;
coinex

نظر جو بایدن در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟

اخیرا دولت آمریکا توجه خاصی به ارزهای دیجیتال و بسترهای قانونی آن نشان داده است. اما نظر جو بایدن در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست ؟

جو بایدن قصد دارد طی چند روز آینده در انگلیس در نشست گروه ۷ درباره نقش ارزها دیجیتال در حملات باج افزاری اخیر به تاسیسات انرژی و برق آمریکا صحبت کند.

به گفته جیک سالیوان (Jake Sullivan)، مشاور امنیت ملی بایدن، رئیس جمهور آمریکا به زودی شخصا درباره رمزارزها و نقش آن ها در حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین (Colonial Pipeline) و سایر نفوذهای باج‌افزاری سخنرانی خواهد داشت.

نظر جو بایدن در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟

دوشنبه در نشست مطبوعاتی کاخ سفید سالیوان اظهار داشت که مقامات آمریکا مایلند یک برنامه عملیاتی راجع به حملات باج افزاری ببینند که این طرح باید منجر به رسیدگی به مقاومت دربرابر این حملات، چگونگی اشتراک‌گذاری اطلاعات با سایر حکومت‌های دموکراسی و نحوه مقابله با چالش‌های ارز دیجیتال گردد.

او علاوه بر اعتقاد به اهمیت زیر ساختی حملات سایبری برای امنیت ملی دولت آمریکا، متعقد بود که ارز دیجیتال در مرکز وقوع این تراکنش های باج افزاری قرار دارد.

اما بیان این اظهارات به چه دلیل بود؟‌ در ماه مه هکرها به شبکه کلونیال پایپ نفوذ داشتند که منجر به ۴.۴ میلیون دلار پرداخت باج گردید سالیوان تاکید کرد که این موضوع در آینده نزدیک تبدیل به یک اولویت خواهد شد.

نظر جو بایدن در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟

او گفت که باید ائتلافی بی سابقه جهت رسیدگی صرف به این مسئله تشکیل گردد.  بایدن چه هنگام معاونت در دوران اوباما و چه در کمپین ها انتخاباتی خود همیشه درباره رمزارزها سکوت را انتخاب کرده بود و صرفا در ژوئیه سال گذشته و هنگام نامزدی ریاست جمهوری گفته بود که بیت کوین نگه نمی دارد که آن هم به خاطر یک عملیات هکری بزرگ حساب شخصیت های مشهور و باج خواهی ها صورت گرفته از آن ها، بود.

در هر حال گویا این بار بایدن و دولتش تصمیمی جدی برای قانون گذاری در این زمینه کرده اند تا بلکه بتوانند این نوسانات بی حد و اندازه و دیگر مشکلات آن را کنترل کنند ( فقط در شش ماه گذشته ۴۴ درصد بیت کوین افت قیمت، پس از افزایش قیمتی بی سابقه داشته است)

اما این‌ نشست کی برگزار می شود؟ نشست از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) در انگلیس برگزار خواهد شد که اولین سفر خارجه بایدن‌ نیز به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نظر جو بایدن در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر