایی یکی از مهم ترین تسحیلات نظامی است در این گفتار قصد داریم به معرفی بهترین زیردریایی های دنیا بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

زیردریایی یک وسیله نقلیه شناور در آب است که با آن می توان به اعماق دریا سفر کرد. زیردریایی انواع متفاوتی دارد برای مثال زیردریایی نظامی که با زرادخانه‌ای از جنگ افزارها به ویژه اژدرها و موشک ها مسلح شده‌ است و نوع غیر نظامی که برای گردش یا برای مباحث علمی استفاده می‌شود اشاره کرد.

یکی از پیشرفته‌ترین نوع زیردریایی، زیردریایی هسته‌ای است این زیردریایی دارای فناوری برق کافی است که برای ایجاد اکسیژن از الکترولیز آب دریا دیگر نیاز به بالا آمدن مکررزیردریایی به سطح آب را نداشته باشد و این وسیله نقلیه بدون نیاز به سوخت گیری می‌تواند به طور نامحدود در زیر آب دریا شناور باشند.

زیردریایی اولین بار در زمان جنگ داخلی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و در جنگ‌های جهانی اول و دوم به خصوص جنگ جهانی دوم که نبرد میان زیردریایی‌ها یکی از مهم ترین نبردهای آن جنگ به حساب می‌آید مورد توجه دیگران قرار گرفت و از آن فیلم‎‌های زیادی ساخته شده است.

بهترین زیردریایی های دنیا

مخوف ترین زیردریایی‌ های جهان

یکی از مخوف ترین و مهم ترین سلاح جنگی، زیردریایی‌ها هستند که می‌توانند به صورت ناشناس هر کشتی را نابود کنند. این وسیله نقلیه شناور در آب یک جنگ افزار استراتژیک شناخته می‌شود که در نقش اسکورت ناو و ناوشکن‌های جنگی، محافظت از آب‌های جنگی، حفاظت از سواحل مهم، عملیات‌های مهم اتمی، گشت، رهگیری و مواردی از این دست استفاده می‌شوند.

زیردریایی شکارچی یا تهاجمی به زیردریایی گفته می‌شود که به صورت تخصصی برای ساقط کردن و غرق کردن زیردریایی و کشتی‌های دشمن طراحی و ساخته شده‌اند. همچنین بعضی از این زیردریایی‌ها ماموریت شناسایی و جاسوسی و نفوذ به آب‌های دشمن را دارند. همینطور می‌توانند به صورت پنهانی نیروهای ویژه را به منطقه دشمن انتقال دهند.

در این جستار به معرفی 10 مدل از بهترین زیردریایی های دنیا که شامل زیردریایی های تهاجمی اتمی آمریکا کلاس سی ولف، زیردریایی های تهاجمی اتمی آمریکایی کلاس ویرجینا، زردریایی های تهاجمی اتمی انگلیسی کلاس استیوت، زیردریایی های تهاجمی اتمی روسی کلاس یازن یا یاسین و زیردریایی های تهاجمی اتمی روسی کلاس سیرا 2 و مواردی از این دست می‌پردازیم.

Seawolf class USA : بهترین زیردریایی های دنیا

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

اولین و قدرتمند‌ترین زیردریایی کلاس Seawolf است که توسط کشور ایالات متحده آمریکا در سال 1997 تولید شده است این زیردریایی به عنوان یکی از بهترین زیردریایی های دنیا شناخته می‌شود.

هزینه تولید این سلاح نظامی به شدت بالا است و یکی از گران قیمت ترین زیردریایی ها است. در ابتدای تولید قرار بود این محصول را به تعداد 29 فروند تولید کنند اما به دلیل هزینه بالا تعداد سفارشات را به 12 فروند تغییر دادند و زمانی که جنگ جهانی دوم پایان یافت تولید این محصول هم پایان یافت و تنها 3 فروند از این محصول در حال حاضر وجود دارند که در خدمت دولت آمریکا است.

این زیردریایی می‌تواند تا عمق487 متری پایین برود و دارای 8 جایگاه پرتاب اژدر است که قطر آنها 660 میلی متر است. سی‌ولف به عنوان بی سر و صدا‌ترین و پنهان‌ترین زیردریایی شناخته شده است. این زیردریایی حتی در سرعت خیلی بالا هم ساکت است این ویژگی بسیار مهم آن باعث شده است که این محصول در زمره بهترین زیردریایی های دنیا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین پاسپورت دنیا 2021

Virginia class USA : بهترین زیردریایی های دنیا

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

دومین عنوان مهم این فهرست نیز توسط کشور ایالات متحده آمریکا تولید شده است که نسبت به سری قبلی پیشرفته‌تر سریع‌تر و ارزان قیمت‌تر است. در طراحی این سلاح از فناوری جدیدی استفاده شده است که آن را منحصر به فرد‌تر کرده است این فناوری باعث می‌شود ارتعاشات صوتی ویرجینا به شدت کاهش پیدا کند.

ویرجینا زیردریایی است با طول 377 فوت یا 115 متر که میتواند تا عمق 250 متری دریا نفوذ کند و دارای 12 جایگاه پرتاب عمودی VLS است که موشک‌های آن می‌تواند تا شعاع 700 کیلومتر را پوشش دهد وهمچنین قابلیت حمله اتمی را دارا است و می‌تواند حداقل 9 مرد مسلح را حمل کند. این زیردریایی را جایگزین زیردریایی کلاس لس آنجلس و زیردریایی کلاس سی‌ولف میدانند.

یکی دیگر از ویژگی ها این سلاح نظامی این است که علاوه بر داشتن سونار اصلی دارای 6 سونار دیگر در دو طرف بدنه خود هستند که قدرت کشف این زیردریایی را به شدت کاهش می‌دهد. زیردریایی‌های  Virginia و Seawolf  هر دو دارای اژدر و موشک‌های ضد کشتی و موشک‌های کروز هستند که می‌توانند با هر هدف سطحی، چه در خشکی و چه در اعماق دریا  تا برد بیشتر از 1700 کیلومتر درگیر شوند. مجله فوربز این زیردریایی ها را نمادی از نبردهای آینده معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین جت جنگنده 2021

Astute class United Kingdom : بهترین زیردریایی های دنیا

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

یکی دیگر از مخوف ترین زیر دریایی های جهان زیردریایی استیوت است که درسال 2010 توسط کشور انگلستان تولید شده است که در حال حاضر 7 فروند از این محصول در اختیار دولت انگلستان قرار گرفته است این محصول میتواند تا عمق 150 متری دریا نفوذ کند و دارای 6 جایگاه پرتاب اژدر به قطر 533 میلی متر است.

زیردریایی تهاجمی اتمی کشور انگلستان دارای پوشش ضد پژواک است و به حدی بی سر و صدا است که به آن شکارچی خاموش می‌گویند. استیوت می‌تواند ترکیبی از 36 موشک را در خود حمل کند و با هدف‌های سطحی تا برد 1700 کیلومتر درگیر شود. همچنین این محصول دارای اژدرهای سنگین اسپیرفیش (Spearfish) با سرجگی 300 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: قوی ترین ارتش های دنیا 2021

Graney class Russia : مخوف ترین زیر دریایی های جهان

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

زیردریایی تهاجمی اتمی یاسن یا یاسین یکی دیگر از بهترین زیردریایی های دنیا است این زیردریایی مخوف ترین و پیشرفته ترین سلاح نظامی ساخته شد توسط کشور روسیه است، پروژه این محصول در سال 2013 شروع به ساخت گشته است اما به دلیل بالا بودن هزینه‌ها تولید این زیردریایی را متوقف کردند.

یاسن یا یاسین از نظر ظاهری بسیار زیبا است، عرشه آن از جنس فولاد و دارای خاصیت مغناطیسی کم است این زیردریایی از آخرین تکنولوژی‌ها برخوردار است و یکی از پیشرفته ‌ترین و بهترین زیردریایی‌ های دنیا است این سلاح تهاجمی دارای موشک‌های ضد کشتی و اژدراست، آژانس اطلاعاتی ONI که متعلق به نیروی دریایی آمریکا است می‌گوید این زیردریایی از نمونه بهسازی شده زیردریایی‌های تهاجمی آمریکایی کلاس Los Angeles نیز کم صدا تر است اما بی سر و صدا بودن این محصول به پای زیردریایی‌های تهاجمی Virginia و Seawolf نمی‌رسد.

این زیردریایی می‌تواند تا عمق 150 متری دریا نفوذ کند و دارای 24 لوله پرتاب عمودی است و همچنین دارای 8 لوله 650 میلی متری در قسمت اژدرهای کناراست و همچنین این زیردریایی می‌تواند حداکثر 30 موشک را حمل کند که یکی از مهم‌ترین موشک های آن P800 Oniks است که برد این موشک به 300 کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین شاسی بلندهای 2021

Sierra II class Russia : مخوف ترین زیر دریایی های جهان

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

این زیردریایی سری دوم زیردریایی‌های کلاس سیرا است که توسط کشور روسیه در سال 1992 تولید شده است. این سلاح نظامی گران قیمت دارای 2 تنه تیتانیومی است که یکی سنگین و دیگری سبک است و می‌تواند تا عمق 400 متری دریا با سونار صوتی پایینی نفوذ کند.این سلاح تهاجمی دارای 8 جایگاه اژدر دارد که در مدل‌های 650 و 533 میلی متری است.

این زیردریایی دارای چند ویژگی است که این ویژگی ها این سلاح نظامی را منحصر به فرد‌تر کرده است یکی از این ویژگی ها پیشرانه اتمی و دیگری موتور اضطراری است این موتور به طول 107 متر و سرعت 34 گره است که در صورت نیاز به آن شیفت می‌شود که همین باعث میشود این زیردریایی بتواند تا 100 روز در عملیات باقی بماند و 61 خدمه خود را حمل کند.

بیشتر بخوانید: گران ترین خودروهای جهان 2020 ؛ فهرست گران قیمت ترین ماشین‌های سال

Improved Los Angeles class USA : مخوف ترین زیر دریایی های جهان

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

یکی از قدیمی‌ترین زیردریایی‌های تولید شده توسط کشور آمریکا است این سلاح نظامی در سال 1988 پا به عرصه تولید گذاشته است. این کلاس به تعداد 40 فروند در اختیار ارتش امریکا قرار گرفته و بهبود‌هایی روی آن صورت گرفته است برای مثال سرو صدای آن 7 برابر نسبت به گذشته کمتر شده است.

این زیردریایی میتواند تا عمق 450 متری دریا نفوذ کند و دارای تحسیلات نظامی همچون موشک‌های MK-48، هارپون، کروز و تاماهاوک است همچنین دارای 4 جایگاه اژدر اندز 533 میلی متری است. این زیردریایی طولی بیش از 110 متر دارد و میتواند 133 خدمه را به کار گیرد همچنین کلاس لس آنجلس مجهز به 12 خروجی افقی است که این سلاح نظامی را در زمره جدیدترین زیردریایی های دنیا قرار داده است.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین خودروهای جهان 2020

Akula class Russia : مخوف ترین زیر دریایی های جهان

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

هفتمین سلاح نظامی معرفی شده زیردریایی تهاجمی اتمی کلاس آکولا است که این زیردریایی در سال 1986 توسط کشور روسیه تولید شده است. این محصول به خوبی پیشرفت چشمگیر کشور روسیه را در صنعت ساخت و تولید زیردریایی نشان می‌دهد. این وسیله نقلیه شناور در آب نسبت به محصول قبلی کشور روسیه بی سرو صدا تر و پنهانکارتر است. این سلاح به گفته خود روسی‌ها در سرعت ‌های پایین از زیردریایی های تهاجمی آمریکا یعنی نمونه به سازی شده Los Angeles بی سر و صدا تر است، لازم به ذکر است که در سرعت‌های متوسط و سرعت‌های بالا زیردریایی تهاجمی Los Angeles ساکت‌تر است.

آکولا 8 جایگاه اژدر انداز در ابعاد 650 و 533 میلی متر را دارد و می‌تواند تا عمق 300 متری دریا نفوذ کند و دارای 1 توربین بخار و یک راکتور اتمی است این زیردریایی تهاجمی می‌تواند 62 مرد در درون خود جای دهد. این زیردریایی اگرچه نسبتا قدیمی محسوب می‌شود ولی همچنان پر قدرت است و جزو بهترین زیردریایی های دنیا است.

بیشتر بخوانید: بهترین وانت های 2021

Soryu class Japan : جدیدترین زیردریایی های دنیا

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

زیردریایی تهاجمی دیزل-الکتریک ژاپنی کلاس سوریو یکی از جدیدترین زیردریایی های دنیا است. این زیردریایی درسال 2009 پا به عرصه تولید گذاشت و تا به امروز 6 فروند از این زیردریایی در خدمت نیروی دریایی ژاپن در آمده است. این سلاح نظامی به عنوان یکی از مخوف ترین زیردریایی های جهان شناخته شده است و یکی از مهم ترین جنگ افزارهایی ژاپنی است که کشور چین باید از آن بترسد.

لازم به ذکر است سوریو تنها زیردریایی غیراتمی است که در رده بندی 10 نوع از بهترین زیردریایی های دنیا وجود دارد. این سلاح نظامی به دلیل داشتن پیشران بی‌نیاز از هوا است و بی صدا و پنهانکار است و دارای پژواک است. این زیردریایی به طول 0/84 متر (275 فوت 7 اینچ) است و می‌تواند تا عمق 250 متری دریا نفوذ کند. این محصول نظامی دارای 6 جایگاه پرتاب اژدر 533 میلی متری است.  این زیردریایی می‌تواند موشک Type 89 را حمل کند همچنین سوریو می‌تواند موشک های دیگری همچون هارپون و ضد کشتی را هم حمل کند.

سوریو دارای سیستم نیروی محرکه بدون هوا است که آن را شناور نگه می‌دارد. بخش‌های داخلی زیردریایی می‌تواند از بدنه خود جدا شوند. این وسیله نقلیه شناور در آب طراحی هیدرودینامیک و پوشش بدون پژواک را دارا است . این محصول فاقد گرها عمودی است و به اژدراندازهای خود محدود می‌شود این زیردریایی یک خطر جدی برای تمام ناوهای جنگی است.

بیشتر بخوانید: سریع ترین خودروهای 2021

Ohio class USA : جدیدترین زیردریایی های دنیا

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

زیردریایی های اتمی حامل موشک کروز کلاس Ohio ( اوهایو) نمونه‌ای دیگر از جدیدترین زیردریایی های دنیا است که توسط کشور آمریکا در سال 2002 تولیده شده است. ساخت و تولید این سلاح نظامی از سال 2002 تا 2008 طول کشید و نیروی دریایی آمریکا تنها 4 فروند از قدیمی ترین نوع آنها را به زیردریایی شلیک کننده موشک‌های کروز تبدیل کرد.

زیردریایی شلیک کننده موشک‌های کروز همانند زیردریایی‌های تهاجمی عمل می‌کنند. اوهایو یکی از بزرگ ترین زیر دریایی ها است این زیر دریایی با وجود آنکه خیلی بزرگ است اما نسبت به بقیه زیردریایی ها بی سر و صدا تر و پنهانکار تر است.  هر یک از 4 فروند از زیردریایی شلیک کننده موشک‌های کروز می‌توانند 154 موشک کروز را حمل کند که این بیشترین توان حمل موشک در بین همه زیردریایی‌ها است. برد هر یک از این موشک‌ها بیش از 1700 کیلومتر است.

طول کلاس اوهایو 170 متر (560 فوت) است که این زیردریایی می‌تواند تا عمق 300 متری دریا نفوذ کند و دارای 4 اژدر انداز 533 میلی متری در دو طرف آن است. اژدرهای MK-48، تاماهاوک و کروز نیز برای آن قابل شلیک است. این کلاس موشک قاره پیمای SSBNS را می‌تواند حمل و شلیک کند.

این زیردریایی بیشتر برای حمل نیروهای ویژه مناسب است داخل این زیردریایی یک اتاقک برای حمل حداقل 9 نفر وجود دارد واین سلاح نظامی دارای یک موتور یدک 325 اسب بخاری است. راکتور هر 9 سال یک بار نیاز به تغذیه توسط اورانیوم را دارد. این محصول یک کلاس تهاجمی است و بیشتر برای نقش‌های حفاظتی و درگیری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۰ جهان؛ بی صدا، زیبا و کارآمد!

Oscar II class Russia : جدیدترین زیردریایی های دنیا

بهترین زیردریایی های دنیا ؛ فهرست قدرتمندترین زیردریایی های جهان!

این زیردریایی یکی از جدیدترین زیردریایی های دنیا است که توسط کشور روسیه تولید شده است. این سلاح نظامی سومین زیردریایی جهان از نظر جا به جایی و طول است. این محصول می‌تواند تا عمق 500 متری دریا نفوذ کند و دارای موشک‌های ضد کشتی با برد 550 کلیومتری است و همچنین دارای 24 لوله پرتاب افقی اژدر است شاید این زیردریایی یکی از بهترین زیردریایی های دنیا باشد اما با توجه به استانداردهای مدرن این زیردریایی پنهانکار نیست.

یکی از دردناک‌ترین اتفاقات دنیای زیر آب به یک فروند از زیردریایی های این کلاس مربوط است. این زیردریایی در چند سال اول خدمت به دولت فقط یک ماموریت 6 ماهه در تابستان 1999 انجام داده است که ماموریت این زیردریایی گرفتن ناوگان ششم آمریکا در مدیترانه بود.

در اولین روز مانور Summer-X، کرسک موشک گرانیت با کلاهک مشقی را با موفقیت شلیک کردند و چند روز بعد در 12 آگوست کارکنان آماده پرتاب دو موشک دیگر شدند که انفجاری در داخل زیردریایی رخ داد و 135 ثانیه بعد انفجار دیگری رخ داد و زیردریایی را لرزاند. این انفجار عظیم سوراخ بزرگی در بدنه زیردریایی ایجاد کرده بود و باعث شده بود همه 118 خدمه این زیردریایی فوت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین زیردریایی های دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر