;
coinex

امکان خرید و فروش ماریجوانا در اپ استور اپل میسر شده است

طبق اخبار جدید شرکت اپل، امکان خرید و فروش ماریجوانا در اپ استور اپل میسر شده است. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

فروشگاه اپ استور اپل به داروخانه ها و مشاغل مجاز این امکان را می‌دهد تا برای اولین بار در ایالت‌هایی که فروش دراگ قانونی است، ماریجوانا بفروشند. به همین خاطر اپل به خاطر دستورالعمل‌ها و کمیسیون‌های اپ استور تحت بررسی شدید توسعه دهندگان و قانون گذاران قرار گرفته است. با این حال، این شرکت مجوز خرید ماریجوانا را به صورت درون برنامه‌ای دارد و این مهم موجب می‌شود که اپل از فروش این دراگ در ایالت‌های قانونی، کمیسیون خوبی به جیب بزند!

امکان خرید و فروش ماریجوانا در اپ استور اپل میسر شده است

اپل حدود یک ماه پیش در آپدیت دستورالعمل های توسعه دهنده خود اعلام کرد که تسهیل فروش ماری جوانا برای مشاغل دارای مجوز مانند داروخانه ها قانونی است. همینطور این مشاغل نیز تحت دو شرط می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند: اول، این مشاغل در ایالتی باشند که استفاده از ماریجوانا قانونی باشد و دوم، استفاده از برنامه از نظر جغرافیایی محدود شده باشد، یا فقط در آن حوزه مجاز باشد.

به علاوه، اپل در وبسایت خود اعلام کرده که برنامه هایی که مصرف دخانیات و محصولات vape، داروهای غیرقانونی، یا مقادیر بیش از حد الکل را تشویق می‌کنند، در اپ استور مجاز نیستند.

شرکت اپل در ادامه شرایط امکان خرید و فروش ماریجوانا در اپ استور گفته است که این برنامه‌ها نباید از توسعه دهنده فردی تهیه شوند و می‌بایست از نهاد حقوقی ارائه دهنده خدمات تهیه شوند. جدا از این‌ها، هنوز معلوم نیست که آیا اپل در خریدهای درون برنامه ای ماریجوانا کمیسیون دریافت می‌کند یا خیر.

امکان خرید و فروش ماریجوانا در اپ استور اپل میسر شده است
امکان پخش ماریجوانا در اپ استور اپل

طبق یک نظر سنجی که در ماه آوریل صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد آمریکایی ها فکر می‌کنند که ماری جوانا باید به نوعی قانونی باشد و تنها 8 درصد آنها مخالف اینکار هستند. جالب است بدانید که در ماه آوریل ویرجینیا شانزدهمین ایالت امریکا شد که ماریجوانا را برای بزرگسالان قانونی کرد. با این کار، ویرجینیا به چندین ایالت دیگر از جمله نیویورک و نیوجرسی پیوست تا اقدامات مشابه را تصویب کند. به علاوه، 34 ایالت نیز قوانین ماریجوانا را به روش‌های مختلف با قانونی سازی و جرم زدایی ماریجوانای پزشکی در جاهای دیگر، مجاز کرده اند.

با تمام این‌ها، طبق قانون گوگل، برنامه‌ای که کودکان را به مصرف هر دراگی تشویق کند، رد خواهد شد و گوگل صرف نظر از قانونی بودن یا نبودن ماریجوانا در ایالت‌ها، این اجازه را نخواهد داد. در واقع گوگل در صفحه پشتیبانی خود نمونه‌هایی از رفتار برنامه‌های مرتبط با ماریجوانا را فهرست می‌کند که برخلاف شرایط و ضوابط آن است.

در بین این نمونه‌ها، گزینه‌هایی مانند اجازه دادن به کاربران برای سفارش ماریجوانا از طریق ویژگی سبد خرید درون برنامه‌ای و کمک به کاربران در ترتیب تحویل یا برداشتن ماریجوانا دیده می‌شود. به علاوه، گوگل تسهیل فروش محصولات حاوی THC (تتراهیدروکانابینول) ، از جمله محصولاتی مانند روغن CBD حاوی THC را نیز برخلاف شزایط و قوانین خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص امکان خرید و فروش ماریجوانا در اپ استور اپل چیست؟ به نظر شما گوگل چنین اجازه‌ای را به اپل خواهد داد؟ نظرات خود را در کامنت‌ها مطرح کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر