;
coinex

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder

مراسم توسعه دهندگان گوگل یا Google IO 2021 بالاخره برگزار شده است. در ادامه به قابلیت مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder میپردازیم.

مراسم توسعه دهندگان گوگل میزبان رونمایی از قابلیت جدیدی برای سرویس گوگل فوتوز به نام Locked Folder بود که اجازه می دهد برخی تصاویر خود خود را از دید سایرینی که ممکن است به گوشی شما دسترسی داشته باشند مخفی کنید.

گوگل می گوید برای استفاده از این ویژگی به همان شیوه ای که از نام آن هم مشخص است باید یک Locked Folder بسازید که با سیستم اجراز هویت بیومتریک محافظت می شود. یعنی برای ورود به این پوشه باید اثر انگشت هود را به دستگاه بدهید یا رمزی که پیشتر تعیین کرده اید. این مسئله امنیت این اطلاعات را نیز افزایش می دهد. اما قابلیت مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder چیست و چگونه کار می کند؟

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder

قفل پوشه برای Google Photos

اگرچه اخیرا انتشار خبر پولی شدن گوگل فوتوز عاملی شد در نگرانی بسیاری از کاربران این سرویس محبوب که حالا باخبر شدند برای استفاده از همه امکانات پیشرفته این سرویس باید هزینه پرداخت کنند. اما قابلیت قفل پوشه برای Google Photos جدیدترین ابزار این سرویس محبوب است.

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder

قابلیت جدید یعنی مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder این امکان را می دهد که هر تصویر یا ویدیویی که نمی خواهید در کنار سایر تصاویر عادی در معرض دید باشد مخفی کنید. با این کار دیگر فایل های مربوط را کنار سایر تصاویر و ویدیوهای خود نخواهید دید.

قفل پوشه برای Google Photos به دلایل مختلفی می تواند کارآمد باشد. مثلا فرض کنید که قصد دارید تصویری از روی موبایل خود به پدرتان نشان دهید، ولی نگران این هستید که با اسکرول کردن به پایین تصاویری دیده شود که به هر دلیلی قصد نداشتید دیگران ببینند.

در حال حاضر اپلیکیشن های شخص ثالثی وجود دارد که این ویژگی را ارائه می کنند. به علاوه برخی ابزارهای گالری موبایل به طور پیشفرض این قابلیت را دارند. اما اضافه شدن قابلیت مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder کار را برای همه کاربران ساده تر می کند. قابلیت Locked Folder ابتدا برای گوشی های پیکسل عرضه می شود ولی در ادامه برای سایر دستگاه های اندرویدی نیز در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گوگل اسیستنت به فارسی

جستجوی ساده تر تصاویر در گوگل فوتوز

ماه میلادی گذشته گوگل ضمن ارائه برخی قابلیت های جدید مانند گوگل فلوم، گوگل آتنتیکیتور و تایم لپس گوگل ارث شروع به آزمایش فیلتر جستجوی پیشرفته ای برای گوگا فوتوز کرد که امکان پیدا کردن تصاویر را نیز ساده تر می کند. حالا این قابلیت همزمان با برگزاری رویداد توسعه دهندگان گوگل در اخیترا شمار زیادی از کاربران قرار گرفته است.

بنابر گزارشی جدید زمانی که بخواهید تصاویر یک فرد خاص را جستجو کنید فوتوز یک ردیف از فیلترها را درست زیر بخش جستجو نمایش می دهد. با کمک این فیلترها می توانید نوع محتوا مانند تصاویر، سلفی ها، انیمیشن ها ، اسکرین شات ها موارد دیگر را محدود کنید. شما همچنین می توانید نام گروهی از افراد را برای پیدا کردن آن ها جستجو کنید.

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder

اگر با این فیلترهای جستجوی جدید با سرعت بیشتری به مقصود جستجوی خود می رسید، اما این موضوع ب منای عملکرد بهتر گوگل فوتوز با استفاده از آن ها نیست:

«بد نیست به این موضوع کنیم که فیلترهای جستجو در حقیقت قابلیت جدیدی را به این اپ اضافه نمی‌کنند و در گذشته می‌توانستیم چنین کارهایی را انجام دهیم. برای مثال اگر در نوار جستجو به دنبال ویدیوهای خودتان با فرد دیگری باشید، نتایج در اختیارتان قرار می‌گیرد که تفاوتی با فیلترهای جدید ندارد. با این وجود، استفاده از این فیلترها رابط کاربری را شهودی‌تر می‌کند و گوگل می‌تواند در بازاریابی به توانایی‌های بالای جستجوهای گوگل فوتوز اشاره کند.»

گوگل در ماه های اخیر برای افزایش محبوبیت گوگل فوتوز اقدامات زیادی انجام داده است، برای مثال باید به ادغام این سرویس با گوگل لنز اشاره کرد که به تبدیل عکس به متن با گوگل فوتوز منجر شد. همچنین برخی ویرایشگرهای عکس و ویدیو نیز به این سرویس اضافه شده است.

حالا و به کمک این فیلترهای جدید، کاربران می توانند تصاویر و ویدیوهای خود را با خیالی آسوده تر در این سرویس ذخیره کرده،  هر زمان به آن ها نیاز داشتند سریعتر به آن دسترسی داشته باشند. همانطور که گفتیم این فیلترها هنوز در اختیار همه کاربران نیست اما طبعا در آینده نزدیک در دسترس همه اندرویدی ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گوگل نویگیشن چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

شناسایی عناصر جزئی در تصاویر

گوگل در رویداد I/O 2021 اخبار زیادی درباره سرویس محبوب خود گوگل فوتوز را به کاربران ارائه داد. جدیدترین قابلیت گوگل فوتوز Little Patterns یا الگوهای کوچک نام دارد. امکانی که به کمک هوش مصنوعی سبب می شود که عناصر جزئی عکس ها را شناسایی کرده و تصاویر بر آن اساس دسته بندی شود.

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder

با وجود اخباری که مبنی بر پولی شدن فضای ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز منتشر شده است، اما قابلیت های جدید گوگل فوتوز امکانات ویژه ای در اختیار عموم کاربران قرار می دهد. این ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است و در دسته بندی ،طبقه بندی و مدیریت تصاویر و محتوا به کاربران کمک شایانی می کند.

شناسایی عناصر مشترک و موارد جزئی در تصاویر در تصاویر با این قابلیت جدید میسر است. درواقع با کمک این قابلیت کاربران می توانند عکس های خود را دقیقتر از قبل دسته بندی و مدیریت کنند و آرشیو دقیق تری از خاطرات ثبت شده را در اختیار داشته باشند.

ویژگی الگوهای کوچک مبتنی بر هوش مصنوعی است و می تواند برخی عناصر مشترک را در تصاویر به خوبی و با دقت بالاتری شناسایی کند. تصور کنید که کاربر قصد دارد همه تصاویری که در آن یک لباس خاص با رنگ مشخص را پوشیده در یک آلبوم قرار دهد.

با وجود اینکه این یک عنصر جزئی در هر عکس به حساب می آید، اما سیستم هوش مصنوعی گوگل فوتوز اجازه می دهد که بتوانید تصاویری با جزئیات خاص را در یک آلبوم کنار هم قرار دهید.

حتی این سیستم در شناسایی اشکال و رنگ های مشابه در تصاویر مختلف نیز قدرتمند عمل می کند. تصور کنید که می‌خواهید تمامی عکس‌هایی که در آن لیوانی خاص وجود دارد، در یک آلبوم کنار یکدیگر داشته باشید. هوش مصنوعی گوگل فوتوز با سرعت و دقتی بسیار بالا این کار را انجام می‌دهد.

این قابلیت جدید تحت عنوان الگوهای کوچک یا Little Patterns برای طبقه‌ بندی تصاویر از اواخر تابستان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که می‌ تواند میزان دقت این سیستم را در شناسایی حتی جزئی‌ ترین عناصر تصاویر به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر