;
coinex

آینده و پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) در سال 2021، 2022 و سال‌های بعد

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال 2021 یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران است. در همین راستا ما امروز بیشتر درباره آینده آن بحث خواهیم کرد، با ما باشید.

همانطور که احتمالا می دانید، قیمت اتریوم کلاسیک در تاریخ 6 مه به سرعت افزایش یافت و از 70 دلار در روز 5 مه به بالاترین قیمت خود یعنی 176 دلار رسید. در همان روز کوین اصلی اتریوم نیز یک رکورد ثبت کرد و  ارزش هر سکه به 3500 دلار افزایش یافت. با این حال درحالی که ETH به بالاترین سطح خود رسیده بود و در نهایت در 12 مه قیمت آن 4362 دلار رسید، اتریوم کلاسیک ETC به سرعت ارزش خود را از دست داد و در 16 ژوئن به 55.27 دلار رسید.

اما همچنان کارشناسان در پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک ارزیابی خوشبینانه ای را ارائه کردند و به نظر می توان آینده Classic Ethereum را درخشان دانست. در همین راستا ما در این مقاله تلاش می کنیم به پرسش هایی از قبیل چرایی افزایش قیمت این رمزارز در سال 2021 و پیش بینی قیمت رمزارز ETC بیشتر صحبت نماییم.

آینده و پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک  (ETC) در سال 2021، 2022 و سال‌های بعد

اتریوم کلاسیک که یک دوج کوین جدید است، همانطور که در ابتدا عرض کردیم در اوایل ماه مه افزایش قیمت بی سابقه ای را تجربه کرد و نظر افراد بسیاری که در حوزه رمزارزها فعالیت می کنند را به خود جلب نمود. اما ممکن است بسیاری از شما اطلاعات زیادی درباره این رمزارز جدید نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه مقاله ما بیشتر درباره آینده Classic Ethereum ، پیش بینی قیمت رمزارز ETC و دیگر مسائل پیرامون آن صحبت خواهیم کرد.

تحلیل فنی از پیش بینی قیمت ارز اتریوم کلاسیک

چشم انداز پیش بینی قیمت ارز اتریوم کلاسیک در کوتاه مدت چندان خوب به نظر نمی رسد. اکنون قیمت آن در کانال نزولی معامله می شود و حرکت صعودی آن نیز در سطح مقاومت 61 متزلزل شده است. روند نزولی قیمت به دلیل کاهش قیمت آن در چند روز پیش می تواند حتی تا 49.36 (پایین ترین سطح 24 مه و 8 ژوئن) پایین بیاید. همچنین بازیابی قیمت را تنها می توان در سطح شکست 61 دلار پیش بینی کرد و این قیمت برای شکست دادن مقاومت قیمتی باید به 69.72 برسد. با اینحال باید این نکته را متذکر بشویم که اگرچه این چشم انداز پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چندان امیدوار کننده نیست، اما همانطور که دیدیم اگر این رمزارز بتواند سطح مقاومت قیمتی را بکشد، می توان آینده اتریوم کلاسیک (ETC) را بهتر ارزیابی کرد.

 پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک

پیش از ادامه بحث مفصل تر درباره پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک و آینده اتریوم کلاسیک (ETC) بد نیست کمی درباره بلاکچین شرکت اتریوم که هر دو رمزارز را پشتیبانی می کند، صحبت نماییم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

بلاکچین اتریوم

بلاکچین اتریوم پس از دو سال توسعه به وسیله بنیانگذاران آن ویتالیک بوترین و گاوین وود به همراه چارلز هوسکینسون و آنتونی دی لوریو در سال 2015 راه اندازی شد. اتریوم کلاسیک در ژوئیه 2016 در یک کشمکش پیچیده نهایتا در بلاکچین اتریوم ایجاد شد.

دلیل این کشمکش آن بود که توسعه دهندگان این بلاکچین درباره چگونگی پاسخ به هک گروهی سازمان یافته به نام (DAO) که منجر به سرقت 3.6 میلیون سکه اتر شد، اختلاف نظر داشتند، ولی نهایتا همگی بر سر ایجاد این رمزارز به توافق رسیدند.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک
پیش بینی قیمت ارز ETC

اتریوم کلاسیک ادامه زنجیره بلوک اصلی است، زیرا برای از بین بردن تاثیر هک، به بلاکچین رجوع نمی کند. شرکت کنندگان باید این اصل را رعایت کنند که کد قانون است، این درحالی است که پایه بلاکچین اتریوم مبتنی بر تقسیم ایجاد شده است. ماینرها و صرافی ها از هر دو بلاکچین را پشتیبانی می کنند.

دو زنجیره بلوک رمزارزهای اتریوم و بیت کوین با هم تفاوت دارند، این تفاوتی زمانی اتفاق افتاد که اتریوم در بروزرسانی خود الگوریتم استخراج پی او اس را جایگزین الگوریتم پی او دبیلو که توسط بیت کوین استفاده می شود، کرد.

با اینحال هنوز شرکت اتریوم هیچ برنامه ای برای تبدیل اتریوم کلاسیک به الگوریتم پی او اس ندارد و در واقع هیچ تیم توسعه رسمی بر روی این رمزارز کار نمی کنند، با این وجود باید گفت چندین گروه توسعه درحال کار بر روی به روزرسانی کد اوپن سورس آن هستند.

حملات هکرها اکوسیستم این رمزارز را تحت تاثیر قرار داده است و باعث شده که شرکت تحقیق و مهندسی زیرساخت های بلاکچین IOHK که توسط چارلز هوسکینسون تاسیس شده است، پروژه مانتیس را برای بروزرسانی و پشتیبانی از آن راه اندازی نماید.

 پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک
پیش بینی قیمت ارز اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک به عنوان یک شبکه قرارداد هوشمند عمل می کند و می تواند میزبان برنامه های غیرمتمرکز باشد. همچنین با افزایش قیمت ETC، پاداش های ماینرها برای تایید افزایش بلاک ها بیشتر می شود و به همین جهت انگیزه آنها برای پیوستن به شبکه و افزایش امنیت آن نیز رو به فزونی می گذارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آینده اتریوم کلاسیک (ETC) می تواند خوب باشد.

البته این نکته نیز لازم به ذکر است که با کاهش فعالیت در بلاک چین اتریوم کلاسیک، امنیت آن در معرض خطر قرار می گیرد. به عنوان مثال در ژانویه 2019، در یک ضرری 1 میلیون دلار برای ETC ایجاد شد و چندین صرافی مانند کوین بیس و دیگر معامله گران بازار رمزارز خرید و فروش اتریوم کلاسیک را متوقف ساختند.

اکنون پس از کمی صحبت درباره ساختار بلاکچین این رمزارز، به بحث اصلی یعنی پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک باز می‌گردیم و کمی بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال 2021

در زمان ابتدایی ایجاد اتریوم کلاسیک و تقسیم بلاکچین این شرکت در ژوئیه 2016 قیمت اولیه اتریوم کلاسیک 2.08 دلار بود. تا نوامبر 2016 اما قیمت آن به 0.75 دلار کاهش یافت. سپس این رمزارز روند صعودی را طی کرد و شتاب بیشتری گرفت و تا دسامبر 2017 به 46 دلار رسید. باز اما سقوطی دیگر در انتظار قیمت اتریوم کلاسیک بود و قیمت آن در دسامبر 2018 به 3.76 دلار کاهش یافت.

در حملات 51 درصد در ژانویه 2019، قیمت اتریوم کلاسیک به طور پیوسته افزایش یافت و تا ژوئن به 9.33 دلار رسید و در پایان سال اما به 3.54 دلار سقوط کرد. این قیمت در فوریه 2020 به 12.34 دلار صعود کرد و بالاترین قیمت خود را از سال 2018 ثبت نمود. با این وجود فروش گسترده ارزهای رمزپایه باعث کاهش قیمت این رمزارز به 4.51 دلار در ماه مارس 2020 شد و ETC در بقیه این سال در محدوده ای بین 4 تا 6 دلار ماند.

فعالیت های توسعه ای جدید بلاکچین Ethereum Classic از ابتدای سال 2021 به شدت قیمت این رمزارز را افزایش داد. ارتقا موارد اضطراری توسط ارائه دهنده پروتکل کور-گت و راه اندازی مجدد مشتری مانتیس درحقیقت باعث افزایش اطمینان به ثبات سیستم بلاکچین شد. همچین اضافه شدن درگاه پرداخت رمزارزهای NOWPayments نیز به این افزایش قیمت کمک شایانی کرد.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک
پیش بینی قیمت ارز ETC

در راستای این اقدامات قیمت ETC در ماه فوریه به 16.90 دلار افزایش یافت و تا پایان ماه مارس بین 9.94 تا 14 دلار معامله شد. قیمت این رمزارز در 17 آوریل به 46.68 دلار افزایش پیدا کرد و تا 25 آوریل به 29.73 دلار رسید و در 4 مه به بالاترین قیمت خود تا آن زمان یعنی 71.93 دلار رسید. این افزایش متوقف نشد و تاریخ 6 مه این ارز رمزنگاری شده رکورد خارق العاده ای را ثبت کرد و قیمت آن به ارزش 176 دلار رسید.

با اینحال اتریوم کلاسیک پس از رسیدن به این رکورد تاریخی، حرکت نزولی را شروع کرد و تا 23 مه به 45.16 دلار سقوط نمود. با اینحال توانست جلوی این روند نزولی را بگیرد و 26 مه به 82.42 دلار رسید و سرانجام اما در تاریخ 16 ژوئن به 55.27 دلار سقوط کرد. اما حتی با این قیمت سکه روند افزایش فوق العاده 873 درصد در سال را ثبت نموده است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

اگر بخواهیم درباره پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک و آینده اتریوم کلاسیک (ETC) صحبت نماییم، تجزیه و تحلیل فنی در کوتاه مدت نشان می دهد که قیمت آن نزولی خواهد بود. نزدیک ترین سطح پشتیبانی فنی کوتاه مدت این رمزارز 54.02 دلار است. این درحالی است مقاومت آن در حدود 57.29 دلار می باشد که نشان دهنده احتمال حرکت تا 60.55 دلار خواهد بود که در عین چشم انداز ناامیدکننده در کوتاه مدتی می‌تواند آینده بهتری داشته باشد.

 پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک
پیش بینی قیمت ارز ETC

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در بلند مدت که توسط والت اینوستر انجام شده است، نشان می دهد که قیمت آن در ماه جولای و آگوست در حدود 56 دلار خواهد بود و متعاقبا تا پایان سال 2021 به قیمت 64.95 دلار خواهد رسید. همچنین این سایت در پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال 2022 ادعا می کند تا دسامبر این سال اتریوم کلاسیک با قیمت 89.57 دلار معامله خواهد شد. همچنین این سایت در پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال 2025 معتقد است که این رمزارز در آن سال به قیمت شگفت انگیز 163.31 دلار خواهد رسید.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک
پیش بینی قیمت ارز ETC

دیجیتال کوین در پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک بسیار بلندپروازانه تر نظر داده است و پیش بینی می کند که قیمت ETC در پایان سال 2021 به 87.58 دلار صعود خواهد کرد همچنین این موسسه پیش بینی کرده است که رمزارز اتریوم کلاسیک تا سال 2025 به 170.24 دلار رسید. در بازه ای بلندمدت تر ادعا کرده که قیمت این ارز رمزنگاری شده به طور متوسط در سال 2028 2528.76 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک
آینده Classic Ethereum

کارشناسان Gov Capital درباره پیش بینی قیمت اتریوم گفته اند که این رمزارز تا دسامبر سال 2021 به قیمت 55.12 دلار می رسد و تا دسامبر یک سال بعدش قیمت آن می تواند تا 70.59 دلار و تا دسامبر 2025 به 145 دلار افزایش پیدا کند.

همچنین موسسه لانگ فورکست پیش بینی می کند که نوسانات قیمت اتریوم کلاسیک در سال 2021 بیشتر خواهد بود و در پایان سال قیمت آن به 105.3 دلار می رسد و سپس تا نوامبر 2022 به 62.8 کاهش خواهد یافت و نهایتا در ژانویه 2023 به 83 دلار قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. این سایت همچنین پیش بینی می کند ETC تا پایان سال 2023 با 78.7 دلار معامله می شود تا اینکه در جولای 2025 به 40.6 سقوط نماید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

سوالات متداول

چه زمانی قیمت اتریوم کلاسیک بالا خواهد رفت؟

جهت قیمتی اتریوم کلاسیکی بستگی زیادی به روش توسعه پروتکل، جهت قیمت ها در بازارهای رمزارز و تطبیق پذیری این ارز دیجیتال دارد، اما همانطور که دیدیم در اکثر پیش بینی ها ارزیابی مثبتی نسبت به افزایش قیمت این رمزارز وجود دارد.

چگونه می‌توان این رمزارز را خرید؟

شما می توانید ETC را در صرافی های رمزنگاری مانند Binance و Kraken خریداری کنید و آن را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

جمع بندی

افزایش قیمت ناگهانی اتریوم کلاسیک در ماه مه باعث شد، بسیاری از علاقمندان و سرمایه گذاران در حوزه رمزارزها توجه زیادی به رمزارز نشان دهند. همانطور که در طول مقاله نیز برشماردیم قیمت این رمزارز به صورت ناگهانی رکورد تاریخی از خود به جا گذاشت و به نزدیکی 177 دلار رسید. اما این افزایش قیمت چندی دوام نیاورد و در ماه ژوئن به نزدیک 55 دلار کاهش یافت. با اینحال این رکورد قیمتی توانست توجهات را به سمت این رمزارز ببرد. اتریوم کلاسیک که دوج کوین است در سال 2017 به دلیل پوشش امنیتی رمزارز اصلی اتریوم وارد عرصه شد.

 پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک

این رمزارز دارای بلاکچین مخصوص خود است که البته الگوریتم آن با بلاکچین اصلی اتریوم تفاوت دارد. اگرچه شرکت اتریوم توجه اصلی را به رمزارز اتر داده است اما در چند سال اخیر با سرمایه گذاری مجدد در توسعه رمزارز اتریوم کلاسیک این رمزارز پشتیبان توانسته رشد خوبی از خود به جای بگذارد. همانطور که در پیش بینی های قیمت این رمزارز نشان دادیم، آینده اتریوم کلاسیک (ETC) بسیار روشن است و این رمزارز می تواند برای شما سرمایه گذاری بلند مدت مناسب باشد.

به هر روی ما تمام تلاش خود را کردیم که با ارائه آخرین پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک ، بحث درباره بلاکچین این رمزارز و دیگر مسائل پیرامون این رمزارز تمامی جزئیات را به خوبی پوشش دهیم، امیدواریم که توانسته باشیم در جهت آشنایی شما با این رمزارز کمکی بکنیم. با اینحال اگر نکته یا مسئله ای وجود دارد که به آن نپرداختیم خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

در آخر، اگر شما به دانستن درباره قیمت آینده دیگر ارزهای دیجیتالی علاقه دارید، می‌توانید مقالات پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021، پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021 و پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021 را نیز در تکراتو بررسی کنید.

همینطور برای آشنایی با ارزهای دیجیتالی برتر پیشنهاد می‌کنیم مقالات بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 و بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

منبع:

نظر شما درباره پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک  چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر