coinex
otetmarket
propification.com

ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 با کد ملی [آموزش تصویری]

ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 در سایت ictgifts و در طول هفته جاری انجام می‌شود. بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400 هفت گیگ است و در ادامه با نحوه دریافت آن آشنا خواهیم شد. با تکراتو همراه باشید.

محدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در پیج اینستاگرام خود از بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400 گفت. نحوه ثبت نام برای دریافت این اینترنت هدیه از طریق سایت ictgifts است که در ادامه این نوشتار آموزش تصویری آن را بررسی خواهیم کرد. وزیر جوان گفته این بسته اینترنت یک ماهه و برای استفاده در اپراتورهای موبایل است و نه اینترنت ثابت خانگی. همچنین این بسته صرفا برای شبکه داخلی نیست و اینترنت بین المللی را نیز شامل می‌شود.

آقای جهرمی گفته این بسته به هر کد ملی یک بار تعلق می‌گیرد و مراحل ثبت آن در طی هفته جاری خواهد بود. شروع ثبت نام این بسته از عصر امروز دوشنبه انجام خواهد شد. اما ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 با کد ملی چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 با کد ملی [آموزش تصویری]

در این نوشتار کد اینترنت هدیه انتخابات 1400 و نحوه نحوه ثبت نام اینترنت رایگان انتخابات 1400 را با هم بررسی خواهیم کرد. وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات پیشتر در صفحه اینستاگرام خود در این خصوص نوشته بود:‌

لطفا این مطلب رو با دقت مطالعه کنید:

  1. ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی رو تجویز کرده است و علاوه بر دستوراتی به ستادهای انتخاباتی به استفاده از این ظرفیت، از وزارت ارتباطات هم خواسته است که به مردم برای این روزها، بسته‌های رایگان اینترنت ارائه کند.
  2. ما برای شما یک بسته ۷گیگابایتی اینترنت(نپرسید داخلی، اینترنت یک شبکه بین‌المللی است) یک ماهه به عنوان هدیه در نظر گرفتیم. به هر کدملی یک بسته تعلق می‌گیرد
  3. برای اینکه یکباره شبکه تحت فشار قرار نگیرد و سرعت افت نکند، ثبت نام در یک هفته انجام می‌شود، تقسیم بندی ثبت نام بر اساس رقم آخر کدملی خواهد بود. هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یکماه اعتبار دارد.
  4. این بسته‌ها فقط بر روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه خواهند شد.
  5. از امروز عصر، ثبت‌نام آغاز خواهد شد.
  6. سته‌های فعال فعلی شما، در حال رزرو نگهداری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقیمانده بسته قبلی شما قابل استفاده خواهد بود.
  7. ما با هیچ کسی برای بسته هدیه تماس نخواهیم گرفت، از شما درخواست ارسال هیچ کد فعالسازی هم نخواهیم کرد، ثبت نام هم صرفا از طریق سایتی خواهد بود که امروز از طریق همین صفحه اطلاع رسانی خواهیم کرد. بنابراین مراقب کلاهبرداران باشید.

لطفا این مطلب رو به هر طریقی تونستید به اشتراک بگذاراید تا همه مطلع بشوند و جا نمونند.

آموزش ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400

برای ثبت نام اینترنت رایگان انتخاباتی باید به سامانه ثبت نام هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی ictgifts{dot}ir مراجعه کنید. در صفحه نخست زمان بندی این طرح اعلام شده است که مطابق آن، امروز دوشنبه تنها افرادی می توانند ثبت نام کنند که شماره آخر کد ملی آنها 0 یا 1 یاشد. در این خصوص در صفحه مذکور آمده است:

در حال حاضر تنها کد ملی‌های که رقم پایانی آن‌ها به 0 یا 1 ختم می شوند امکان ثبت نام دارند.

در خصوص زمان بندی ثبت نام این بسته نیز باید بدانید که از ساعت 12 روز دوشنبه یعنی 3 خرداد شروع خواهد شد و تا ساعت 12 دوشنبه 10 خرداد ادامه خواهد داشت. زمان بندی دقیق این ثبت نام به شرح زیر است:

  • ساعت 12 دوشنبه 3 خرداد تا ساعت 12 سه شنبه 4 خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها 0 و یا 1 می باشد.
  • ساعت 12 سه شنبه 4 خرداد تا ساعت 12 چهارشنبه 5 خرداد : افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها 2 و یا 3 می باشد.
  • ساعت 12 چهارشنبه 5 خرداد تا ساعت 12 پنج شنبه 6 خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها 4 و یا 5 می باشد.
  • ساعت 12 پنج شنبه 6 خرداد تا ساعت 12 جمعه 7 خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها 6 و یا 7 می باشد.
  • ساعت 12 جمعه 7 خرداد تا ساعت 12 شنبه 8 خرداد : افرادی که رقم اخر کد ملی آن‌ها 8 و یا 9 می باشد.
  • ساعت 12 شنبه 8 خرداد تا ساعت 12 دوشنبه 10 خرداد، ثبت نام برای تمامی کد ملی ها آزاد می باشد.
آموزش ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400
آموزش ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400

برای ثبت نام باید مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول: در صفحه نخست بر روی گزینه «هدیه انتخابات» کلیک کنید. سپس وارد صفحه‌ای مانند شکل زیر می‌شود که توضیح داده این بسته 7 گیگابایتی است و در راستای ترویج تبلیغات انتخاباتی و جلوگیری از شیوع گسترده کروناست. به طور دقیق نوشته شده است:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب ستاد ملی کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا و همچنین ترویج استفاده از فضای مجازی در ایام انتخابات به جای برگزاری تجمعات میدانی، هدیه کوچکی را برای شما تدارک دیده است. هدیه‌ی بسته 7 گیگابایتی یک ماهه اینترنت، به همه افرادی که در این سامانه ثبت نام موفقیت‌آمیز داشته باشند تقدیم می‌گردد.

آموزش ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400
آموزش ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400

برای ادامه بر روی «ادامه» کلیک کنید تا وارد صفحه «تایید ضوابط و مقررات» شوید.

قدم دوم: در صفحه مذکور مقررات و ضوابط دریافت این بسته آمده است. مهمترین نکات این است که این بسته ظرف 72 ساعت فعال می‌شود و با افراد بالای 18 سال تعلق دارد. شرح دقیق این شرایط به شکل زیر است:

ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 با کد ملی [آموزش تصویری]
ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400
  1. سرویس هدیه اینترنت انتخابات به همه افراد بالای 18 سال تعلق خواهد گرفت.
  2. بسته هدیه شما حداکثر ظرف 72 ساعت آینده فعال خواهد شد. فعال سازی آن از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید.
  3. سرویس هدیه انتخابات تنها برای افرادی که مالک خط تلفن همراه باشند قابل استفاده است.
  4. سرویس هدیه انتخابات برای افراد واجد شرایط تنها یک بار قابل استفاده خواهد بود و امکان تمدید سرویس وجود نخواهد داشت.
  5. هر فرد واجد شرایط فقط امکان فعال سازی هدیه انتخابات بر روی یک اپراتور را دارا خواهد بود.
  6. در صورت داشتن بسته اینترنت فعال، اولویت با بسته ای است که زودتر تمام می شود.
  7. سیم کارت دانش آموزی صرفاً مجاز به استفاده از محتوای منتخب داخلی می باشد.
  8. مشترکینی که تاکنون از سرویس دیتا استفاده ننموده اند می بایست تنظیمات لازم را بر روی گوشی خود انجام دهند.
  9. سرویس هدیه انتخابات قابلیت انتقال به غیر و یا تغییر اپراتور را نخواهد داشت.
  10. در صورت انتقال مالکیت خط، سرویس هدیه انتخابات لغو خواهد شد.
  11. در صورت سو استفاده‌های احتمالی اپراتور حق قطع و یا محدود کردن سرویس هدیه را خواهد داشت.
  12. این بسته مشمول مشترکین حقیقی تابع کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  13. هر یک از مشترکین صرفاً مجاز به ثبت یک شماره تلفن همراه با کد ملی بنام خود می باشد.

برای ادامه تیک گزینه ‘مطالعه کردم و قبول دارم’ را فعال کنید و بر روی دکمه ‘ادامه’ کلیک کند.

قدم سوم: در اینجا فرمی برای شما باز می‌شود که می‌بایست اطلاعات خود را وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل کد ملی، شماره موبایل و وضعیت اپراتور. درست مانند شکل زیر‌.

ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 با کد ملی [آموزش تصویری]
ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400

بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400 چیست؟

باتوجه به اظهارات وزیر ارتباطات، با فعال سازی این بسته، بسته های فعلی شما در حالت رزرو نگه داشته خواهند شد و بعد از اتمام بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400 ، مجددا باقی مانده بسته‌های فعال قبلی قابل استفاده خواهند بود. او همنین با اشاره به احتمالات مربوط به کلاهبرداری در ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 گفت که ما با هیچ کس برای بسته هدیه تماس نخواهیم گرفت. جهرمی درباره ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 ادامه داد:

 از شما درخواست ارسال هیچ کد فعال‌سازی هم نخواهیم کرد، ثبت‌نام هم فقط از طریق سایت خواهد بود که امروز از طریق همین صفحه اطلاع رسانی خواهیم کرد، بنابراین مراقب کلاهبرداران باشید

پیش از این نیز وزیر جوان در صفحه توییتر خود از ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 اطلاعاتی منتشر کرده بود:

  با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و به‌منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به‌جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یک‌ماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد.

پیشتر شایعاتی در خصوص اینترنت رایگان برای کاندیداهای انتخابات مطرح شده بود که آقای جهرمی در بحث خود درباره ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400 به آن اشاره کرده و گفته بود:

ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 با کد ملی [آموزش تصویری]
ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400

تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست. منظور ارائه بسته امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر و.. است که به کاندیدهای تائید صلاحیت‌شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانند از ظرفیت‌های کمپین‌های فضای مجازی برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کنند.

در پایان ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات 1400 باید به این موضوع نیز بپردازیم که شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر سال 98 وضعیت مصرف اینترنت در ایران را بسیار متفاوت کرد. بسیاری از کسب و کارها و فعالیت های تا آن زمان حضوری، به تدریج به فعالیت آنلاین و از راه دور روی آوردند.

از همان زمان وزارت ارتباطات تدارکاتی برای وضعیت جدید فراهم کرد و از ارائه بسته اینترنت 100 گیگابایتی اطلاعاتی منتشر شد. به دلیل لزوم استفاده از اینترنت در فرآیند دورکاری و آموزش‌های آنلاین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقاطع مختلف اقدام به ارائه اینترنت رایگان کرد.

در ابتدای شیوع کرونا و خانه نشینی اجباری، اتفاقات جالبی نیز رخ داد، برخی سرویس های استریم ویدیو، محتوای خود را برای مخاطبان رایگان کردند و در مقاطعی نیز برای اقشار مختلف جامعه و به طور خاص دانش آموزان معلمان و اساتید هدایایی به صورت بسته اینترنت رایگان در نظر گرفته شد.

اما افزایش مصرف اینترنت در کشور، مشکلات زیرساختی و نواقص اساسی را نمایان کرد و آن گونه که برخی خبرها حکایت داشتند که اپراتورها به دلیل افزایش استفاده تعداد کارربران برای ارائه سرویس هم در لایه شبکه و هم در لایه فرکانس آماده نبوده اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همراه با ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه (۲۸ خردادماه) امسال برگزار می‌شود. ما پیش از این به کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 پرداخته بودیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ثبت نام اینترنت هدیه انتخاباتی 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر